Natlakovani oleje v motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Natlakovani oleje v motoru

Příspěvek od DoDo » 04. 02. 2008 20:53

Mam suchej motor, nez se ho pokusim natocit tak bych rad vyzkousel jestli maze, dokaze mit olejovy cerpadlo nejakej rozumnej tlak jenom na starter? Rady a namety vitany..

Jeste jedna vec: Jakym zpusobem je v motoru (m42) mazany ojnicni lozisko?

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 05. 02. 2008 06:16

starter točí dost pomalu aby to udělalo nějakej velkej tlak, jeině vyndat svíčky.

Ojniční ložiska jsou mazána tlakem oleje.

Motorové části se při montáží namažou a pak se motor normálně spustí a hned uvidíš zda to maže, pokud máš podezdření na KO pumpu a měl si motor venku tak si ji tam neměl ani dávat.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 05. 02. 2008 17:38

Fugo píše:starter točí dost pomalu aby to udělalo nějakej velkej tlak, jeině vyndat svíčky.

Ojniční ložiska jsou mazána tlakem oleje.

Motorové části se při montáží namažou a pak se motor normálně spustí a hned uvidíš zda to maže, pokud máš podezdření na KO pumpu a měl si motor venku tak si ji tam neměl ani dávat.
Motorovy casti jsem namazal, ale nechci zbytecne prodluzovat dobu kdy je motor bez oleje, rad bych tomu nejak pomoh-nebo nalit olej rovnou k filtru? Pokud je olejovy cerpadlo sice namazany, ale bez oleje, dokaze si olej nasat kdyz je konstruovany na kapalinu a ne na vzduch..? :? Mozna to sou blbosti ale nerad bych to zadrel...
Podezdreni na KO pumpu nemam, bojim se toho co sem napsal vyse.

Ohledne ojnicnich lozisek-muzes to nejak specifikovat? Zajma me konkretni "vec". Saly na motoru jsou mazany dirama v ni z motoru, ale kde se bere olej na ojnicnich? :shock:

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 05. 02. 2008 19:11

no pokud jde filtr zalejt olejem tak ho zalej, já to protočím startérem naprázdno několikrát až zhasne kontrolka a pak zapojím ECU a normálně to nastartuju.

Pokud ojničníma ložiskama myslíš skutečně ojniční ložiska tj. ojniční šály tak ty se mažou úplně stejně jako hlavní tj. těma dírkama v klikové hřídeli a do kliky se dostane olej zase kanálkem v bloku motoru. Pokud máš na mysli spíše pístní čepy tak ty jsou budto mazané kanálkem v ojnici tj olejem od ojničního ložiska a nebo jen rozstřikem jak klika mlátí do oleje.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 05. 02. 2008 19:17

DoDo píše:
Fugo píše:starter točí dost pomalu aby to udělalo nějakej velkej tlak, jeině vyndat svíčky.

Ojniční ložiska jsou mazána tlakem oleje.

Motorové části se při montáží namažou a pak se motor normálně spustí a hned uvidíš zda to maže, pokud máš podezdření na KO pumpu a měl si motor venku tak si ji tam neměl ani dávat.
Motorovy casti jsem namazal, ale nechci zbytecne prodluzovat dobu kdy je motor bez oleje, rad bych tomu nejak pomoh-nebo nalit olej rovnou k filtru? Pokud je olejovy cerpadlo sice namazany, ale bez oleje, dokaze si olej nasat kdyz je konstruovany na kapalinu a ne na vzduch..? :? Mozna to sou blbosti ale nerad bych to zadrel...
Podezdreni na KO pumpu nemam, bojim se toho co sem napsal vyse.

Ohledne ojnicnich lozisek-muzes to nejak specifikovat? Zajma me konkretni "vec". Saly na motoru jsou mazany dirama v ni z motoru, ale kde se bere olej na ojnicnich? :shock:
Jsem to taky kdy¨si řešil,jak jsem dával nové ojniční ložiska na M10 .Vyndal jsem svíčky točil startérem jak blbý(asi 1 min s přestávkama) a furt nechtělo zhasnout mazání.Jo a měnil jesem samo filtr a olej.Nakonec jsem nahodil svíčky a nastartoval a do cca 4 vteřin to začlo mazat.
Ojniční ložiska jsou mazané klikovou hřídelí.Jsou v ní vyvrtané dírky.Přívod oleje k nim je od hlavního ložiska klikového hřídele

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 05. 02. 2008 19:52

diky Vam obema, to je presne to co sem chtel vedet-videl sem ze to prichazi z kliky, ale nevsim sem si kde se to v ni bere. Na mysli sem mel saly, na pistni cep (jesli sem to dobre pochopil jak jsem to studoval na motoru) strikaji trysky od hlavnich lozisek. Klika je navrtana jako u ojnic i na hlavnich? To sem si nejak nevsim, nebo je to jinde..?

Jeste takova trapna otazka :oops: kdyz zalejvam filtr, vnitrek jde od olejoveho cerpadla a vnejsi kruh (tam kde je filtr) jde do motoru, nebo je to uplne jinak..?

Akorat ste se teda neshodli co starter? asi pro jistotu ano..

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 05. 02. 2008 20:39

DoDo píše:diky Vam obema, to je presne to co sem chtel vedet-videl sem ze to prichazi z kliky, ale nevsim sem si kde se to v ni bere. Na mysli sem mel saly, na pistni cep (jesli sem to dobre pochopil jak jsem to studoval na motoru) strikaji trysky od hlavnich lozisek. Klika je navrtana jako u ojnic i na hlavnich? To sem si nejak nevsim, nebo je to jinde..?

Jeste takova trapna otazka :oops: kdyz zalejvam filtr, vnitrek jde od olejoveho cerpadla a vnejsi kruh (tam kde je filtr) jde do motoru, nebo je to uplne jinak..?

Akorat ste se teda neshodli co starter? asi pro jistotu ano..
Ten olej k ojnicím se přivádí skrze tu drážku co je v hlavních ložiscích.
K tomu startéru-nevím.Já bych to radši nastartoval.To natlakuje daleko rychleji,než když budeš točit startérem .Těch pár vteřin,kdy to nemaže- to motor přežije. :wink:

Odpovědět