M10B18 vs. M40B18
mě M40 motor nepřipadl tak složitej a u M10 se tu taky řeší nevyřešitelný dlouhý starty, padání otáček ap.
Ta elektrika není zase tak strašně složitá, abyses v tom nezorientoval - myslím
Nepřipadá mi, že by měl M40 při horším zacházení problémy.
To už jsou právě ty dohady o nesmrtelnosti.
Ta elektrika není zase tak strašně složitá, abyses v tom nezorientoval - myslím
Nepřipadá mi, že by měl M40 při horším zacházení problémy.
To už jsou právě ty dohady o nesmrtelnosti.
Hey dude, where is my car?
M52B28 e39 a spagheti story
M52B28 e39 a spagheti story
favorita nebrat teď jsem se z radosti jednoho zbavil nejede dělá kraval klepe se netopí no prostě hnusMax-Max píše:kup si favorita
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
diky za radu auto na bezne jazdenie uz mam, teraz by som rad nieco na obcasnu zabavu cize radsej to BMW. favorit neni moje gusto (ani auto, ani bicykel)M40TURBO píše:favorita nebrat teď jsem se z radosti jednoho zbavil nejede dělá kraval klepe se netopí no prostě hnusMax-Max píše:kup si favorita
chcelo by to bmw . . .
e30 na zabavu jako druhe auto? 325i(jede),aj 320i(aspon zvuk) nebo 318is (uz se taky trochu hejbe)handbrake píše:diky za radu auto na bezne jazdenie uz mam, teraz by som rad nieco na obcasnu zabavu cize radsej to BMW. favorit neni moje gusto (ani auto, ani bicykel)M40TURBO píše:favorita nebrat teď jsem se z radosti jednoho zbavil nejede dělá kraval klepe se netopí no prostě hnusMax-Max píše:kup si favorita
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.
Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.
M20B20 nechcem platit na poistke a M20B25 si nemozem dovolit, rovnako ako iS. nemam stalu pracu, len kde tu cosi cize 318 kvoli poistkam a asi teda M10 kvoli bastleniu moja prva zadokolka cize mi nedostatok vykonu snad vadit nebude. ide o pocit nie o cisla . . .samiq píše:M40 je na bezny jezdeni optimalni, na divocinu je M20 a dalsi vicevalce.
Kdyz se v tom chces vrtat a bastlit jdi proti casu vyvoje -> M10.
chcelo by to bmw . . .
-
- Příspěvky: 1890
- Registrován: 05. 08. 2006 11:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak něco do vínku...měl jsem všechny 1.8 prvně M10 pak M40 a ted M42 všechny motory postupně v jedné karoserii!!
M10 - neskutečnej držák jen ta spotřeba,(kolem 13L) dával jsem tomu vždy neskutečnou čočku a vydržel bez problémů!
M40 - oproti M10 jsem pocítil výkonový nárust a zprvu docela příjemné vlastnosti motoru ale bohužel jsem byl zvyklej na hrubé zacházení k motůrku což se asi po 5000 km projevilo vačkou hydrošteli a podobně ale spotřeba byla o poznání lepší pak asi při 190km/h prdl píst a bylo vymalováno narychlo jsem sehnal jinou M40 a to už byl totální šicí stroj. Spotřeba kolem 8-9L
M42 - po osazení do kastle a nastartování mi tenhle motor tak trochu přirostl k srdci, je trochu náročnější na peníze co se rozvodů týče ale jede pěkně(na to že je to 1. a spotřeba velké BC hlásí většinou kolem 7,5 - 8L/100, ale skotečnost je taková že jsem kolem 9-10 litrů jelikož se rád svezu maximální rychlost byla dle GPS 238km/h ale už je na tom dosti úprav!! ovšem sečteno podtrženo povedený motor.(malé emko)
M10 - neskutečnej držák jen ta spotřeba,(kolem 13L) dával jsem tomu vždy neskutečnou čočku a vydržel bez problémů!
M40 - oproti M10 jsem pocítil výkonový nárust a zprvu docela příjemné vlastnosti motoru ale bohužel jsem byl zvyklej na hrubé zacházení k motůrku což se asi po 5000 km projevilo vačkou hydrošteli a podobně ale spotřeba byla o poznání lepší pak asi při 190km/h prdl píst a bylo vymalováno narychlo jsem sehnal jinou M40 a to už byl totální šicí stroj. Spotřeba kolem 8-9L
M42 - po osazení do kastle a nastartování mi tenhle motor tak trochu přirostl k srdci, je trochu náročnější na peníze co se rozvodů týče ale jede pěkně(na to že je to 1. a spotřeba velké BC hlásí většinou kolem 7,5 - 8L/100, ale skotečnost je taková že jsem kolem 9-10 litrů jelikož se rád svezu maximální rychlost byla dle GPS 238km/h ale už je na tom dosti úprav!! ovšem sečteno podtrženo povedený motor.(malé emko)
Dolfa 325i píše:Já měl první BMW s M10 a maximální spokojenost..rozvod řetěz, víčko rozdělovače a myslím že i palec tam pasuje ze škodovky (s tím palcem si teď nejsem jist, je to 9 let) není tam zarážka proti pootočení takže když jsem chtěl jezdit divočinu tak se jen pootočilo víčkem rozdělovače, v nízkých ot. to haprovalo ale ve vyšších "oheň"...a zas naopak když se jela dálka..+ ještě zprůchodnit výfukovou soustavu..Když auto jelo bez omezovače tak 2 stupeň se dal vytočit až na 120 (s omezovačem kolem 90), 3 stupeň byl rekord 160-170...zkrátka se motor ochotně nechal vytáčet až na zarážku otáčkoměru (možná to šlo i dál..).Spotřeba na dálku byla reálných 7 na 100 +- nějaká deci..Auto jsem měl přes 2 roky a vůbec se nešetřilo a motor byl stále ve skvělé kondici a bez problémů až na spotřebu oleje (asi 3-4 litry do výměny,t.j. 10000 km)..Když se o motor dobře staráš a dáš mu co potřebuje tak věřím tomu že je nesmrtelnej.. Toť moje zkušenost s M10..
Ten palec tam nepasuje to vím
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html
Tak ale M10 1.8 a M10 2.0 jsou dva různý motory, těch 2litrů je jak šafránuHelldiver píše:Na ladenie je na 100% vhodnejsi M10. Alpina z neho v E21 dostala celkom slusny vykon (tusim sa to volalo Alpina A4 320i, 160PS s mechanickym kugelfischer vstrekovanim z 2L objemu), M10 prekopane na karbece dodnes jazdia vo vselijakych zavodakoch, naporti tomu mi neni zname ze by ktokolvek upravoval M40 (okrem jednej M40 turbo tu na fore, ale tak to je uz uplne ina kapitola...), tazke asi na tom nieco bude... Na druhej strane uznavam, ze pokial su oba motory v rovnakom obstojnom stave, tak by na bezne presuvanie z bodu A do bodu B mal byt teoreticky vhodnejsi M40 (vyssi vykon, nizssia spotreba, mensia servisna narocnost - odpada nastavovanie ventilov...).
E36 323i coupé
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Přidej...Helldiver píše:To sice ano, ale lisia sa len objemom - teda ak z poladeneho 2L dostanes 160-170PS, tak z 1.8 mozno 140-150... V principe su to zhodne motory.
www.zlinczf.net/~sild/M10_2002.pdf
v englandu jezdivaji M10B18 na karbecich zavody do vrchu ... mivaji 200-220PS...
no tak rozvodovej řetěz taky těžko, škocna to má v bloku vačici, takže ten řetěz by délkově vycházel možná na čerpadlo, možná .Stenlie píše:Dolfa 325i píše:Já měl první BMW s M10 a maximální spokojenost..rozvod řetěz, víčko rozdělovače a myslím že i palec tam pasuje ze škodovky (s tím palcem si teď nejsem jist, je to 9 let)
Ten palec tam nepasuje to vím
podle mě myslel že m10 narozdíl od m40 má rozvodový řetěz a že víčko a palec pasují ze škodovkyKony píše:no tak rozvodovej řetěz taky těžko, škocna to má v bloku vačici, takže ten řetěz by délkově vycházel možná na čerpadlo, možná .Stenlie píše:Dolfa 325i píše:Já měl první BMW s M10 a maximální spokojenost..rozvod řetěz, víčko rozdělovače a myslím že i palec tam pasuje ze škodovky (s tím palcem si teď nejsem jist, je to 9 let)
Ten palec tam nepasuje to vím
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
Asi jsem to trošku blbě napsal, místo čárky sem tam měl dat tečku ..Samozřejmě že jsem nemyslel že řetěz pasuje ze škodkyM40TURBO píše:podle mě myslel že m10 narozdíl od m40 má rozvodový řetěz a že víčko a palec pasují ze škodovkyKony píše:no tak rozvodovej řetěz taky těžko, škocna to má v bloku vačici, takže ten řetěz by délkově vycházel možná na čerpadlo, možná .Stenlie píše:
Ten palec tam nepasuje to vím
A jak pak dodal kolega, tak ten palec taky ne...jen to víčko rozdělovače
Přesně tak ten palec jsem asi před měsícem kupoval na M10 a co si tak pamatuju tak škodovka má palec jen jednostranej a to tak že dáva jiskru každýmu valci zvlášť zato M10 dává jiskru po 2 valcích na jednou ... kdyžtak mě opravteDolfa 325i píše:Asi jsem to trošku blbě napsal, místo čárky sem tam měl dat tečku ..Samozřejmě že jsem nemyslel že řetěz pasuje ze škodkyM40TURBO píše:podle mě myslel že m10 narozdíl od m40 má rozvodový řetěz a že víčko a palec pasují ze škodovkyKony píše: no tak rozvodovej řetěz taky těžko, škocna to má v bloku vačici, takže ten řetěz by délkově vycházel možná na čerpadlo, možná .
A jak pak dodal kolega, tak ten palec taky ne...jen to víčko rozdělovače
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html
Dokonce jsem nedávno koukal na pořad, tuším na Discovery, že bloky typu m10 se používaly jako základ motoru do F1 na přelomu 70. a 80. let. Motory byly přeplňovaný a dosahovaly výkonů něco přez 1000PS. A podotýkám, že objem byl 2L, což byla norma pro přeplňované motory pro F1. Přitom bylo řečeno, že blok je čistě sériový (mimo pístů, kliky a ojnic samo7zřejmě). Dokonce bylo řečeno, že těch bloků bylo vyrobeno tolik, že se válely venku před fabrikou i na dešti "a že snad zaměstnanci na ně chodili i čůrat." A poté se bloky používaly dále do výroby.Helldiver píše:Na ladenie je na 100% vhodnejsi M10. Alpina z neho v E21 dostala celkom slusny vykon (tusim sa to volalo Alpina A4 320i, 160PS s mechanickym kugelfischer vstrekovanim z 2L objemu), M10 prekopane na karbece dodnes jazdia vo vselijakych zavodakoch, naporti tomu mi neni zname ze by ktokolvek upravoval M40 (okrem jednej M40 turbo tu na fore, ale tak to je uz uplne ina kapitola...), tazke asi na tom nieco bude... Na druhej strane uznavam, ze pokial su oba motory v rovnakom obstojnom stave, tak by na bezne presuvanie z bodu A do bodu B mal byt teoreticky vhodnejsi M40 (vyssi vykon, nizssia spotreba, mensia servisna narocnost - odpada nastavovanie ventilov...).
A jinak u m40 sice odpadá seřizování vůle ventilů, ale zas se nesmí opomínat měnit, tušim každou druhou výměnu oleje, tu sprchovací trubičku nad vačkou a častější a dražší údržbu rozvodů než je u m10. Jinak spotřeba závisí hodně na stavu a údržbě motoru (kabely, svíčky, cívka, lambdasonda, váha vzduchu....)