
cesta francie-rady navrhy
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
no tak kvuli fr. ridicum by stalo za to objet to z druhe strany zemekoule a na pobrezi se vylodit z nakyho trajektu. ne ze by to byli naci pirati, ale nepredvidatelny hovada. je mi naprosto jasny ze blinkry a zrcatka se na fr. auta montuji jen kvuli exportu nebo jako nadstandartni vybava, ktera neni urcena pro kazdodenni uziti

Neni to zase tak hrozny...Blumen_071 píše:no tak kvuli fr. ridicum by stalo za to objet to z druhe strany zemekoule a na pobrezi se vylodit z nakyho trajektu. ne ze by to byli naci pirati, ale nepredvidatelny hovada. je mi naprosto jasny ze blinkry a zrcatka se na fr. auta montuji jen kvuli exportu nebo jako nadstandartni vybava, ktera neni urcena pro kazdodenni uziti![]()

- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
sice trosku odbocim ale musim: v nemecku jsou dalnice taky hezky a jde to i bez vecnyho zastavovani na zavore a trefovani se mincema do kybliku nebo rozmenovani bankovek, navic o vikendech se nekdy tvori kolony pred pokladnama. diky tomu a taky kvuli silnicnim expertum mi ve francii na trase dlouhe temer 700km stoupla spotreba o 2 (slovy dva) litry. a to bylo naposled co jsem pouzil dalnici
Ja nerikam ze to neni otrava, stavet sotva se clovek rozjel... ale porad pokud srovnas kvalitu samotneho povrchu a hlavne napr. dalnicnich odpocivadel, tak Francie nad Nemeckem ve valne vetsine vyhrava. A navic je na tech dalnicich relativne volno - prave proto, ze spousta lidi radsi voli "route nationale". 

- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
Jestli tam jedeš jen na kukačku a chceš si cestu alespoň trochu užít, tak to vezmi přes CH a přes hory. Stojí to za to 


Jestli nespěcháš tak podél některých dálnic vedou velmi pěkné rovné silnice s minimem kruhových objezdů (i když na čecha jich je až až...), ale doba jízdy se ti značně prodlouží.
Jedeš tam na konkrétní místo nebo chceš tipy na zajímavé věci v té oblasti?

Jestli nespěcháš tak podél některých dálnic vedou velmi pěkné rovné silnice s minimem kruhových objezdů (i když na čecha jich je až až...), ale doba jízdy se ti značně prodlouží.
Jedeš tam na konkrétní místo nebo chceš tipy na zajímavé věci v té oblasti?
Ondra ex.M-Fahrer
ahoj tak se s vami podelim o sve zazitky po Francii
Auto dostalo pred cestou vymenu prednich lozisek,vsech filtru,olej,brzdove desticky,originalni obuti 205/15r15 vcetne rezervy Wink
Na cestu jsme se vydali s pritulkyni v nedeli v pul osme rano z Plzne,kufr byl nacpany k prasknuti,co se tam neveslo bylo na zadnich sedackach.Jeste v Plzni jsme nakoupili jidlo na cestu,a zhruba v 9h jsme se rozloucili na par dni s čr.Cesta pres nemecko bez nejmensich problemu,zadny provoz,zadne zacpy,kolem 4 jsme prekrocili caru ve Freiburgu.Ve francii jsme najeli na silnici prni tridy(z duvodu placeni mytneho-kolik ujedes km tolik zaplatis)takze jsme stacili dojet do Besanconu,kde jsme prespali prvni noc.Druhy den jsme vyrazili na cestu s cilem dojet do Montpellier.Razil jsem heslo jedem na dovolenou,takze zadne spechani,jizda dle predpisu.Besancon-Dole-Lyon-Valence-Nimes-Montpelier.Zde jsme si koupili pernamentku na mhd,takze auto jsme zaparkovali vzdy pred menzou, kam jsme chodili na obedy a vecere(posledni dny uz jsem si umel jidlo objednavat farncouzsky Very Happy ).Cestu k mori jsme absolvovali mhd.Nastal pro me sok, kdyz prijel bus a zavolantem js uvidel asi 50ti letou pani,jela jak o zivot,kam se hrabou prazsti ridici,byl jsem rad, kdyz jsem vystoupil.More studene,bohuzel silny primorsky vitr,takze pisek jsme meli uplne vsude.Tyden zde strasne rychle utekl a vyrazili jsme na cestu smer azurove pobrezi.V Avignonu jsme meli nabrat kamarada.Cestou na nadrazi jsem pri prejizdeni z pruhu do pruhu udelal klasickou ,,mysku", jak je v praze zvykem,z vyfuku vylitlo cerno.Ihned za nami vyrazilo civilni mondeo a v nem pet prislusniku Gendarmarie(policie).Ja neumel ani slovo,takze hovorila Blanka,co mela znamenat ta myska,a ze nam auto prilis kouri a ze bych zde neprosel emisema Mad .zahrali jsme blbe cizince a vse nam bylo odpusteno.Uspesne nabirame kamarada a druhy den vyrazime na prohlidku mesta Avignon,Aix en Provence,a Arlu kde se konali byci zapasy.Po prohlidce pamatkovych mest vyrazime na azurove pobrezi.Jeli jsme primo silnici vedouci po pobrezi, takze podivana nadherna.Zde more ciste jak kristal,voda kaficko,2metrove vlny,takze balada.Zde byla povinnost kouknout se na cetnickou stanici Kryšota a spol..Po dnech stravenych na jihu vyrazime smer Grenoble,odkud jede kamaradovi vlak.Cesta z Frejusu pres Dixi,Gap a pak Grenobl asi nejvetsi zazitek.Byla radost videt cedule 8km serpentiny,4km 10% klesani i stoupani,1200m nadmorska vyska a hlavne cesta 200km jen zatacek na nadhernem asfaltu.Poslednich 100km v alpach se snazime dohnat zpozdeni, takze cestu jsem si ja i auto opravdu uzili!Z grenoblu pokracujem smer Bourg-en -Bresse.Pri projizdce jednoho mensiho mesta vidim zaparkovanou krasnou E30,tak zastavuji a delam si fota.Po okoukani zjistuji, ze je to asi Hartge H26.Po chvilce prichazi majitel a ja se doopravdy presvedcuji, ze je to Hartge.Z niceho nic mne majitel dava klice do ruky, jestli se nechci projet,inu takova nabidka se neodmita!Po presvedcovani majitele, ze auto opravdu nehodla prodat, mu vysvetluji, jaky skvost vlastne vlastni-byl mile prekvapen.Dalsi den zdolavame posledni kousky francie,bohuzel v nemecku na dalnici strasny provoz,takze cesta se prodluzuje.Za Heilbronnem uz provoz ridne, takze auti uz nesetrime a zenem ho k domovu,kde asi v devet vecer vidime zase cedulku čr Smile
tak a ted trochu fakta:
auto:bmw e30 se zastavbou m51 tds-takze otestovani spolehlivosti
celkem jsme z prahy do prahy ujeli 3800km
auto bez zadneho technickeho problemu
zavada jen jedna motor nesel chcipnout(elektro magnet.ventil na cerpadle,+jedna praskla pojistka)druhy den zas vse fungovalo
dolil js 2litry oleje(turbo neni nejnovejsi)
spotreba cestou tam 6,8l cestou pres alpy 8,2,prumer cele cesty do 7,5l nafty
co vse jsem s sebou vezl
povinnou vybavu
pojistky+relatka
hadice vzduchove +vodni
vodni pumpu
kufr naradi
lano
5l oleje
servo olej
5l vody
pristi rok se urcite auticko zase vyda na dalsi cestu Very Happy
Auto dostalo pred cestou vymenu prednich lozisek,vsech filtru,olej,brzdove desticky,originalni obuti 205/15r15 vcetne rezervy Wink
Na cestu jsme se vydali s pritulkyni v nedeli v pul osme rano z Plzne,kufr byl nacpany k prasknuti,co se tam neveslo bylo na zadnich sedackach.Jeste v Plzni jsme nakoupili jidlo na cestu,a zhruba v 9h jsme se rozloucili na par dni s čr.Cesta pres nemecko bez nejmensich problemu,zadny provoz,zadne zacpy,kolem 4 jsme prekrocili caru ve Freiburgu.Ve francii jsme najeli na silnici prni tridy(z duvodu placeni mytneho-kolik ujedes km tolik zaplatis)takze jsme stacili dojet do Besanconu,kde jsme prespali prvni noc.Druhy den jsme vyrazili na cestu s cilem dojet do Montpellier.Razil jsem heslo jedem na dovolenou,takze zadne spechani,jizda dle predpisu.Besancon-Dole-Lyon-Valence-Nimes-Montpelier.Zde jsme si koupili pernamentku na mhd,takze auto jsme zaparkovali vzdy pred menzou, kam jsme chodili na obedy a vecere(posledni dny uz jsem si umel jidlo objednavat farncouzsky Very Happy ).Cestu k mori jsme absolvovali mhd.Nastal pro me sok, kdyz prijel bus a zavolantem js uvidel asi 50ti letou pani,jela jak o zivot,kam se hrabou prazsti ridici,byl jsem rad, kdyz jsem vystoupil.More studene,bohuzel silny primorsky vitr,takze pisek jsme meli uplne vsude.Tyden zde strasne rychle utekl a vyrazili jsme na cestu smer azurove pobrezi.V Avignonu jsme meli nabrat kamarada.Cestou na nadrazi jsem pri prejizdeni z pruhu do pruhu udelal klasickou ,,mysku", jak je v praze zvykem,z vyfuku vylitlo cerno.Ihned za nami vyrazilo civilni mondeo a v nem pet prislusniku Gendarmarie(policie).Ja neumel ani slovo,takze hovorila Blanka,co mela znamenat ta myska,a ze nam auto prilis kouri a ze bych zde neprosel emisema Mad .zahrali jsme blbe cizince a vse nam bylo odpusteno.Uspesne nabirame kamarada a druhy den vyrazime na prohlidku mesta Avignon,Aix en Provence,a Arlu kde se konali byci zapasy.Po prohlidce pamatkovych mest vyrazime na azurove pobrezi.Jeli jsme primo silnici vedouci po pobrezi, takze podivana nadherna.Zde more ciste jak kristal,voda kaficko,2metrove vlny,takze balada.Zde byla povinnost kouknout se na cetnickou stanici Kryšota a spol..Po dnech stravenych na jihu vyrazime smer Grenoble,odkud jede kamaradovi vlak.Cesta z Frejusu pres Dixi,Gap a pak Grenobl asi nejvetsi zazitek.Byla radost videt cedule 8km serpentiny,4km 10% klesani i stoupani,1200m nadmorska vyska a hlavne cesta 200km jen zatacek na nadhernem asfaltu.Poslednich 100km v alpach se snazime dohnat zpozdeni, takze cestu jsem si ja i auto opravdu uzili!Z grenoblu pokracujem smer Bourg-en -Bresse.Pri projizdce jednoho mensiho mesta vidim zaparkovanou krasnou E30,tak zastavuji a delam si fota.Po okoukani zjistuji, ze je to asi Hartge H26.Po chvilce prichazi majitel a ja se doopravdy presvedcuji, ze je to Hartge.Z niceho nic mne majitel dava klice do ruky, jestli se nechci projet,inu takova nabidka se neodmita!Po presvedcovani majitele, ze auto opravdu nehodla prodat, mu vysvetluji, jaky skvost vlastne vlastni-byl mile prekvapen.Dalsi den zdolavame posledni kousky francie,bohuzel v nemecku na dalnici strasny provoz,takze cesta se prodluzuje.Za Heilbronnem uz provoz ridne, takze auti uz nesetrime a zenem ho k domovu,kde asi v devet vecer vidime zase cedulku čr Smile
tak a ted trochu fakta:
auto:bmw e30 se zastavbou m51 tds-takze otestovani spolehlivosti
celkem jsme z prahy do prahy ujeli 3800km
auto bez zadneho technickeho problemu
zavada jen jedna motor nesel chcipnout(elektro magnet.ventil na cerpadle,+jedna praskla pojistka)druhy den zas vse fungovalo
dolil js 2litry oleje(turbo neni nejnovejsi)
spotreba cestou tam 6,8l cestou pres alpy 8,2,prumer cele cesty do 7,5l nafty
co vse jsem s sebou vezl
povinnou vybavu
pojistky+relatka
hadice vzduchove +vodni
vodni pumpu
kufr naradi
lano
5l oleje
servo olej
5l vody
pristi rok se urcite auticko zase vyda na dalsi cestu Very Happy
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven
ahoj tak se s vami podelim o sve zazitky po Francii
Auto dostalo pred cestou vymenu prednich lozisek,vsech filtru,olej,brzdove desticky,originalni obuti 205/15r15 vcetne rezervy Wink
Na cestu jsme se vydali s pritulkyni v nedeli v pul osme rano z Plzne,kufr byl nacpany k prasknuti,co se tam neveslo bylo na zadnich sedackach.Jeste v Plzni jsme nakoupili jidlo na cestu,a zhruba v 9h jsme se rozloucili na par dni s čr.Cesta pres nemecko bez nejmensich problemu,zadny provoz,zadne zacpy,kolem 4 jsme prekrocili caru ve Freiburgu.Ve francii jsme najeli na silnici prni tridy(z duvodu placeni mytneho-kolik ujedes km tolik zaplatis)takze jsme stacili dojet do Besanconu,kde jsme prespali prvni noc.Druhy den jsme vyrazili na cestu s cilem dojet do Montpellier.Razil jsem heslo jedem na dovolenou,takze zadne spechani,jizda dle predpisu.Besancon-Dole-Lyon-Valence-Nimes-Montpelier.Zde jsme si koupili pernamentku na mhd,takze auto jsme zaparkovali vzdy pred menzou, kam jsme chodili na obedy a vecere(posledni dny uz jsem si umel jidlo objednavat farncouzsky Very Happy ).Cestu k mori jsme absolvovali mhd.Nastal pro me sok, kdyz prijel bus a zavolantem js uvidel asi 50ti letou pani,jela jak o zivot,kam se hrabou prazsti ridici,byl jsem rad, kdyz jsem vystoupil.More studene,bohuzel silny primorsky vitr,takze pisek jsme meli uplne vsude.Tyden zde strasne rychle utekl a vyrazili jsme na cestu smer azurove pobrezi.V Avignonu jsme meli nabrat kamarada.Cestou na nadrazi jsem pri prejizdeni z pruhu do pruhu udelal klasickou ,,mysku", jak je v praze zvykem,z vyfuku vylitlo cerno.Ihned za nami vyrazilo civilni mondeo a v nem pet prislusniku Gendarmarie(policie).Ja neumel ani slovo,takze hovorila Blanka,co mela znamenat ta myska,a ze nam auto prilis kouri a ze bych zde neprosel emisema Mad .zahrali jsme blbe cizince a vse nam bylo odpusteno.Uspesne nabirame kamarada a druhy den vyrazime na prohlidku mesta Avignon,Aix en Provence,a Arlu kde se konali byci zapasy.Po prohlidce pamatkovych mest vyrazime na azurove pobrezi.Jeli jsme primo silnici vedouci po pobrezi, takze podivana nadherna.Zde more ciste jak kristal,voda kaficko,2metrove vlny,takze balada.Zde byla povinnost kouknout se na cetnickou stanici Kryšota a spol..Po dnech stravenych na jihu vyrazime smer Grenoble,odkud jede kamaradovi vlak.Cesta z Frejusu pres Dixi,Gap a pak Grenobl asi nejvetsi zazitek.Byla radost videt cedule 8km serpentiny,4km 10% klesani i stoupani,1200m nadmorska vyska a hlavne cesta 200km jen zatacek na nadhernem asfaltu.Poslednich 100km v alpach se snazime dohnat zpozdeni, takze cestu jsem si ja i auto opravdu uzili!Z grenoblu pokracujem smer Bourg-en -Bresse.Pri projizdce jednoho mensiho mesta vidim zaparkovanou krasnou E30,tak zastavuji a delam si fota.Po okoukani zjistuji, ze je to asi Hartge H26.Po chvilce prichazi majitel a ja se doopravdy presvedcuji, ze je to Hartge.Z niceho nic mne majitel dava klice do ruky, jestli se nechci projet,inu takova nabidka se neodmita!Po presvedcovani majitele, ze auto opravdu nehodla prodat, mu vysvetluji, jaky skvost vlastne vlastni-byl mile prekvapen.Dalsi den zdolavame posledni kousky francie,bohuzel v nemecku na dalnici strasny provoz,takze cesta se prodluzuje.Za Heilbronnem uz provoz ridne, takze auti uz nesetrime a zenem ho k domovu,kde asi v devet vecer vidime zase cedulku čr Smile
tak a ted trochu fakta:
auto:bmw e30 se zastavbou m51 tds-takze otestovani spolehlivosti
celkem jsme z prahy do prahy ujeli 3800km
auto bez zadneho technickeho problemu
zavada jen jedna motor nesel chcipnout(elektro magnet.ventil na cerpadle,+jedna praskla pojistka)druhy den zas vse fungovalo
dolil js 2litry oleje(turbo neni nejnovejsi)
spotreba cestou tam 6,8l cestou pres alpy 8,2,prumer cele cesty do 7,5l nafty
co vse jsem s sebou vezl
povinnou vybavu
pojistky+relatka
hadice vzduchove +vodni
vodni pumpu
kufr naradi
lano
5l oleje
servo olej
5l vody
pristi rok se urcite auticko zase vyda na dalsi cestu Very Happy

Auto dostalo pred cestou vymenu prednich lozisek,vsech filtru,olej,brzdove desticky,originalni obuti 205/15r15 vcetne rezervy Wink
Na cestu jsme se vydali s pritulkyni v nedeli v pul osme rano z Plzne,kufr byl nacpany k prasknuti,co se tam neveslo bylo na zadnich sedackach.Jeste v Plzni jsme nakoupili jidlo na cestu,a zhruba v 9h jsme se rozloucili na par dni s čr.Cesta pres nemecko bez nejmensich problemu,zadny provoz,zadne zacpy,kolem 4 jsme prekrocili caru ve Freiburgu.Ve francii jsme najeli na silnici prni tridy(z duvodu placeni mytneho-kolik ujedes km tolik zaplatis)takze jsme stacili dojet do Besanconu,kde jsme prespali prvni noc.Druhy den jsme vyrazili na cestu s cilem dojet do Montpellier.Razil jsem heslo jedem na dovolenou,takze zadne spechani,jizda dle predpisu.Besancon-Dole-Lyon-Valence-Nimes-Montpelier.Zde jsme si koupili pernamentku na mhd,takze auto jsme zaparkovali vzdy pred menzou, kam jsme chodili na obedy a vecere(posledni dny uz jsem si umel jidlo objednavat farncouzsky Very Happy ).Cestu k mori jsme absolvovali mhd.Nastal pro me sok, kdyz prijel bus a zavolantem js uvidel asi 50ti letou pani,jela jak o zivot,kam se hrabou prazsti ridici,byl jsem rad, kdyz jsem vystoupil.More studene,bohuzel silny primorsky vitr,takze pisek jsme meli uplne vsude.Tyden zde strasne rychle utekl a vyrazili jsme na cestu smer azurove pobrezi.V Avignonu jsme meli nabrat kamarada.Cestou na nadrazi jsem pri prejizdeni z pruhu do pruhu udelal klasickou ,,mysku", jak je v praze zvykem,z vyfuku vylitlo cerno.Ihned za nami vyrazilo civilni mondeo a v nem pet prislusniku Gendarmarie(policie).Ja neumel ani slovo,takze hovorila Blanka,co mela znamenat ta myska,a ze nam auto prilis kouri a ze bych zde neprosel emisema Mad .zahrali jsme blbe cizince a vse nam bylo odpusteno.Uspesne nabirame kamarada a druhy den vyrazime na prohlidku mesta Avignon,Aix en Provence,a Arlu kde se konali byci zapasy.Po prohlidce pamatkovych mest vyrazime na azurove pobrezi.Jeli jsme primo silnici vedouci po pobrezi, takze podivana nadherna.Zde more ciste jak kristal,voda kaficko,2metrove vlny,takze balada.Zde byla povinnost kouknout se na cetnickou stanici Kryšota a spol..Po dnech stravenych na jihu vyrazime smer Grenoble,odkud jede kamaradovi vlak.Cesta z Frejusu pres Dixi,Gap a pak Grenobl asi nejvetsi zazitek.Byla radost videt cedule 8km serpentiny,4km 10% klesani i stoupani,1200m nadmorska vyska a hlavne cesta 200km jen zatacek na nadhernem asfaltu.Poslednich 100km v alpach se snazime dohnat zpozdeni, takze cestu jsem si ja i auto opravdu uzili!Z grenoblu pokracujem smer Bourg-en -Bresse.Pri projizdce jednoho mensiho mesta vidim zaparkovanou krasnou E30,tak zastavuji a delam si fota.Po okoukani zjistuji, ze je to asi Hartge H26.Po chvilce prichazi majitel a ja se doopravdy presvedcuji, ze je to Hartge.Z niceho nic mne majitel dava klice do ruky, jestli se nechci projet,inu takova nabidka se neodmita!Po presvedcovani majitele, ze auto opravdu nehodla prodat, mu vysvetluji, jaky skvost vlastne vlastni-byl mile prekvapen.Dalsi den zdolavame posledni kousky francie,bohuzel v nemecku na dalnici strasny provoz,takze cesta se prodluzuje.Za Heilbronnem uz provoz ridne, takze auti uz nesetrime a zenem ho k domovu,kde asi v devet vecer vidime zase cedulku čr Smile
tak a ted trochu fakta:
auto:bmw e30 se zastavbou m51 tds-takze otestovani spolehlivosti
celkem jsme z prahy do prahy ujeli 3800km
auto bez zadneho technickeho problemu
zavada jen jedna motor nesel chcipnout(elektro magnet.ventil na cerpadle,+jedna praskla pojistka)druhy den zas vse fungovalo
dolil js 2litry oleje(turbo neni nejnovejsi)
spotreba cestou tam 6,8l cestou pres alpy 8,2,prumer cele cesty do 7,5l nafty
co vse jsem s sebou vezl
povinnou vybavu
pojistky+relatka
hadice vzduchove +vodni
vodni pumpu
kufr naradi
lano
5l oleje
servo olej
5l vody
pristi rok se urcite auticko zase vyda na dalsi cestu Very Happy













Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven