otackomer, ekonomer+vnitrni osvetleni

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Muzzy
Příspěvky: 210
Registrován: 25. 05. 2007 15:40
Bydliště: Praha

otackomer, ekonomer+vnitrni osvetleni

Příspěvek od Muzzy » 31. 07. 2007 17:34

Cau kuci. Uz asi dva tejdny se zabejvam problemem a zacina mi dochazet inspirace, tak se ptam:

Vyndaval jsem radio a zpozanej na me vybafla zmet dratu 'spojena' asi stoletou izolackou a nez sem se rozkoukal, byla jich pulka rozdelena... Jal jsem se tedy vsechny spoje udelat znova, coz se vcelku i povedlo, ale zbyly mi ctyri volny draty a ja nevedel k cemu sou.. :oops: Radio hralo, tak sem to vsechno zastrcil, zasunul sem radio a ejhle. Prestal jit otackomer, ekonomer, hodiny a osvetleni kabiny+kastliku. Zkontroloval sem pojistky a vsechny dobry... Pak sem sehnal multimetr a zacal sem merit. Pod palubkou sem nasel dva piny, ktery mely signal jen po nastartovani motoru, tak sem na ne pripojil jeden (1) ze zbylych kabelu a ten spojil (namatkou) s jinym (2) zbylym. Otackomer i ekonomer zacaly fungovat (na spodni z pinu) a s tim i zbytek, jenze- jenom pri otocenym klicku a svetla navic nesviti pri otevrenych dverich (cidla jsem meril- fungujou)...

jeste par foto:

Obrázek
- draty co zbyly, hnedej byl nakonec 0... dasli tri nevim

Obrázek
- konektor, kam sem zapojil ten modrej kabel

Vim, ze radio je pripojeny prasecky- to mi vycitat nemusite.. :P
A este se mi k tomu vyskytla jedna zavada- mati vybila baterku do mrtva, tak sem ji dobil, dal zpatky do auta a najednou mi to zacalo na volnobeh chcipat (obcas, nezalezi jestli za studena nebo za tepla) a zda se mi, jakoby to slo do otacek nerovnomerne...Zacalo to este predtim, nez jsem tam narval ty draty, ale od ty doby mi prijde se to zhorsilo...

Co s tim? Uvitam kazdou radu a napad... :idea:

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 31. 07. 2007 17:44

promiň že ti tu zavádim OT ale jak máš konektor pod volantem a je tam ten dlouhej červenej konektor.. na co je? nevíš asi.. protože obrázek co mám na popis já je nevyužit...
Obrázek
1 el. okna, el. šíbr, el. anténa (+12V stále)
2 ? (- kostra)
3 palubní počítač (+12V stále)
4 radio
5 radio
6 radio
7 radio (- kostra)
8 centrální zamykání (+12V stále)
9 nepoužito
10 nepoužito
11 nepoužito
12 el. okna, el. šíbr (+12V přes klíček)
13 výhřev sedaček
14 výhřev sedaček (+12V přes klíček)
15 nepoužito
16 ? (+12V 2poloha klíčku)
17 nepoužito
18 tempomat (+12V přes klíček)
19 tempomat (+12V - signál pro tempomat od brzdového pedálu)
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Muzzy
Příspěvky: 210
Registrován: 25. 05. 2007 15:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Muzzy » 31. 07. 2007 18:34

uff, tak tos mi dal...ja sem to prave loupnul na tu 10... :?: jinak ted sem se byl mrknout a z toho dlouhyho cervenyho konektoru de svazek rovnou do motoru, pricemz na tretim zhora je +12 a na tom mam pak nabastleny napajeni do radia, jinak z 2 mi de kablik k zarovicce na podsviceni serizovani svetel...

Uživatelský avatar
Muzzy
Příspěvky: 210
Registrován: 25. 05. 2007 15:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Muzzy » 01. 08. 2007 13:43

tak problem jsem vyresil. Na kabel (2) jsem pripojil stalejch 12 V a vsechno funguje jak ma...

Jinak k euromenove otazce- ten dlouhej cervenej konektor tam je zastrcenej jen aby se neplandal, pod nim nejsou zadne koliky, tak nevim co to ma znamenat

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 01. 08. 2007 20:18

ja to vidim takhle :wink:

4 kable co ti u radia nikam nevedou jsou podle me kable pro origo zapojeni radia>
+ 12 stalejch
+ 12 klicek
- kostra
a kabel osvetleni > vedou ze svorkovnice 4-7 co sem placnul euromen

ten modrej co si zastouchnul do pozice 10 je signal od tacho pro radio k automatickymu stelovani hlasitosti podle rychlosti...

takze ja doporucuju rozmotat co si smotal pac je to prasarna jen tak podle nalady spojovat kable kdyz nevim k cemu slouzi a radio zapojit jak ma bejt :!: Buh vi kam si ho pripojil coz je moznost dalsich problemu...
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Odpovědět