Mam suchej motor, nez se ho pokusim natocit tak bych rad vyzkousel jestli maze, dokaze mit olejovy cerpadlo nejakej rozumnej tlak jenom na starter? Rady a namety vitany..
Jeste jedna vec: Jakym zpusobem je v motoru (m42) mazany ojnicni lozisko?
Natlakovani oleje v motoru
starter točí dost pomalu aby to udělalo nějakej velkej tlak, jeině vyndat svíčky.
Ojniční ložiska jsou mazána tlakem oleje.
Motorové části se při montáží namažou a pak se motor normálně spustí a hned uvidíš zda to maže, pokud máš podezdření na KO pumpu a měl si motor venku tak si ji tam neměl ani dávat.
Ojniční ložiska jsou mazána tlakem oleje.
Motorové části se při montáží namažou a pak se motor normálně spustí a hned uvidíš zda to maže, pokud máš podezdření na KO pumpu a měl si motor venku tak si ji tam neměl ani dávat.
Motorovy casti jsem namazal, ale nechci zbytecne prodluzovat dobu kdy je motor bez oleje, rad bych tomu nejak pomoh-nebo nalit olej rovnou k filtru? Pokud je olejovy cerpadlo sice namazany, ale bez oleje, dokaze si olej nasat kdyz je konstruovany na kapalinu a ne na vzduch..?Fugo píše:starter točí dost pomalu aby to udělalo nějakej velkej tlak, jeině vyndat svíčky.
Ojniční ložiska jsou mazána tlakem oleje.
Motorové části se při montáží namažou a pak se motor normálně spustí a hned uvidíš zda to maže, pokud máš podezdření na KO pumpu a měl si motor venku tak si ji tam neměl ani dávat.
Podezdreni na KO pumpu nemam, bojim se toho co sem napsal vyse.
Ohledne ojnicnich lozisek-muzes to nejak specifikovat? Zajma me konkretni "vec". Saly na motoru jsou mazany dirama v ni z motoru, ale kde se bere olej na ojnicnich?
no pokud jde filtr zalejt olejem tak ho zalej, já to protočím startérem naprázdno několikrát až zhasne kontrolka a pak zapojím ECU a normálně to nastartuju.
Pokud ojničníma ložiskama myslíš skutečně ojniční ložiska tj. ojniční šály tak ty se mažou úplně stejně jako hlavní tj. těma dírkama v klikové hřídeli a do kliky se dostane olej zase kanálkem v bloku motoru. Pokud máš na mysli spíše pístní čepy tak ty jsou budto mazané kanálkem v ojnici tj olejem od ojničního ložiska a nebo jen rozstřikem jak klika mlátí do oleje.
Pokud ojničníma ložiskama myslíš skutečně ojniční ložiska tj. ojniční šály tak ty se mažou úplně stejně jako hlavní tj. těma dírkama v klikové hřídeli a do kliky se dostane olej zase kanálkem v bloku motoru. Pokud máš na mysli spíše pístní čepy tak ty jsou budto mazané kanálkem v ojnici tj olejem od ojničního ložiska a nebo jen rozstřikem jak klika mlátí do oleje.
Jsem to taky kdy¨si řešil,jak jsem dával nové ojniční ložiska na M10 .Vyndal jsem svíčky točil startérem jak blbý(asi 1 min s přestávkama) a furt nechtělo zhasnout mazání.Jo a měnil jesem samo filtr a olej.Nakonec jsem nahodil svíčky a nastartoval a do cca 4 vteřin to začlo mazat.DoDo píše:Motorovy casti jsem namazal, ale nechci zbytecne prodluzovat dobu kdy je motor bez oleje, rad bych tomu nejak pomoh-nebo nalit olej rovnou k filtru? Pokud je olejovy cerpadlo sice namazany, ale bez oleje, dokaze si olej nasat kdyz je konstruovany na kapalinu a ne na vzduch..?Fugo píše:starter točí dost pomalu aby to udělalo nějakej velkej tlak, jeině vyndat svíčky.
Ojniční ložiska jsou mazána tlakem oleje.
Motorové části se při montáží namažou a pak se motor normálně spustí a hned uvidíš zda to maže, pokud máš podezdření na KO pumpu a měl si motor venku tak si ji tam neměl ani dávat.Mozna to sou blbosti ale nerad bych to zadrel...
Podezdreni na KO pumpu nemam, bojim se toho co sem napsal vyse.
Ohledne ojnicnich lozisek-muzes to nejak specifikovat? Zajma me konkretni "vec". Saly na motoru jsou mazany dirama v ni z motoru, ale kde se bere olej na ojnicnich?
Ojniční ložiska jsou mazané klikovou hřídelí.Jsou v ní vyvrtané dírky.Přívod oleje k nim je od hlavního ložiska klikového hřídele
diky Vam obema, to je presne to co sem chtel vedet-videl sem ze to prichazi z kliky, ale nevsim sem si kde se to v ni bere. Na mysli sem mel saly, na pistni cep (jesli sem to dobre pochopil jak jsem to studoval na motoru) strikaji trysky od hlavnich lozisek. Klika je navrtana jako u ojnic i na hlavnich? To sem si nejak nevsim, nebo je to jinde..?
Jeste takova trapna otazka
kdyz zalejvam filtr, vnitrek jde od olejoveho cerpadla a vnejsi kruh (tam kde je filtr) jde do motoru, nebo je to uplne jinak..?
Akorat ste se teda neshodli co starter? asi pro jistotu ano..
Jeste takova trapna otazka
Akorat ste se teda neshodli co starter? asi pro jistotu ano..
Ten olej k ojnicím se přivádí skrze tu drážku co je v hlavních ložiscích.DoDo píše:diky Vam obema, to je presne to co sem chtel vedet-videl sem ze to prichazi z kliky, ale nevsim sem si kde se to v ni bere. Na mysli sem mel saly, na pistni cep (jesli sem to dobre pochopil jak jsem to studoval na motoru) strikaji trysky od hlavnich lozisek. Klika je navrtana jako u ojnic i na hlavnich? To sem si nejak nevsim, nebo je to jinde..?
Jeste takova trapna otazkakdyz zalejvam filtr, vnitrek jde od olejoveho cerpadla a vnejsi kruh (tam kde je filtr) jde do motoru, nebo je to uplne jinak..?
Akorat ste se teda neshodli co starter? asi pro jistotu ano..
K tomu startéru-nevím.Já bych to radši nastartoval.To natlakuje daleko rychleji,než když budeš točit startérem .Těch pár vteřin,kdy to nemaže- to motor přežije.