tlaky na m20b25

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
swejky
Příspěvky: 199
Registrován: 29. 11. 2006 20:20

Příspěvek od swejky » 31. 03. 2008 21:35

tak to sem chtěl vědět :lol: :lol:
BMW e30 325Ci, f modrý barvě od opla, f kůži černý, a v kufru to dělá bum bum :D
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 03. 2008 21:54

Kdysi tu byla taková tabulka, kde byly mimo jiné hodnoty tlaků ve válcích uvedené pro (skoro) všechny motory v E30...

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 01. 04. 2008 07:10

no a zná někdo spojitost mezi tlaky a kompresním poměrem, případně jestli jsou to příbuzné veličiny tak nějaky převod mezi nimi?

tabulka s kompresními poměry je třeba v knize "jak na to?e30"
ale tabulku s tlaky jsem nenašel!

a co se týče měření tlaků:
kolega přinesl z práce slušný měřák (z něhož je na první stránce foceno to měření)
v sadě jsou dva různé - na benzíny a diesly
stupnice u benzínu končí až v 17,5 tak asi ne jen tek (i kdyby jsme připočetli, že je třeba o 10% naddimenzovaná, tak jsme pořád nad 15ti...)
u dieslu začína někde na 20 a jde docela vysoko (můžu zjistit)

no a v minulosti jsem opravdu na kabriu m20b25 naměřil na všech válcích mezi 13,5 a 14
známý měsíc zpátky generálkoval hlavu stejného motoru a tlaky pak měl všude 13
no a jeden člověk mi říkal, že na tomto motoru (bez katu) má okolo 16 ale to jsem neviděl, tak nevím co si o tom mám myslet :roll:
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 01. 04. 2008 11:43

Hele, já si myslím, že problém máš akorát na třetím válci. Nejsem teda vědma, ale když to propouští vrškem, tak jsou většinou všechny tlaky stejný, ale menší, ale když je jeden válec slabší než ostatní, tak většinou je problém na spodku.
Komprese je tlak ve válci
Kompresní poměr u spalovacích motorů udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené.
Jinými slovy objem válce při dolní úvrati pístu vs poměr válce při horní úvrati.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 01. 04. 2008 11:50

swaczynad píše:no a zná někdo spojitost mezi tlaky a kompresním poměrem, případně jestli jsou to příbuzné veličiny tak nějaky převod mezi nimi?
co chces kam prevadet? :shock:

tlak ve valci je tlak kterej tvori cesta pistu nahoru a kompresni pomer je kompresni pomer...neboli pomer toho jaky je mnozstvi(objem) vzduchu mezi polouhou pistu v DU a k tomu ku HU

cili u 8,8:1 z toho zjitis ze v DU je 8,8 krat vice prostoru pro smes nez v HU
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
swaczynad
Příspěvky: 1472
Registrován: 09. 10. 2006 13:04
Bydliště: Střítež - Severní Morava tel:737444644
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swaczynad » 01. 04. 2008 11:57

adam320 píše:
swaczynad píše:no a zná někdo spojitost mezi tlaky a kompresním poměrem, případně jestli jsou to příbuzné veličiny tak nějaky převod mezi nimi?
co chces kam prevadet? :shock:

tlak ve valci je tlak kterej tvori cesta pistu nahoru a kompresni pomer je kompresni pomer...neboli pomer toho jaky je mnozstvi(objem) vzduchu mezi polouhou pistu v DU a k tomu ku HU

cili u 8,8:1 z toho zjitis ze v DU je 8,8 krat vice prostoru pro smes nez v HU
ok, však se jen ptám jestli mezi těmi veličinami je souvislost, čili teď už vím, že ne!
podobně psal i bmwm3
Obrázek
drobné kódování NCS Expert, denní svícení US DRL pro:
3er: E46, E9x
5er: E39, E6x
6er: E63
7er: E38
Z4: E85
X3: E83
X5: E53
ceny symbolické ;)
737 444 644
další požadavky na dotaz

Odpovědět