na co je ventil na sacím potrubí? M21

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

na co je ventil na sacím potrubí? M21

Příspěvek od Míšánek » 25. 01. 2008 11:02

Na co je tento "ventil" na sacím potrubí?? (díl č.9)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

Snímač tlaku plnícího vzduchu nebo teploty nebo co?? připomínám, že mám M21 v E28, to znamená, že jediná elektrika jsou na tom motoru žhavící svíčky a světla Very Happy Vstřiky ani čerpadlo nejsou (naštěstí) řízené jednotkou, takže mně nenapadá, na co by to mohlo byt

Dík :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 25. 01. 2008 13:14

Myslim, ze to tam bude jen v pripade, kdyz tam bude el. cerpadlo. Ty to tam mas u mech. cerpadla?
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 25. 01. 2008 13:16

no právě že jo..
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 26. 01. 2008 12:04

ja mam sice jen 324d, ale mam pocit, ze jakakoliv TD M21 muze existovat pouze s elektrickym cerpadlem - tim padem s ridici jednotkou...
Ale mozna se pletu - Diesel neni moje hobby.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
TOMASEK
Příspěvky: 228
Registrován: 10. 08. 2005 11:10
Bydliště: kousek od HK

Příspěvek od TOMASEK » 26. 01. 2008 12:22

e28 2,4td-mechanicke cerpadlo
e30 2,4td-elektricke cerpadlo

ted me tak napada jestli nekdo pred tebou neco nemenil z e30 a ten snimac tam nechal.
BMW e34 525 tds Touring
ex 318i M10, e28 524td,e30 324d

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 26. 01. 2008 13:49

Je to možné, ale proč je ten ventil teda aj v ETK a přitom tam je spolu s mech. čerpadlem? A ten ventil je připojený ke "kabelovému svazku" :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 26. 01. 2008 17:31

Tak sem koukal a mam to tam taky u mech . cerpadla. Jinak nektery e28 uz meli taky el. cerpadlo
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 26. 01. 2008 18:17

no jasné, ale smysl u mech. čerpadla mně nějak uchází. Jinak u toho elektrického to plní jaký účel? Snímá to plnící tlak a podle toho upravuje dávkování paliva? Takže něco jako váha vzduchu, pokud se to tak dá říct?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

Příspěvek od Jiří Růžička » 01. 02. 2008 14:33

Ahoj.Ten ventil tam je proto kdyz ti turbo da větší tlak tak ho ten ventil pustí ven.Odpoj si klabku obtoku u turba apřidej plin a uvidíš.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 02. 2008 14:51

Jo táák!! takže to je taková pojistka, jo? A to je řízený čím, že tam vedou dráty? V sacím potrubí je nějaký snímač nebo co?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

Příspěvek od Jiří Růžička » 01. 02. 2008 15:02

Některé modely 24t-24td (spíš všechny)maj hlídání proti přehřátí.Když ho spaříš tak ti to zavře naftu,když pokračuješ tak i eletriku.Prostě ti to v motoru zacvaká a stojíš.Mě se to už stalo.Ten ventil bude fungovet podobně.Vetší tlak turba po delší dobu a stojíš.Hoši Německý to maj vychytaný.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 02. 2008 15:06

:o fakt?? tak to jsem netušil... Takže i hlídání proti přehrátí a tím pádem to dokáže zabránit prasknutí hlavy nebo co? U TD totiž údajně velice rády praskají.. :roll: A to čidlo, které měří plnící tlak a dává zároveň impuls k odfouknutí případného přetlaku je umístěno kde přesně?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

Příspěvek od Jiří Růžička » 01. 02. 2008 15:11

Tam žádný čidlo není.Ten ventil je přednastavenej na nějaký tlak.A jen hlídá.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 02. 2008 15:12

Dobře, ale znovu mně napadá otázka, z jakého důvodu k němu teda vedou dráty, když je to hlídání čistě na mechanické bázi, podle toho co píšeš? :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

Příspěvek od Jiří Růžička » 01. 02. 2008 15:16

To nevím.To by se muselo jít po svazku.Muže to byt propojeny kdekoliv.Ted budu jednu e28td rozebírat tak se podívám,bidem chytřejší.

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 01. 02. 2008 18:40

Míšánek píše::o fakt?? tak to jsem netušil... Takže i hlídání proti přehrátí a tím pádem to dokáže zabránit prasknutí hlavy nebo co? U TD totiž údajně velice rády praskají.. :roll: A to čidlo, které měří plnící tlak a dává zároveň impuls k odfouknutí případného přetlaku je umístěno kde přesně?
Hlava praskne jedine cloveku kterej se chova k autu jako prase nebo holt smula , ze praskne treba hadice a nesleduje teplomer, ale takovejch pripadu je fakt malo....
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 02. 2008 20:54

PÍŤÁK píše:
Míšánek píše::o fakt?? tak to jsem netušil... Takže i hlídání proti přehrátí a tím pádem to dokáže zabránit prasknutí hlavy nebo co? U TD totiž údajně velice rády praskají.. :roll: A to čidlo, které měří plnící tlak a dává zároveň impuls k odfouknutí případného přetlaku je umístěno kde přesně?
Hlava praskne jedine cloveku kterej se chova k autu jako prase nebo holt smula , ze praskne treba hadice a nesleduje teplomer, ale takovejch pripadu je fakt malo....
Tak to Já jsem zase slyšel něco jiného - že stačí třeba i trochu zarostený chladič nebo nějaký menší zádrhel v chladící soustavě a ta hlava rupne hned.
Jeden pán, který si do ropáků od BMW docela hodně frčí mně řikal, že udělal šest hlav než zjistil, že je to chladičem.. Docela mně to vystrašilo, tak nevim.. Každopádně k tomu motoru se chovám za studena obvzlášť opatrně, vážně z toho mám strach :roll:

To jiří růžička: Jj, to bude fajn, pak mně prosím Tě dej vědět, rád bych věděl jak to teda funguje :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 02. 02. 2008 00:11

Kdyz mas zarostlej chladic tak se to projevuje hned na teplomeru a kdyz je nekdo takovej ze to necha 6x za sebou uvarit tak nevim no....
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 02. 02. 2008 12:03

aha.. No mně ten dotyčný právě zas řikal to, že na teploměru to ani jít poznat údajně nemusí, že se ta hlava nějak přehřeje "lokálně" (aspoň Já jsem to tak pochopil) a na budících si člověk ničeho nemusí ani všimnout. Každopádně jsem rád za to, že to neni až tak extra háklivý díl, podle toho, co řikáš
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět