zapojení motorového konektoru m50

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

zapojení motorového konektoru m50

Příspěvek od Stany » 16. 02. 2008 18:26

Konečně jsem objednal všechny potřebné věcičky pro předělání motorového konektoru m50 do e30ky.
Na internetu jsem našel celkem slušně popsané zapojení

e34/e30
1/ blue/white (oil level, dynamic) 2/ green/yellow
2/ blue/yellow(oil level static) 10/ blue
3/ red/white (ABS supply) 20/ red/yellow
4/ black/blue (aircon)
5/ black/grey (aircon)
6/ purple/grey (aircon)
7/ black/purple (drive away sigle for E34 OBC)
8/ grey (engine fault) 12/ grey
9/ NC
10/ NC
11/ brown/yellow (water temp)
12/ brown/purple (water temp) 4/ brown/purple
13/ green/purple (fuel pump) 13/ green/purple
14/ black/white (speed to inst. cluster) 14/ black/white
15/ black/green (unloader relay) 15/ black/green
16/ white/yellow (Rx data)
17/ white/purple (Tx data)
18/ black/yellow (starter) 18/ black/yellow
19/ white/green (SI. reset) 11/ white/green
20/ black (engine speed to cluster) 9/ black
21/ Green (ignition) 7/ green
22/ green/white 6/ green/white
23/ brown/grey (oil pressure) 5/ brown/green
24/ white/black ( fuel rate to cluster) 8/ white black
25/ blue (ignition light) 1/ blue.

Vše jsem podle toho zapojil ale tři drátky nesedí :idea:
e34/e30
číslo 14/14 nesedí mi barvy kabelů
číslo 3/20 nemám vůbec obsazeno
číslo 8/12 nemám vůbec obsazeno

Dnes jsem zkoušel nastartovat motor ale bohužel neúspěšně.Starter cvaká ale neroztočíse jako by byla slabá baterie ale je ok.
Před montáží startéru jsem vněm vyměnil komplet uhlíkový můstek ale nezkoušel jsem ho :roll: Kostru motoru jsem zapojil.
Nemůže být chyba v tom motorové konektoru :?:

Zítra sundám sání a zkusím propojit startér natvrdo jestli poběží
Jinak už nevím :cry: :idea:

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 16. 02. 2008 19:17

8/12 te nezajima maj to jen US verze E30

3/20 je signal ABS a podle me ho E30 nepouziva. Sam si videl kabelaz z E30 od ABS

A ta 14/14 nevim :oops:

A jen pro info jak vis ze je baterka dobra? E30 potrebuje snad min. 10,5V pro start pod tuhle hodnotu nestartuje pokud si to dobre pamatuju :?
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 16. 02. 2008 19:34

Vyndal jsem baterku bráchovy z auta kde normálně startovala :idea: Každopádně dal jsem ji na nabíječku tak se uvidí.

Všichni co mají v e30ce m50-2ku mají řj tam kde má být :idea:
ať dělám co dělám mně se to nevede ta kabeláž je moc krátká :?

georgewolfik
Příspěvky: 1890
Registrován: 05. 08. 2006 11:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od georgewolfik » 17. 02. 2008 14:35

Stany píše:Vyndal jsem baterku bráchovy z auta kde normálně startovala :idea: Každopádně dal jsem ji na nabíječku tak se uvidí.

Všichni co mají v e30ce m50-2ku mají řj tam kde má být :idea:
ať dělám co dělám mně se to nevede ta kabeláž je moc krátká :?
Hoj taky řeším elektriku, ale řídící jednotku tam taky nemohu nacpat!prodlužovat kabely nehodlám tudíš přemejšlím o tom že udělám nějakej kastlík na řídící jednotku v motorovém prostoru...ale bojím se teploty a tak..ještě uvidím a jak mám chápat když je pod jedným číslem u toho přepinování třeba 15/ black/green (unloader relay) 15/ black/green že dám do jedné té dírky dva dráty??? to asi né?? jak to teda je???sedím doma taže jsem to ještě nezkoukl třeba až na to kouknu tak mi to bude jasné!!! ale takhle nikoliv :wink:
Obrázek
http://www.youtube.com/watch?v=HdXYsiuD0zs comntář by BOOOBIKÁÁÁÁ
www.vlk-art.cz 776 390 176

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 17. 02. 2008 17:35

georgewolfik píše:jak mám chápat když je pod jedným číslem u toho přepinování třeba 15/ black/green (unloader relay) 15/ black/green že dám do jedné té dírky dva dráty??? to asi né?? jak to teda je???sedím doma taže jsem to ještě nezkoukl třeba až na to kouknu tak mi to bude jasné!!! ale takhle nikoliv :wink:
Ten motorový konektor je očíslovaný,e34ka má 25 kontaktů a e30ka má 20 kontaktů.
První číslo je kontakt e34ky a druhé číslo je kontakt e30ky e34/e30
15 back green/15black green.

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 17. 02. 2008 17:57

Problém je vyřešen :roll: Byla to kostra motoru :x Mrdka kabel vypadal OK ale když jsem ho proměřoval zjistil jsem že je pod bužírkou uhnilý :roll: Než jsem na to ale přišel rozebral jsem půl auta :roll: vyndal startér který pochopitelně na stole fungoval.

Ted jsem to všechno zase poskládal zpátky startér startuje ale motor nenaskočí :cry:
Je cítit i benzín dokonce to už jako by naskočí ale ne.
Jsou tam dva snímače jeden je normálně na klice a druhý je v hlavě a snímá vačku,tyhle dva konektory jsou bohužel záměnné zkoušel jsem je přepojit ale výsledek je horší.
Neví někdo co s tím nebo kde je problém.
Dík Stany

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 02. 2008 19:34

Pokud by byl zajem a nepodari se vam to rozchodit, tak vam mohu poskytnout moje vozidlo fyzicky... RJ mam samozrejme tam kde ma byt - tzn. uvnitr nad kastlikem spolujezdce....
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 24. 02. 2008 19:15

Tak se bohužel nepodařilo :( Benzín jde svíčky jsou mokré od benzínu ale nepálí to :idea:
Tak to bude snímač na klice nebo špatná řídící jednotka :?:
K čemu slouží ten druhý snímač co je v hlavě a snímá sací vačku :?:

Vášo pošli mi do SZ na tebe telefon

Dík Stany

Uživatelský avatar
bavor
Příspěvky: 199
Registrován: 17. 05. 2006 11:27
Bydliště: Otrava/Olmik-chodopičovice

dotaz na visku

Příspěvek od bavor » 25. 02. 2008 15:00

Chlapi, co to tam máte za whisku , mám taky m50 v e30, ale el. větrák a zatím sem nenašel whisku s vrtulí co by se mi vešla mezi motor a chladič, kolik to má cm na tlouš'tku ta whiska a z čeho - e36/34 ???
dík za radu
Salute to bmw: http://www.youtube.com/watch?v=MYdOZitM67M
Super Drift: http://www.youtube.com/watch?v=5aXnMt0yUFI
Alpina Klasik: http://www.youtube.com/watch?v=8ACPYKBNDLU
ex:E3O sedan 316i M10 plast => 325i Touring M50-power + 325i Touring M20-power

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 25. 02. 2008 18:26

Já mám úplně normální vrtuli z e30ky+chladič TD,záleží jak si usadil motor.

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 25. 02. 2008 20:46

Ahoj,

jak rika Stany - zalezi na poloze motoru, pokud ho "narves" az temer na pozarni pricku tak se tam visca v pohode vejde. Take mam chladic z D/TD - je to jistota:) Jinak pri zastavbe rovnou dejte novou vodni pumpu - neni zrovna z netrvanlivejsich :) Jsem take chtel pred par lety usetrit a stalo mne to pul dne casu a 7 litru nemrzky - v lednu...

to Stany: kontakt na mne 606494355 nebo 603818537
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 28. 02. 2008 17:10

Může mé problémy způsobovat řídící jednotka motoru z jiného roku výroby?
Bohužel jsem tenkrát koupil motor sice z kabeláží ale bohužel bez řj,
tak nevím přesně rok výroby :roll:
Koupil jsem sice řídící jednotku m50 2,5 bez vanos z číslem 0 261 200 402 to je rok 2/92-93 je z automatu.

nešel jsem ještě dva druhy řj pro tento typ motoru

8/91 0 261 200 405 nebo 9/91-1/92 0 261 200 403
Nemněl by někdo tyhle řj na půjčení a vyzkoušení abych věděl kterou sehnat :idea:
Dík Stany

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 28. 02. 2008 18:27

a nebude problem prave v tom ze je z automatove verze a nema nejaky singal ktery "ocekava" :? ?
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 28. 02. 2008 18:30

tak i podle ETK je RJ jina A/M prevodovka takze tam bych zacal ja :wink:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 29. 02. 2008 00:05

Stany píše: Nemněl by někdo tyhle řj na půjčení a vyzkoušení abych věděl kterou sehnat :idea:
Dík Stany
Muzu pujcit po vikendku az se dostanu na do garaze kde mam moji M50...
je to rok 91

V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Forreet
Příspěvky: 1241
Registrován: 19. 04. 2005 19:30
Bydliště: Humenne SK

Re: dotaz na visku

Příspěvek od Forreet » 01. 03. 2008 02:42

bavor píše:Chlapi, co to tam máte za whisku , mám taky m50 v e30, ale el. větrák a zatím sem nenašel whisku s vrtulí co by se mi vešla mezi motor a chladič, kolik to má cm na tlouš'tku ta whiska a z čeho - e36/34 ???
dík za radu
Ja som mal chladic z ety Obrázek
0042191777565

Nakej TD curak... prepisuje a maze inzeraty
http://img301.imageshack.us/img301/1209 ... hjhod2.png

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 04. 03. 2008 20:35

Tak že jsme z maranelem možná našli příčinu :idea:
Na RJ pin číslo 65 zařazení P nebo N tento signál řj chybí proto nesepne zapalování.
Dneska jsem prohledával moji motorovou kabeláž a pin číslo 65 jsem našel obsazený hnědým drátem z černým proužkem tento drát jsem našel i zásuvce pro propojení k pojistkové skřínce, neví někdo jaký signál potřebuje + nebo kostru :idea:
Dík Stany
Obrázek

Packall
Příspěvky: 134
Registrován: 24. 04. 2006 12:01

Příspěvek od Packall » 20. 05. 2008 11:36

Stany píše:Tak že jsme z maranelem možná našli příčinu :idea:
Na RJ pin číslo 65 zařazení P nebo N tento signál řj chybí proto nesepne zapalování.
Dneska jsem prohledával moji motorovou kabeláž a pin číslo 65 jsem našel obsazený hnědým drátem z černým proužkem tento drát jsem našel i zásuvce pro propojení k pojistkové skřínce, neví někdo jaký signál potřebuje + nebo kostru :idea:
Dík Stany
Obrázek
co jsem delal zatím přestavyb z automatu na manuál takl ten pin se vždy ukostřoval, byli to samí japonci alepředpokládám že princip bude stejnej.
nekteré AT ECU mají pin nejenna hlídání polohy P ale zmáčknutou brzdu, stejně jako nekteré manualní ECU vyžadují sešlápnutou spojku při startování.
Individuální dovoz z U.S., Astrálie a dalších zemí ** pancerové hadice na míru**performance díly etc**silikonové hadice, spojky, kolena**Výprodej KN položek za zajímavé ceny**Zakázkové leštení vč límců kol**Denso iridium za super ceny**

Odpovědět