Kdo pomůže vyměnit automat za manuál?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Kdo pomůže vyměnit automat za manuál?

Příspěvek od Adam Lipský » 05. 07. 2007 11:02

Včera jsem koupil e30 320i 1990 a potřeboval bych vyměnit automat za manuál, bohužel nemám ani nářaďovou základnu, ani potřebné náhradní díly a ani nevím, jak se to dělá, mohl by mi někdo za úplatu pomoci? Kdo má díly (manuální převodovku + věci okolo), nářadí a zkušenosti? Ráno bych přijel, přes den montoval a večer odjel. Adam 604 403 168

PS: když kupujete auto v Německu, pozor nechte si vystavit červené, nikoliv žluté značky! Tyto totiž platí pouze v Německu a nepustí vás s nimi do Česka, musel jsem volat odtahovku aby mě převezla přes čáru - 2000,- ach jo.

Uživatelský avatar
STodor
Příspěvky: 98
Registrován: 18. 05. 2006 18:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od STodor » 05. 07. 2007 14:27

čau ono to není zas tak jednoduchý že ráno přijedeš a večer odjedeš je toho okolo trochu víc.Jo a proč nechceš automat?Jo a pokud by jsi opravdu chtěl to vyměnit za manual tak co budeš dělat s dvoulitrem a tím automatem? Pokud by byl na prodej tak bych měl i zájem

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 05. 07. 2007 16:00

No upřímně:

auto jsem koupil v Berlíně, nemá české značky a německá technická končí 20.7. t.r., takže s autem musím na emise a na technickou. Koupil jsem ho proto, že není vůbec shnilé (!!!) a motor dobře jede. Vyrobeno 28.12.1990, do provozu 1991 (dle záznamu o pojištění). PP blatník je nějaký nerovný, asi bouchlý a spravovaný. Jinak je lak OK. Barva bronzová metalíza, krémový interirér. Prostě ideální auto na ježdění, co dlouho vydrží (tacho 125 tis. a opotřebení interiéru odpovídá).

Jenomže: předchozímu majiteli se zasekla elektronika automatu na pozici "sport", takže to auto teď řadí v 6000 a podřazuje asi v 3500, spotřeba 20-25/100, jede to sice 190 jako nic, ale celkově je to strašný, já nesnáším automaty, horor... automat jako takový řadí jak fík, tohle jsem při pruefung test neodhalil. Jo a má prasklou nádržku na ostřikovače, je tohle normální závada? Svítí kvůli tomu ledka na panelu a bliká CHECK, když ji doleju tak to přestane ale za nějakou dobu to vystříká a znova to samé.

Až dostanu české papíry a bude tam manuál, bude to supr kára. Zatím si myslím, že bys to asi nechtěl...

Uživatelský avatar
STodor
Příspěvky: 98
Registrován: 18. 05. 2006 18:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od STodor » 05. 07. 2007 16:20

mě se jedná o dvoulitra s automatem jo a ta tvá závada na automatu zkoro nic není.To se dá spravit. Ja mám 1,8 s automatem a spotřeba je tam okolo 8 - 9 litru podle jízdy.

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 05. 07. 2007 19:49

Tady máš když tak postup,jak na tu výměnu automat-manual

http://www.sccoct.com/Stuff/5spdswap

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 07. 2007 21:14

za jeden den to jde, neni problem
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 05. 07. 2007 22:54

A má tu někdo ty dané díly? Koupím, přijedu a ideálně bych si i rád hned nainstaloval.

V mezičase, abych neměl spotřebu jako kombajn, jak mám nějak nouzově přenastavit ten mód převodovky na ekonomický? Zatím jezdím tak, že se rozjedu na 150, vyřadím (N) a jedu setrvačností tak do 70, dám zpátky (D) a zas to rozjedu - jinak to v podstatě nejde.

Jinak další problém: autorádio Bavaria C Reverse II. Nefunguje, jenom bliká taková ledka uprostřed panelu. Když rádio zapnu (otočím knoflíkem hlasitosti), nestane se nic - ta ledka pořád bliká a dle manuálu by se měl rozsvítit nápis CodE. Dále mi není jasné, jak to, že pin je 4375 (napsáno na servisní knížce), když to rádio má jenom tlačítka 1 - 6 a číslo 7 nemám jak zadat... Jak z toho ven?

Taky jsem mluvil s původním majitelem - čínská ambasáda v Berlíně, prodali to, protože tam teď zavádějí, že do města smí jen auta s Euro 3 a více a tohle má jenom Euro 2, tak tam teď bude asi hodně takových aut v nabídce, občas jezdím služebně do NDR tak můžu nějaké přivézt, kdyby byl zájem. Nechci na tom nějak zvlášť vydělávat, spíš si chci udělat tady známé, neboť známosti ničím nenahradíš.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 06. 07. 2007 07:20

Adam Lipský píše:
Jinak další problém: autorádio Bavaria C Reverse II. Nefunguje, jenom bliká taková ledka uprostřed panelu. Když rádio zapnu (otočím knoflíkem hlasitosti), nestane se nic - ta ledka pořád bliká a dle manuálu by se měl rozsvítit nápis CodE. Dále mi není jasné, jak to, že pin je 4375 (napsáno na servisní knížce), když to rádio má jenom tlačítka 1 - 6 a číslo 7 nemám jak zadat... Jak z toho ven?
Vymačkávat to budeš na číslech. Jednička mačká první číslo z kodu a podle toho kolikrát jí zmáčkneš tak se nastaví číslo a pak následně pokračuješ až do 4
takže 4375 bude 4x1 3x2 7x3 5x4
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 06. 07. 2007 09:22

Euro: dík za radu, ještě to musím donutit zapnout.

Obrázek u převodovky a celkový vzhled vozu - promáčklý blatník je krásně vidět.
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/Obraz009.jpg
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/Obraz010.jpg

Uživatelský avatar
STodor
Příspěvky: 98
Registrován: 18. 05. 2006 18:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od STodor » 06. 07. 2007 12:14

sorry za mylné informace o te delce výměny.Typoval jsem to na delší dobu ale pokud to jde tak je to v poho.

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 08. 07. 2007 22:16


Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 09. 07. 2007 04:18

Adam Lipský píše:V mezičase, abych neměl spotřebu jako kombajn, jak mám nějak nouzově přenastavit ten mód převodovky na ekonomický? Zatím jezdím tak, že se rozjedu na 150, vyřadím (N) a jedu setrvačností tak do 70, dám zpátky (D) a zas to rozjedu - jinak to v podstatě nejde.

To ti brzo automat udělá pápá.........
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Re: Kdo pomůže vyměnit automat za manuál?

Příspěvek od Lukas-e21 » 09. 07. 2007 04:21

Adam Lipský píše:PS: když kupujete auto v Německu, pozor nechte si vystavit červené, nikoliv žluté značky! Tyto totiž platí pouze v Německu a nepustí vás s nimi do Česka, musel jsem volat odtahovku aby mě převezla přes čáru - 2000,- ach jo.
Mno každý kdo někdy vez auto zvenku si nejdřive zjistí vše potřebné, t.j. ví že exportní jsou s červenym pruhem, taky jsou o par euro dražší.

Pokud máš jen žlutý, stačí zavolat do ČR nechat udělat POVko a zafaxovat ho na harnice kudy pojedeš, a v klidu tě pustí, aniž bys musel platit odtahovku.

A nebo je třetí varianta, že si udělaáš POVko, a na haranicích tě pustí, aniž by tě kontrolovali :-D
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 09. 07. 2007 08:57

Lukas-e21 píše:
Adam Lipský píše:V mezičase, abych neměl spotřebu jako kombajn, jak mám nějak nouzově přenastavit ten mód převodovky na ekonomický? Zatím jezdím tak, že se rozjedu na 150, vyřadím (N) a jedu setrvačností tak do 70, dám zpátky (D) a zas to rozjedu - jinak to v podstatě nejde.

To ti brzo automat udělá pápá.........
Proto jsem to taky přestal dělat, teď tam mám to štelování, tak mám přepnuto na manuál a řadím jednotlivé stupně ručně, ale jde to jenom u prvních třech. Není to rak strašný, na trojku to při 90 km/h točí 4000 a spotřebu ukazuje 10 - 12, což je polovina oproti sportovnímu módu. Kde je porucha? Elektronika? Jak se to spraví?

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 10. 07. 2007 19:03

Pinki píše:Tady máš když tak postup,jak na tu výměnu automat-manual

http://www.sccoct.com/Stuff/5spdswap
Přeložil jsem seznam věcí, co potřebuji, z té stránky. Bohužel některým věcem nerozumím. Je ten seznam kompletní? Které výrazy jsou špatné?

Převodovka
Setrvačník
Příčník (?)
Hnací hřídel nápravy
Pedály
Spojka s příslušenstvím
Pomocný váleček
Spojkový válec
Oleje (převodovka 75W-90 API GL-5 3l, rozvodovka 80W-90 hypoid API GL-4 0,9 l)
Spojovací článek mezi hřídelí a převodovkou (kříž)
Středové ložisko
Přítlak středového ložiska
Rozemletý chrlič setrvačníku (?)
Vedení spojky
Nové šrouby (svorníky, matice)
Přípoj nádržky na brzdovou kapalinu do spojkového válce
Souprava řadící páky
Hlavice řadící páky

Až bude seznam kompletní, věci tu nakoupím a pustím se do toho!

Uživatelský avatar
hageen
Příspěvky: 3511
Registrován: 05. 03. 2005 11:47
Bydliště: Teplice

Příspěvek od hageen » 13. 07. 2007 18:45

a nechčes radši automatickou převodovku...???ta výměna není pro žadní začátečníky :cry: ...jenom rada,jednou jsem to taky absolvoval...., kdyby si měl zájem máme celou převodovku :wink:

Odpovědět