A oleje, to je asi tak to samy v blede modrym. Motor ma predepsano 15W40, samozrejme taky jsem uvazoval o syntetice, zvlast kdyz si dokaze clovek sehnat oleje za dobry ceny, tak to k tomu svadi, ale nakonec po konzultaci s mnoha znalymi lidmi jsem dospel k nazoru, ze 10W40 tomu motoru musi stacit jako primereny luxus. Tak to furt nereste jaky oleje a kde kupovat, ja vam tu snad postavim sud s 10W40tkou kterou vyrabi pennzoil, akorat stoji asi tak o 30% min, vedle toho bednu s filtrama a racte si chodit s kanystrama.
Jakej olej lejete do kary?
Jezis z V-poweru jsem vyrost kratce po dovrseni 18ti let. To ze je shellka apod. predrazena este neznamena, ze maj nejakej uchvatnej benzin, kterej by starej motor dvojnasobne stary koncepce nejak rozparadil. Krom toho kdyz motor ma predpsane palivo N91, tak uz to, ze do nej leju N95 by mu mohlo stacit. Ale ze bych zaznamenal nejake rozdily ve spotrebe a kdyz ne ja, tak BC to taky moc nehrozi. Kdyz clovek natankuje u naky ultrasrackovy pochybny pumpy, tak dejme tomu o trochu, ale ne o 2l.
A oleje, to je asi tak to samy v blede modrym. Motor ma predepsano 15W40, samozrejme taky jsem uvazoval o syntetice, zvlast kdyz si dokaze clovek sehnat oleje za dobry ceny, tak to k tomu svadi, ale nakonec po konzultaci s mnoha znalymi lidmi jsem dospel k nazoru, ze 10W40 tomu motoru musi stacit jako primereny luxus. Tak to furt nereste jaky oleje a kde kupovat, ja vam tu snad postavim sud s 10W40tkou kterou vyrabi pennzoil, akorat stoji asi tak o 30% min, vedle toho bednu s filtrama a racte si chodit s kanystrama.

A oleje, to je asi tak to samy v blede modrym. Motor ma predepsano 15W40, samozrejme taky jsem uvazoval o syntetice, zvlast kdyz si dokaze clovek sehnat oleje za dobry ceny, tak to k tomu svadi, ale nakonec po konzultaci s mnoha znalymi lidmi jsem dospel k nazoru, ze 10W40 tomu motoru musi stacit jako primereny luxus. Tak to furt nereste jaky oleje a kde kupovat, ja vam tu snad postavim sud s 10W40tkou kterou vyrabi pennzoil, akorat stoji asi tak o 30% min, vedle toho bednu s filtrama a racte si chodit s kanystrama.
Jj, máš rechtJirka325 píše:Jezis z V-poweru jsem vyrost kratce po dovrseni 18ti let. To ze je shellka apod. predrazena este neznamena, ze maj nejakej uchvatnej benzin, kterej by starej motor dvojnasobne stary koncepce nejak rozparadil. Krom toho kdyz motor ma predpsane palivo N91, tak uz to, ze do nej leju N95 by mu mohlo stacit. Ale ze bych zaznamenal nejake rozdily ve spotrebe a kdyz ne ja, tak BC to taky moc nehrozi. Kdyz clovek natankuje u naky ultrasrackovy pochybny pumpy, tak dejme tomu o trochu, ale ne o 2l.
A oleje, to je asi tak to samy v blede modrym. Motor ma predepsano 15W40, samozrejme taky jsem uvazoval o syntetice, zvlast kdyz si dokaze clovek sehnat oleje za dobry ceny, tak to k tomu svadi, ale nakonec po konzultaci s mnoha znalymi lidmi jsem dospel k nazoru, ze 10W40 tomu motoru musi stacit jako primereny luxus. Tak to furt nereste jaky oleje a kde kupovat, ja vam tu snad postavim sud s 10W40tkou kterou vyrabi pennzoil, akorat stoji asi tak o 30% min, vedle toho bednu s filtrama a racte si chodit s kanystrama.![]()
No vidis to jak jsi prokouk a zmoudrel, oproti tomu, kdyz si clovek projede tenhle thread zpet nahoruFeryt píše:hehe, jo pravda, ze kdyz oleje splnuji urcite normy tak v podstate rozdil mezi znackama je minimalni.
Kdepak, vseho s mirou, na mazlickovi nesetrit, ale zase si moc nenechat tahat penize z kapes od vsemoznych vyrobcu naprosto uzasnych a jedinecnych vyrobku, ktere musite mit - zavolejte ihned, zdravi vas Horst Fuchs
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Hoši hoši, sa z toho Shellu neposerte. Jak palivo, tak oleje. To že na F1 je nálepka Shell neznamená že rovnakú kvalitu dostávate aj vy, BTW monopost tých kilometrov veľa nevydrží. Do svojho starého služ. Mercedesu som lial Madit Turbo Plus, made in Slovnaft, do Ibizi detto, favoritu detto, Omegy detto. Všetky doteraz šlapú ako hodiny a idú jak divá sviňa. Kašlite na značku, berte olej podľa špecifikácie a je to.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
No na pumpe s prirážkou cca 140/liter, sudový to tipujem tak na 90-110. Zo sudu som nikdy nebral, pretože ani tá cena na pumpe nie je šílená, tak som prdel na úsporu a furt kupoval na pumpe. Mimochodom, do Audi 80 vajce 1.8S som teraz nalial Texaco Engine, 15W/40 48 Sk/liter.RedBaron píše:Max-Max: A za kolik je ten Madit? Já beru od známého 10-litrový kanystr sudového Mobil1 10W40 a platím 1200,- Kč.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
48 SK to je dobrý
Za to kupuju volej do friťáku
a jsem rád, že jsem levně pořídil a vy tam máte za ty prachy motorovej, kuurva.
K tomu tématu, co kdo leje do motoru. Myslím, že když je motor OK, tam mu plná syntetika nemůže ublížit- naopak.
Dával jsem plnou - 5w-40 před zimou, hlavně kvůli studeným startům. Jsem přesvědčen, že při třeba -18 bude určitě líp mazat 5w, jak 10w.
Teď tam asi zase hréknu 10w-40-možná.
To jak píše Francis, že když jsou někde vůle, třeba v ložiskách,..., tak to jsem poznal na vlastní kůži u jednoho z mých předchozích BMW. Při nízkejch otáčkách, třeba na volnoběh, když jsem točil volantem, tak poblikávalo mazání. Musel jsem to řešit hustším olejem- dobrej medík, ale trochu to myslím pomohlo.
K tomu tématu, co kdo leje do motoru. Myslím, že když je motor OK, tam mu plná syntetika nemůže ublížit- naopak.
Dával jsem plnou - 5w-40 před zimou, hlavně kvůli studeným startům. Jsem přesvědčen, že při třeba -18 bude určitě líp mazat 5w, jak 10w.
Teď tam asi zase hréknu 10w-40-možná.
To jak píše Francis, že když jsou někde vůle, třeba v ložiskách,..., tak to jsem poznal na vlastní kůži u jednoho z mých předchozích BMW. Při nízkejch otáčkách, třeba na volnoběh, když jsem točil volantem, tak poblikávalo mazání. Musel jsem to řešit hustším olejem- dobrej medík, ale trochu to myslím pomohlo.
BMW The Ultimate Driving Machine
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Ňákej nesmysl, né? Čo má spoločné riadenie s tlakom oleja v motore? Mal si tam servo, že treba keď servo zabralo, tak na voľnobehu trochu ubralo z výkonu a klesli otáčky a teda aj výkon ol. čerpadla v motore?DAN píše:... třeba na volnoběh, když jsem točil volantem, tak poblikávalo mazání. Musel jsem to řešit hustším olejem- dobrej medík, ale trochu to myslím pomohlo.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Jednoduchý, měl jsem 520i E28 z 83 roku. Když jsem stál na místě, motor běžel na volnoběh a točil jsem volantem, servo zatěžovalo motor - klesly otáčky. (Třeba v e28 z 87 jsem měl servo, který s motorem "nehlo".)Max-Max píše:Ňákej nesmysl, né? Čo má spoločné riadenie s tlakom oleja v motore? Mal si tam servo, že treba keď servo zabralo, tak na voľnobehu trochu ubralo z výkonu a klesli otáčky a teda aj výkon ol. čerpadla v motore?DAN píše:... třeba na volnoběh, když jsem točil volantem, tak poblikávalo mazání. Musel jsem to řešit hustším olejem- dobrej medík, ale trochu to myslím pomohlo.
A prostě, protože jsem měl v prdeli všechno okolo klikovky, tam to nedrželo tlak oleje(proto si myslím problikávala ta kontrolka), olej prochcával netěsnými místy(ložiska,..)(netěsnými vlivem fatálního opotřebení), místo aby se např. dostával tam kam má.
To byl olej 10w-40, dal jsem 15w-40 a bylo to trošku lepší. pak jsem to auto rozkopal, už mě sralo.
BMW The Ultimate Driving Machine
Problém je, že tohle palivo není pro naše motory zdaleka to nejlepší, v době kdy je konstruovali ještě takovejhle benzín na trhu ani nebyl a jsou dělaný na Natural 91 - 95....... takže ideál je V Power 95. Benzínem s takhle vysokým oktanovým číslem tomu motoru spíš škodíšluissa píše:Blue Octane??? to je ten s oktanovým číslem 99 ne???? do těch našich motorů je to škoda peněz, žádnej pozitivní efekt to nemá, spíš naopak
No, já mám teď asi necelej tisíc kiláků po poměrně vetší GO motoru, tak pro motor jen to nejlepší. Nevím, ale pořád jsem nebyl moc spokojenej s kvalitou benzínu a s tímhle to docela jde, možná jen subjektivní pocit.
member of zewl crew
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
To snad né ?Ace píše:2Mao: přesně tak, podpálíš si ventilový sedla, pokud na tom budeš jezdit často...
Byl jsem přesvědčenej, že uškodit nemůže A při nejmenším, že vyčistí palivovou soustavu., ventily od usazenin.
Jedno z hledisek: oktanový číslo musí bejt vysoký u motorů s vyšším kompresním poměrem. Taková 325 bez katu ta je spíš radši, že dostává kvalitní vitamínama nadopovanej nápoj.
Slyšel jsem, ale taky názory, že je to házení perel sviním, že motory s Jet-tronikem, Motronikem nemaj šanci ocenit rozdíl.
Jináč jsme se dostali od olejů k palivu
BMW The Ultimate Driving Machine
U V-Poweru se projevjej ty prisady, ty jsou opravdu dobry. Pod 10:1 nema cenu lejt vysokooktanovej benal. 325i bez KATu ma 9,7...takže když trosku poladis hlavu, pisty...DAN píše:To snad né ?Ace píše:2Mao: přesně tak, podpálíš si ventilový sedla, pokud na tom budeš jezdit často...
Byl jsem přesvědčenej, že uškodit nemůže A při nejmenším, že vyčistí palivovou soustavu., ventily od usazenin.
Jedno z hledisek: oktanový číslo musí bejt vysoký u motorů s vyšším kompresním poměrem. Taková 325 bez katu ta je spíš radši, že dostává kvalitní vitamínama nadopovanej nápoj.
Slyšel jsem, ale taky názory, že je to házení perel sviním, že motory s Jet-tronikem, Motronikem nemaj šanci ocenit rozdíl.
Jináč jsme se dostali od olejů k palivu
