natlakované hadice

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
miwako
Příspěvky: 33
Registrován: 24. 11. 2007 08:36
Bydliště: Karlovarsky kraj

aha

Příspěvek od miwako » 04. 12. 2007 15:00

a malý chladící okruh je pod jakýma číslama?

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Re: aha

Příspěvek od Balda » 04. 12. 2007 21:08

miwako píše:a malý chladící okruh je pod jakýma číslama?
malý a velký chladící okruh prakticky rozděluje termostat. Čili po ohřátí kapaliny na cca 88°C se otevře termostat a tím pádem motorem proudí větší množství chladící kapaliny. Takže to není jen jedna součástka.

miwako
Příspěvky: 33
Registrován: 24. 11. 2007 08:36
Bydliště: Karlovarsky kraj

a hotovo :-(

Příspěvek od miwako » 06. 12. 2007 23:34

začala mi z expanzní nádobky stoupat pára,ale teplota se mehýbala, ujel jsem na to ještě 300km a najednou začala rychle stoupat tepllota. stihnul jsem včas zastavit než se dostala do červeného pole, voda v expanzní nádobce byla až po okraj, nechápu...nevíte co s tím?

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 07. 12. 2007 00:11

A jak je na tom vodní pumpa. Mě už se stalo dvakrát, že se utrhly lopatky. Prubni u studenýho motoru povolit odvzdušňovací šroub, nastartuj a přidej trochu na plynu. Pokud ti z toho nepovalí žádná voda, tak to bude tou pumpou. Ty lopatky se dělaly totiž buď z hliníku nebo i z plastu.

miwako
Příspěvky: 33
Registrován: 24. 11. 2007 08:36
Bydliště: Karlovarsky kraj

servis

Příspěvek od miwako » 07. 12. 2007 13:34

v servisu tvrdí: voda z výfuku nejde, termostat 2 týdny starý otevírá až při 120 stupních,ale přitom ručička teploty u tachometru nestoupá,nad 3500 otáček prokluzuje vrtule chladiče - prý je špatná "visko spojka" moc jsem do telefonu nerozuměl, hadice prý netlakují tak aby to bylo hlavou...snad...no to auto se začíná stávat záhadou :roll:

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 07. 12. 2007 14:39

tak jestli ti termostat otevírá při 120°C, tak ho můžeš rovnou vyměnit, standardní teplota většiny motorů se pohybuje kolem 90°C. Hlavně by mě zajímalo jak jsi na to přišel. Jestli ti teplota vody stoupá tak rychle jak jsi popisoval tak to fakt vypadá na vodní pumpu. A viscospojka tuhne v určitý teplotě a rozhodně ne v otáčkách!!!

miwako
Příspěvky: 33
Registrován: 24. 11. 2007 08:36
Bydliště: Karlovarsky kraj

viscospojka

Příspěvek od miwako » 07. 12. 2007 17:04

viscospojka netuhne,ale prokluzuje
teplotu spínání termostatu mi zjistili v servisu když to hodili na PC
je to patálie :cry:

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 07. 12. 2007 18:43

Tak jestli ti termostat otvírá při 120, tak je to celý problém natlakovaných hadic. Normální je cca 90. Jinak při teplotě 120 se hliník kroutí a to máš m52 motor a ten je clej z hliníku!!!

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Re: viscospojka

Příspěvek od samiq » 07. 12. 2007 20:19

miwako píše:viscospojka netuhne,ale prokluzuje
teplotu spínání termostatu mi zjistili v servisu když to hodili na PC
je to patálie :cry:
Teplota termostatu se meri v hrnci s kapalinou a teplomerem.
To ze diagnostickej program neco interpretuje nemusi byt pravda. V tomto pripade merili teplotu snimacem, pobliz termostatu. Treba termostat neotevre naplno.
Hrnec je dobrej, je videt co se s termostatem deje behem zmeny teploty.

kolik mas najeto?

miwako
Příspěvky: 33
Registrován: 24. 11. 2007 08:36
Bydliště: Karlovarsky kraj

termostat

Příspěvek od miwako » 07. 12. 2007 22:06

no právě, že u golfu jsme zkoušeli vyndyt termostat který nefungoval v autě, v hrnci fungoval a po namontování do auta zase ne :-(
najeto mam cca 250000

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 08. 12. 2007 11:19

jj, taky jsem jednou měnil a reklamoval nový termostat. A při tý příležitosti, bejt tebou, bych kouknul na tu vodní pumpu.

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 08. 12. 2007 13:28

ja nevim co porad resis... mas tu par typu co by to mohlo bejt,jedna z nich je pumpa,proc si ji jeste nevymenil? me presne to sami delala pumpa,je pravda ze to bylo na M10 ale to snad neva.jeste se podivej jestli hadice budou nahore horky a dole (u chladice) studeny,nebo vlazny ... pak je to co tvrdim od zacatku

miwako
Příspěvky: 33
Registrován: 24. 11. 2007 08:36
Bydliště: Karlovarsky kraj

řeším

Příspěvek od miwako » 08. 12. 2007 16:58

řeším to,protože automechanici jsou č...., přijedu do autoservisu a chci aby mi natlakovali hlavu a proměřili, řeknou, že je to blbost, že hlava to není a vymění tam nějakou p...., za chvíli to zase zlobí, jedu do dalšího servisu a chci vyměnit pumpu, nedají na to,že náš zákazník je náš pán a zase mi nabízí svou variantu kterou když odmítám tak mně pošlou do prdele, tak mi sakra BigMara poraď nějakýho NORMÁLNÍHO automechanika kterej mne neokrade, na autě nic neposere a dokáže to spravit, jestli někoho takového znáš tak jsi borec, já už objel 8! autoservisů.....promiň,ale koupil jsem si auto pro radost a ne proto abych do toho jen rval prachy a nervoval se kdy se mi po cestě vys... :cry:

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 09. 12. 2007 12:20

Celkem dobrý zkušenosti mám s AUTOHELP v Praze Čimicích.

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 09. 12. 2007 15:52

Nebo muzes zkusit kontaktovat Rudolfa Bartunka, tady z fora (PRG).
rudolfbartunek@seznam.cz
Ale jeste jsi nenapsal odkud jsi, mozna, ze to pro zde diskutujici je duvod proc ti jeste nikoho nedoporucili.

Zda se, ze vodni pumpa je favoritem. Hodne stesti.

miwako
Příspěvky: 33
Registrován: 24. 11. 2007 08:36
Bydliště: Karlovarsky kraj

odkud jsem

Příspěvek od miwako » 10. 12. 2007 12:40

z Chebu, ale není problém dojet si za dobrým automechanikem v podstatě kamkoliv, protože to se podle mne vyplatí vždycky :-)
btw. myslím, že jsem tu už někde psal Karlovarský kraj :lol:

nickey
Příspěvky: 303
Registrován: 24. 10. 2006 22:18
Bydliště: Praha

servis

Příspěvek od nickey » 14. 12. 2007 18:14

V Praze v ulici U Vinohradské nemocnice je férovej servis,kdyžtak SZ.
2xe36 M3,e46 M3,e30 M50 turbo,X5 40d,e30 320i
ex:e30 325i m20,e36 M3,e39 535i,e46 330ci,e90 335i,e39 M5

BMW Store
Příspěvky: 63
Registrován: 10. 04. 2007 12:22

Re: servis

Příspěvek od BMW Store » 19. 12. 2007 21:20

Ahoj
Ucpaný chladící okruh to nebude,to by jsi ty hadice měl natlakované stále
Méně učiná vodní pumpa se nechá také poznat,když si zapneš topení.Během jízdy(vyšších otáček)je teplota vyšší,když zastavíš a teplota z topení během chvilky klesne je špatná vodní pumpa.Mívá to za nasledek i "tuhnutí" hadic které zde popisuješ a to při nižších otáčkách.Je to zpusobeno tím že lopatky pumpy jsou opotřebované tudiž se díky nižžším otáčkám výrazně zpomalí cirkulace v okruhu zvýší se teplota a tlak.Spodní hadice by měla mít znatelně menší teplotu jde jí přeci ochlazená voda!
Jestli že ti termostat otevírá až ve 120C je špatný!!!
Dovoz osobních automobilů a motocyklů značky BMW,originálních náhradních dílů a veškérého příslušenství.Dovoz veškerého sortimentu firmy RIEGER Zajištění veškérého servisu O.A Odtahová služba

Odpovědět