Na co dát pozor - výměna motoru a převodovky u e30 318iS

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Na co dát pozor - výměna motoru a převodovky u e30 318iS

Příspěvek od Chvalda 318iS » 07. 07. 2007 20:51

Potřeboval bych poradit na co si dát pozor při výměně motoru a převodovky u e30 318iS r.v. 90. Budu teď měnit komplet motor s převodovkou za jiný motor s převodovkou, převodovka a motor bude od sebe oddělen. Přetěsním prsa u rozvodovýho řetězu, olejovou vanu. Sání bych nechal tak jak je protože tam problém nebyl, max dotáhnout šrouby... Zajímá mě, jestli na něčem můžu ztroskotat - jestli tam nejsou potřeba ještě další věci jako těsnění někam, nebo simerinky - prostě potřeboval bych vědět, co by bylo potřeba vyměnit nebo co budu muset koupit jako spotřební materiál při takovéto výměně. Piště prosím všechno co vás napadne.... :lol: Díky Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 07. 07. 2007 21:04

No pokud to chceš udělat tak, aby ti to nechcalo nikde, tak vyměň těsnění pod oběma vanama, pod horním a dolním krytem rozvodovýho řetězu (bacha mezi nima to pořádně utěsni nějakým tekutým těsněním, tam to teče asi nejvíc a mezi obouma krytama je taky gumový těsnění), v dolním krytu je ještě gufero, taky neuškodí ho vyměnit. No a potom samozřejmě komplet těsnění pod ventilovým víkem, to bývá už většinou vytvrdlý a teče to tam taky. No a pokud budeš mít olej v přírubě převodovky pro spojku, tak ještě gufero vzadu na klikovce no a samozřejmě gufera převodovky, ty jsou většinou potřeba u každý E30. Víc už mě zatím nenapadá. :lol:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 07. 07. 2007 21:17

Děkuju za odpověď, kdyby Tě jestě něco napadlo, tak to sem prosím napiš... Dají se ty těsnění a gufera koupit třeba v Elitu, Primě nebo AutoKelly, nebo musím navštívit pobočku BMW??? Na kolik tak to co jsi jmenoval vyjde, máš představu?? Díky Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 07. 07. 2007 21:35

Chvalda 318iS píše:Děkuju za odpověď, kdyby Tě jestě něco napadlo, tak to sem prosím napiš... Dají se ty těsnění a gufera koupit třeba v Elitu, Primě nebo AutoKelly, nebo musím navštívit pobočku BMW??? Na kolik tak to co jsi jmenoval vyjde, máš představu?? Díky Chvalda
No něco se tam koupit dá, něco je jenom origo co si matně pamatuju, tak zrovna ty gumový těsnění mezi ty kryty řetězu je jenom origo. Co to stojí už si nepamatuju, ale je toho dost, něco to stát bude. :)
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 07. 07. 2007 21:36

Díky :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Robocop
člen E30.cz
Příspěvky: 59
Registrován: 09. 03. 2003 00:12
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Výměna motoru

Příspěvek od Robocop » 12. 07. 2007 07:47

Ahoj.

Já když jsem měnil motor tak jsem dal nový spojkový obložení a ložisko,gufero u převodovky. Abych kvuli obložení nemusel vyndavat motor.
Pozor na prodejce nahr.dílů J.Čákora nick Toshi,mobil 603350470,bydlí v Tuháni u Mělníka.
JAWA,Trabant 601,veterán Škoda Octávia,ŠKODA 100,Renault 9,BMW E21 320,BMW E30 318iS M42,RC 1:10 TB O2 Schnitzer BMW M3 a TT-01 BMW 320si WTCC 2007

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 12. 07. 2007 17:53

Díky za radu. Spojkový obložení asi nechám, spojčí to dobře a kdyby bylo špatný, tam mám druhý z druhýho motoru :D Se spojkovým ložiskem nevim nevim, zatím nehučí, chtěl bych ho jenom vylisovat a promazat vazelínou pokud to půjde. Pokud půjde to ložisko vylisovat a bez destrukce znovu nalisovat, tak snad nebude co řešit. Ale nevim jestli to jde, nevíte to někdo??? Díky za odpověď Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Odpovědět