Samovolné vybíjení baterie u e30 - čtěte!
Samovolné vybíjení baterie u e30 - čtěte!
Zdravím všechny baworáky.Vím že se to tady už řešilo,četl jsem to ale nic z toho mi nedokázalo pomoci,proto zakládám toto téma k probrání trochu zevrubněji.(dík za pochopení admini.)
Klasický problém:Vybitá baterka asi po měsíci stání.Vezmu měřák,naměřím odběr cca 10mA,zkontroluji kufr,kastlík..nic.Du dál,podle seznamu pojistek naměřím 4,5mA na okruhu vnitř. osvětlení,rádia atd a asi 3mA na okruhu varovných světel a asi 1,5mA na okruhu alarmu,vyhř.zrcátek apod.
Po dlouhém bádání a odpojování všeho možného jsem získal zpět 4,5mA odpojením DIGITÁLNÍCH HODIN!!Takže to může být odpověď na otázku mnoha z Vás...
Pak ale jdu proměřit okruh varovných světel a zjistím,že ty 3mA které jsem předtím naměřil,po minutě zapojení multimetru do okruhu odebírá asi 40mA a kolísá kolem 38 a 40mA!!!PROSÍM O RADU!!!Mám nový výfuk,chladič,hlavu,rozvody,vrtuli s viskospojkou,repas altík atd atd a nerad bych ho házel ze skály!!!Navíc to auto miluju,takže to musim dát do kupy!
e30,320i,1984,bez kat.
Klasický problém:Vybitá baterka asi po měsíci stání.Vezmu měřák,naměřím odběr cca 10mA,zkontroluji kufr,kastlík..nic.Du dál,podle seznamu pojistek naměřím 4,5mA na okruhu vnitř. osvětlení,rádia atd a asi 3mA na okruhu varovných světel a asi 1,5mA na okruhu alarmu,vyhř.zrcátek apod.
Po dlouhém bádání a odpojování všeho možného jsem získal zpět 4,5mA odpojením DIGITÁLNÍCH HODIN!!Takže to může být odpověď na otázku mnoha z Vás...
Pak ale jdu proměřit okruh varovných světel a zjistím,že ty 3mA které jsem předtím naměřil,po minutě zapojení multimetru do okruhu odebírá asi 40mA a kolísá kolem 38 a 40mA!!!PROSÍM O RADU!!!Mám nový výfuk,chladič,hlavu,rozvody,vrtuli s viskospojkou,repas altík atd atd a nerad bych ho házel ze skály!!!Navíc to auto miluju,takže to musim dát do kupy!
e30,320i,1984,bez kat.
Jo,jsou tam 3 červenky,ale ten odběr 40mA byl při vyplém zap.tudíž odpor na desce,která není pod napětím neměl by mít v tomto případku asi vliv..Venca píše:V momentě, kdy vidíš odběr těch cca 35 - 40mA odpoj konektor přístrojovky C1 (modrý).
Pokud odběr zmizí, dělá to deska indikátoru servisních intervalů.
---
Jaký máš typ přístrojovky?
(Origo 1984 má 3 červené lED na SI, novější jen jednu).
Každopádně jsem letěl hned do garage,odpojil jsem ten modrý hajzl,zapojil baterku,nasadil multimetr na patřičnou svorku a ...
Zítra na to mrknu přes den,až na to bude víc času.Když tě něco napadne,uvítám každý inteligentní postřeh,zatím díky
Tedy deska staršího typu.s_t_a píše:...jsou tam 3 červenky,ale ten odběr 40mA byl při vyplém zap.tudíž odpor na desce,která není pod napětím neměl by mít v tomto případku asi vliv..
Každopádně jsem letěl hned do garage,odpojil jsem ten modrý hajzl,zapojil baterku,nasadil multimetr na patřičnou svorku a ......nic,jsou tam ty původní 3mA i asi po třech minutách..ALE i dokonce když jsem tam ten modrý hajzl zase vrátil!Tak co se mi to tam včera dělo v těch drátech?Teď nevím jestli to tím bylo nebo ne..A když jo,je to opravitelný??Ne že bych potřeboval vědět další interval SI ale chci aby to fungovalo...
Jestli je zapalování vypnutý, nebo ne, nehraje roli - obvody SI jsou v činnosti stále.
--
Moje postřehy - deska staršího i novějšího typu s vadnými napájecími články má odběr v klidovém stavu vozidla cca 45-50 mA.
Deska novějšího typu s dobrými články cca 20-25 mA
Deska staršího typu s dobrými články cca 3 mA.
Ve všech případech jde o stejný auto - NEMÁ HODINY.
--
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
nic, vyprdni se na informaci ktera rikala ze 74Ah je napriklad baterie dodavana od vyroby a patrne konstrukteri by meli vedet co delaji i v tak zajimavem pripade, jako je dlouhodobe stani. Protoze pokud mas auto technicky ne celkem v poradku a v dane chvily nejsi schopen chybu odstranit, muzes delat minimalne to, ze se pokusis eliminovat negativni dopady problemy. Delej si klidne co uznas za vhodne.s_t_a píše:A co s tim mám jako dělat??Max-Max píše:baterka u e30 u mne 74Ah a zadnej problem ani po celozimnim spankuBez urážky,ale fakt se potom brodit podobnými příspěvky je na palici,takže jestli něco máš,sem s tim,jestli ne tak jenom čti,DÍKY
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
co to meles.ted jsem koukal do etk a origo baterka do 320i tohoto rocniku se davala 50AH a nebo 65AH. http://bmwfans.info/original/E30/4-T/32 ... l-61_1286/Max-Max píše:nic, vyprdni se na informaci ktera rikala ze 74Ah je napriklad baterie dodavana od vyroby a patrne konstrukteri by meli vedet co delaji i v tak zajimavem pripade, jako je dlouhodobe stani. Protoze pokud mas auto technicky ne celkem v poradku a v dane chvily nejsi schopen chybu odstranit, muzes delat minimalne to, ze se pokusis eliminovat negativni dopady problemy. Delej si klidne co uznas za vhodne.s_t_a píše:A co s tim mám jako dělat??Max-Max píše:baterka u e30 u mne 74Ah a zadnej problem ani po celozimnim spankuBez urážky,ale fakt se potom brodit podobnými příspěvky je na palici,takže jestli něco máš,sem s tim,jestli ne tak jenom čti,DÍKY
myslim si,ze tebe jen sere,ze te zase nekdo slusne poslal do hajzlu,protoze jsi tady napsal sracku ktera jemu opravdu nepomuze a tebe to proste sere,tak se z toho musis zase aspon nejak vykecat aby si nebyl za debila
74AH mozna tak do diesela
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 
Takže já teda zapojim baterku,budu na tom chvíli něco dělat (třeba nasadim zpátky všechna světla,vrátim koberce,dám to do trochu pojízdnýho stavu) a budu tedy čekat na to,až začne zase hezky papat těch svejch 40mA a pak odpojim ten modrý konektor a mělo by to zmizet.?Venca píše:Tedy deska staršího typu.s_t_a píše:...jsou tam 3 červenky,ale ten odběr 40mA byl při vyplém zap.tudíž odpor na desce,která není pod napětím neměl by mít v tomto případku asi vliv..
Každopádně jsem letěl hned do garage,odpojil jsem ten modrý hajzl,zapojil baterku,nasadil multimetr na patřičnou svorku a ......nic,jsou tam ty původní 3mA i asi po třech minutách..ALE i dokonce když jsem tam ten modrý hajzl zase vrátil!Tak co se mi to tam včera dělo v těch drátech?Teď nevím jestli to tím bylo nebo ne..A když jo,je to opravitelný??Ne že bych potřeboval vědět další interval SI ale chci aby to fungovalo...
Jestli je zapalování vypnutý, nebo ne, nehraje roli - obvody SI jsou v činnosti stále.
--
Moje postřehy - deska staršího i novějšího typu s vadnými napájecími články má odběr v klidovém stavu vozidla cca 45-50 mA.
Deska novějšího typu s dobrými články cca 20-25 mA
Deska staršího typu s dobrými články cca 3 mA.
Ve všech případech jde o stejný auto - NEMÁ HODINY.
--
Za to máš u mne jedničku s hvězdičkou
Je ale něco,co se s tím dá dál dělat?Ty napájecí články jsou v budíkách?A je to hádám nerozebíratelný..?Pověz,dík
Změř odběr hned, pak po nějaký době znovu.s_t_a píše: Takže já teda zapojim baterku,budu na tom chvíli něco dělat (třeba nasadim zpátky všechna světla,vrátim koberce,dám to do trochu pojízdnýho stavu) a budu tedy čekat na to,až začne zase hezky papat těch svejch 40mA a pak odpojim ten modrý konektor a mělo by to zmizet.?
Za to máš u mne jedničku s hvězdičkou![]()
Je ale něco,co se s tím dá dál dělat?Ty napájecí články jsou v budíkách?A je to hádám nerozebíratelný..
Odpojením konektoru zjistíš, zda je to přístrojovka, nebo ne.
Když projedeš starší dotazy v této sekci, je tady toho na to téma dost, někde jsou i obrázky desky plošných spojů s baterkama.
Články jsou 2x 1,2VNiCd, origo asi 500 mAh.
Ten servisní indikátor ti funguje?
Svítí tam něco trvale?
Max-Max píše:nic, vyprdni se na informaci ktera rikala ze 74Ah je napriklad baterie dodavana od vyroby a patrne konstrukteri by meli vedet co delaji i v tak zajimavem pripade, jako je dlouhodobe stani. Protoze pokud mas auto technicky ne celkem v poradku a v dane chvily nejsi schopen chybu odstranit, muzes delat minimalne to, ze se pokusis eliminovat negativni dopady problemy. Delej si klidne co uznas za vhodne.s_t_a píše:A co s tim mám jako dělat??Max-Max píše:baterka u e30 u mne 74Ah a zadnej problem ani po celozimnim spankuBez urážky,ale fakt se potom brodit podobnými příspěvky je na palici,takže jestli něco máš,sem s tim,jestli ne tak jenom čti,DÍKY
74-ka je na benz.6-ti válce moc nařáchlá a neřeší problém,pokud ti to celou zimu stojí v poho a pak na jaře to nakopneš,pak to není silnou baterkou ale tím,že nemá tvoje auto žaden větší samo-odběr řekl bych..
Tak to si hned projedu..Svítěj tam ty čevrný a nápis oilserviceinspection..to se dá vynulovat,někde mám napsaný,co spojit v tý zásuvce,ale když jsem to naposledy dělal,nevydrželo to moc dlouho..už ani nevim jak moc,ale pár měsíců asi jenom..Venca píše:Změř odběr hned, pak po nějaký době znovu.s_t_a píše: Takže já teda zapojim baterku,budu na tom chvíli něco dělat (třeba nasadim zpátky všechna světla,vrátim koberce,dám to do trochu pojízdnýho stavu) a budu tedy čekat na to,až začne zase hezky papat těch svejch 40mA a pak odpojim ten modrý konektor a mělo by to zmizet.?
Za to máš u mne jedničku s hvězdičkou![]()
Je ale něco,co se s tím dá dál dělat?Ty napájecí články jsou v budíkách?A je to hádám nerozebíratelný..
Odpojením konektoru zjistíš, zda je to přístrojovka, nebo ne.
Když projedeš starší dotazy v této sekci, je tady toho na to téma dost, někde jsou i obrázky desky plošných spojů s baterkama.
Články jsou 2x 1,2VNiCd, origo asi 500 mAh.
Ten servisní indikátor ti funguje?
Svítí tam něco trvale?
Tak to je jasný - jestli to dlouho nevydrželo, baterky SI jsou bez kapacity.s_t_a píše: ..Svítěj tam ty čevrný a nápis oilserviceinspection..to se dá vynulovat,někde mám napsaný,co spojit v tý zásuvce,ale když jsem to naposledy dělal,nevydrželo to moc dlouho..už ani nevim jak moc,ale pár měsíců asi jenom..
A v takovým stavu je ten odběr cca 40-50 mA normální.
Takže vyměníš baterky a pokud něco není zničený něco na desce SI, bude odběr ty cca 3 mA.
Supr,díky,fakt smi moc pomohl,kdybys viděl můj beznadějnej ksicht když se tam objevilo těch 40 mA..Du na to,venku je hezky,v garage bude ještě líp,6-ti válcům zdar!Venca píše:Tak to je jasný - jestli to dlouho nevydrželo, baterky SI jsou bez kapacity.s_t_a píše: ..Svítěj tam ty čevrný a nápis oilserviceinspection..to se dá vynulovat,někde mám napsaný,co spojit v tý zásuvce,ale když jsem to naposledy dělal,nevydrželo to moc dlouho..už ani nevim jak moc,ale pár měsíců asi jenom..
A v takovým stavu je ten odběr cca 40-50 mA normální.
Takže vyměníš baterky a pokud něco není zničený něco na desce SI, bude odběr ty cca 3 mA.
Prosímtě tak jsem ty články vytáhl,bylo to tam troškou oblitý tou kyskou,asi vemu páječku a pár kontaktů přepájím,možná přemostím drátkama i nějaké ty spoje,ale já na těch napájecích článcích naměřil 1.1 a 1.05 V,tak doufám že jsem je nevyndával zbytečně!?Ale teď když už jsem v tom,tak to dotlačim do konce..Kdybys byl rychlejší než já,tak mi ještě plííís poraď,kde bych je mohl sehnat,děkujuVenca píše:Změř odběr hned, pak po nějaký době znovu.s_t_a píše: Takže já teda zapojim baterku,budu na tom chvíli něco dělat (třeba nasadim zpátky všechna světla,vrátim koberce,dám to do trochu pojízdnýho stavu) a budu tedy čekat na to,až začne zase hezky papat těch svejch 40mA a pak odpojim ten modrý konektor a mělo by to zmizet.?
Za to máš u mne jedničku s hvězdičkou![]()
Je ale něco,co se s tím dá dál dělat?Ty napájecí články jsou v budíkách?A je to hádám nerozebíratelný..
Odpojením konektoru zjistíš, zda je to přístrojovka, nebo ne.
Když projedeš starší dotazy v této sekci, je tady toho na to téma dost, někde jsou i obrázky desky plošných spojů s baterkama.
Články jsou 2x 1,2VNiCd, origo asi 500 mAh.
Ten servisní indikátor ti funguje?
Svítí tam něco trvale?
s_t_a píše:Prosímtě tak jsem ty články vytáhl,bylo to tam troškou oblitý tou kyskou,asi vemu páječku a pár kontaktů přepájím,možná přemostím drátkama i nějaké ty spoje,ale já na těch napájecích článcích naměřil 1.1 a 1.05 V,tak doufám že jsem je nevyndával zbytečně!?Ale teď když už jsem v tom,tak to dotlačim do konce..Kdybys byl rychlejší než já,tak mi ještě plííís poraď,kde bych je mohl sehnat,děkujuVenca píše:Změř odběr hned, pak po nějaký době znovu.s_t_a píše: Takže já teda zapojim baterku,budu na tom chvíli něco dělat (třeba nasadim zpátky všechna světla,vrátim koberce,dám to do trochu pojízdnýho stavu) a budu tedy čekat na to,až začne zase hezky papat těch svejch 40mA a pak odpojim ten modrý konektor a mělo by to zmizet.?
Za to máš u mne jedničku s hvězdičkou![]()
Je ale něco,co se s tím dá dál dělat?Ty napájecí články jsou v budíkách?A je to hádám nerozebíratelný..
Odpojením konektoru zjistíš, zda je to přístrojovka, nebo ne.
Když projedeš starší dotazy v této sekci, je tady toho na to téma dost, někde jsou i obrázky desky plošných spojů s baterkama.
Články jsou 2x 1,2VNiCd, origo asi 500 mAh.
Ten servisní indikátor ti funguje?
Svítí tam něco trvale?
1,05 - 1,1 V značí, že jsou nepoužitelný.s_t_a píše:Prosímtě tak jsem ty články vytáhl,bylo to tam troškou oblitý tou kyskou,asi vemu páječku a pár kontaktů přepájím,možná přemostím drátkama i nějaké ty spoje,ale já na těch napájecích článcích naměřil 1.1 a 1.05 V,tak doufám že jsem je nevyndával zbytečně!?Ale teď když už jsem v tom,tak to dotlačim do konce..Kdybys byl rychlejší než já,tak mi ještě plííís poraď,kde bych je mohl sehnat,děkuju
Můžeš je zkusit nabít dobíječkou na tužkový články a uvidíš, že už nemají kapacitu.
Dej tam nový NiCd, kapacita stačí 600 mAh.
Kup nějaký s těma letovacíma plíškama - bez nich se to špatně zapojuje. nesmí se při letování zničit přehřátím, pokud s tím nemáš zkušenost, nech si to udělat.
Kde je sehnat - v prodejnách elektrosoučástek.
V diskusích to tu proběhlo x-krát, hledej.
zdar Vendo,tak jsem to v tom září šel hned řešit,našel jsem v Husovce prodejnu specializovanou na baterie a akumulátory,tam jsem si nejen vybral,(600 už se nevyrábí ale měl tam nějaký 900,tak co mi zbylo),i mi tam na počkání přibodnul kontakty,který shodou okolností naprosto přesně pasujou za ty starý a dal sem to tam.šel jsem pak od toho,měl jsem spousty jiný práce a když jsem přišel teďka po skoro půl roce a strčil tam klíček,tak sem to našlápnil ta tři otočky startéru!!!!Jako když jsem včera od někud přijel.Hrozná radost a hned jedu na technickou a budu zase drandit..
dík
