Výměna pružin a tlumičů

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Výměna pružin a tlumičů

Příspěvek od ruffus » 16. 05. 2007 21:32

Takže mi včera konečně dorazil podvozek Supersport 40/40 a chystám se na montáž. Budu to dělat poprvý, ale něco jsem pochytil z "Jak na to.." něco odsud funkcí hledat. Stahováky pružin už mám vypůjčený.
Chci se zeptat na pár drobností:
1. pokud jde o zadek, v "jak na to.." píšou něco o vyvěšování výfuku a povolení diffu, je to opravdu nutné? Nestačí jen oddělat tlumič a stabik, aby rameno kleslo dost na vyndání pružiny?
2. na předku mám trochu vítr z demontáže čepů, přípravek na vymáčknutí nemám a kladivo na to budu brát opravdu nerad, takže nějaký tip nebo trik?
V tuhle chvíli mě už nic jinýho nenapadá. :lol: Rozhod sem se od teďka dělat maximum věcí na autě sám, tak snad nebudou škody vyšší než ušetřený peníze za servis :twisted:
Když si na něco vzpomenu, tak to ještě připíšu. Zatím díky za každou radu. :P
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 16. 05. 2007 21:49

1. na zadku jsem vyfuk ani dif nesundaval, jen tlumic a stabilizator. ta pruzina s trochou sily jde vyrvat.
2. ja myslim, ze kladiva se bat nemusis...ale nemlatit primo do cepu, ale do ramena - z boku toho mista, kde je zasunuty cep.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koloděj » 16. 05. 2007 21:58

Diferák vyndavat je blbost,pak se dává špatně zpátky pokud jseš na to sám.Stací vyndat poloosu nebo ji odšroubovat jen u diferáku,protože to rameno to nepustí níž,ale stejně se ta pružina neuvolní uplně je lepší ji stáhnout než to rameno vyvesiš.Zadní tlumiče jdou sami,ale je lepší povolit nahoře ty 13ctky šrouby a vyndat to celý i stím silentblokem a pak to pohodlně rozebrat až když to máš venku.Předek jsem ješte nerozebíral,tak ti neporadím.Pokud maš k dispozici jámu,nebo zvedák,tak to jde dobře. :D

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

pružiny

Příspěvek od Paja » 17. 05. 2007 07:10

Dělal jsem to teď nedávno a jsem zvědavý jestli to snížení bude takové jaké psali. každopádně když odšroubuješ štouby z tlumiče a stabilizátoru tak ta náprava jde fest dolů ale musíš mít zvednutý celý zadek. A dá se to ještě přišlápnout. ty nové pružiny tam pak půjdou jedna báseň.

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 17. 05. 2007 07:24

Teda nevím, k čemu Ti pomůže jáma....
Každopádně zadek je jasnej.
Zvednout auto, sundat kolo, povolit stabilizátor, povolit dole tlumič, povolit tlumič nahoře v uložení - tlumič venku. Pružina, jestli je sériová může jít dolu hůř, ale v nejhorším ji něják ven dostaneš - snížená pružina se tam prostě jenom dá, jelikož je nižší.
Předek zvednout auto, sundat kolo, povolit brzdovej třmen - NE ČELIST, dát ho pryč z kotouče, pak povolit čep řízení a kulák v rameni, třískat do Phearsona kladivem, dokud čepy nepovolí, nahoře povolit tři 13ky - sundat cele Phearson i s kotoučem ven.
Pak-li, že sundaváš sériový pružiny, tak použij stahovák a povol tu horní matku tlumiče, což bude tuším 19. Vyndej horní uložení pružinu, povol stahovák. U Phearsona povol matku - sikama, tlumič vysuň z ven. Novej nasuň utáhni tu matku, vem novou pružinu stáhni ji stahovákem, nasaď ji, nandej misku tlumiče s uložením tak, aby nahoře vylezl závit tlumiče a ty ho mohl utáhnout, utáhni ho, povol pružiny ze stahováku - bacha na to, aby ti seděly konce pružin v těch miskách. Dej phearson do auta - jednou rukou drž phearson a druhou si nahoře utáhni aspoň jednu tu matku 13ku a pak to zase slož.
uff

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

předek

Příspěvek od Paja » 17. 05. 2007 07:31

Ještě doplním co jsem nevěděl a teď u vím. Pokud měníš přední tlumiče a jsou to jen vložky tak se musí povolit ta veliká matice kolem pístu, ta jde fest špatně potom vyndáš tlumič, naliješ do personu olej a až do oleje dáš ten nový tlumič! a novou matici která je součástí tlumiče a pak už pozpátku skládáš. Hlavně ten olej tam nalij. U tlumičů je sice návod ale já to přehlédl.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Re: předek

Příspěvek od Záchvat » 17. 05. 2007 08:16

Paja píše:Ještě doplním co jsem nevěděl a teď u vím. Pokud měníš přední tlumiče a jsou to jen vložky tak se musí povolit ta veliká matice kolem pístu, ta jde fest špatně potom vyndáš tlumič, naliješ do personu olej a až do oleje dáš ten nový tlumič! a novou matici která je součástí tlumiče a pak už pozpátku skládáš. Hlavně ten olej tam nalij. U tlumičů je sice návod ale já to přehlédl.
Proc se tam ma lit ten olej?
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

olej

Příspěvek od Paja » 17. 05. 2007 08:19

Je to v návodu a dokonce když vyndáš origo tlumič tak tam ten olej je - je to kvůli vymezení vůlí a aby se nepřenášely vybrace z podvozku. Ten olej se tam lije motorovy nebo převodový to je jedno tak cca deci a hlavně když tam ten olej naliješ strčíš tam tlumič tak ten olej musí vytéct až nahoru a uvidíš sám jak se ten tlumič uplně "usadí" - taky to zabrání aby ta matka nahoře zarezla v závitu.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 17. 05. 2007 08:20

Toho oleje se tam ma nalit jenom trosku, aby tam jako splouchal kolem toho tlumice a odvadel z neho teplo.

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 17. 05. 2007 08:21

Boban píše:Toho oleje se tam ma nalit jenom trosku, aby tam jako splouchal kolem toho tlumice a odvadel z neho teplo.
To nevím kolik přesně ale já jsem to nalil až tak že když se dal tlumič tak olej byl po horní okraj. myslím že to nebude na škodu.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 17. 05. 2007 08:59

Paja píše:
Boban píše:Toho oleje se tam ma nalit jenom trosku, aby tam jako splouchal kolem toho tlumice a odvadel z neho teplo.
To nevím kolik přesně ale já jsem to nalil až tak že když se dal tlumič tak olej byl po horní okraj. myslím že to nebude na škodu.
Ja to v zivote neslysel a myslim si, ze je to zbytecne.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

olej

Příspěvek od Paja » 17. 05. 2007 09:05

Taky jsem to neslyšel ale řekl mi to kamarád a díval jsem se na návod a je to tak!!! Přímo v plánku originál u tlumičů monroe je že se tam ten olej má nalít! a ten tlumič tam potom mnohem lépe sedí. Prostě je to jen detail ale může být důležitý.

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 17. 05. 2007 09:20

no vono to pomuze proti tomu aby ti ten tlumic zareznul vevnitr

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 17. 05. 2007 13:22

zkousel jsem to taky parkrat sam a jelikoz nemam poradnej sverak a vybavenou dilnu, tak jsem to vzdal..Tu matici co ti drzi tlumic v Phersonu proste nepovolis (pokud je tam 18 let, jako to bylo u me.. :)
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 17. 05. 2007 14:30

budha píše:zkousel jsem to taky parkrat sam a jelikoz nemam poradnej sverak a vybavenou dilnu, tak jsem to vzdal..Tu matici co ti drzi tlumic v Phersonu proste nepovolis (pokud je tam 18 let, jako to bylo u me.. :)
to sem si taky pokazde rikal ze dnes uz to fakt nepovolim :lol: ale nakonec vzdycky podlehl 8) chce to poradne pobouchat, prostrikat rozrezovačem, popr pouzit tupej majzl a do tech zarezu poradne bouchnout, chce to ozkouset :) popr hasak atd... :)
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 17. 05. 2007 15:02

Ten olej jsem si tam minule nalil, asi to nějákej důvod má..

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 17. 05. 2007 20:06

Ten olej se tam lije kvůli přenosu tepla. Aspoň tak jsem se to dočetl. :wink:
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 17. 05. 2007 20:17

Jinak dneska jsem se chtěl pustit do předku, ale počasí vypadalo nejistě, takže jsem zvolil rychlejší variantu - zadek :lol: . Naštěstí původní pružiny byly tak unavený, že jsem rozdíl ve snížení skoro nepoznal :twisted: . Na vyndání i namontování pružin jsem taky použil stahováky, abych ramena nedával tak moc dolu, kvůli poškození kloubů. Za tři hoďky alles gute :D . Kvalitu podvozku supersport moc posoudit nemůžu, protože nemám s čim porovnávat, kromě toho shitu, co tam byl předtím. Takže pocity famózní a zadek sedí, jak přibitej.
Už se těšim na zejtra až tam bude komplet podvozek :P
Naposledy upravil(a) ruffus dne 17. 05. 2007 20:20, celkem upraveno 1 x.
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
georg
Příspěvky: 1714
Registrován: 04. 07. 2003 13:02
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od georg » 17. 05. 2007 20:19

...měl jsem to samé udělal jsem zadní silentboloky dal sportovní tlumiče a pružiny vzadu -35 a auto zůstalo stejně vysoko... :lol:
EX- BMW E30 316I Beránek ve vlčím rouše
BMW E39 528i T
Obrázek

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 05. 2007 19:48

Kvůli jakejm kloubům jsi to nedával moc dolů a použil jsi stahováky?
Ty jsem teda vzadu nepoužil nikdy, max jsem odpojil stabík.

Odpovědět