Katalyzátor vs výkon

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Katalyzátor vs výkon

Příspěvek od Zdrahy » 19. 08. 2005 00:58

Nazdarek, tak jsem nakonec sehnal komplet stred vyfuk z E36 - je komplet tzn - díl od svodů s 2 katama a 2 tlumičema...dve roury samozrejme. Kupoval jsem ho hlavne kvuli tem stredum, ale zda se mi moc male.

Co kdybych to nechal i s katama - jaky to ma skutecny vliv na vykon a taky hlavne na zvuk - mozna by bylo skoda z toho vyriznou jen ty male stredy....

jaky je vas nazor ??
...
Obrázek

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 19. 08. 2005 08:35

Nevim jak u e36, ale kdyz to vemu podle e30 tak tak kat ma 125kw bezkat 126, takze 000nic...ja mam vyndanej kat a dany rezonatory-zvuk od 4000 ot se mi velice zamlouva a libi, ale kdyz stojim za autem po nastartovani, tak to doela divne smrdi :lol:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 19. 08. 2005 10:10

Iwan píše:Nevim jak u e36, ale kdyz to vemu podle e30 tak tak kat ma 125kw bezkat 126, takze 000nic...ja mam vyndanej kat a dany rezonatory-zvuk od 4000 ot se mi velice zamlouva a libi, ale kdyz stojim za autem po nastartovani, tak to doela divne smrdi :lol:
myslím, že to trošku pleteš
bezkatová 2.5i není stejná jako katová a akorát tam na vejfucku není kat, jak se mnoho lidí mylně - má jiný pístý, jinou kompresi,...
pak má taky menší zdvih objem 2476 /2494 ccm - bezkatová má teda o 18 ccm menší objem a ten jak známo ničím nenahradíš :twisted:
a pak je rozdíl ještě v krouťáku 226/222 Nm

takže je to čecko trošku jinak

slyšel jsem, že nárůst výkonu motoru, když mu sebereš překážku ve vejfucku - kat, může bejt až 10 % výkonu - to sem slyšel, moc tomu nevěřím, ale jedno je jistý - výkon jde nahoru - je to prostě lepší, stejně tak laděný svody - zlepšíš vejfuck - motor bude jedině rád a odvděčí se ti lepšímy výkonostními parametry
ještě jeden příměr - dejchej ( vyfukuj :twisted: ) přes hadr a pak volně - jak to je lepší ?
BMW The Ultimate Driving Machine

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 19. 08. 2005 11:09

10% narust vykonu je absolutni hovadina, zdravej katalyzator ma prakticky minimalni prutokovy odpor, myslet si, ze kdyz ho vyndas, tak se motoru nejak vyrazne ulevi je opravdu naivni. Jestli ti nejake dva mozna tri kone stoji za to, abys vypoustel do vzduchu nekolikanasobne vetsi mnozstvi skodlivin, nez s funkcnim katalyzatorem, pak jsi asi skutecny tuner.
Katalyzatory maji treba i soutezni auta a na vykonech motoru se to nijak vyrazne neprojevuje.

U meho auta po vymene priblbleho "tuningoveho" tlumice vyfuku za presnou kopii originalu klesla spotreba minimalne o pul litru a mozna to i lepe jede. A to se jedna o koncovy tlumic, zasahy do vyfuku bliz k motoru maji asi vetsi vliv. Myslim, ze vyrobci venuji vyfukovemu potrubi celkem velkou peci, co se tyce naladeni. Kazdy zasah do nej ten vyvazeny kompromis rozhodi nejakym smerem, napriklad za skoro nemeritelny narust vykonu dostanes razantni narust kravalu (vymena originalniho tlumice za "sportovni").

Ma smysl se zabyvat jinym vyfukem (svody, tlumice) v pripade, ze budes upravovat zaroven hlavu motoru, upravis kanaly, zmenis casovani ventilu atd. Jinak bych to asi neresil.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 19. 08. 2005 13:43

DAN píše:
Iwan píše:Nevim jak u e36, ale kdyz to vemu podle e30 tak tak kat ma 125kw bezkat 126, takze 000nic...ja mam vyndanej kat a dany rezonatory-zvuk od 4000 ot se mi velice zamlouva a libi, ale kdyz stojim za autem po nastartovani, tak to doela divne smrdi :lol:
myslím, že to trošku pleteš...
Jo, vim, ze neni jen rozdil jen ve vejfuku..ale na to se tak nejak neptal a ja to spatne podal :?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 19. 08. 2005 15:44

Iwan píše:Nevim jak u e36, ale kdyz to vemu podle e30 tak tak kat ma 125kw bezkat 126, takze 000nic...ja mam vyndanej kat a dany rezonatory-zvuk od 4000 ot se mi velice zamlouva a libi, ale kdyz stojim za autem po nastartovani, tak to doela divne smrdi :lol:
ja myslim ze 00nic bude vysledek i u E36 .. dokonce si muzes casto podobnejma zasahama i pohorsit. Napriklad u 328 das "ladenej" vyfuk bez ty podtlakovy klapky ktera tam originalne je a prijdes zbytecne o kroutici moment a podobne.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 20. 08. 2005 09:41

Boban píše:10% narust vykonu je absolutni hovadina, zdravej katalyzator ma prakticky minimalni prutokovy odpor, myslet si, ze kdyz ho vyndas, tak se motoru nejak vyrazne ulevi je opravdu naivni. Jestli ti nejake dva mozna tri kone stoji za to, abys vypoustel do vzduchu nekolikanasobne vetsi mnozstvi skodlivin, nez s funkcnim katalyzatorem, pak jsi asi skutecny tuner.
Katalyzatory maji treba i soutezni auta a na vykonech motoru se to nijak vyrazne neprojevuje.

U meho auta po vymene priblbleho "tuningoveho" tlumice vyfuku za presnou kopii originalu klesla spotreba minimalne o pul litru a mozna to i lepe jede. A to se jedna o koncovy tlumic, zasahy do vyfuku bliz k motoru maji asi vetsi vliv. Myslim, ze vyrobci venuji vyfukovemu potrubi celkem velkou peci, co se tyce naladeni. Kazdy zasah do nej ten vyvazeny kompromis rozhodi nejakym smerem, napriklad za skoro nemeritelny narust vykonu dostanes razantni narust kravalu (vymena originalniho tlumice za "sportovni").

Ma smysl se zabyvat jinym vyfukem (svody, tlumice) v pripade, ze budes upravovat zaroven hlavu motoru, upravis kanaly, zmenis casovani ventilu atd. Jinak bych to asi neresil.
Tak todleto má hodnotu 8) , to fakt hodnotím, k tomu není co dodat.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 21. 08. 2005 11:40

DAN píše:
Boban píše:10% narust vykonu je absolutni hovadina, zdravej katalyzator ma prakticky minimalni prutokovy odpor, myslet si, ze kdyz ho vyndas, tak se motoru nejak vyrazne ulevi je opravdu naivni. Jestli ti nejake dva mozna tri kone stoji za to, abys vypoustel do vzduchu nekolikanasobne vetsi mnozstvi skodlivin, nez s funkcnim katalyzatorem, pak jsi asi skutecny tuner.
Katalyzatory maji treba i soutezni auta a na vykonech motoru se to nijak vyrazne neprojevuje.

U meho auta po vymene priblbleho "tuningoveho" tlumice vyfuku za presnou kopii originalu klesla spotreba minimalne o pul litru a mozna to i lepe jede. A to se jedna o koncovy tlumic, zasahy do vyfuku bliz k motoru maji asi vetsi vliv. Myslim, ze vyrobci venuji vyfukovemu potrubi celkem velkou peci, co se tyce naladeni. Kazdy zasah do nej ten vyvazeny kompromis rozhodi nejakym smerem, napriklad za skoro nemeritelny narust vykonu dostanes razantni narust kravalu (vymena originalniho tlumice za "sportovni").

Ma smysl se zabyvat jinym vyfukem (svody, tlumice) v pripade, ze budes upravovat zaroven hlavu motoru, upravis kanaly, zmenis casovani ventilu atd. Jinak bych to asi neresil.
Tak todleto má hodnotu 8) , to fakt hodnotím, k tomu není co dodat.
No ale musí to bejt tak jak napsal v první větě, katalyzátor musí bejt zdravej !

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 26. 08. 2005 09:12

pokud je ale kat v aute 15 let je to diskutabilni co je lepsi...ja sem vyndal na E30 318i M10 a poznat sem to poznal ne vyrazne ale poznal.. Pawel vyndal kat na E28 520i M20 a tyky sme to poznali takze pokud mam kat novej nevyndavat pokud uz boucha vevnitr a tvori jen spunt premejslel bych o jeho výmene rozhodne ne vsak vykuchat vejfuk az ke konci to strati zpetnej tlak.
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Venca.

Příspěvek od Venca. » 27. 08. 2005 10:45

Kdo viděl katalyzátor rozebranej, ví, že je to taková jakoby voština - soustava tunýlků, který jsou normálně průchozí. Na tom jsou nanesený vrstvy kovů (paladium a další).

Takže pokud není mechanicky poškozen, nebo do něj nějaký magor něco nenacpal, je průchozí pořád stejně.

Tvrzení typu: "... katalyzátor už je zadělanej a ucpanej, ...
...musí ven po 100 000 km, jinak snižuje výkon..." slyším skoro denně.
Jsou to ptákoviny.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 27. 08. 2005 11:15

Venca. píše:Kdo viděl katalyzátor rozebranej, ví, že je to taková jakoby voština - soustava tunýlků, který jsou normálně průchozí. Na tom jsou nanesený vrstvy kovů (paladium a další).

Takže pokud není mechanicky poškozen, nebo do něj nějaký magor něco nenacpal, je průchozí pořád stejně.

Tvrzení typu: "... katalyzátor už je zadělanej a ucpanej, ...
...musí ven po 100 000 km, jinak snižuje výkon..." slyším skoro denně.
Jsou to ptákoviny.
Ty tunýlky se normálně časem ucpou ikdyž stim nic neděláš, stane se z toho zátka, ta věc má za úkol sbírat svinstvo a sbírá a sbírá až nemá kam sbírat a je to nakáres, to je bezdebaty, rozebíral jsem to na X starejch autech a vždycky to bylo rozsypaný ucpaný zadělaný tfuj, na rodinný sieře jsme dokonce kupovali novej( ano 18 000kč) a ten origo po 187000km byl neprůchozí....předtím bez zásahu a auto bylo koupeno nové :wink: sám jsem to měl na čtyřech autech a lidem jsem to vyndaval asi desetkrát, já i ostatní jen spokojenost a nižšší spotřeba(a více sraček do vzduchu :? )

není průchozí pořád stejně ani v případě že ho nikdo neotvíral nic do něj necpal, fakt ne

Venca.

Příspěvek od Venca. » 27. 08. 2005 11:28

adam320 píše:... ta věc má za úkol sbírat svinstvo a sbírá a sbírá až nemá kam sbírat ...
Tak to asi bude nějakej specální "sbírací" katalyzátor :D :D :D

Takovej jakoby sítkovej filtřík na saze. :D :D :D
-----

Nojo, vono taky když odejde a nekatalyzuje, třeba proto, že někdo jezdil s nefunkční lambdou, lil do nádrže, co neměl, hodně otvíral plyn zastudena, přehříval to, víc než je zdrávo, pak mu možná trochu snížil životnost.
A když potom katalyzátor nekatalyzoval, tak se tam pak něco sazí chytlo... :D

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 28. 08. 2005 20:55

Venca. píše:
adam320 píše:... ta věc má za úkol sbírat svinstvo a sbírá a sbírá až nemá kam sbírat ...
Tak to asi bude nějakej specální "sbírací" katalyzátor :D :D :D

Takovej jakoby sítkovej filtřík na saze. :D :D :D
-----

Nojo, vono taky když odejde a nekatalyzuje, třeba proto, že někdo jezdil s nefunkční lambdou, lil do nádrže, co neměl, hodně otvíral plyn zastudena, přehříval to, víc než je zdrávo, pak mu možná trochu snížil životnost.
A když potom katalyzátor nekatalyzoval, tak se tam pak něco sazí chytlo... :D
hele :D ty faktory cos vyjmenoval na to maj stopro dost velkej vliv ale i továrny uváděj že to má životnost okolo 6Oti až sto tis. km

nicméně který auto za svejch dvěstě tis. neprošlo ani jednim znich :D
Taky netvrdim že má cenu ho vyndavat už u novýho auta ale cokoliv jsem rozkuchal tak to byla neprůchozí briketa

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 28. 08. 2005 21:31

jak tady nekdo psal: kat je soustava tunylku a vevnitr jsou vrstvy specialnich kovu, keramiky a pod. Kupr. vzacnej kov Paladium je schopen absorbovat neskutecne mnozstvi plynu, od sloucenim uhliku, kysliku az po vodik. Proto je zrejme pouzivan i v katech, si myslim.

2 Boban: ano, katy maji i sportovni soutezni vozy, ale jiste si uz takovej kat videl. Roura dloha skoro metr, prumer jako svine a neporovnatelne vyssi prutok vzduchu a nekolikrat nizsi ucinnost dana predpisy, ktere nevyzaduji tak prisne hodnoty jako pro civilni vozy. Takze tam jde spis o symbolickou katalickou reakci.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 29. 08. 2005 09:38

V katalyzatorech je aktivni vrstva vetsinou nejaka slitina platiny a dalsich vzacnych kovu. Je to urychlovac reakce (to je vyznam toho slova - katalyzator), urychluje chemickou reakci ve spalinach (kontaktem plynu s aktivni vrstvou), resp. umoznuje reakci i pri nizsich teplotach, nez pri kterych normalne probiha. Nic se nikde neabsorbuje, nic se neuklada, jen se proste chemickou reakci zmeni produkty nedokonaleho spalovani (skodliviny) na neskodne plyny (CO2, H2O). Protoze jsou reakce exotermni (uvolnuje se pri nich teplo), katalyzator se znacne ohreje. Kdyz potom dojde k nejake poruse (nefunkcni lambda, vadna svicka, dira ve vyfuku pred katem ...) a do vyfuku jde smes s jinym pomerem kysliku, nebo dokonce primo nespalena smes, vetsinou to chytne prave v katalyzatoru a dalsim zvysenim teploty dojde ke speceni vnitrku a castecnemu nebo uplnemu ucpani kanalku.
V takovem pripade bych zkusil sehnat nejaky pruchozi kat.

Ucinnost sportovniho katalyzatoru je podobna ucinnosti serioveho, jen je jeho konstrukce prizpusobena pro dosazeni co nejmensiho prutokoveho odporu - zrejme vetsi prumer kanalku, coz se asi kompenzuje vetsi delkou katu (ja jsem ho fyzicky nikdy nevidel).

Venca.

Příspěvek od Venca. » 29. 08. 2005 18:14

Boban píše: Nic se nikde neabsorbuje, nic se neuklada, jen se proste chemickou reakci zmeni produkty nedokonaleho spalovani (skodliviny) na neskodne plyny (CO2, H2O). .
Přesně.

Tedy žádné sbírání a hromadění.

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 10. 05. 2007 15:25

tak jak to teda presne je? premyslim , nebo mam moznost pres jednoho kamose v brne udelat komplet novy vyfuk, a premyslim jestli ho delat a pokud jo tak urcite bez katu a kdyz ne tak nechat stavajici , de mi o to , jak velky bude navyseni hlucnosti,popriklade spotreby a taky jak to prida/ubere vykon a kroutici moment? diky :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 10. 05. 2007 20:25

znám pouze jedno řešení jak z těhle dohadů vybruslit, jeď na brzdu s katem a potom bez katu a máš ihned výsledek :lol: ono každému motoru to může svědčit jinak, závodní katy jsou sice průchodnější než série, ale mají podle toho taky seřízenou ř.j. všechny zásahy do motoru výfuku a sání je nutno sladit s ř.j. aby se dostalo to co se očekává :wink:
E30 325i

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 10. 05. 2007 20:42

Klakson píše:znám pouze jedno řešení jak z těhle dohadů vybruslit, jeď na brzdu s katem a potom bez katu a máš ihned výsledek :lol: ono každému motoru to může svědčit jinak, závodní katy jsou sice průchodnější než série, ale mají podle toho taky seřízenou ř.j. všechny zásahy do motoru výfuku a sání je nutno sladit s ř.j. aby se dostalo to co se očekává :wink:
no jasny, o to mi nejde, to se na to vyseru jit prvne s katem na brzdu a pak bez , to me vyjde draz , to radsi necham tak jak to je, a jeste bych jich zjistil kolik koni tam fakt mam a kleplo by me :lol: :lol: :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 10. 05. 2007 21:32

Bobik píše:
Klakson píše:znám pouze jedno řešení jak z těhle dohadů vybruslit, jeď na brzdu s katem a potom bez katu a máš ihned výsledek :lol: ono každému motoru to může svědčit jinak, závodní katy jsou sice průchodnější než série, ale mají podle toho taky seřízenou ř.j. všechny zásahy do motoru výfuku a sání je nutno sladit s ř.j. aby se dostalo to co se očekává :wink:
no jasny, o to mi nejde, to se na to vyseru jit prvne s katem na brzdu a pak bez , to me vyjde draz , to radsi necham tak jak to je, a jeste bych jich zjistil kolik koni tam fakt mam a kleplo by me :lol: :lol: :twisted:
:lol: :lol: :lol: přesně tak
E30 325i

Odpovědět