Průser s gumama - co je špatně?!?
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Průser s gumama - co je špatně?!?
Potřebuji poradit!!!
Story: zakoupil jsem z druhé ruky zimní gumy - sadu. Stav 90%, jeté jednu sezónu, už od pohledu pěkné. Michelin Alpin 175/70R14. Nechal jsem si v pneuservisu sundat svoje Toyo 195/65R14 a nasadit tyhle Micheliny (normální origo plechové disky). Čtvrtá guma byla špatná - vzduch foukla trhlinou v boku. Tak nasadili zpátky jednu letní (jako LP). Jel jsem domů a před domovem jsem zjistil, že auto plave a LZ guma je skoro prázdná. Nafoukal jsem všechny čtyři a tahle syčela. Musel jsem jet do Prahy. Odjel jsem z domova, zastavil u pumpy a syčely všechny tři. Znova jsem je nafoukal, jel dalších pár km a zase pumpa. Dofoukl jsem a nesyčela žádná. To už bylo asi 11 večer. V Mirošovicích u pumpy byla PZ prázdná. Vyměnil jsem za rezervu. Další dvě měly dobrý tlak, bez poklesu. Na okraji Prahy se vyfoukla LZ, dojel jsem na ráfku. Viz foto 2. V noci byla přední ještě od pohledu dobrá. No a ráno byla taky prázdná, viz foto 1.
Suma sumárum: gumy 2500,- a servis 700,-.
CO JE ŠPATNĚ?!? KDE JSEM UDĚLAL CHYBU? ČÍ JE TO VINA? PROČ (Z JAKÉHO TECHNICKÉHO DŮVODU) SE TO STALO?
Story: zakoupil jsem z druhé ruky zimní gumy - sadu. Stav 90%, jeté jednu sezónu, už od pohledu pěkné. Michelin Alpin 175/70R14. Nechal jsem si v pneuservisu sundat svoje Toyo 195/65R14 a nasadit tyhle Micheliny (normální origo plechové disky). Čtvrtá guma byla špatná - vzduch foukla trhlinou v boku. Tak nasadili zpátky jednu letní (jako LP). Jel jsem domů a před domovem jsem zjistil, že auto plave a LZ guma je skoro prázdná. Nafoukal jsem všechny čtyři a tahle syčela. Musel jsem jet do Prahy. Odjel jsem z domova, zastavil u pumpy a syčely všechny tři. Znova jsem je nafoukal, jel dalších pár km a zase pumpa. Dofoukl jsem a nesyčela žádná. To už bylo asi 11 večer. V Mirošovicích u pumpy byla PZ prázdná. Vyměnil jsem za rezervu. Další dvě měly dobrý tlak, bez poklesu. Na okraji Prahy se vyfoukla LZ, dojel jsem na ráfku. Viz foto 2. V noci byla přední ještě od pohledu dobrá. No a ráno byla taky prázdná, viz foto 1.
Suma sumárum: gumy 2500,- a servis 700,-.
CO JE ŠPATNĚ?!? KDE JSEM UDĚLAL CHYBU? ČÍ JE TO VINA? PROČ (Z JAKÉHO TECHNICKÉHO DŮVODU) SE TO STALO?
Naposledy upravil(a) Adam Lipský dne 17. 11. 2007 11:22, celkem upraveno 1 x.
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Odkazy
Foto:
Na této jsem dojel:
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/002.jpg
Tahle se přes noc vyfoukla sama od sebe:
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/001.jpg
Na této jsem dojel:
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/002.jpg
Tahle se přes noc vyfoukla sama od sebe:
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/001.jpg
- Lukáš Brandejs
- Příspěvky: 718
- Registrován: 28. 05. 2006 17:12
- Bydliště: Praha
Proste a jednoduse, te nekdo natahnul, ale to urcite neobhajis. Mel si na to prijit hned. To je proste to kdyz se kupujou veci z druhy ruky. Ta guma jestli si s ni jel po prazdny par set metru, tak je v prdeli.Prupich z boku se da v poho opravit (u nas za 250, ale guma uz by mela jezdit jen na zadaku) Ty dve ostatni sundej a potop do vody nebo polej mejdlovou vodou a koukni jestli nekde utikaj at mas jistotu. Vic ti asi nikdo neporadi.
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Situace mojí nepojízdnosti byla nouzově vyřešena, když jsem matčinu novou thalii obral o dvě kola, naštěstí používá renault větší středové díry, tak to tam šlo nasadit. Akorát mamina se čílila, že nebude jezdit (byl jsem u ní na její narozeninové oslavě, tak to byl můj dárek...). Dal jsem je an zadní, tachometr teď přeměřuje skoro o 15 km.
Rodiče nejsou daleko od Berouna, mohl bych k Vám v úterý zajet? Mám teď: jednu gumu s bočním průrazem, jednu, na které jsem jel když byla hóóóódně měkká a na boku má čáru, jedna která je rozdrbaná na hadry a jedna, na které to auto stálo a běhoun je namáčklý až hluboko dovnitř výškově až pod okraje směrem k centru disku. Dá se z toho udělat alespoň jeden pár?
V servisu mi namazali ta kola takovým bílým svinstvem, nasadili a vyvážili. Jinak ventilky neměnili, ale ty ventilky jezdily předtím s letníma gumama a když tam dali čtvrtou letní gumu zpátky, tak ten její ventilek taky drží tlak. Syčení se ozývalo od vnitřních stran gumy, když jsem na ní tlačil z boku, tak se syčení měnilo.
Event. kde by šly koupit plechové disky v opravdu dobrém stavu? Praha nebo jižní čechy, nebo kdekoliv na zeměkouli, ale chci pořádný aby mi to kua fungovalo!!!
Rodiče nejsou daleko od Berouna, mohl bych k Vám v úterý zajet? Mám teď: jednu gumu s bočním průrazem, jednu, na které jsem jel když byla hóóóódně měkká a na boku má čáru, jedna která je rozdrbaná na hadry a jedna, na které to auto stálo a běhoun je namáčklý až hluboko dovnitř výškově až pod okraje směrem k centru disku. Dá se z toho udělat alespoň jeden pár?
V servisu mi namazali ta kola takovým bílým svinstvem, nasadili a vyvážili. Jinak ventilky neměnili, ale ty ventilky jezdily předtím s letníma gumama a když tam dali čtvrtou letní gumu zpátky, tak ten její ventilek taky drží tlak. Syčení se ozývalo od vnitřních stran gumy, když jsem na ní tlačil z boku, tak se syčení měnilo.
Event. kde by šly koupit plechové disky v opravdu dobrém stavu? Praha nebo jižní čechy, nebo kdekoliv na zeměkouli, ale chci pořádný aby mi to kua fungovalo!!!
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1553
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Ta co to na ní jen stálo bych řek že bode v poho.Ta pojetá asi spíš ne,nevim jak je na tom.Plech disky prodávaj i tady na fóru,nebo různé vrakoviště,bazary.2 ks bych měl.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
gumové ventily se mají měnit při každé demontáži gumy z disku, jenže to nikdo nedělá protože ventil taky něco stojí, jinak pokud jsou disky špatné používám utěsňovač patek od TECH a to funguje naprosto skvěle, mám dvě hustoty, řídkej používám automaticky na jakékoliv disky (je to pro moji jistotu že zákazník nebude jezdit s tím že mu to fouká) a hustej používám na opravdu horší disky.
To Bohhy, nevidím důvod proč používat gumu s opraveným bočním průrazem jen na zadku, naopak někde dokonce bylo psáno že pokud pneu bouchne vzadu nelze s vozem již skoro nic dělat kdežto když bouchne na předku lze vůz ještě nějak ovládat. Samozřejmě guma musí být opravena tak aby výbuch nehrozil, žádná boule atd.
To Bohhy, nevidím důvod proč používat gumu s opraveným bočním průrazem jen na zadku, naopak někde dokonce bylo psáno že pokud pneu bouchne vzadu nelze s vozem již skoro nic dělat kdežto když bouchne na předku lze vůz ještě nějak ovládat. Samozřejmě guma musí být opravena tak aby výbuch nehrozil, žádná boule atd.
To Fugo: U nas v servisu je davame na zadek hlavne kvuli tomu, ze v tom miste se zepelne upravuje (vulkanizuje) a ta pryz na boku v tom miste zmeni trosku vlastnosti. Takze i kdyz bude kolo vyvazeny, tak se muze stat, ze muze na predku spusobovat klepani a podobne.Jasne ze se to muze dat na predek,ale aby sme se tomu vyvarovali, tak montujeme vulkanizovany gumy jen na zadek.
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring
Pro vlastni potreby to dam kamkoliv. De o to ze mi delame uplne vsechny mozny vulkanizace (i Belaze,Terxe atd.) a na ty osobni mame klientelu, ktera vyzaduje jen nejkvalitnejsi sluzby apodobne, takze jedname na jistotu a tim ze to dame na zadek mame jistotu ze to nikdy nebude znat. 
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring