Veteránský TP
Veteránský TP
Mám možnost kopit e30 318i (chrom s M10) s udavaným rokem výroby 82. Zajímalo by mě jak je to s vyřízením veteránského TP a kolik to stojí a jaký by mě mohly čekat odlišnosti třeba na STK?
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
pokud už to auto má české doklady, tak na veteránský status a 1/10 povinného ručení stačí k současným dokladům tzv. žlutý průkaz
samozřejmě auto musí být v dobrém stavu!
cena tohoto je do 5 tisíc Kč cca, nevím kde vzal Adam tak vysokou částku
samozřejmě auto musí být v dobrém stavu!
cena tohoto je do 5 tisíc Kč cca, nevím kde vzal Adam tak vysokou částku
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
A jen tak mimochodem, jedná se mi o tohle auto http://www.autobox.cz/osobni.htm?id=161247, o stavu toho moc nevím (pojedu se na něj teprve podívat)
To se kontroluje na nějaky prohlidce?samozřejmě auto musí být v dobrém stavu!
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
Hlavně povinný ručeníVenca píše:To kontroluje ta komise z klubu při testaci.Mikka.M5 píše:
To se kontroluje na nějaky prohlidce?
Auto má RZ, co má za smysl dávat to na veteránskou registraci?
To sem práve taky nevěděl, že by mě čekala nejaká dukladná prohlídka...Venca píše: Tohle auto určitě nebylo vyrobený v roce 1982, ale nejmíň o 4 roky později.
Takže to na veteránský papíry stejně nedostaneš.
Naposledy upravil(a) Mikka.M5 dne 09. 06. 2007 16:39, celkem upraveno 1 x.
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
S povinným ručením by sis nepomohl.Mikka.M5 píše: Hlavně povinný ručeníale na to asi kašlu, neveděl sem že by s tím byli takový problémy, ručeni je na 2 roky za asi 9 tis a za veteránský povinný ručení na 2 roky + vyřízení TP bych dal 6 tis. Takže rozdíl v ručení mi za tu námahu nestojí
Testace má časově omezenou platnost.
A tohle by jako rok výroby 1986 a výše testaci dostat nemohlo.
- Dieter Bonrath
- Příspěvky: 352
- Registrován: 02. 05. 2006 17:05
- Bydliště: Praha
Testace má časově omezenou platnost. - na rok a pak se jedná jen o prodloužení (né o novou testaci, ta se většinou provádí jednou za deset let, nebo v případě, že se na vozidle něco zásadně změní).
Problematika veteránských dokladů je momentálně čím dál složitější.
1,neví se, jak budou postupovat s dalšími testacemi (jestli tato pravomoc zůstane klubům + úředníkům nebo jen úředníkům)
2, usiluje se, aby se zvyšovalo stáří veteránů (jde o to, že nové veterány - od roku 1983, které by měli časem získat možnost veteránů je dnes čím dál snažší získat a tudíž by veteránské značky nebo testace nebyla tak složitá a mohl by s tím jezdit kde kdo...
V podstatě se jedná o to, aby spousta "vyčůránků" co chtějí mít jen levné povinné neměli tuto možnost a veterán byl skutečně veteránem. Jinak v jednom nejmenovaném klubu se povedlo dát na veteránské doklady auto z r. 1995 a pak ho s těmi doklady lapli policisté v Německu. Byl z toho velký průšvih a kvůli tomu se má zpřístnit legislava.
Problematika veteránských dokladů je momentálně čím dál složitější.
1,neví se, jak budou postupovat s dalšími testacemi (jestli tato pravomoc zůstane klubům + úředníkům nebo jen úředníkům)
2, usiluje se, aby se zvyšovalo stáří veteránů (jde o to, že nové veterány - od roku 1983, které by měli časem získat možnost veteránů je dnes čím dál snažší získat a tudíž by veteránské značky nebo testace nebyla tak složitá a mohl by s tím jezdit kde kdo...
V podstatě se jedná o to, aby spousta "vyčůránků" co chtějí mít jen levné povinné neměli tuto možnost a veterán byl skutečně veteránem. Jinak v jednom nejmenovaném klubu se povedlo dát na veteránské doklady auto z r. 1995 a pak ho s těmi doklady lapli policisté v Německu. Byl z toho velký průšvih a kvůli tomu se má zpřístnit legislava.
e34 m40 5G, e31 m70 6G
A o tom to je...Dieter Bonrath píše: V podstatě se jedná o to, aby spousta "vyčůránků" co chtějí mít jen levné povinné neměli tuto možnost a veterán byl skutečně veteránem. Jinak v jednom nejmenovaném klubu se povedlo dát na veteránské doklady auto z r. 1995 a pak ho s těmi doklady lapli policisté v Německu. Byl z toho velký průšvih a kvůli tomu se má zpřístnit legislava.
Nejprve cosi jakž takž funguje.
Pak se objeví rádobychytráci.
Začnou využívat/zneužívat tolerancí v pravidlech (nebo do toho dokonce vleze komerce a kšeft...).
Objeví se nějaký extrém - úplatky to posvětily, povedlo se...
Nastane jeden či několik průserů.
Následuje opatření ze strany úřadů, restrikce, omezení...
- Dieter Bonrath
- Příspěvky: 352
- Registrován: 02. 05. 2006 17:05
- Bydliště: Praha
- matal
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 01. 01. 2006 02:00
- Bydliště: Tišnov
- Kontaktovat uživatele:
[quote="DC"]pokud už to auto má české doklady, tak na veteránský status a 1/10 povinného ručení stačí k současným dokladům tzv. žlutý průkaz
samozřejmě auto musí být v dobrém stavu!
Auto musí být v originálním stavu..
samozřejmě auto musí být v dobrém stavu!
Auto musí být v originálním stavu..
=E39 530i 2003
=E24 M635CSi 1984
Někdo potřebuje auto,Já mám Dvě BMW..
Originální BMW Doplňky- www.bmwmylife.cz
=E24 M635CSi 1984
Někdo potřebuje auto,Já mám Dvě BMW..
Originální BMW Doplňky- www.bmwmylife.cz
to není tak jednoduchématal píše:Auto musí být v originálním stavu..DC píše:pokud už to auto má české doklady, tak na veteránský status a 1/10 povinného ručení stačí k současným dokladům tzv. žlutý průkaz
samozřejmě auto musí být v dobrém stavu!
je několik kategorií
výňatek z technického kóda FIVA:
3. TECHNICKÁ KLASIFIKACE VOZIDLA
3.1. Definice vozidla
TYP A - STANDARD
Vozidlo bude zařazeno do typu Standard, pokud je ve stavu, jak bylo dodáváno výrobcem. Pro vozidla zařazená do skupiny 2,3 nebo 4 jsou povoleny jen drobné změny a použití příslušenství, které bylo v dané době na trhu.
TYP B - DOBOVÉ ÚPRAVY
Vozidlo je vyrobené nebo upravené v dané době pro jiné účely, typické svého druhu a tím historicky cenné. Pouze ve vztahu ke skupinám původnosti vozidla 1 až 4 je výrobce takového vozidla označován jako "zhotovitel".
TYP X - VÝJIMKA
Jde o vozidlo, jehož vyráběný model byl změněn tak, že vozidlo bylo modifikováno po době jeho výroby. Provedené úpravy musí odpovídat obecným zásadám (odstavec 1.3) a musí být použity díly z příslušné doby anebo díly znovu vyrobené podle původní technické dokumentace (konstrukce, materiál, funkce).
TYP C - REPLIKA
Je to vozidlo vyrobené po ukončení doby výroby vozidla, s použitím nebo bez použití dobových dílů, reprodukující původně vyráběné vozidlo. Vozidlo musí být zřetelně označeno, aby bylo jasné, že jde o repliku. Výrobce takovéhoto vozidla je považován za výrobce ve vztahu ke skupině 1 až 4 původnosti vozidla. Vozidlo lze považovat za vyhovující, jestliže datum jeho výroby spadá do věkového limitu FIVA. Před vydáním Průkazu totožnosti vozidla (FIVA Identity Card) pro toto vozidlo je Národní autorita FIVA povinna toto nahlásit technické komisi FIVA ke konečnému rozhodnutí.
3.2 ZACHOVALOST VOZIDLA
Skupina 1 - VOZIDLO PŮVODNÍ
Vozidlo, tak, jak bylo původně vyrobeno, beze změny a jen s malým zhoršením stavu. Zcela původní, včetně interiéru a vnějšího vzhledu vozidla; výjimkou jsou jen pneumatiky, zapalovací svíčky, baterie a jiné díly s krátkou dobou životnosti.
Skupina 2 - VOZIDLO ORIGINÁLNÍ
Vozidlo užívané, ale nikdy nerestaurované, podle původní dokumentace a s nepřerušenou historií a v původním, byť zhoršeném stavu. Díly normálně opotřebené mohou být vyměněny za nové, odpovídající dobové dokumentaci. V duchu doby může být také obnoven lak, povrchová ochrana a čalounění.
Skupina 3 - VOZIDLO RESTAUROVANÉ
Vozidlo známého původu, celkově nebo částečně demontované, restaurované a znovu smontované. Povoleny jsou jen malé odchylky od výrobní dokumentace, jestliže původní díly nebo materiál již nejsou k dispozici. Je třeba užít původně vyrobených dílů, pokud jsou k dostupné. Tyto mohou být nahrazeny jinými díly stejných vlastností. Interiér, exteriér a celkový vnější vzhled musí být co nejblíže výrobní dokumentaci.
Skupina 4 - VOZIDLO PŘESTAVĚNÉ
Díly z jednoho nebo více vozidel stejného modelu a typu, vestavěné do jednoho vozidla tak, aby vzniklé vozidlo bylo co nejblíže původní dokumentaci výrobce. V rámci přestavby mohou být vyrobeny nové díly nebo díly neodpovídající době (jako např. karoserie, blok motoru, hlava válce nebo jiné díly, které nenesou znaky původnosti). Vzhled interiéru a vnější vzhled musí být co nejblíže původní dokumentaci.
komplet znění na http://bmw.zpevak.net/Veteran/Technicky ... MD%201.doc
třeba já mám kombinaci A3
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
Jooo tohle jsem zkoušel u žraloka. Ani náhodou to nehodlám absolvovat znova.
A co mi bylo řečeno na STK kde jeden technik je člen veteran car klubu a dělá prohlídky tak to není taková prdel. Zásadní problém je,že vozidlo u kterého chceš veteránské RZ nesmí být v registru DI. Takže pokud máš normální SPZ,musíš ho odhlásit a to ti neudělaj bez dokladu o likvidaci vraku... trochu píčovina. A pak ty procesy schvalování,prohlížení,posuzování,přísné TK každou chvíli,opakované kontroly stavu a původnosti... Ble,nechci. Za cenu co to stojí na rok na poplatkách si radši zaplatím plný povinný ručení a můžou mi houpat vaškem.
Zkoušel jsem ho deponovat když nejezdím a renovuju a do roka s platnou STK mám jít pro značky. Jako to že to za rok ani náhodou nestihnu už nikdo neřeší. Zákony z těch prasečích hlav ve sněmovně lezou jak z chlupatý deky a ještě jsou nedodělaný. 
BMW E21 316, Škoda 130L, VAZ Lada 1500, Nissan Silvia S13, Mazda RX7 Savanna, Škoda 125L, Škoda Favorit Black line, Mitsubishi Pajero Wagon, Škoda Favorit 135L, Peugeot 405 SRi, BMW E30 318i, BMW E34 525i ---> BMW E21 318i, BMW E38 740iA
- Dieter Bonrath
- Příspěvky: 352
- Registrován: 02. 05. 2006 17:05
- Bydliště: Praha
Přesně tak, ale s veteran car clubem nemáš špatné zkušenosti nejen ty, kamarád tam přihlašoval P924 a stáhli ho jako koně. Ale nakonec žlutý průkaz má.
Skoro v každém klubu se dělají jednou ročně nějáké schůze, kde se řeší testace (nová legislativa, co se děje a nemělo by se dít apod.), takže aby jste byli v obraze, tak by bylo dobré si na nějákou schůzi dojít, u nás se dělají v březnu (před aktualizací průkazů), pak se stává, že nějáký ňouma, co kdysi dávno slyšel nějákou blbost tak jí šíří do světa!
Skoro v každém klubu se dělají jednou ročně nějáké schůze, kde se řeší testace (nová legislativa, co se děje a nemělo by se dít apod.), takže aby jste byli v obraze, tak by bylo dobré si na nějákou schůzi dojít, u nás se dělají v březnu (před aktualizací průkazů), pak se stává, že nějáký ňouma, co kdysi dávno slyšel nějákou blbost tak jí šíří do světa!
e34 m40 5G, e31 m70 6G
no ja nevim sice co je zlutej prukaz ale ja proste mel na mysli klasicky V znacky a ta cena je dle me odhadem za to ze to nekdo vyridi plus poplatky za clenstvi ve veteran klubu atd... neze bych se chtel hadat ale docela pracuju na takovejch autech denne tak jsem si dovolil rici co vim...vcera jsem zprostredkoval kamaradovi prihlaseni E12 a stoji ho to se vsim vsudy pres deset tisic
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- Dieter Bonrath
- Příspěvky: 352
- Registrován: 02. 05. 2006 17:05
- Bydliště: Praha
Takže znovu:
1,máš auto normálně přihlášené na DI - děláš pouze tzv. žlutý průkaz:
a, zaplacení klubového příspěvku (250-2000kč/ročně)
b, klubová testace (1000 - to nevím/auto)
c, pojišťovna - nižší ručení
2,auto není přihlášené (tzn. bez TP)
a, zaplacení klubového příspěvku
b, klubová testace
c, krajská testace (tam se většinou kontroluje technický stav)
d, úřady
e, získání veteránských dokladů (V XX XX)
Takže pokuď člověk podstoupí tu delší variantu (bez TP), tak ho to pak může vyjít na mnohem vyšší peníze než když má TP.
1,máš auto normálně přihlášené na DI - děláš pouze tzv. žlutý průkaz:
a, zaplacení klubového příspěvku (250-2000kč/ročně)
b, klubová testace (1000 - to nevím/auto)
c, pojišťovna - nižší ručení
2,auto není přihlášené (tzn. bez TP)
a, zaplacení klubového příspěvku
b, klubová testace
c, krajská testace (tam se většinou kontroluje technický stav)
d, úřady
e, získání veteránských dokladů (V XX XX)
Takže pokuď člověk podstoupí tu delší variantu (bez TP), tak ho to pak může vyjít na mnohem vyšší peníze než když má TP.
e34 m40 5G, e31 m70 6G
- matal
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 01. 01. 2006 02:00
- Bydliště: Tišnov
- Kontaktovat uživatele:
Nedávno si dělal atestaci Jawák, posla borcovi pár fotek a za 14 dní si jel pro lejstro,díky kteríému má povinný ručení 1/12,nemá značky s "V"
Píšu to neodborně,sorry..
Píšu to neodborně,sorry..
=E39 530i 2003
=E24 M635CSi 1984
Někdo potřebuje auto,Já mám Dvě BMW..
Originální BMW Doplňky- www.bmwmylife.cz
=E24 M635CSi 1984
Někdo potřebuje auto,Já mám Dvě BMW..
Originální BMW Doplňky- www.bmwmylife.cz
- Dieter Bonrath
- Příspěvky: 352
- Registrován: 02. 05. 2006 17:05
- Bydliště: Praha
to byla varianta, kdy auto mělo TP, je to jednoduché, uděláš pár fotek (přesně tak jak je stanoveno - nesmí být jinak), vyplníš žádost a pokuď testační komise vozidlo zná a není potřeba ho kontolovat, tak to většinou rovnou vydají. U nás v klubu se všechno pečlivě kontroluje aby nemohli vzniknout žádné dohady ani průšvihy. 
e34 m40 5G, e31 m70 6G