problém s volnoběhem u M30

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

problém s volnoběhem u M30

Příspěvek od Klakson » 27. 05. 2007 00:03

mám problém s volnoběhem u M30, je z E24, ale má řj. z novějšího kat modelu, volnoběh je porád na nějakejch 1300 až 1400ot/m. nechtějí spadnout dolů. U vzduchový klapky je konektro se kterým když jsem zahejbal tak otáčky spadli na hodnotu kterou by měly mít, ale to šlo jenom občas, myslel jsem že tam nějakej špatnej kontakt, ale když jsem to rozdělal tak jsem zjistil že kontak je v poho, ale potom od tý doby to porát na volnoběh točí těch 1300 až 1400ot/m ani když s tím cloumám tak nic, co s tím?

nebo na koho se obrátit :roll:


díky
E30 325i

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 27. 05. 2007 12:45

mas tam lambdu, kdyz je RJ z kat modelu?
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 27. 05. 2007 19:11

mám
E30 325i

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 28. 05. 2007 14:05

tak jsem si pročetl snad všechny příspěvky a řešilo se tu vždycky jenom kolísání volnoběhu, nebo že volnoběh běží na 500 ot/m. a míň, ale to co mám za problém já, ne. Přesto se pokusím projít znovu všechny kabely a kontakty, všechno přetěsním a pak uvidím, protože jak tak koukám nikdo mě tady asi neporadí :wink: :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 28. 05. 2007 14:10

takova kravina.....nemas moc nasponovany lanko? nebo jestli ti nekde nevyskocilo...me se to totiz stalo :oops:
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 28. 05. 2007 14:41

Radek_750iA píše:takova kravina.....nemas moc nasponovany lanko? nebo jestli ti nekde nevyskocilo...me se to totiz stalo :oops:
to bylo první na co jsem kouknul, ona to bude blbost, jenom na to příjít :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 05. 2007 15:21

Já bych se nevzdával tý myšlenky snímače polohy škrtící klapky, když jsi s tím zahejbal a dělalo to, co to má, tak bych šel rozhodně po tom, vyměň snímač, proměř kabely, no dál už to znáš...

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 28. 05. 2007 15:36

bmwm3 píše:Já bych se nevzdával tý myšlenky snímače polohy škrtící klapky, když jsi s tím zahejbal a dělalo to, co to má, tak bych šel rozhodně po tom, vyměň snímač, proměř kabely, no dál už to znáš...
no jo, nejhorší je že takový maličkosti mě vždycky seberou trochu toho elánu :roll: zase něco hledat :lol: kdyby na to byl alespoň čas
E30 325i

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 28. 05. 2007 19:42

tak jsem všechno zkontroloval a prostříknul kontakty, a furt nic, tzn. že zkusím vyměnit volnoběžnej ventyl i když vypadá že je ok.
E30 325i

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 05. 2007 20:22

Těmahle mrdkama se nenech rozrušit, je to sraní, ale jsou to relativně drobnosti, i když kolikrát zaberou víc času, než vážný JASNÝ věci..
vyměň ten snímač a volnoběžnej ventil
Ale dle toho, co jsi psal bych tipoval kabeláž.

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 28. 05. 2007 20:43

bmwm3 píše:Těmahle mrdkama se nenech rozrušit, je to sraní, ale jsou to relativně drobnosti, i když kolikrát zaberou víc času, než vážný JASNÝ věci..
vyměň ten snímač a volnoběžnej ventil
Ale dle toho, co jsi psal bych tipoval kabeláž.
s kabelama jsem hejbal jako blázen a nic, zkusím ten ventyl a uvdím, a pak půjdu dál
E30 325i

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 28. 06. 2007 13:27

:arrow: zatím jsem nic nevymyslel a na nic nepřišlel ...

tak mě ještě napadlo jestli to nemůže být špatná lambda, nedo snímač teploty, protože když jsem motor startoval tenkrát bez lambdy tak se otáčky pohybovali v tomto rozmezí taky a po zapojení lambdy to bylo v poho, nebo snímač teploty, protože se mě zdá že s rozotucí teplotou roztou malinko i ty otáčky, tzn. nárust teploty 0-90°C nárůst otáček cca. o 200ot./min. pozná to eventuelně diagnostika jestli jsou tyto díly v pr... ? :roll: :wink:
E30 325i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 28. 06. 2007 14:34

zkus napnout pruzinu ktera hybe bezcem ve vaze, ja mam v sestce podobnej problem a vaha tomu pomohla
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 28. 06. 2007 15:01

Max-Max píše:zkus napnout pruzinu ktera hybe bezcem ve vaze, ja mam v sestce podobnej problem a vaha tomu pomohla
no zkusím to snad to nepojebu :roll:
E30 325i

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 06. 2007 15:18

Pro info, stará elektrika má sice větší spotřebu, ale volnoběh se šteluje šroubkem :-D

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 28. 06. 2007 15:52

bmwm3 píše:Pro info, stará elektrika má sice větší spotřebu, ale volnoběh se šteluje šroubkem :-D
kterým ??? a kde ??? :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 06. 2007 16:13

u škrtící klapky je šroubek na štelování volnoběhu

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 28. 06. 2007 19:34

Já nevím jak u e24,ale u e32/34 se dá posunout doraz škrtící klapky.Mohl s tím už před Tebou někdo hýbat.
Viz obr:

Obrázek

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 28. 06. 2007 19:47

no tak díky, pokusím se to poštelovat :P
E30 325i

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 29. 06. 2007 20:43

tak jsem to zkusil a stáhnul jsem je na 1200, ale zase se asi klapka neotevře naplno tak jak by měla, no je to lepší, ale stejně to podle mě není to pravy ořechový, uvidím co diagnostika, přesto díky za typy.
E30 325i

Odpovědět