Vaha vzduchu M20 a její seřízení
Vaha vzduchu M20 a její seřízení
Tak pánové čtu a čtu ale stále narážím na dva názory - Zajímá mě jestli má vliv takový ten šroubek na váze vzduchu - imbus nahoře na spotřebu paliva a nebo je to jen kvůli nastavení emisí?
Někteří totiž tvrdíte že je to jen na emise a se spotřebou to nemá nic moc společného. Ale druzí zase tvrdí že tím štěluji bohatost směsi a tím i ovliv'nuji spotřebu.
Prosím o radu někoho kdo tomu fakt rozumí a ne jen zbytečné kecy - proto to píšu sem a ne do pokecu.
Díky
Někteří totiž tvrdíte že je to jen na emise a se spotřebou to nemá nic moc společného. Ale druzí zase tvrdí že tím štěluji bohatost směsi a tím i ovliv'nuji spotřebu.
Prosím o radu někoho kdo tomu fakt rozumí a ne jen zbytečné kecy - proto to píšu sem a ne do pokecu.
Díky
tak proc v Jak na to pisou ze u zapalovani motronic nelze nastavovat ze to na to nereaguje hm?Venca píše:Ten šroubek zasahuje do obtokového kanálku vzduchu.
Přitažením se kanálek přivírá, do sání jde méně "neměřeného" vzduchu a směs se obohacuje.
Technická poznámka:
Šroubek slouží k nastavení emisí, není tam k tomu, aby si s ním kdejaký bambula zkusmo točil, jestli tím náhodou nepřidá nějaké klokany.
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 
V "Jak na to..." píšou:vlada320 píše:tak proc v Jak na to pisou ze u zapalovani motronic nelze nastavovat ze to na to nereaguje hm?Venca píše:Ten šroubek zasahuje do obtokového kanálku vzduchu.
Přitažením se kanálek přivírá, do sání jde méně "neměřeného" vzduchu a směs se obohacuje.
Technická poznámka:
Šroubek slouží k nastavení emisí, není tam k tomu, aby si s ním kdejaký bambula zkusmo točil, jestli tím náhodou nepřidá nějaké klokany.
Pozor: U vstřikování Motronic je počet volnoběžných
otáček regulován elektronicky řízeným regulátorem
volnoběžných otáček a není nastavitelný.
Viz str. 94...
---
Zde je ovšem řeč o váze vzduchu a šroubu v obtokovém kanálu.
ja o tom sroubu moc dobre vim, je to imbus a je pod takovou zatkou na vaze vzduchu.tak jak mi vysvetlis ze kdyz se to na technicky snazil trochu doladit tim sroubem tak proc to vubec nereagovalo?smes byla porad stejne bohata
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 
Nevím, proč - otázka je, který parametr sledoval, resp. chtěl změnit, jestli vše ostatní funguje, jak má a jestli měl motor správnou teplotu.vlada320 píše:ja o tom sroubu moc dobre vim, je to imbus a je pod takovou zatkou na vaze vzduchu.tak jak mi vysvetlis ze kdyz se to na technicky snazil trochu doladit tim sroubem tak proc to vubec nereagovalo?smes byla porad stejne bohata
U 318i M40 jsem třeba tenhle regulační prvek nikde nenašel...
- Rooster
- člen E30.cz
- Příspěvky: 261
- Registrován: 19. 09. 2006 01:14
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Zkusil jsis nekdy zdelat vicko z vahy? Zkusil jsi pootocit s klapkou? Kdyz s ni tocis tak se vyrazne meni chod motoru. A ten šroubek s tou klapkou hyba taky takže to reaguje. Treba mas vadny "o" krouzek co je na tom sroubku...Potom to reagovat nemusivlada320 píše:nevim.kazdopadne me to u motronicu nereaguje.
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Moc tu neřvi když o tom víš hovno mladej. Ten imbus je tam pro základní nastavení bohatosti směsi tak jak psal Venca, problém je ovšem v tom, že složení emisí (bohatost směsi) kterou reguluješ právě tím imbusem musíš měřit před katalyzátorem a ne za ním kde už je změna v nastavní zanedbatelná právě kvůli funkci katylyzátoru a tobě pak přijde že se tím vlastně nic nemění.vlada320 píše:nevim.kazdopadne me to u motronicu nereaguje.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
jezisi vy jste snad natvrdly.myslis si snad ze na STkach jsou jenom pro paradu, ze je to banda dementu.kdyz rikam ze s tim imbusem tocil sem tam a zadnej prubeh motoru se nemenil ani emise proste nic tak to proste nereagovalo.a proc teda pisou v jak na to ze na motronicu to nejde stelovat.zapalovani motronic si snad ridi bohatost smesi samo ne?nebo jsou tam ty dementni cidla vsude jen pro paradu? 
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 
To se mi snad zdá...vlada320 píše:jezisi vy jste snad natvrdly.myslis si snad ze na STkach jsou jenom pro paradu, ze je to banda dementu.kdyz rikam ze s tim imbusem tocil sem tam a zadnej prubeh motoru se nemenil ani emise proste nic tak to proste nereagovalo.a proc teda pisou v jak na to ze na motronicu to nejde stelovat.zapalovani motronic si snad ridi bohatost smesi samo ne?nebo jsou tam ty dementni cidla vsude jen pro paradu?
1.
Ne, STK nejsou pro parádu, ač v některých někdy pracuje i banda dementů.
2.
On s tím imbusem točil sem a tam, ale copak kontroloval?
Emise, snímané sondou, kterou zasunul do konce výfuku, že?
Nojo, ale u mýho auta na diagnostice sledoval údaje z lambda sondy, která je před katalyzátorem, když s tím imbusem točil.
Hanis zde napsal:
"...složení emisí (bohatost směsi) kterou reguluješ právě tím imbusem musíš měřit před katalyzátorem a ne za ním kde už je změna v nastavní zanedbatelná právě kvůli funkci katylyzátoru a tobě pak přijde že se tím vlastně nic nemění...."
Takže čti, co již psáno.
3.
Píšeš tohle:
"...a proc teda pisou v jak na to ze na motronicu to nejde stelovat.zapalovani motronic si snad ridi bohatost smesi samo ne?..."
Takže si přečti tohle, psal jsem to já o kousek výše v tomto tématu:
"...V "Jak na to..." píšou:
Pozor: U vstřikování Motronic je počet volnoběžných
otáček regulován elektronicky řízeným regulátorem
volnoběžných otáček a není nastavitelný.
Viz str. 94...
---
Zde je ovšem řeč o váze vzduchu a šroubu v obtokovém kanálu..."
Tedy znovu, pro tebe ještě jednou:
V "Jak na to..." píšou o nastavení volnoběhu.
Nepleť si pojmy - bohatost směsi je něco jiného.
4.
A další citát tvého výroku:
"...zapalovani motronic si snad ridi bohatost smesi samo ne?nebo jsou tam ty dementni cidla vsude jen pro paradu?..."
a) Motronic = řízení vstřikování + zapalování. Nikoli pouze zapalování.
b) Bohatost směsi si řídí i L-Jetronic, má přece váhu vzduchu a ŘJ a stejně tak jakýkoli systém elektronického vstřikování paliva.
c) Ne, čidla ta, pro parádu nejsou.
takz mi chces rict ze te sroub mam rozstelovanej a mam 2,0litra kterej jezdi za spotrebu okolo 10litru na sto po praze a jede na svoji minulost a stari az moc dobre.zajimavy.ale pritom mam podle vas ted rozstelovanou mrdku ktera sotva jede.akorat je zarazejici ze me ten motor funguje vsechno tak jak ma a nemam s nim jedinej problem.naopak vam se porad neco sere a ne a ne to vyresit
zaplat panbuh za moje rucicky a muj motor 
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 
a jetse neco bych se chtel zeptat.muzes mi teda vysvetlit o cem se tady bavite?on je tam snad jeste nejakej jinej sroub kterej de nastavit na vaze vzduchu krome toho imbusu?jestli se stourate ve vaze vzduchu(myslim tim v tech vnitrnostech)tak prasata jste v tom pripade vy. 
no jo uz drzim hubu
no jo uz drzim hubu
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 
Já ti řeknu, co bych udělal:vlada320 píše:takz mi chces rict ze te sroub mam rozstelovanej a mam 2,0litra kterej jezdi za spotrebu okolo 10litru na sto po praze a jede na svoji minulost a stari az moc dobre.zajimavy.ale pritom mam podle vas ted rozstelovanou mrdku ktera sotva jede.akorat je zarazejici ze me ten motor funguje vsechno tak jak ma a nemam s nim jedinej problem.naopak vam se porad neco sere a ne a ne to vyresitzaplat panbuh za moje rucicky a muj motor
Jel bych s tím na diagnostiku. Ovšem k někomu, kdo tomu skutečně rozumí a ví, který prvek je k čemu.
Takových je opravdu málo, stejně jako třeba dobrých chirurgů.
Že ti to žere 10 litrů, nemusí ještě znamenat, že je vše správně nastaveno.
Já jezdil za dlouhodobý průměr 7,8 litru/100km, měřeno na cca 20000 km.
Na diagnostice mi přitáhl pružinu váhy o dva zoubky (ne jen tak od oka, ale dle složení spalin), hnul s imbusem na bohatost, snížil základní předstih cca o 3°, upozornil mi na mírně odlišnou křivku průběhu předstihu (opotřebení..?).
Spotřeba se pravděpodobně ještě snížila, na posledních 14000 km je zhruba 7,5 při stejných provozních režimech.
