Baterky v přístrojové desce???

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dr.zejus
Příspěvky: 366
Registrován: 26. 03. 2007 11:59
Bydliště: Šulinystán

Baterky v přístrojové desce???

Příspěvek od dr.zejus » 19. 12. 2007 17:04

Chtěl jsem vyměnit baterky v přístrojovce, rozebral jsem to a cucim co je tam za baterky. Cekal jsem nabijeci tuzkovky nebo maly nabijeci tuzkovky a misto toho na me koukaj tyhle(myslim ze to ani nabijecky nejsou). Ma s tim nekdo zkusenost?
Obrázek
BMW E46 318i tour - takový obyčejný auto
ex Sedmero BMW E38 740i
ex BMW E30 318i kombajn

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 19. 12. 2007 18:53

Bud v klidu, mas jako ja novejsi vezri elektroniky (resp.napajeni) v pristrojovce a nejsou tam clanky NiCd, ale clanky Lithiove. Tyto jsou 3 voltove napr. do fotopristroju, pozor existuji i 3,6V - napr pro zalohovani MB u PC (caste u starsich pocitacu Apple). Vetsinou s nimi neni zadna potiz, ale pokud Ti preci jen odesly tak se vymenuji stejne jako ty starsi. Pouze pri letovani pozor na to, ze lithiove clanky nejsou zrovna kamardske k vysim teplotam (pajka atd).
Priklad zde: http://www.hakoplus.cz/index.php?page=cat&idx=2099
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 19. 12. 2007 18:54

takze pokud jsou tyhle mrchy v haji tak je dej pryc a kup klasicky dobijeci tuzkovky a naletuj je tam.ja se ti podivam jakou maji mit kapacitu pockej chvilku :wink:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 19. 12. 2007 18:56

tak ja teda nevim Vaso ale ted to drzim v ruce muj panel a tam jsou jeste puvodni tuzkovky dobijeci a maj kapacitu 500mA a jsou kazda na 2V
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 19. 12. 2007 18:57

helůed to jsou budiky z e30ky?
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 19. 12. 2007 19:02

jo jsou, mám stejné baterie..v klidu...měnit za klasický nemůže.. systém je nastaven na 2*3V ne na 2*2V
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 19. 12. 2007 19:05

to Vlada:
tak to mas vcelku "unikat", protoze vyrobit NiCd clanek 2V, z fyzikalne-chemicke podstaty, prakticky nelze...
Jsem presvedcen, ze tam mas 2 klasicke 500mAh 1,2V - to jsou hodnoty originalniho osazeni. Tyto lze samozrejme zamenit za 2x 1,2V NiCd (pripadne NiMh, ale ty by meli mit trochu jinak uzpusobene dobijeni) i vyssi kapacity.
Kazdopadne bych nedoporucoval Vladovo radu - "vymen je za klasicky..."
Ona totiz i ta elektronika bude jiste uzpusobena na provoz jineho nepeti 2 lithiovych clanku a jak rikas "s klasikou" by to nemuselo moc fungovat...

Ale samozrejme pri potrebnych znalostech v danem technickem oboru lze uzpusobit temer cokoliv - otazkou vsak zustava zda neni lepsi tam dam to co tam patri :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 19. 12. 2007 19:16

ta hmota co drzi clanky vedle sebe je tavne plastove lepidlo (aplikuje se tavnou elektrickou pistoli).
Kazdy se obcas prehlidne - jsme preci lidi.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 19. 12. 2007 19:54

Koukam, ze i ten tistak je jinej. Jsou to lithiove clanky 2 x 3V, NENABIJECI (jinak muzou explodovat).
Tak asi bych se shanel znovu po 3V lithiovych. Az je vyndas, zmer jejich napeti, nejdriv naprazdno a pak zatizene asi 1kohm odporem. Napeti by se v pripade dobrych clanku nemelo lisit o vice nez 0.1V

V lete jsem menil z E30 318 z roku 1988 plastak accu NiCd, puvodne 500mAh, dal jsem tam 800mAh Saft. Maji malicko jine paskove vyvody a tak jsem to naohybal a zaletoval do puvodnich der. Vzal jsem nekyselej elektrikarskej silikon tmel a accu zalepil pekne do mekka, aby se neuklepaly.
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
dr.zejus
Příspěvky: 366
Registrován: 26. 03. 2007 11:59
Bydliště: Šulinystán

Příspěvek od dr.zejus » 19. 12. 2007 22:35

Vasa píše:Bud v klidu, mas jako ja novejsi vezri elektroniky (resp.napajeni) v pristrojovce a nejsou tam clanky NiCd, ale clanky Lithiove. Tyto jsou 3 voltove napr. do fotopristroju, pozor existuji i 3,6V - napr pro zalohovani MB u PC (caste u starsich pocitacu Apple). Vetsinou s nimi neni zadna potiz, ale pokud Ti preci jen odesly tak se vymenuji stejne jako ty starsi. Pouze pri letovani pozor na to, ze lithiove clanky nejsou zrovna kamardske k vysim teplotam (pajka atd).
Priklad zde: http://www.hakoplus.cz/index.php?page=cat&idx=2099
Dik, to jsem potreboval vedet. Vsici mi rikaj ze tam patri nabijecky a ja tam mam tohle. (Chtel jsem vedet jestli jsou tohle origo baterky co se tam davaly) Asi koupim teda to stejny co tam je ted. Na tech baterkach jsou uz primo nejaky vyvody, takze by se teoreticky nepajelo primo na baterkach a teplota je neohrozi, ne? Ja teda s pajkou nejsem moc kamarad, takze prace se ujme nekdo jiny. Ja jen nakoupim material

http://www.smodel.cz/product_info.php/c ... /osCsid/27
BMW E46 318i tour - takový obyčejný auto
ex Sedmero BMW E38 740i
ex BMW E30 318i kombajn

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 24. 12. 2007 12:58

su to zalohovacie clanky pre obvody indiakcie servisnych intervalov. U dieselovych modelu po 06/86 (dle mojich info) je na dosce servisnych intervaloch tiez riadaci obvod otackomera.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
honzaque
Příspěvky: 153
Registrován: 28. 04. 2005 19:16

Příspěvek od honzaque » 26. 12. 2007 01:46

cau. Ty clanky tam davate nabity nebo se tam dobijou? Ja totiz nemam nabijecku. :)
e28 520 rok 1984

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 26. 12. 2007 13:26

nabijoou se tam
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 26. 12. 2007 14:21

Je lepsi je tam dat nabity, ale pokud nejsou uplne mrtvy tak je obvod schopen je nabit sam.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 26. 12. 2007 14:35

Vasa píše:Je lepsi je tam dat nabity, ale pokud nejsou uplne mrtvy tak je obvod schopen je nabit sam.
pokud je neskladovali dlouho(předpoklad novejch baterek) tak mrtvý nebudou a budou i nabitý(podle doby a způsobu skladování)
dočasný konec BMW :-(

Odpovědět