Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
DoDo
- Příspěvky: 1468
- Registrován: 23. 09. 2006 22:13
- Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)
Příspěvek
od DoDo » 07. 09. 2007 15:29
Ma motor m42 cidlo klepani?

-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 07. 09. 2007 16:16
Nemá
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 07. 09. 2007 16:31
Jsou tam čtyři samostatné cívky pro každý válec jedna.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
-
DoDo
- Příspěvky: 1468
- Registrován: 23. 09. 2006 22:13
- Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)
Příspěvek
od DoDo » 07. 09. 2007 16:44
dneska sem na to koukal v aute, vim co tam je, jenom nejak nechapu co ridi predstih? nebo co ho serizuje? na rozdelovaci je to manualni, na cidle klepani to dela jednotka podle toho co dostane z cidla... ...??
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 07. 09. 2007 16:46
DoDo píše:dneska sem na to koukal v aute, vim co tam je, jenom nejak nechapu co ridi predstih? nebo co ho serizuje? na rozdelovaci je to manualni, na cidle klepani to dela jednotka podle toho co dostane z cidla... ...??
Předstih u systému Motronic 1.3 i 1.7 řídí ŘJ.
Vůbec si do toho nepleť čidlo klepání.
-
DoDo
- Příspěvky: 1468
- Registrován: 23. 09. 2006 22:13
- Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)
Příspěvek
od DoDo » 07. 09. 2007 18:53
Venca píše:
Předstih u systému Motronic 1.3 i 1.7 řídí ŘJ.
Vůbec si do toho nepleť čidlo klepání.
a podle ceho to jednotka ridi? musi z neceho dostavat informace nebo cim se to pak steluje? to je napevno dany?
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 07. 09. 2007 19:13
DoDo píše:
a podle ceho to jednotka ridi? musi z neceho dostavat informace nebo cim se to pak steluje? to je napevno dany?
ŘJ má v sobě datová pole.
Podle vstupních údajů z periferií (čidel) vyhodnotí situaci (otáčky, podtlak v sání, teplota atd.) a z příslušného bodu pole zvolí hodnotu.
-
Marcelus
- Příspěvky: 100
- Registrován: 24. 02. 2007 22:29
- Bydliště: Poděbrady
Příspěvek
od Marcelus » 18. 09. 2007 15:49
no kdyz si napsal za ty veliciny atd tak sem cekal ze toho bude vic, ale diky za odpoved a jaka mohou byt ty dalsi cidla? co snimac klepani?
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 18. 09. 2007 16:04
Marcelus píše:no kdyz si napsal za ty veliciny atd tak sem cekal ze toho bude vic, ale diky za odpoved a jaka mohou byt ty dalsi cidla? co snimac klepani?
Jistě, že i snímač klepání - záleží na verzi.
Ne ale u M40 a M42 v E30.
L-Jetronic má třeba podtlakovou regulaci zařazenou přes relé, na jehož vstupu je i čidlo teploty nasávaného vzduchu před filtrem.
-
Balda
- Příspěvky: 797
- Registrován: 11. 03. 2004 11:24
Příspěvek
od Balda » 18. 09. 2007 22:03
A co dělá to čidlo na vačce. Měl jsem za to, že právě ono řídí přestih. Zas o tom toho tolik nevím, ale podtlak v sání, otáčky a teplota chl. kapaliny mají spíše vliv na bohatost směsi nebo se mýlím?
-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 19. 09. 2007 21:01
Z informací které mám iso nemá sekvenční vstřikování. Nemají ho ani M50 motory a co je mi známo je použito až od motoru M52 s řídící jednotkou Siemens.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 19. 09. 2007 21:07
Hanis píše:Z informací které mám iso nemá sekvenční vstřikování. Nemají ho ani M50 motory a co je mi známo je použito až od motoru M52 s řídící jednotkou Siemens.
Tak to jsem nevěděl.
Čidlo na vačkovém hřídeli pak tedy dává údaj jen pro jiskru, vstřiky jsou paralelně (nebo ve 2 skupinách po 2...?).
-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 19. 09. 2007 21:12
Čidlo vačky je opravdu jen kvůli zapalování protože iso nemá rozdělovač ale čtyři samostatné zapalovací cívky. Vstřiky počítám že půjdou 2 a 2 s poloviční dávkou na jednu otáčku motoru.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou