Otackomer

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Otackomer

Příspěvek od slubox » 20. 06. 2007 20:52

Mam mensi problem,nejde mi otackomer,on nesiel ani povodnemu majitelovi a ten mi povedal ze to je dakym cidlom ci co.Palubku som mal dole a tam vada neni moze to byt tym cidlom?A kde sa nachadza,a ci by sa dalo zohnat.Mam 324d.Diky
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 22. 06. 2007 10:42

Zkontroluj si, zda nemáš propálenou pojistku v pojistkový skříni... Já jsem měl jednu spálenou a nešel mi otáčkoměr ani vnitřní osvětlení vozu... Vyměnil jsem a pohoda... Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 22. 06. 2007 20:38

no veru mosim to rozobrat,mam rocnik 12/89 tak tam mam otackomer :D
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 23. 06. 2007 15:39

slubox píše:no veru mosim to rozobrat,mam rocnik 12/89 tak tam mam otackomer :D
12/89 a mas chromaka? nebo je to jen awart nick foto??ale delal se do 1990 324D takze nepopiram...u TD nesel otackomer pri poruse jednotky..jen se zeptam mas tam mechanicky cerpadlo nebo elektriku kdyz je to ten 1990 rok vyroby starsi maji manual a signal na otacky se bere mam pocit nekde u setrvaku z nejakyho cidla rikam kontaktuj osobu ZAHY on to uz ma najety co se tyka TD, D a TDS
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 23. 06. 2007 20:57

ano mam chromaka s mechanickym cerpadlom (asi posledny kus do roku 1990 :lol: ) ano aj jeden znamy mi spominal cosi a dakom cidle.Zatial diky moc
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 24. 06. 2007 10:00

ja neviem preco ale je to tak a chromy su tam neni dolozene :wink: len som zistil ze ono bolo zapisane do evidencie 12/1989 takze mozno daky cas zapadalo prachom v predajni BMW :lol: sak foto mam na http://fotky.azet.sk/jsAlbum.phtml?i9=3 ... al=3391495
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 214
Registrován: 18. 01. 2007 19:39
Bydliště: SK

Příspěvek od Kraken » 15. 01. 2008 19:37

vraj to môže byť aj baterkami v budíkoch, kontroloval si ich?

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 15. 01. 2008 23:54

Kraken píše:vraj to môže byť aj baterkami v budíkoch, kontroloval si ich?
Kontroloval, ale uz mam zahadu vykopanu. Mam zle to cidlo.Cize ked budu financie naviac tak si ho obiednam ,ale zatial vydrzim aj bez neho.

hehe aspon sa mozem dlhsi cas smiat na kamosovi co ho vozim z prace (31rocny) ,lebo on sa cuduje ze ako mozem vediet kedy mam zaradit ked nemam funkcny otackomer :oops: :lol: :idea:
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 01. 2008 01:20

Jak jsi zjistil, ze mas vadne cidlo?? Ono totiz u 324d (alespon do 12/88 ) neni zadna ridici jednotka motoru ktera by se starala o rizeni otackomeru. Pro tento ucel je tam samostatny obvod ktery se sklada z cidla (je umisteno u setrvaku) a vlastniho obvodu generatoru impulzu (cerna krabicka umistena pod krytem u zhaviciho rele na levem klobouku). Pak uz je to na pristrojovce. Pristrojovky byly taktez vicero provedeni. Starsi cca do 05/86 byla osazena otackomerem s vlastni elektronikou, novejsi mela obvod pro rizeni otackomeru integrovan do desky pro servisni intervaly (mozna se to lisilo i vyrobcem - VDO / Motometer). Vim ze zkusenosti, ze v pripade novejsi s ridicim obvodem integrovanym do desky SI nesel otackomer pokud byly vadne zalozni akumulatory SI.
Vasek.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 16. 01. 2008 08:16

:shock: To je zlozitejsie ako som myslel :shock:
No budiky mam VDO. A o tom cidle ma informovali v servise,ale ako tak citam tak asi ani nehladali chybu a tresli mi hovadinu.
Da sa to dako premerat tie veci postupne, aby som mohol najst chybu?
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 01. 2008 12:04

Premerit to urcite lze, ale nikdy jsem to nedelal. Nevim zda jsi se zminoval o tom, jestli mas OK akumulatory v pristrojovce. Pokud ne, zacal bych tim. Jsi-li presvedcen, ze je pristrojovka OK, tak zkontroluj konektor mezi cidlem a obvodem pro generovani impulsu (konektor je snadno pristupny kdyz se postavis k blatniku ridice a podivas se do motoroveho prostoru v okoli starteru - v original stavu je zaaretovan v plechove vzpere, ale ve vetsine pripadu uz tam ta vzpera neni a ten kablik je volne ve vzduchu. Pokud vse vyse popsane bude v poradku zkus poprosit nejakeho 324d kolegu o zapujceni cidla nebo toho obvodu. Lze to snadno a rychle vymenit. Samozrejme to lze vse zmerit, ale bude to trvat dele nez to proste zkusebne prohodit.
Vasek.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 12. 05. 2008 21:21

otvírám toto téma páč nechci zakládat nové..... mám 324d 1986, otáčkoměr se někdy zblázní a ukazuje třeba jednou tolik a v určitých ot spadne tam kde má bejt, nebo si lítá od nuly k 6tis ot,někdy to dělá třeba 3 dny po sobě, a třeba týden klid....... může to mít souvislost s baterkama v palubce, svítí inspection-ůdajně nejde smazat, a oilservice s e nerozsvěcí(13000km), dík za každou radu
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

BMW324M3
Příspěvky: 556
Registrován: 01. 08. 2007 18:43
Bydliště: Běstovice

Příspěvek od BMW324M3 » 12. 05. 2008 22:58

baterky by to mohli dělat. Mě to taky blblo a vyněnil jsem budíky a byl klid. Jinak to může dělat třeba i to čidlo na setrváku.

driver81
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 06. 2007 08:29
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver81 » 09. 07. 2010 20:40

toto som dnes riesil na 324d ked ti blbne otackomer tak skontroluj ten generator impulzol co je vedla rele zhavenia tiez mi zozaciatku blbol az prestal celkom fungovat preto nejde ani oilservis na tom generatore impulzov boli odlomene dva kabliky po naletovani naspet vsetko funguje ako ma
BMW E30 324D
E34 520i EX
E46 330D crash total K.O.

Odpovědět