Katalyzátor vs výkon

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 11. 05. 2007 09:33

starsi tema, porad zive :)

asi pred rokem jsme diskutovali k tematu:
napr.
kat-nebo-bez-katu-t25448.html

strucne opacko: sani i vyfuk je na motoru vyladena soustava, je tam velmi mnoho resonanci, vzajemne kompenzovanych a neco bastlit na bez velkeho testovani a ladeni je jako hledat cestu se zavazanyma ocima.

kazdym zasahem se ta soustava rozladi, muze se v urcitem bode otacek a zatizeni zvetsit vykon, ale ono to je na ukor diry v jine oblasti otacek.
Ladici mohou potvrdit.

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 11. 05. 2007 09:45

samiq píše:starsi tema, porad zive :)

asi pred rokem jsme diskutovali k tematu:
napr.
kat-nebo-bez-katu-t25448.html

strucne opacko: sani i vyfuk je na motoru vyladena soustava, je tam velmi mnoho resonanci, vzajemne kompenzovanych a neco bastlit na bez velkeho testovani a ladeni je jako hledat cestu se zavazanyma ocima.

kazdym zasahem se ta soustava rozladi, muze se v urcitem bode otacek a zatizeni zvetsit vykon, ale ono to je na ukor diry v jine oblasti otacek.
Ladici mohou potvrdit.
jasne , ale tak lepsi otevrit stary tema a najit ho nez udelat novy ne? :wink: :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Maslista
Příspěvky: 151
Registrován: 03. 02. 2006 07:26

Příspěvek od Maslista » 11. 05. 2007 12:23

Venca. píše:Kdo viděl katalyzátor rozebranej, ví, že je to taková jakoby voština - soustava tunýlků, který jsou normálně průchozí. Na tom jsou nanesený vrstvy kovů (paladium a další).

Takže pokud není mechanicky poškozen, nebo do něj nějaký magor něco nenacpal, je průchozí pořád stejně.

Tvrzení typu: "... katalyzátor už je zadělanej a ucpanej, ...
...musí ven po 100 000 km, jinak snižuje výkon..." slyším skoro denně.
Jsou to ptákoviny.
ÁMEN..

taky jsem z mladické pitomosti v domění, že naženu koně pod kapotu vyndal kat a nahradil jej rezonátorem.. z počátku ovlivněn placebo efektem jsem si namlouval jak mi to krásně jede.. čím víc jsem s tím ale jezdil tím více jsem se styděl za ten trapný uprděný zvuk co to auto vydával a netrvalo dlouho a výfuk jsem uvedl z5 do původního stavu.. jaké ale nastalo překvapení když jsem zjistil jak najednou auto jede krásně odspodu .. bylo to úplně o něčem jiném..
takže když vidím podobné dikuze na téma vyndavání katu u atmosferickejch motorů a čtu jak to někomu přidalo na výkonu.. cukají mi koutky a musím se smát.. :lol: :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 05. 2007 12:24

samiq píše:starsi tema, porad zive :)

asi pred rokem jsme diskutovali k tematu:
napr.
kat-nebo-bez-katu-t25448.html

strucne opacko: sani i vyfuk je na motoru vyladena soustava, je tam velmi mnoho resonanci, vzajemne kompenzovanych a neco bastlit na bez velkeho testovani a ladeni je jako hledat cestu se zavazanyma ocima.

kazdym zasahem se ta soustava rozladi, muze se v urcitem bode otacek a zatizeni zvetsit vykon, ale ono to je na ukor diry v jine oblasti otacek.
Ladici mohou potvrdit.
prave proto mam seriovej vyfuk a sem spokojen
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 11. 05. 2007 14:14

Max-Max píše:
samiq píše:starsi tema, porad zive :)

asi pred rokem jsme diskutovali k tematu:
napr.
kat-nebo-bez-katu-t25448.html

strucne opacko: sani i vyfuk je na motoru vyladena soustava, je tam velmi mnoho resonanci, vzajemne kompenzovanych a neco bastlit na bez velkeho testovani a ladeni je jako hledat cestu se zavazanyma ocima.

kazdym zasahem se ta soustava rozladi, muze se v urcitem bode otacek a zatizeni zvetsit vykon, ale ono to je na ukor diry v jine oblasti otacek.
Ladici mohou potvrdit.
prave proto mam seriovej vyfuk a sem spokojen
já taky ale bez katu, oni mi ho tam v BMW nedali :lol: :lol:
E30 325i

Jiří
Příspěvky: 103
Registrován: 04. 11. 2003 13:59
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Jiří » 11. 05. 2007 15:34

Předešlý majitel mé 318 M40 měl kat veku a říkal mi, že akorát stoupla spotřeba a víc to řvalo. Tak ho tam posléze vrátil. Já chodím na poctivé STK, kdy jsem byl naposledy před měsícem, mám najeto poctivých 253 tis. a bylo mi řečeno, že kat je ůplně v poho. Takže si myslím, že to zanášení katu při normálním provozu bude nejspíš pěkná blbost. Jinak kdo by už nechtěl kat , tak poláci to vykupujou po 1000kč.

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 12. 05. 2007 08:49

no a tedka otazka, kdyz je kat v prdeli , nevadi kdyz se nahradi nejakym univerzalnim katem? preci jen kupovat origos za nekolik tisic , je docela dobra palka :)
Obrázek

Odpovědět