maturitní výr. pro BMW -za jedna!

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 21. 09. 2007 15:07

DC, mihals- dík

DoDo- díkes :)

samiq: abych řekl pravdu, problém s nedostatkme šťávy mě zatím nenapadl.Zatím jsem to vymýšlel,jak to technicky provést a zda to vůbec reálně jde. Jináč akční člen bude regulovat otáčky pomocí PŠM (pásmová šířková modulace - na to už schéma je) a řídí člen bude přijmat signál z čidla otáček a na základě jeho vytvoří funkci pro ovládání akčního členu, bude to ňákej CHIP (to schéma ještě není na světě,příští týden jdu na konzultaci- pokud něco nekoupím a nenaprogramuju). Já zas takovej elektrotechnik nejsem,nechtěl sem žádný zabezpečováky a pod.,tohle je ještě na mě dost mechanický,ikdyž v tom musí být "microprocesor". Teď akorát musím skloubit svou představu s reálnými možnostmi. Kompresor bych měl mít příští týden,tkž konečně budu moct zjistit co je tam za motor a jak tlačí a podám info. Nechci tu zatím teoretizovat,když příští týden budu vědět

tjn kdybych to dohnal k dokonalosti,byla by to diplomka a pak to prodat ňeaký automobilce :wink: :lol:

příjmám jakékoliv námitky,návrhy a komentáře, rád bych to dotáh do konce :) a odmaturoval 8)
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 21. 09. 2007 17:48

chamuraphi píše: ...příjmám jakékoliv námitky,návrhy a komentáře, rád bych to dotáh do konce :) a odmaturoval 8)
To je hezký, že máš nadšení a chceš něco fantastickýho vymyslet, ale buď trochu realista.
Proč asi nemá podobný zařízení každý auto?
Protože by to nemohlo fungovat.

Kolik je asi tak výkon skutečnýho turba?
Musí to být nejméně několik kW. S takovou hodnotou koresponduje i ten údaj na těch francouzských stránkách.
A ten větrák, co se ti dostane do ruky, určitě několik kW mít nebude.
S nejvyšší pravděpodobností půjde o stovky wattů, max. cca 300.
Takže do sání nic nenatlačíš, tímhle bys mohl přeplňovat leda modelářskej motůrek.
***
Nevím jak vypadají maturity dneska, já slyšel leccos.
Ale kdybych s tím přišel ve čtvrťáku já, asi by se mi profesor, vyučující vozidla v lepším případě vysmál, v horším mi vyrazil s nálepkou "blb obecný" (a nebyl to žádný bambula, znal detailně vše, co mělo kola od mopeda po lokomotivu a působil jako soudní znalec pro dopravní nehody...).

Jestli chceš experimentovat s elektromotůrkem o stovkách wattů, zkus nějaký dětský vozítko nebo pomocný pohon na jízdní kolo.
Já jsem vyhrál sázku, že mi utáhne motor ze sahary z Lancie i s minikárou a že s tím objedu celej sídlištní blok 8)

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 21. 09. 2007 19:15

Chamuraphi, dobry, hlavne se nezavazuj k maturite to dodelat cely jako funkcni na aute. Jinak to neudelas a budes mit zavareno.
Zkuste to formulovat nejak obecneji. Neco jako "navrh rizeni elektrodmychadla..."
Podle meho, az zjistis nejake informace o tom dmychadle, odhadne se velikost elektromotoru. Tedy co bude unosne. Kdyz se bude tlacit jen par desetin baru, tak se na brzde pozna narust vykonu a odhadem pul kilowattovej elmotor to trochu natlaci.

Zabezpeceni nepodcenuj, kdyz to blafne, tak to neuhasis. :!:
Jde jen o par komparatoru se zesilovacem, ktere budou ovladat tvuj akcni clen.

Spinat a regulovat ty stovky amper neni nijak trivialni.

Dej vedet co jsi objevil za dalsi informace.

:lol: A nejlepsi nakonec :lol:

To PŠM to je tedy sila, pry " pasmova sirkova modulace" :twisted:

Cesky je to pulsne sirkova modulace, pouziva se bezne zkratka PWM Pulse Width Modulation, jestli vas uci to PŠM, tak to je tedy goool :) :lol:

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 21. 09. 2007 19:33

Na to PSM som tiez dost cumel :lol: :lol: inak, ja mam doma take trocha silnejsie elektromotory (na 12V alebo pre maximalny vykon na 24V), 4 su kratkodobo 150W a dalsie styri 300W (tie maju aj prevodovku 1/4), takze celkom slusny krutak na oske, ziadne hrdzave sroty, nove nemecky vyrobky s origo cenou jedneho okolo 100 ecok:)) . A na tie silnejsie mam hotove aj PWM ovladanie s mikroprocesorom, takze s tym mozem pooct (ja som to planoval na takeho trosku vacsieho robota, ale nemam cas dokoncit ho).
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 22. 09. 2007 11:11

Venca ,Samiq: Maturita nejde směrem dolů. Můj výrobek je: Řízení "plnění" elektrokompresoru v závislosti na otáčkách plněného motoru pracující v ruzných režimech. Porotu nebude zajímat kolik to plní a zda to není plní nebo jeslti to dělá jen nápor do sání, to je na mě, oni budou sledovat "jen tu regulaci" a tomu ostatnímu moc nerozumí tak budou jen koukat :wink: , u nás na škole není žádný vyučující co by byl odborníkem přes auta,všichni choděj za mnou :lol: a v tomhle mám podporu od techniků,protože to ještě nikdo nedělal a chtěj tam každej uplatnit to na co je odborník,zkoušeli sme na to navlíc i ňákou tu automatizační jednotku,ale nezvládne dynamické vlastnosti podle ňejaké charakteristyky...
Info o kopresoru dodám :) . Jasný není to sranda,videl sem jak chytla část elektroinstalace (porsche 928 S4),naštěstí jen to,ale vidět ten dým z interiéru a jen čekat,nebylo nic co bych chtěl zažít...
Ještě k tomu plnění: nehodlám tam rvát bary, jen tomu motoru trochu pomoct,kam až to pujde :wink: Pokud vzpomínáte na PowerBooster (turbínka do sání) byl jen na menší motory a neplnil bůh ví co.Nechci nasytit ňejaký 5.2l 8V, ale 1,6l :!:

PŠM :lol: začal to používat jeden z kantorů a teď už v tom jedou skoro všichni,takovej místní slang :lol: Tak je to u nás u více věcí, podle toho poznáš ústafáka,kterej je poznamenanej Ústafem (f je tam schválně,naše škola,klidně to zadej na seznamu a najde ti ji to 8) ),dobrá budu si pamatovat PWM :wink:
Helldiver: díky za nabídku ,zní to lákavě, uvidím co tam je a když tak se domluvíme :wink:
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 09. 2007 11:25

chamuraphi píše:Venca ,Samiq: Maturita nejde směrem dolů. .

... u nás na škole není žádný vyučující co by byl odborníkem přes auta,všichni choděj za mnou :lol:

Vždyť si odporuješ v jednom příspěvku.
Pokud tam není žádný odborník, co to je asi za hrůzu...?

PowerBooster je nesmysl, hračička na kšeft. Nebyl pro žádný menší motory, ten není vůbec na nic.

Nehodláš tam cpát bary - tedy tam taky nic nenatlačíš a ničemu nepomůžeš.

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 22. 09. 2007 12:04

Venca píše:
chamuraphi píše:Venca ,Samiq: Maturita nejde směrem dolů. .

... u nás na škole není žádný vyučující co by byl odborníkem přes auta,všichni choděj za mnou :lol:

Vždyť si odporuješ v jednom příspěvku.
Pokud tam není žádný odborník, co to je asi za hrůzu...?

PowerBooster je nesmysl, hračička na kšeft. Nebyl pro žádný menší motory, ten není vůbec na nic.

Nehodláš tam cpát bary - tedy tam taky nic nenatlačíš a ničemu nepomůžeš.


zkus jít za motorářem a chtěj po něm seřídit klimu, každej je odborník na to svoje a na el.škole fakt auta nehrajou prim...
PowerBooster,neviděl sem ho na vlastní oči,nemužu posoudit.Videl sem jen jeden test na té Fabii 1,4.Vím jen že něco takového existovalo,ale jak dobře to fungovalo či nefungovalo v praxi,netuším.
ok,s těmi bary jsem se nevydářil nejlépe.Jako že nepotřebuju celé bary (1 bo 2),ale spokojím se s desetinama (př.0,1)
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 09. 2007 12:26

chamuraphi píše:zkus jít za motorářem a chtěj po něm seřídit klimu, každej je odborník na to svoje a na el.škole fakt auta nehrajou prim...
PowerBooster,neviděl sem ho na vlastní oči,nemužu posoudit.Videl sem jen jeden test na té Fabii 1,4.Vím jen že něco takového existovalo,ale jak dobře to fungovalo či nefungovalo v praxi,netuším.
ok,s těmi bary jsem se nevydářil nejlépe.Jako že nepotřebuju celé bary (1 bo 2),ale spokojím se s desetinama (př.0,1)
Pokud na SPŠE není nikdo z vyučujících, kdo by trochu rozuměl elektrickým zařízením v autech, pak je úroveň té školy zoufalá.

PowerBooster jsem nikdy na vlastní oči taky neviděl, jen obrázky na internetu a diskuse kolem něj a jeho nabádky v inzercích.
Jedno je jistý - je to hračka na kšeft, nic víc.

Nezapomeň na to, že motor saje - v sacím traktu je podtlak.
Abys tam vytvořil naopak přetlak, musíš mít nějaký výkon.
Takže několik kW - to tu uvádím asi už potřetí.
Ten fukar musí mít taky hodně otáček, nějakých 6000, co může ten elektromotůrek mít, je málo.
Trochu počítej a uvidíš, co ti asi vyjde - žádný efekt to mít nemůže.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 09. 2007 15:02

ono ne z prdele ma turbo otacky radove v desitkach tisic
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 24. 09. 2007 19:57

hele, vazne to nema asi moc velkej smysl. Je to sice docela težké, ukončit svůj plán, ale je to rozhodně lepší, než po nějaké době, kdy už na tom budeš vážně pracovat zjistit, že je to technicky nerealizovatelné kvůli xx dalším problémům, které se na to nabalí. Vím o čem mluvím, sám jsem jednou měnil téma mé diplomové práce, protože jsem zjistil, že je to totální kravina, pokoušet se sice o něco moc zajímavé, ale nerealizovatelné. Raději udělej něco jako svůj velký BC, vykoumej čidla na vše co v autě jde, vytvoř a naprogramuj nějakou ŘJ s pěkným grafickým displayem a maturitní výrobek je na světě :wink:
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 09. 2007 21:17

berkelay píše:... Je to sice docela težké, ukončit svůj plán, ale je to rozhodně lepší, než po nějaké době, kdy už na tom budeš vážně pracovat zjistit, že je to technicky nerealizovatelné kvůli xx dalším problémům, které se na to nabalí. ...
A proto mu to tady opakuju stále dokola - účinné turbo musí mít mechanický výkon několik kW a otáčky v řádech desítek tisíc.
Fukar z francouzských stránek jen potvrzuje, že určitě není možná náhrada nějakým větráčkem s příkonem stovek wattů - taková hračka nic nenatlačí.
V sání je podtlak - a vytvořit tam naopak přetlak není nic jako "jen trochu tomu pomůžu", jak se chamuraphi mylně domnívá.

Samiq tu uvedl údaje - evidentně o tom ví dost, co se řízení silových el. obvodů týče.
Řešit už jen to hlídání akumulátorů je složitá a drahá legrace, nemající praktický přínos.

Jako maturitní práci jsem dělal stabilizovaný regulovatelný zdroj 0-24V 5A, všechno ručně - plech, vrtačka, ohýbačka, ani cuprextit na plošňák se nedal sehnat v dostatečné velikosti a elektrolyty 500 mikroF/40 V jsem honil po celé republice.
Hodnocení bylo zajímavý - dokumentace za 1, samotný výrobek 3, protože jsem ho prý sám nedělal :o))
Ale to jen pro srovnání, jak to bylo XX let zpátky...

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 24. 09. 2007 23:47

Venco, a byly uz v te dobe tady k dispozici MAA723? :lol:

Za mne uz jo... :)

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 25. 09. 2007 05:49

berkelay píše:hele, vazne to nema asi moc velkej smysl. Je to sice docela težké, ukončit svůj plán, ale je to rozhodně lepší, než po nějaké době, kdy už na tom budeš vážně pracovat zjistit, že je to technicky nerealizovatelné kvůli xx dalším problémům, které se na to nabalí. Vím o čem mluvím, sám jsem jednou měnil téma mé diplomové práce, protože jsem zjistil, že je to totální kravina, pokoušet se sice o něco moc zajímavé, ale nerealizovatelné. Raději udělej něco jako svůj velký BC, vykoumej čidla na vše co v autě jde, vytvoř a naprogramuj nějakou ŘJ s pěkným grafickým displayem a maturitní výrobek je na světě :wink:
Něco na tom bude :roll:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 09. 2007 12:55

samiq píše:Venco, a byly uz v te dobe tady k dispozici MAA723? :lol:

Za mne uz jo... :)
Asi se už vyráběl.
K sehnání byl hůř, jako cokoliv. Každá prodejna měla jen něco, výhodu měl ten, kdo hodně cestoval po republice.

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 25. 09. 2007 20:36

vím Venco,že to semnou mylsíš dobře, víš asi o elektro hodně a jsi i technik, to ho si vážím a beru.Ale nemusíš schazovat naši školu, je na ni spusta lidí jako ty a i lepší, omlouvám se že nejsem zapálenej elektro technik a nemám svoji pájecí dílničku, prostě sem zapálenej pro jiný věci.Nejsem dokonalej. Určitě mi budeš chtít vytknout co tam dělám, když Ek není muj nej předmět, tak ti jen ti řeknu že EK není na té škole všechno, lituji že sem k ní nebyl veden od mala a že si nikdy sám nesestavím vlastní (třeba) radio.. Obdivuju lidi co to dokažou,to samý hudebníci, když to uměj nádhera a fakt si jich vážím ,pač vím že to já "nikdy nedokážu" Ale i s tím se dá žít a nechci bejt za to kamenovanej, hold někdo je to a jinej zas na tam to. Sem rád za své klady a vážím si jich. díky
vím že to moc technické není,ale něak mi to nedalo a musel sem to napsat

to berkelay, z ní to všechno zajímavě,ale nevím zda by mě to tolik "bralo" a hlavně nevím jak přesně bych to dělal, musel bych to mít už v hlavě rozležený a technicky promyšlený,ale dík za dobré nápady, sem měl založit téma co by jste mi doporučili za výrobek a předešel bych těm to drobným střetům názorů.

kompresor jsem dnes přivezl, až pořádně vyleštím nebo aspoň očistím do dustojnější podoby,nafotím ho.

zatím drobné info ze štítků:
rok výroby 1982
motor- 100W IP 120/b
220V 50Hz a 0,81A
6.000 ot/min S1
norma ČSN 350060
kompresor (štítek už mírně zoxidová,tkž až rozluštím další info,doplním)-
0,05 m3/sec
7 950 l/min

průměr celého "šneka" cca 250mm
průměr vstupu 68mm
průměr ustí též 68mm

Jsem odhodlán to dotáhnout do funkční fáze! I za cenu,že na konec třeba žádné koníky nepřibudou. Beru to jako dobrou zkušenost do života. Je na vás jeslti vás to zajímá a chtěli by jste mi pomoct, nebo se jen dívat a smát se jaxi vylámu zuby na nějaké mé chybě. Nikomu nebudu nic vyčítat ani zazlívat.

Venca- Vím že v sání je podtlak.... Ale kdyby si mi by schopen říci jaký při určitých otáčkách nebo jakou spotřebu vzduchu má M40 též při určitých otáčkách,byl bych ti moc vděčnej. Vím že by se to dalo vypočítat....
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 09. 2007 21:06

chamuraphi píše: zatím drobné info ze štítků:
rok výroby 1982
motor- 100W IP 120/b
220V 50Hz a 0,81A
6.000 ot/min S1
norma ČSN 350060
kompresor (štítek už mírně zoxidová,tkž až rozluštím další info,doplním)-
0,05 m3/sec
7 950 l/min

průměr celého "šneka" cca 250mm
průměr vstupu 68mm
průměr ustí též 68mm

..... jaký při určitých otáčkách nebo jakou spotřebu vzduchu má M40 též při určitých otáčkách,byl bych ti moc vděčnej. Vím že by se to dalo vypočítat....
Vzduch spočteš snadno.

Při 6000 ot/min = 100 ot/vteřinu,
1 otáčka = 2 sání = cca 1 litr
100 otáček = 100 litrů/vteřinu.

Teoreticky by ten fukar musel točit 2x rychleji, aby pouze dodal tolik vzduchu, kolik si sám motor saje.
Ale k přeplňování nutno udělat přetlak - a tam jsou nutné vyšší otáčky, odhaduju, že i 15 - 20 000 by nestačilo.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 09. 2007 21:15

0,05 m3/sec
7 950 l/min

Ty údaje se rozcházejí, nevím, jak jak to je měřeno.
0,05 m3/sec je 50 litrů/sec, to x 60 = 3000 l/min.

Ale i kdyby dával fukar necelých 8000 l/min, tlak potřebný k přeplnění z toho nebude.

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 27. 09. 2007 11:31

Už jsem odeslal dotaz výrobci,jaké parametry by měl s tím to motorem mít. Štítek je už opravdu moc zoxidovaný.

Venca: Díky za výpočty,koukám stačilo jen trochu čistýho rozumu.
Kdyby plnil těch 8000l/min, na plnění by to nebylo,ale motoru by to pomohlo dýchat v nižších otáčkách,vím že by to na vrcholu nebylo terno,ale v těch nízkých a středních otáčkách,by to už mělo jít znát.

Rozhodl sem se pro nový el.motor,ten to už něco zažil a hlavně není zrovna nejideálnější.Vytvářet pro něj vhodný měnič a nechat navynout pořádnýho toroida a vědět ,že to pořád není ono mi přijde zbytečné. Otáčky budu snímat na svíčkovém kabelu a řídící člen bude procesor Atmel,kterým ten signál zpracuju do určité "plnící" charakteristyky
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 27. 09. 2007 12:37

U kompresoru, i vetraku je dulezita jeste druha hodnota, tedy staticky tlak, ktery ten fofrnik udela.

Tedy objem vzduchu za cas a tlak. Bezne vetraky jako treba na zdroji v PC maji velky prutok vzduchu, ale pri nizkem tlaku. Naopak turbiny a treba kompresor na foukani kol, ma velkou hodnotu tlaku. Velmi zjednodusene je to dano uhlem lopatek na vetraku (turbine, ...). Maly uhel vetsi tlak, mensi objem vzduchu.

Pokud je turbinka co mas navrzena pro 100W motor, tak s tim opravdu M40 nenatlakujes. To tak pokryje aerodynamicke ztraty v sani, nic vic.
Zkus si najit na webu nejake datasheety od turbinek na chlazeni. A pak uvidis dimenzi problemu.

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 11. 10. 2007 20:07

konečně jsem měl čas toho "drobka" nafotit (čeká ho ještě vypískování a následné vylakování vnitřku,zatím jen co to šlo ručně):
Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Jinak už vybírám z těchto dvou motorů:
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?kat ... &zbozi=253
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?kat ... zbozi=1662
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Odpovědět