Uvažoval jsem o turbíně do kabria M40 ale ty hydroštely mě přivádějí k šílenství tak už mám doma m20 od máci a nacpu ho do kabra i s turbem pan Pinki snad helfne
turbo v e30
tak takhle to dlouho jezdit nebude, protože klasická lambda pracuje pouze v režimu bohatá/chudá ale nepozná jak moc je bohatá či chudá, když budeme brát lambda 1=14.7:1 tak jak budeš mít např těch 14,7:1 a budeš plnit tak ti to shoří, tvoje lambda ti ukáže OK ale při boostu potřebuješ směs bohatší.
Proto není od věci sledovat také EGT, a nemá smysl laborovat s nějakýma udělátkama. Postupuj vyšlapanou cestou, spočítej vstřiky na požadovaný výkon, kup wideband lambdu a EGT měřák, alespoň piggyback controller (já používám APEXi SAFCII) k němu přidáš MAP senzor a bohatost si doladíš jak budeš potřebovat, jak na podtlak tak na boost, ono taky nemá smysl jezdit na bohatou v podtlaku bez zátěže ke to není potřeba. Pokud by někdo chtěl pokecat budu na Big BMW.
Proto není od věci sledovat také EGT, a nemá smysl laborovat s nějakýma udělátkama. Postupuj vyšlapanou cestou, spočítej vstřiky na požadovaný výkon, kup wideband lambdu a EGT měřák, alespoň piggyback controller (já používám APEXi SAFCII) k němu přidáš MAP senzor a bohatost si doladíš jak budeš potřebovat, jak na podtlak tak na boost, ono taky nemá smysl jezdit na bohatou v podtlaku bez zátěže ke to není potřeba. Pokud by někdo chtěl pokecat budu na Big BMW.
jistě za darmo to není, ale on motor když ho zničíš tak taky něco stojí, a tohle jsou věci které vždy prodáš nebo použiješ na jiný projekt.
LM-1 + LMA-2 (wideband) cca 12-14tis kč
EGT do 4000kč
APEXi SAFCII kolem 10tis kč.
Jinak pochybuju že tam bude jedno kabrio, spíš si mě najdi podle mého auta viz moje www dole a jistě bude mít napsán nick na okně.
LM-1 + LMA-2 (wideband) cca 12-14tis kč
EGT do 4000kč
APEXi SAFCII kolem 10tis kč.
Jinak pochybuju že tam bude jedno kabrio, spíš si mě najdi podle mého auta viz moje www dole a jistě bude mít napsán nick na okně.
Já si tě najdu!
jasně budu ho mít. A k té ceně těch věcí - někteří z nás nemají až tak mnoho finančních zdrojů nebo mají i jiné projekty než auto - byt, manželka, děti pes a co já vím třeba chlast.
A ty tvé hračičky jsou určitě super věc a bylo by bomba je mít a mít tu možnost si nastavit auto přesně jak má být. jenže mě stál motor i s převodovkou 2300kč tzn motor cca 1300? Tudiž se budu muset obejít bez těch hraček a pokud motor lehne tak koupit jiný dvoulitr za litr a zkusit to znovu a LÉPE.
Ale samozřejmě chápu že pokud to chce někdo mít poctivě a spolehlivě udělané je asi třeba mít ty udělátka.
A ty tvé hračičky jsou určitě super věc a bylo by bomba je mít a mít tu možnost si nastavit auto přesně jak má být. jenže mě stál motor i s převodovkou 2300kč tzn motor cca 1300? Tudiž se budu muset obejít bez těch hraček a pokud motor lehne tak koupit jiný dvoulitr za litr a zkusit to znovu a LÉPE.
Ale samozřejmě chápu že pokud to chce někdo mít poctivě a spolehlivě udělané je asi třeba mít ty udělátka.
vždyť já to taky neměl hned, ale postupně během cca 1.5 roku jsem to nakoupil, jak byly volný peníze
. Pravda kdysi jsem taky začínal stylem pokus/omyl ale jak člověk stárne a lenivý tak se mu nechce pořád něco rozebírat a opravovat, a že jsem taky nějaký píst spálil
, nebylo to sice na bmw ale motor jako motor.
Fugo ty si se do toho zabral uplně ja ztoho neždimam maximum spíš jen takové oživení a už sem ti psal že to je testovací motor cele mě to zatím stalo možna 1000 a ztoho pulku stal chladič oleje. Nestavim brutalní monstra jako třeba Ondra (a že ten už nějake ty zkušenosti má) žadny učeny z nebe nespadl a když se něco nepovede zkusime to jinak. Už jsem na tom najezdil 2500 km a kromě par bouchlych hadic a roztrhaneho vyfuku se nic nestalo
tak nějak normálně , je to přeci jenom přes 5m dlouhá loď a váží 2120kg s plnou nádrží. A je to taky automat, takže se žádný sprinty nekonají, dělal jsem si to pro radost, ani nevím výkon nebo max rychlost. Já se jedu jen občas svézt, mimochodem jsem ve vyšších ot zbytečně bohatý ale není čas to doladit.
Jak jsem psal výše nevím jaký mám výkon, mohu jen spekulovat. Stavěl jsem to podle jednoho američana který to má v 850, JEHO výkon je 444PS a 709Nm na zadních kolech (na motoru je tedy více) při plnícím tlaku cca 0.32bar. Já plním 0,5bar, ale mám jinou elektroniku než on (on má lepší piggyback) a on má větší TD.
-
maxmilian stern
- Příspěvky: 47
- Registrován: 14. 07. 2007 18:57
-
maxmilian stern
- Příspěvky: 47
- Registrován: 14. 07. 2007 18:57
Venca píše:Asi na baterky....M40TURBO píše:ja mam malou turbinu v M40 tak se ptej co tě zajíma
Výfukové potrubí-z jakého materiálu,je vůbec možno to tam vtěsnat-prostoru je málo.použiju asi z passata 1,8t nebo octavia 1,9 tdi.
vstřiky řešit nemusím,je to karbec,domnívám se že se podaří tlakovou hadici nasadit nějakým způsobem na difuzor,tak aby se nemusela dělat díra do kapoty.
to mazání-rozdvojka pod filtr-ještě jsem se s tím nesetkal,rád bych to viděl na foto případně kdo to udělá?
svody bych udělal z nerezu, přírubu nechat vypálit ze železa nebo také nerez dle možností. TD nejlépe z 1.8t Passat nebo Superb má rozumnější vývody než 1.8t octavia, 1.9tdi bys musel pouze z 66kW ze starýho modelu kde ještě není VTG a je samostatně a ne součást svodů. U karburátoru je nejjednodušší systém přeplňování co používala Alpine v prvních R5 Turbo, a to že se karbec dal před turbo a z turba to šlo trubkama (jen spoje krátké hadicové, jinak se hadice vcucnou), je to jednodušší než shánět přetlakový karbec kde také musí být regulován tlak benzinu v něm aby při plnění nedocházelo k přetlačování benzinu.
Když dáš karbec před turbo tak budeš mít dlouhe prodlevy po sešlapnutí plynu dost blbě se stím jezdí kamoš to zkoušel na fiatu 128 a bylo to take divne bych tam radši namontil jednobodovy vstřik z něčeho bude to jednoduší. Pamatujete na rapidu v turbu tam taky bastlil myslim že K-Jetronica zkusim to dneska trochu vyfotit a hodit sem. mista je tam celkem dost ale když chceš vytahnout turbinu tak musíš sundat držák motoru a tahat ju spodem. Někteří ji maji ve předu jak je nadobka ostřikovačů ale u m40 tam dost vadí rozdělovač


