Dog leg...

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Dog leg...

Příspěvek od Ace » 23. 02. 2004 11:25

Hoy kluci, mám takovej dotázek. Měl jste někdo nebo jste slyšel o psí noze na motory M20? Myslím, že to dával Hartge do H35 (218PS) a H35-24 (286PS). Jenže to byla převodovka do M30 a M88...jde mi o M20 :wink:
Dík :P
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 23. 02. 2004 11:33

Sportgetriebe se dávala na přání do některých vybraných modelů, konkrétně třeba do 323i E30, ale určitě i jinam. Nicméně je to úzkoprofilové zboží a kdo jí má, tak jí nechce dát z ruky. Origo M3 E30 (kromě US verze) mají taky dogleg.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 23. 02. 2004 12:09

Fido píše:Sportgetriebe se dávala na přání do některých vybraných modelů, konkrétně třeba do 323i E30, ale určitě i jinam. Nicméně je to úzkoprofilové zboží a kdo jí má, tak jí nechce dát z ruky. Origo M3 E30 (kromě US verze) mají taky dogleg.
Díky Fido, myslel jsem si to :?
Dost nedostatkové zboží...
Co pocity z řazení - myslím ta 2ka nahoru, dobrý co? :D
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 23. 02. 2004 12:47

Já osobně jsem bohužel neměl tu čest, ale nechal bych si to líbit. Jde jenom o zvyk :-)
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 23. 02. 2004 13:12

Aha...RedBaron jí má myslím v šestce... :)
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 23. 02. 2004 13:12

Fido píše:Já osobně jsem bohužel neměl tu čest, ale nechal bych si to líbit. Jde jenom o zvyk :-)
Což o to, zvyknout si není problém, jenom to na dálku točí hrozný otáčky, ale zase je motor připravenej furt v tahu. Komu nevadí vyšší spotřeba (u třiapůle to dělá kolem 3 litrů navrch), ať do toho jde, je to fakt dobrý. Motor sice točí hodně, ale modely s touhle převodovkou jsou vybavený chladičem oleje, takže to není problém. Ještě jedna nevýhoda je, že ta převodovka má opravdu o něco slabší kolečka, takže nevydrží věčně jako standardní manuál. První jdou většinou synchrony. 8)
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 23. 02. 2004 13:14

2RedBaron: aha :? Btw. když jsme u těch synchronů - jak náročná je repase? Myslím jen řádově...koukal jsem do ETK a jsou tam celý sady s kolečkama :idea:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 23. 02. 2004 13:26

Ace píše:2RedBaron: aha :? Btw. když jsme u těch synchronů - jak náročná je repase? Myslím jen řádově...koukal jsem do ETK a jsou tam celý sady s kolečkama :idea:
Nevím, já řadím skoro furt s meziplynem, takže se to nezhoršilo ani o chloupek a řekl bych, že je mám ve stavu 2, takže zatím neřeším. Jinak je to převodovka Getrag 262 nebo 265-5. Má pětkový převod 1:1, takže se dodávala v kombinaci s pomaloběžým difem 3.07, aby zůstala maximálka, v mém případě 229 km/h.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 23. 02. 2004 13:33

No on ten můj 3kvalt automat taky není zrovna ekonomickej :-) A když jedu 200+ tak jsou otáčky taky docela vysoko.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 23. 02. 2004 13:35

Fido píše:No on ten můj 3kvalt automat taky není zrovna ekonomickej :-) A když jedu 200+ tak jsou otáčky taky docela vysoko.
Jo, ten má stejnej finální převod trojky, jak je to s difem, to nevím, ale míň než 3.07 bylo jenom v etách
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 23. 02. 2004 14:00

Diff by měl bejt stejnej.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 23. 02. 2004 14:15

Fido píše:Diff by měl bejt stejnej.
To je automat bez OD - takže točí na poslední kvalt při 120ti kolem 3000 otáček?
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 23. 02. 2004 14:43

No to si nejsem jistej, ale řekl bych že tam OD je. Teď si přesně nepamatuju, kolik tam při 120 otáček, za 3 to tam kopne (samozřejmě pokud se jede lehká noha) už v 50 a to je tam cca 1100 ot. No a když dám kickdown tak jednička jede až do kila a řadí cca. v 5 200 ot.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 23. 02. 2004 15:23

RedBaron píše:
Ace píše:2RedBaron: aha :? Btw. když jsme u těch synchronů - jak náročná je repase? Myslím jen řádově...koukal jsem do ETK a jsou tam celý sady s kolečkama :idea:
Nevím, já řadím skoro furt s meziplynem, takže se to nezhoršilo ani o chloupek a řekl bych, že je mám ve stavu 2, takže zatím neřeším. Jinak je to převodovka Getrag 262 nebo 265-5. Má pětkový převod 1:1, takže se dodávala v kombinaci s pomaloběžým difem 3.07, aby zůstala maximálka, v mém případě 229 km/h.
Ja nedam bez meziplynu ani ranu....Jenom co me stve ze kdyz se rozjizdim fakt ostre tak mi nekdy jde blbe dvojka, proste jde pres zuby. Zpet to jde s meziplynem naprosto hladce ale nahoru pri plnym kotli obcas blbe :?
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 23. 02. 2004 16:06

Ace píše:....Jenom co me stve ze kdyz se rozjizdim fakt ostre tak mi nekdy jde blbe dvojka, proste jde pres zuby. Zpet to jde s meziplynem naprosto hladce ale nahoru pri plnym kotli obcas blbe :?
Že by synchron na dvojce :?:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 23. 02. 2004 16:13

Hanis píše:
Ace píše:....Jenom co me stve ze kdyz se rozjizdim fakt ostre tak mi nekdy jde blbe dvojka, proste jde pres zuby. Zpet to jde s meziplynem naprosto hladce ale nahoru pri plnym kotli obcas blbe :?
Že by synchron na dvojce :?:
Připadá mi to tak...Když to moc netočím, tak je to většinou ok.
Nemůže to být způsobeno vůlí v kulise? že to prostě není tak přesný...Spojka neprokluzuje, takže ta by to být neměla.
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 23. 02. 2004 16:50

Ace píše:
Hanis píše:
Ace píše:....Jenom co me stve ze kdyz se rozjizdim fakt ostre tak mi nekdy jde blbe dvojka, proste jde pres zuby. Zpet to jde s meziplynem naprosto hladce ale nahoru pri plnym kotli obcas blbe :?
Že by synchron na dvojce :?:
Připadá mi to tak...Když to moc netočím, tak je to většinou ok.
Nemůže to být způsobeno vůlí v kulise? že to prostě není tak přesný...Spojka neprokluzuje, takže ta by to být neměla.
to mi dělá taky...
po vytočený jedničce, jde 2 k zubaři (někdy)
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 23. 02. 2004 17:18

Hmm, tak vidim, ze nejsem sam :?
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 23. 02. 2004 23:23

Hanis píše:
Ace píše:....Jenom co me stve ze kdyz se rozjizdim fakt ostre tak mi nekdy jde blbe dvojka, proste jde pres zuby. Zpet to jde s meziplynem naprosto hladce ale nahoru pri plnym kotli obcas blbe :?
Že by synchron na dvojce :?:
Ne, to je normální a přesně tohle dělá každá převodovka. Ruka by byla rychlejší, ale ty kola jsou na to příliš roztočený, aby tam jen tak zalítla. Chce to nechat trochu spadnout, u každý převodovky je to trochu jiný. Když jsem dostal šestku do ruky, stávalo se mi to furt. Teď na to mám přesně na setinku vychytanej grif a nestane se mi to nikdy. Lidi okolo náramně baví sledovat, jak se ta prdel na jedničku a dvojku kácí nazad :D

Fido, jednička do kila je docela hustá, zajímal by mě ten rozjezd z nuly, to musí bejt ještě vlažnější než u tátovy 735i, ta má čtyřkvalt, ale z jedničky odřazuje při 80ti a z dvojky ve 140ti. Trojku drží na 190tku. Výhodu to má obrovskou na dálnici, při 180ti to furt žere 10.5 litru na sto.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 02. 2004 07:02

Díky RedBaron :D
8) ///M Power 8)

Odpovědět