Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
-
samiq
- Akademik
- Příspěvky: 500
- Registrován: 27. 02. 2003 20:31
- Bydliště: obcas Praha
Příspěvek
od samiq » 11. 05. 2007 09:33
starsi tema, porad zive
asi pred rokem jsme diskutovali k tematu:
napr.
kat-nebo-bez-katu-t25448.html
strucne opacko: sani i vyfuk je na motoru vyladena soustava, je tam velmi mnoho resonanci, vzajemne kompenzovanych a neco bastlit na bez velkeho testovani a ladeni je jako hledat cestu se zavazanyma ocima.
kazdym zasahem se ta soustava rozladi, muze se v urcitem bode otacek a zatizeni zvetsit vykon, ale ono to je na ukor diry v jine oblasti otacek.
Ladici mohou potvrdit.
-
Bobik
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 24. 12. 2005 11:24
- Bydliště: Český Těšín
Příspěvek
od Bobik » 11. 05. 2007 09:45
samiq píše:starsi tema, porad zive
asi pred rokem jsme diskutovali k tematu:
napr.
kat-nebo-bez-katu-t25448.html
strucne opacko: sani i vyfuk je na motoru vyladena soustava, je tam velmi mnoho resonanci, vzajemne kompenzovanych a neco bastlit na bez velkeho testovani a ladeni je jako hledat cestu se zavazanyma ocima.
kazdym zasahem se ta soustava rozladi, muze se v urcitem bode otacek a zatizeni zvetsit vykon, ale ono to je na ukor diry v jine oblasti otacek.
Ladici mohou potvrdit.
jasne , ale tak lepsi otevrit stary tema a najit ho nez udelat novy ne?

-
Maslista
- Příspěvky: 151
- Registrován: 03. 02. 2006 07:26
Příspěvek
od Maslista » 11. 05. 2007 12:23
Venca. píše:Kdo viděl katalyzátor rozebranej, ví, že je to taková jakoby voština - soustava tunýlků, který jsou normálně průchozí. Na tom jsou nanesený vrstvy kovů (paladium a další).
Takže pokud není mechanicky poškozen, nebo do něj nějaký magor něco nenacpal, je průchozí pořád stejně.
Tvrzení typu: "... katalyzátor už je zadělanej a ucpanej, ...
...musí ven po 100 000 km, jinak snižuje výkon..." slyším skoro denně.
Jsou to ptákoviny.
ÁMEN..
taky jsem z mladické pitomosti v domění, že naženu koně pod kapotu vyndal kat a nahradil jej rezonátorem.. z počátku ovlivněn placebo efektem jsem si namlouval jak mi to krásně jede.. čím víc jsem s tím ale jezdil tím více jsem se styděl za ten trapný uprděný zvuk co to auto vydával a netrvalo dlouho a výfuk jsem uvedl z5 do původního stavu.. jaké ale nastalo překvapení když jsem zjistil jak najednou auto jede krásně odspodu .. bylo to úplně o něčem jiném..
takže když vidím podobné dikuze na téma vyndavání katu u atmosferickejch motorů a čtu jak to někomu přidalo na výkonu.. cukají mi koutky a musím se smát..

-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 11. 05. 2007 12:24
samiq píše:starsi tema, porad zive
asi pred rokem jsme diskutovali k tematu:
napr.
kat-nebo-bez-katu-t25448.html
strucne opacko: sani i vyfuk je na motoru vyladena soustava, je tam velmi mnoho resonanci, vzajemne kompenzovanych a neco bastlit na bez velkeho testovani a ladeni je jako hledat cestu se zavazanyma ocima.
kazdym zasahem se ta soustava rozladi, muze se v urcitem bode otacek a zatizeni zvetsit vykon, ale ono to je na ukor diry v jine oblasti otacek.
Ladici mohou potvrdit.
prave proto mam seriovej vyfuk a sem spokojen
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Klakson
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1485
- Registrován: 17. 08. 2005 12:41
- Bydliště: Trutnov
Příspěvek
od Klakson » 11. 05. 2007 14:14
Max-Max píše:samiq píše:starsi tema, porad zive
asi pred rokem jsme diskutovali k tematu:
napr.
kat-nebo-bez-katu-t25448.html
strucne opacko: sani i vyfuk je na motoru vyladena soustava, je tam velmi mnoho resonanci, vzajemne kompenzovanych a neco bastlit na bez velkeho testovani a ladeni je jako hledat cestu se zavazanyma ocima.
kazdym zasahem se ta soustava rozladi, muze se v urcitem bode otacek a zatizeni zvetsit vykon, ale ono to je na ukor diry v jine oblasti otacek.
Ladici mohou potvrdit.
prave proto mam seriovej vyfuk a sem spokojen
já taky ale bez katu, oni mi ho tam v BMW nedali

E30 325i
-
Jiří
- Příspěvky: 103
- Registrován: 04. 11. 2003 13:59
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Příspěvek
od Jiří » 11. 05. 2007 15:34
Předešlý majitel mé 318 M40 měl kat veku a říkal mi, že akorát stoupla spotřeba a víc to řvalo. Tak ho tam posléze vrátil. Já chodím na poctivé STK, kdy jsem byl naposledy před měsícem, mám najeto poctivých 253 tis. a bylo mi řečeno, že kat je ůplně v poho. Takže si myslím, že to zanášení katu při normálním provozu bude nejspíš pěkná blbost. Jinak kdo by už nechtěl kat , tak poláci to vykupujou po 1000kč.
-
Bobik
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 24. 12. 2005 11:24
- Bydliště: Český Těšín
Příspěvek
od Bobik » 12. 05. 2007 08:49
no a tedka otazka, kdyz je kat v prdeli , nevadi kdyz se nahradi nejakym univerzalnim katem? preci jen kupovat origos za nekolik tisic , je docela dobra palka
