Pár dotazů od nováčka
Pár dotazů od nováčka
Zdravím vás lidé dobří. Brácha si v sobotu koupil své první BMW, 324D plasťák.
A potřebovali by jsme pár odpovědí na naše otázky.
1. Ve dveřích je špatnej zámek kterej nezamkne v poloze bezpečného zamknutí. Prej ten čudl co tam tlačí na tu vidličku se ohne. Vevnitř je jeden ten hlinikovy odlitek prasknutý. Maji všechny zámky i z E30 bez centralu tu vodorovnou polohu zamku? Popřípadě z kterých ještě řad je zamek do dveří záměnej?
2. Koukal jsem na relé K6 u pojistek a zarazilo mě že vývody cívky nejsou naproti sobě na 85 a 86 jak to byva obvykle na relé, ale jsou posunuté o 90°. To ma BMW nějaký spešl rélé?
3. Nevíte na co je relé které má být vedle řidicí jednotky centrálu v dutině vedle repruduktoru a vedle páky otvírání přední kapoty? je tam jen volný konektor a v něm 6 kontaktů. Pět by bylo jako běžné přepínací relé a pak jeden menší bokem.
4. Kontrolky. Na přístojové desce je zleva oranžová kontrolka spirály, to je žhavení, potom je vedle zelená kontrolka s šipkou ve tvaru kruhu, která se rozsvítí po žhavení a pak taky zhasne, a vedle jsou dvě menší oranžové které taky svítí jen chvíli, v jedné je vstřikovací tryska v druhé už nevím co je, ale jsou hned vedle sebe a maji poloviční šířku.
Dík za pomoc.
Kde se vypouští na 2,4D voda z motoru? Chtěl bych dneska vyměnit chladicí kapalinu, ale zatím jsem nenašel žádný výpušťák.
A potřebovali by jsme pár odpovědí na naše otázky.
1. Ve dveřích je špatnej zámek kterej nezamkne v poloze bezpečného zamknutí. Prej ten čudl co tam tlačí na tu vidličku se ohne. Vevnitř je jeden ten hlinikovy odlitek prasknutý. Maji všechny zámky i z E30 bez centralu tu vodorovnou polohu zamku? Popřípadě z kterých ještě řad je zamek do dveří záměnej?
2. Koukal jsem na relé K6 u pojistek a zarazilo mě že vývody cívky nejsou naproti sobě na 85 a 86 jak to byva obvykle na relé, ale jsou posunuté o 90°. To ma BMW nějaký spešl rélé?
3. Nevíte na co je relé které má být vedle řidicí jednotky centrálu v dutině vedle repruduktoru a vedle páky otvírání přední kapoty? je tam jen volný konektor a v něm 6 kontaktů. Pět by bylo jako běžné přepínací relé a pak jeden menší bokem.
4. Kontrolky. Na přístojové desce je zleva oranžová kontrolka spirály, to je žhavení, potom je vedle zelená kontrolka s šipkou ve tvaru kruhu, která se rozsvítí po žhavení a pak taky zhasne, a vedle jsou dvě menší oranžové které taky svítí jen chvíli, v jedné je vstřikovací tryska v druhé už nevím co je, ale jsou hned vedle sebe a maji poloviční šířku.
Dík za pomoc.
Kde se vypouští na 2,4D voda z motoru? Chtěl bych dneska vyměnit chladicí kapalinu, ale zatím jsem nenašel žádný výpušťák.
Naposledy upravil(a) Gryzly dne 10. 11. 2007 13:35, celkem upraveno 2 x.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: Pár dotazů od nováčka
1. - ne, jen u aut s centralem najdes tuto polohu a priznam se ze nevim jestli vsechny origo bmw centraly meli i druhou polohu. Pokud vim, zamek je jen z e30.Gryzly píše:Zdravím vás lidé dobří. Brácha si v sobotu koupil své první BMW, 324D plasťák.
A potřebovali by jsme pár odpovědí na naše otázky.
1. Ve dveřích je špatnej zámek kterej nezamkne v poloze bezpečného zamknutí. Prej ten čudl co tam tlačí na tu vidličku se ohne. Vevnitř je jeden ten hlinikovy odlitek prasknutý. Maji všechny zámky i z E30 bez centralu tu vodorovnou polohu zamku? Popřípadě z kterých ještě řad je zamek do dveří záměnej?
2. Koukal jsem na relé K6 u pojistek a zarazilo mě že vývody cívky nejsou naproti sobě na 85 a 86 jak to byva obvykle na relé, ale jsou posunuté o 90°. To ma BMW nějaký spešl rélé?
3. Nevíte na co je relé které má být vedle řidicí jednotky centrálu v dutině vedle repruduktoru a vedle páky otvírání přední kapoty? je tam jen volný konektor a v něm 6 kontaktů. Pět by bylo jako běžné přepínací relé a pak jeden menší bokem.
4. Kontrolky. Na přístojové desce je zleva oranžová kontrolka spirály, to je žhavení, potom je vedle zelená kontrolka s šipkou ve tvaru kruhu, která se rozsvítí po žhavení a pak taky zhasne, a vedle jsou dvě menší oranžové které taky svítí jen chvíli, v jedné je vstřikovací tryska v druhé už nevím co je, ale jsou hned vedle sebe a maji poloviční šířku.
Dík za pomoc.
2. - kazde rele ma sve urceni, bastlit neni moc co.
3. - ma spojitost se stmivanim svetla, priplatkova vybava
4. - oranzov sviti behem zhaveni, pokud je doba zhaveni a zhavice v poradku, rozsviti se zelena, to je signal pro start. Ostatni nevim, dej foto nebo pockej na radu od odbornika pres ropu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Re: Pár dotazů od nováčka
a stačí to rele nebo ještě něco víc okoli? a jaké relé tam sedne(myslim číslo) teď to taky řešim a zkoumal se to v ETK a nějak sem to nenašelMax-Max píše:........
3. - ma spojitost se stmivanim svetla, priplatkova vybava

dočasný konec BMW 

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: Pár dotazů od nováčka
to ja v podstate casovaci jednotka, ma podobnou patici jako rele, detaily nevimeuromen píše:a stačí to rele nebo ještě něco víc okoli? a jaké relé tam sedne(myslim číslo) teď to taky řešim a zkoumal se to v ETK a nějak sem to nenašelMax-Max píše:........
3. - ma spojitost se stmivanim svetla, priplatkova vybava
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
pojistka na radio je dvanáctka měla by to být 7,5A.
Max-Max: Jde mi o to že běžný relé v běžných autech mají 4-5 vývodů, po stranách jsou souběžně na sebe konce cívky relé označené 85 a 86, jedno je kostra a jedno je ovládací vstup. a mezi něma jsou kontakty 30, 87 a někdy 87a a to jsou silový vstup, spínaný výstup a rozpínaný výztup. V jakékoliv motorechně koupíš relé za 50kč a je to záměnný. Zarazilo mě ale, že todle relé K6 (jiné jsem pak už nevytahoval) má ty kontakty rozmístěné stejně ale vnitřní zapojení je jiné, takže po zapojení běžně sehnatelného relé to nebude fungovat.
Myslel jsme že na todle je nějaká mezinárodní norma v jiných německých autech jsem s tím neměl problém.
Něco jinšího jsou relé které mají ještě po stranách dalšá třeba i menší vývody, jako třeba na to stmívání.
Max-Max: Jde mi o to že běžný relé v běžných autech mají 4-5 vývodů, po stranách jsou souběžně na sebe konce cívky relé označené 85 a 86, jedno je kostra a jedno je ovládací vstup. a mezi něma jsou kontakty 30, 87 a někdy 87a a to jsou silový vstup, spínaný výstup a rozpínaný výztup. V jakékoliv motorechně koupíš relé za 50kč a je to záměnný. Zarazilo mě ale, že todle relé K6 (jiné jsem pak už nevytahoval) má ty kontakty rozmístěné stejně ale vnitřní zapojení je jiné, takže po zapojení běžně sehnatelného relé to nebude fungovat.
Myslel jsme že na todle je nějaká mezinárodní norma v jiných německých autech jsem s tím neměl problém.
Něco jinšího jsou relé které mají ještě po stranách dalšá třeba i menší vývody, jako třeba na to stmívání.
- Maranelo
- Bublik a Ondrášek
- Příspěvky: 3777
- Registrován: 24. 02. 2003 00:52
- Bydliště: někde v CZ... možná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár dotazů od nováčka
jeste sem nasel v PC tohle ale uz si nepamatuju kde sem to sebral takze vic info nemam. mozna e30.deeuromen píše:a stačí to rele nebo ještě něco víc okoli? a jaké relé tam sedne(myslim číslo) teď to taky řešim a zkoumal se to v ETK a nějak sem to nenašelMax-Max píše:........
3. - ma spojitost se stmivanim svetla, priplatkova vybava


- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Já nevím jak se to řeší přesně u 2,4D, ale já vždy sundám spodní hadici z chladičeGryzly píše:Kde se vypouští na 2,4D voda z motoru? Chtěl bych dneska vyměnit chladicí kapalinu, ale zatím jsem nenašel žádný výpušťák.

- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Tak přece jen jsem ti něco našel. Číslo 7 je výpušťák :
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-17_0030/
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-17_0030/
Óóó jak jsi mocný.
Já to našel. šel jsem se tam kouknout a vzal jsem si i foták, protože jsem se tam dneska už díval a vím že tam nebyl. A já ho našel. není to teda šroub M10 na spodní hraně chladiče jak bych čekal. Ale našel jsem ho, je to tak stěží M6, na torx asi, a je to zašroubený v plastovém rohu chladiče, tam jak ukazuje šipka.

Já to našel. šel jsem se tam kouknout a vzal jsem si i foták, protože jsem se tam dneska už díval a vím že tam nebyl. A já ho našel. není to teda šroub M10 na spodní hraně chladiče jak bych čekal. Ale našel jsem ho, je to tak stěží M6, na torx asi, a je to zašroubený v plastovém rohu chladiče, tam jak ukazuje šipka.

Jsem zlej a žeru malý děti. 

Tak jsem to ve čtvrtek odpoledne absolvoval to vypuštění kapaliny. Ale děs. ten motor je pro to auto moc velkej a všude kolem se nakonec válely části auta. ale po nějakých dvou hodinách se podařilo.
ta hvězdička na tom chladiči byla samozřejmě stržená, T27 tam byl volný a T30 se nevlezl ani kladívkem. Kleštěma ta hlava šroubu nešla chytit a povolit, je zapuštěná v plastu. Takže přišlo na nejhorší pod motor se dala vana na olej a oddělávali se hadice.
nejdřív jsem chtěl odšroubit tu spodní u chladiče, jen že tam zavazel vzduchový filtr, takže jsem nejdřív sundal tu část co je ke světlům. sundal jsme hadici a vyteklo asi tak litr směsi. pak jsem oddělal víčko expanzky a vytekl další dva litry. tak jsem přestěhoval vanu pod vstřikovací čerpadlo a odpojil jsem hadici co jde z vršku chladiče do hlavy.
vytekly dalších asi dva litry. Pak jsem oddělal hadici co vede od expanzky do termostatu, nevyteklo skoro nic. Pak jsme oddělal zbytek vzduchovýho filtru a zjistil jsem že do termostatu jde z bloku hadice Tak jsem oddělal z termostatu hadici co vede k spodku chladiče abych mohl oddělat hadici z termostatu do spodku bloku. samozřejmě všechny sponky byli natočené tak abych je mohl oddělat jen pěticentimetrovým šroubovákem, no kurvy lítali vzduchem. To vyteklo dalších asi tři litry vody a to jsem si říkal že bude stačit.
Tak jsem to poskládal, ale nešel mi povolit odvzdušnovák. k větráku to je jen pár centrimetrů a trubkovej klíč nebo francouzák nehrozil a na stranovej nebo očko to mělo už stržené hrany. Nakonec jsem si vzal malou golu s palcovým oříškem 5/12'' a tím to šlo povolit.
nakonec jsemto odvzdušnil na vypnutém motoru, protože jsem měl docela bobky z té vrtule. ale myslím že tam vzduch už nebude.
Jinak je dobře že ta vrtule jde točit rukou? normálně jde na volno, ale když se točí motor tak se taky točí.
A ten šroub na expanzce je na maximální hladinu kapaliny?
ta hvězdička na tom chladiči byla samozřejmě stržená, T27 tam byl volný a T30 se nevlezl ani kladívkem. Kleštěma ta hlava šroubu nešla chytit a povolit, je zapuštěná v plastu. Takže přišlo na nejhorší pod motor se dala vana na olej a oddělávali se hadice.
nejdřív jsem chtěl odšroubit tu spodní u chladiče, jen že tam zavazel vzduchový filtr, takže jsem nejdřív sundal tu část co je ke světlům. sundal jsme hadici a vyteklo asi tak litr směsi. pak jsem oddělal víčko expanzky a vytekl další dva litry. tak jsem přestěhoval vanu pod vstřikovací čerpadlo a odpojil jsem hadici co jde z vršku chladiče do hlavy.
vytekly dalších asi dva litry. Pak jsem oddělal hadici co vede od expanzky do termostatu, nevyteklo skoro nic. Pak jsme oddělal zbytek vzduchovýho filtru a zjistil jsem že do termostatu jde z bloku hadice Tak jsem oddělal z termostatu hadici co vede k spodku chladiče abych mohl oddělat hadici z termostatu do spodku bloku. samozřejmě všechny sponky byli natočené tak abych je mohl oddělat jen pěticentimetrovým šroubovákem, no kurvy lítali vzduchem. To vyteklo dalších asi tři litry vody a to jsem si říkal že bude stačit.
Tak jsem to poskládal, ale nešel mi povolit odvzdušnovák. k větráku to je jen pár centrimetrů a trubkovej klíč nebo francouzák nehrozil a na stranovej nebo očko to mělo už stržené hrany. Nakonec jsem si vzal malou golu s palcovým oříškem 5/12'' a tím to šlo povolit.
nakonec jsemto odvzdušnil na vypnutém motoru, protože jsem měl docela bobky z té vrtule. ale myslím že tam vzduch už nebude.
Jinak je dobře že ta vrtule jde točit rukou? normálně jde na volno, ale když se točí motor tak se taky točí.
A ten šroub na expanzce je na maximální hladinu kapaliny?
Jsem zlej a žeru malý děti. 

- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Na vrtuli je viskozní spojka, která zajišťuje správný chod vrtule. Rukou vrtulí normálně otočíš. Když je motor studený tak ji za chodu např. novinami zastavíš, když je motor ohřátý, neměl bys vrtuli zastavit. Tak by měla zjednodušeně fungovat visko spojka. Je tady na foru o tom dost, jen hledej.Gryzly píše: Jinak je dobře že ta vrtule jde točit rukou? normálně jde na volno, ale když se točí motor tak se taky točí.
A ten šroub na expanzce je na maximální hladinu kapaliny?
Jaký šroub myslíš ?
Venca byl rychlejší