spaduje nafta 324D

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
driver81
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 06. 2007 08:29
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

spaduje nafta 324D

Příspěvek od driver81 » 27. 12. 2007 02:14

mam takyto problem spaduje nafta z cerpadla jedna sa o 324D po vypnuti motora ked pozriem na hadicku medzi cerpadlom a filtrom tak nafta sa vracia do filtra z cerpadla idu v hadicke bublinky naftovy filter novy plavak som vybral bol skoro upchaty vycistil som spätny ventil je v poriadku kde moze bit problem ? ked auto stoji viac ako 5 hodin nieje sanca nastartovat proste toci a toci az vybije baterku 88AH prosim o radu uz fakt neviem co z tym je
BMW E30 324D
E34 520i EX
E46 330D crash total K.O.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 27. 12. 2007 08:49

Zpetny ventil je v te hlinikové prirube nad filtrem, pokud je v poradku, tak se ta nafta do toho filtru nemuze vracet. Takze bych zkusil jinou tu prirubu.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

driver81
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 06. 2007 08:29
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver81 » 28. 12. 2007 17:25

Záchvat píše:Zpetny ventil je v te hlinikové prirube nad filtrem, pokud je v poradku, tak se ta nafta do toho filtru nemuze vracet. Takze bych zkusil jinou tu prirubu.

tak to som nevedel ze aj v tej prirube je zpetny ventil ja som kontroloval iba ten ktory je v cerpadle nad hadickov privodu nafty skontrolujem to a uvidim dakujem za radu
BMW E30 324D
E34 520i EX
E46 330D crash total K.O.

driver81
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 06. 2007 08:29
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver81 » 01. 01. 2008 14:48

tak som rozobral tu prirubu ale nejak mi to nejde do hlavy ved tam ziadny spetny ventil nieje ! celu prirubu som rozobral a nic volne prechodove trubky , kde presne by sa mal nachadzat ten ventil ? novu a ani inu prirubu nemam teraz mi este navise odislo zhaveni lebo musel som 2 - 3 x zhavit zasebou teraz uz vobec nenastartuje a prosim na co sluzi ten cierny plastovy medzikus ktory je medzi naftovym filtrom a tov prirubou ? ide do neho kabel
BMW E30 324D
E34 520i EX
E46 330D crash total K.O.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 01. 01. 2008 18:22

Ten mezikus je predehrev, ja mam tedy tu hlinikovou hlavu s rucnim cerpadlem a vevnitr je zpetny ventil, nejde to profouknout zpet. Mozna tedy jestli mas bez rucni pumpy, tak tam treba neni, beru to dle sebe.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

driver81
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 06. 2007 08:29
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver81 » 02. 01. 2008 01:43

Záchvat píše:Ten mezikus je predehrev, ja mam tedy tu hlinikovou hlavu s rucnim cerpadlem a vevnitr je zpetny ventil, nejde to profouknout zpet. Mozna tedy jestli mas bez rucni pumpy, tak tam treba neni, beru to dle sebe.
presne mam ten typ ktory je bez rucnej pompy a da sa prefuknut z oboch stran ale vcera mi znamy doniesol iny spetny ventil ktory ide do cerpadla ale ma celkom inu funkciu ako ten moj v mojom je taka gulicka ked nim zatrasiem tak gulicka lieta hore dole ale ten druhy tam ma taky valcek ale ten nelieta tlaci na neho pruzinka a prave to sa mi zda ze v mojom ta pruzinka chyba rano to prehodim a dam vediet co a ako kazdopadne si mi velmi pomohol som rad ze su tu aj ludia ktory ochotne pomozu dakujem
BMW E30 324D
E34 520i EX
E46 330D crash total K.O.

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 13. 08. 2009 19:26

Mám presne ten istý problém,stačí keď auto stojí súvisle cca 8 hodín a nafta je v prd..i,potom nasleduje malé posilovacie cvičenie s ručnou pumpou,následný štart a ide sa.Ak mi teda nefunguje spätný ventil dá sa to opraviť alebo len vymeniť
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 13. 08. 2009 20:43

Může to dělat netěsný Okroužek pro odkalení filtru
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 13. 08. 2009 22:45

dovolim si malou poznamku ikdyz se urcite zase objevi nekdo kdo bude tvrdit ze jsem kokot a ze to neni pravda ale reknu Vam ze pokud mate na prirube filtru plastovou pumpicku tak v ty je ventil...pokud ji nemate tak mate v nadrzi podavaci cerpadlo :wink:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 14. 08. 2009 18:44

adam320 píše:dovolim si malou poznamku ikdyz se urcite zase objevi nekdo kdo bude tvrdit ze jsem kokot a ze to neni pravda ale reknu Vam ze pokud mate na prirube filtru plastovou pumpicku tak v ty je ventil...pokud ji nemate tak mate v nadrzi podavaci cerpadlo :wink:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Crazz
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 05. 2009 19:53
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Crazz » 16. 08. 2009 08:52

Tenhle problém je koukám docela častý u nafty. Měl jsem to u 525TDS, do kopce čumák a ani ťuka natočit. Jednak je třeba silná baterka (cca kolem 600Ah) ať to co nejrychleji točí (čerpadlo se zbaví rychleji vzduchu a zabere) ale hlavně ten zpětný ventil. Trochu jsem se na něj ptal a čerpadlo by mělo mít přímo v sobě jeden (alespoň to moje elektronické). Já to vyřešil pumpovacím balonkem se zpětným ventilem mezi čerpadlo a filtr (myslím že z nějakého peugeota) a abych nemusel pořad otvírat kapotu a pumpovat tlak paliva do čerpadla, tak jsem ještě paralelně připojil palivové čerpadlo z 1,6tky ... :twisted: Brutálně vypadajíci hadicový hlavonožec nečekaně dobře funguje ... :wink: Start na první otáčku není problém ... :wink: V mém případě víc pomáhá dostatečný tlak paliva do čerpadla, než zabranění jeho ůniku.
525 TDS, ex 325iX tour

Uživatelský avatar
Crazz
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 05. 2009 19:53
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Crazz » 17. 08. 2009 08:12

Hehe, tak to máš solidní bublifuk ... :D
Určo nové hadičky, já míval s tou origo průhlednou hadičkou max půl centimetrové bubliny, tak jsem radši dal neprůhlednou, ať mě to nesere a pořádně stáhnul objímkama. Určitě není špatný nápad připojit tam nějakový citlivý zpětný ventil. ALe sehnat takový, co vydrží podmínky v naftě a ještě neklade protékající naftě velký odpor je docela problém. Teď budu měnit vztřikovací čerpadlo z 2,4TD tak jsem zvědav, jestli to bude chytat i bez toho zpětného ventilu a pumpy, nebo furt to samé ... :roll:
525 TDS, ex 325iX tour

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 19. 08. 2009 21:13

spetny ventil ktory ide pouzit a je funkcny /nekladie odpor a drzi/ ma nakladne auto liaz /tatra/avia.......dokonca si mozete vyberat podla velkosti zavitov :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 04. 09. 2009 21:37

to sys325i:Dnes som podla tvojho opisu kúpil toto:http://icosom.rajce.idnes.cz/Sp_tna_klapka/
Je to vhodné na tento účel?A ako to tam namontovať,poraď prosím
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 05. 09. 2009 17:51

Ahoj malo by ti to otvoriť skúsme ešte toto:

http://icosom.rajce.idnes.cz/Sp_tna_klapka/

Ak by ani toto nezabralo pošlem ti to na mail,zatiaľ dík za ochotu poradiť,Peter
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Odpovědět