Viscospojka X teplota motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Viscospojka X teplota motoru

Příspěvek od KEAN » 20. 06. 2007 18:51

Mam dotaz ohledne viscospojky...kterou jsem mel asi nejak mimo protoze mi teplota stale lezla za polovicku normalu (na budiku) a pri jizde po dalnici dokonce do druhe tretiny budiku. Dnes jsem vymenil viscu (vymena probehla pri zahratem motoru) ...po nasazeni hned sepla a pekne hucela...auto sem nechal vklidu a pri nesledujici jizde (asi po hodine) uz se zvuk hucici vrtule neozval a to ani kdyz teplota zas prekrocila polovinu budiku,ma nekdo podobny problem ci zkusenost?
Naposledy upravil(a) KEAN dne 16. 07. 2007 16:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
M3
Příspěvky: 288
Registrován: 15. 11. 2004 10:50
Bydliště: Petřvald

Příspěvek od M3 » 21. 06. 2007 06:51

spatna visco spojka...davat starsi je pitomost, kdysi davno jsem to zkousel a po trech starsich se nakonec dala nova a v poho...jinak pokud mas dobry termostat, vodni cerpadlo a viscospojku tak se teplota nemuze dostat dale jak za polovinu, a uz vubec ne pri jizde po dalnici, me zacne visco spojka hucet az tehdy pokud jedu po dalnici cca 100Km prupernou rychlosti cca 160-170 ve 30°C a pak sjedu z dalnice a tam kolona..pri pohybu v te kolone zacne vrtule hucet a uchladi ten motor tak, ze rucicka na budiku klesne cca 1mm pred pulku a pak se to vse ustali zpet na polovinu.
Freude am Fahren
E36 Touring Individual M-Sportpaket, E34 Saloon 525i na prodej, Mazda 323 WorkCar, Honda 650 Revere touristik..PRODEJ ND na vsechny vozy za super ceny

Uživatelský avatar
M3
Příspěvky: 288
Registrován: 15. 11. 2004 10:50
Bydliště: Petřvald

Příspěvek od M3 » 21. 06. 2007 06:53

jinak tvuj problem bude asi nekde jinde, protoze jestli se ti dostava teplota do 2/3 teplomeru za jizdy tak to neni normalni.
Freude am Fahren
E36 Touring Individual M-Sportpaket, E34 Saloon 525i na prodej, Mazda 323 WorkCar, Honda 650 Revere touristik..PRODEJ ND na vsechny vozy za super ceny

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 21. 06. 2007 14:08

Nedavno jsem hlavu menil a tesneni je nove...takze tam problem nebude...do 2/3 budiku se mi teplota dostala jen na dalnici...to tam byla jeste ta puvodni visca ktera asi vubec nespinala...jak uz jsem psal po vymene viscospojky se ta nova-starsi normalne rozhucela ale pri dalsim ohrati motoru cca 1mm za polovinu budiku uz jsem ji neslysel

Uživatelský avatar
M3
Příspěvky: 288
Registrován: 15. 11. 2004 10:50
Bydliště: Petřvald

Příspěvek od M3 » 22. 06. 2007 08:32

tak hledej dal....to ze ti teplota leze nahoru neni viscospojkou..mrkni na termostat, cerpadlo, chladic atd...viscospojka mi u zdraveho motoru sepne az fakt pri velke zatezi motoru a pri vysokych venkovnich teplotach...ale za jizdy nikdy..ten motor se za jizdy uchladi sam bez problemu..na to vrtuli nepotrebuje
Freude am Fahren
E36 Touring Individual M-Sportpaket, E34 Saloon 525i na prodej, Mazda 323 WorkCar, Honda 650 Revere touristik..PRODEJ ND na vsechny vozy za super ceny

Huncak
Příspěvky: 260
Registrován: 06. 10. 2005 14:39
Bydliště: Dřínov 44

visco

Příspěvek od Huncak » 22. 06. 2007 12:33

mám novou visko spojku a spíná opravdu jenom vyjímečně.při rychlé jízdě po dálnici není potřeba,chladí to náporem vzduchu.sepne třeba při sjetí z dálnice a stání v koloně,jinak ne.teplota se v pohodě drží na půlce.hledal bych jinde,otázka je jestli ti vůbec budík ukazuje správně,nebo jestli nemáš zarostlej chladič
V LPG je síla

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 22. 06. 2007 13:08

Máš přicpanej chladič... na dálnici visku vůbec nepotřebuješ (pokuď neni kolona)... uchladí se to náporem
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 22. 06. 2007 14:58

... A nebo prasklou osicku vodni pumpy. To bych se pokusil rozdelat jako prvni. Jde to obvykle spatne, srouby byvaji zarostle do tela hlinikoveho odlitku.

za studena:
1. nakapat vhodny pripravek na povolovani zarezlych sroubu, nechat pres noc pusobit.
2. druhy den se opatrne pokouset povolovat.

Pak uvidis co najdes vevnitr :o

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 26. 06. 2007 18:30

Tak to vypada ze to tou viscou bude....vcera jsem jel pryc a zas jsem ji slysel chvili po nastartovani jak to hucelo podle pridavani plynu, jakmile se ale motor zahral a vlastne i prehral za pulku budiku...uz slyset nebyla :?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 06. 2007 19:30

KEAN píše:Tak to vypada ze to tou viscou bude....vcera jsem jel pryc a zas jsem ji slysel chvili po nastartovani jak to hucelo podle pridavani plynu, jakmile se ale motor zahral a vlastne i prehral za pulku budiku...uz slyset nebyla :?
nech si kurva poradit kolego.... visca od 60 kmh neni potreba, pac se chladi naporem... mas zarostlej chladic nebo kvantum much, bordelu na chladici a nechladi to jak ma.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 27. 06. 2007 15:32

Tak jo ale at mi nejdriv nekdo vysvetli proc mi visca funguje chvili po nastartovani a pak uz ne....

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 27. 06. 2007 16:02

KEAN píše:Tak jo ale at mi nejdriv nekdo vysvetli proc mi visca funguje chvili po nastartovani a pak uz ne....
Jak víš, že funguje ? Zkoušel jsi " novinový test " ? Visca " nespíná " jako el. větrák, tzn. pohledem těžko poznáš, jestli jde nebo ne...
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 27. 06. 2007 16:08

Dan td píše:
KEAN píše:Tak jo ale at mi nejdriv nekdo vysvetli proc mi visca funguje chvili po nastartovani a pak uz ne....
Jak víš, že funguje ? Zkoušel jsi " novinový test " ? Visca " nespíná " jako el. větrák, tzn. pohledem těžko poznáš, jestli jde nebo ne...
Slyším ji když hučí....když nehučí, novinama jde zastavit bez problému

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 27. 06. 2007 16:23

KEAN píše:
Dan td píše:
KEAN píše:Tak jo ale at mi nejdriv nekdo vysvetli proc mi visca funguje chvili po nastartovani a pak uz ne....
Jak víš, že funguje ? Zkoušel jsi " novinový test " ? Visca " nespíná " jako el. větrák, tzn. pohledem těžko poznáš, jestli jde nebo ne...
Slyším ji když hučí....když nehučí, novinama jde zastavit bez problému
No tak si někde půjč jinou a zkus to - výměna je otázka pěti minut. Pojezdi dva dny s jinou a víš hned, na čem jsi :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 27. 06. 2007 16:30

To, ze visca chvilku po studenem startu huci, je normalni, rekl bych cca 1 minutu nez se prelije kapalina uvnitr, bo nejak tak.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 27. 06. 2007 17:17

To by asi tak odpovidalo...tu 1minutu po startu....

No ja nejdriv trochu pojezdim stouhle, protoze jsem ji tam daval ani ne pred tydnemSi rikam i kdyby dejme tomu byl chladic zarostlej ci nestihalo cerpadlo tak ta vrtule by mela sepnout kdyz teplota leze pres polovinu budiku,ne?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 27. 06. 2007 17:47

KEAN píše:... ta vrtule by mela sepnout kdyz teplota leze pres polovinu budiku,ne?
Spojka musí začít zabírat, pokud její vlastní teplota dosáhne 80°C.

Střední čárka na budíku vyjadřuje teplotu vody 83°.

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 16. 07. 2007 16:25

Tak tu mame zajimavou novinku:
Dnes jsem vymenil budik za jinej...udajne dobrej...a ten mi pro zmenu ukazuje kolisavou teplotu pred pulkou budiku (puvodni budik mi ukazoval kolisavou teplotu za pulkou) az kdyz jsem vzal auto na dalnici, tak mi pri rychlosti cca 140km/hod ukazoval neco malinko za pulkou, ted nastava otazka kde hledat pricinu problemu???dik za jakykoliv typ ci radu

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 07. 2007 17:54

KEAN píše:Tak tu mame zajimavou novinku:
Dnes jsem vymenil budik za jinej...udajne dobrej...a ten mi pro zmenu ukazuje kolisavou teplotu pred pulkou budiku (puvodni budik mi ukazoval kolisavou teplotu za pulkou) az kdyz jsem vzal auto na dalnici, tak mi pri rychlosti cca 140km/hod ukazoval neco malinko za pulkou, ted nastava otazka kde hledat pricinu problemu???dik za jakykoliv typ ci radu
Kolísání = nějaký přechoďák.
Já to mám taky, spadne rafička cca o 4-5 mm a tam se kýve. Klepnutí do palubky a zase se vrátí a sedí jak přibitá.
Až bude čas, budu hledat.

Jestli je rozdíl mezi budíkama cca 1-2 mm, nevěnoval bych tomu zvláštní pozornost.

Uživatelský avatar
KEAN
člen E30.cz
Příspěvky: 1138
Registrován: 15. 06. 2006 08:17
Bydliště: D1 66km

Příspěvek od KEAN » 16. 07. 2007 19:10

Kolísání...přechoďák...co to znamená?to mě ten budík na klepaní nereaguje...jednoduše se te ručička během jízdy pohybuje v rozmezí...cca 3mm před polovinou až 0,5mm za polovinou

Odpovědět