Ropa nebo Benzin - E34 525i 24V

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
DoctorX
Příspěvky: 154
Registrován: 16. 03. 2007 07:22
Bydliště: Hradec Králové

Ropa nebo Benzin - E34 525i 24V

Příspěvek od DoctorX » 27. 04. 2007 14:37

Ahoj vsem a predem diky za vase poznatky.

Zacinam premyslet nad novym vozem ,typ menit nebudu a uz vubec ne znacku. BMW je na 1. miste. Model opet E34 .ale ted uz by mela dopadnout mladsi tedy 24v a pokud se nemylim mel by to byt motor M50 2,5l - tedy 525i.
Chtel bych se zeptat jake jsou pro a proti Nafta / Benzin ,na co si dat majzla u naftaku ,castecne nad nim sice uvazuji ,ale nemam s nim vubec prazadnou zkusenost.
Vim ze tu je hned nekolik E30 v nafte ,to posouzeni motoru ,vezmu i od vas.
Pokud by tu byla primo recenze ,bylo by to super. :wink:

Jeste jednou vsem diky za odpovedi

Uživatelský avatar
Miguel
Příspěvky: 941
Registrován: 19. 03. 2003 11:07
Bydliště: Pro-sex

Příspěvek od Miguel » 27. 04. 2007 15:10

Já osobně nejsem zastánce nafty u BMW. Kor v dnešní době kdy je nafta stejně drahá jako benzín a BMW zrovna nějakou překvapivě nízkou spotřebou nevyniká. Zastávám názor (teď mě nafťáci asi sežerou), že BMW prostě naftový motory dělat neumí. Když chce někdo jezdit za 5,5l nafty ať si koupí VW nebo jinej pelech.

Myslim, že 525i s M50 a vanosem je ta správná volba. Na váhu pětky celkem dostačující výkon tak aby se člověk parádně svezl a spotřeba je o něco majinko nižší než u M20. :wink:

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 27. 04. 2007 15:12

Miguel ma pravdu, nafta patri do kamen :lol:

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 27. 04. 2007 15:28

Sice taky nejsem zastáncem ropy (zatim :twisted: ), ale podle mě teda BMW umí dělat naftový motory. Narozdíl od ostatních dieselů mají výkon a proto taky jezdí s větší spotřebou. A to že se serou je tím, že se k tomu spíš lidi nechovají jak mají. Třeba takový 3.0d nebo nová 535d je podle mě super svezeníčko a dost dobrý motory a jsou to diesely od BMW.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 27. 04. 2007 15:37

BOOST píše:Sice taky nejsem zastáncem ropy (zatim :twisted: ), ale podle mě teda BMW umí dělat naftový motory. Narozdíl od ostatních dieselů mají výkon a proto taky jezdí s větší spotřebou. A to že se serou je tím, že se k tomu spíš lidi nechovají jak mají. Třeba takový 3.0d nebo nová 535d je podle mě super svezeníčko a dost dobrý motory a jsou to diesely od BMW.
Nove motory mozna dobry, ale asi tezko je muzem hledat v E34kach 8)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 27. 04. 2007 15:41

pkot píše: Nove motory mozna dobry, ale asi tezko je muzem hledat v E34kach 8)
Jo to je jasný, že v E34 nebudou, ale mám kamaráda co s 324td nalítal hafo km a naprosto v pohodě. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Miguel
Příspěvky: 941
Registrován: 19. 03. 2003 11:07
Bydliště: Pro-sex

Příspěvek od Miguel » 27. 04. 2007 15:52

pkot píše:
BOOST píše:Sice taky nejsem zastáncem ropy (zatim :twisted: ), ale podle mě teda BMW umí dělat naftový motory. Narozdíl od ostatních dieselů mají výkon a proto taky jezdí s větší spotřebou. A to že se serou je tím, že se k tomu spíš lidi nechovají jak mají. Třeba takový 3.0d nebo nová 535d je podle mě super svezeníčko a dost dobrý motory a jsou to diesely od BMW.
Nove motory mozna dobry, ale asi tezko je muzem hledat v E34kach 8)
Jasný, mluvil jsem o starších motorech u kterých je problematika známá. Nový motory ani neznám, takže nemůžu posoudit.

petak
Příspěvky: 120
Registrován: 08. 06. 2006 19:02
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od petak » 27. 04. 2007 15:58

jasně také bych z vlastní zkušenosti s motorem m50 doporučoval benz.je to svižné bezproblémové srdce.

Uživatelský avatar
DoctorX
Příspěvky: 154
Registrován: 16. 03. 2007 07:22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od DoctorX » 27. 04. 2007 16:48

No dekuji ,rikam ,nemam z naftou zkusenosti ,je jasne ze pokud tu nekdo TDS ma bude se ji zastavat ,ale pokovad clovek stoji teprve pred volbou ,benzin bude zrejme jednoduzsi volba. Zvlast pokud se jedna o starsi ,v tomhle pripade motor z 525i.

Diky za nazory :wink:

Uživatelský avatar
TOMASEK
Příspěvky: 228
Registrován: 10. 08. 2005 11:10
Bydliště: kousek od HK

Příspěvek od TOMASEK » 27. 04. 2007 17:11

no ja sice nemam zkusenosti s tds,mam 2,4d a mel jsem i 2,4td a muzu rict ze na tu dobu co se vyrabel,je velky nezmar,velmi spolehlivy,nejsou az zas tak hlucny jak nektere jinejch znacek.a co se tyce spotreby tak s tou jsem maximalne spokojen.

samozrejme ze kdyz se k nemu nekdo chova jak prase,tak se mu zacne sypat a pak uz jen naftu nikdy!
BMW e34 525 tds Touring
ex 318i M10, e28 524td,e30 324d

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 27. 04. 2007 17:52

Zdravím, mám M50 2,5 Vanos a nemožu si ten motor vynachválit, jede naprosto suprovně, sice za to chce víc najíst, ale s lehkou nohou jezdím po městě průměrně za 9l. Já mám motor už upravený a s lehkou nohou jezdím málokdy, takže spotřeba je někde jinde :twisted: . Jinak na druhou stranu, motorům M50 často praskaly hlavy, jsou dost háklivé na tepelné zacházení(přehřátí a honění za studena), sám jsem ji měl na opravě v Bosonohách a když jsem ji tam nesl, náhodou tam dvě stejné ležely a jedna byla prasklá. Chlápek co to tam dělá tvrdil, že každá druhá hlava na M50 je prasklá a majitel o tom často ani neví.
Jinak ti M50 2,5 Vanos můžu jedině doporučit

Tady malá ukázka, jak ten motor může jet :wink: : http://www.youtube.com/watch?v=ArRjBPakSfw
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Vlkec
Příspěvky: 1059
Registrován: 05. 09. 2006 22:30
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od Vlkec » 27. 04. 2007 18:46

Taky si myslím že to pravé bmw je v benzínu měl sem e34 s 525i M50 A můžu doporučit je to skvělý motor se slušným výkonem a spotřebou úměrnou zábavě.
Zatáčka se dá projet pomalu, rychle a s BMW!
Ex BMW E34 Touring 525i Vanos

Uživatelský avatar
DoctorX
Příspěvky: 154
Registrován: 16. 03. 2007 07:22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od DoctorX » 27. 04. 2007 20:09

No ja prave ted mam momentalne E34 525i ,ale 12v r.v.89 a zaklad ,vse v manualu ,tudiz pri nabidce novejsi verze samozrejme nechci menit. U 525i chci zustat ,mam rad prostor a limuzinu co mam mi dava dostatecny komfort. Z novejsim rokem ,cca. 92 je vsak uz 24v a podle vasich reakci zacinam mit obavu ,aby motor neco vydrzel ,kdyz tu padaji nazory jak M50 je nachylna na prasklou hlavu. Co pak tenhle model a TDS ,spis bych se chtel ted zeptat jak je to pak v pripade opravy TDS ,myslim cerpadlo ,vstriky a tak ,navic nemam vubec zkusenost z jakymi Km TDS vzit 250.000 je uz na nej moc?
A pokud by jste si naftari mohli vybrat ,zustali by jste zase u ropy ,nebo radsi klasiku - tedy benzin? Koukam ze vse ma sve pro a proti. zrejme je to o nahledu na danou vec :)

Uživatelský avatar
Miguel
Příspěvky: 941
Registrován: 19. 03. 2003 11:07
Bydliště: Pro-sex

Příspěvek od Miguel » 27. 04. 2007 20:17

jenom ještě poznámečka: praskne ti jakákoliv hlava pokud jí budeš dávat za studena nebo odvaříš s nějakým určitým typem motoru to nemá nic společnýho a je to jenom mýtus. Jak se k tomu kdo chová, tak takový to má :idea:

Uživatelský avatar
DoctorX
Příspěvky: 154
Registrován: 16. 03. 2007 07:22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od DoctorX » 27. 04. 2007 20:31

Exclusive napsal:
Tady malá ukázka, jak ten motor může jet Wink : http://www.youtube.com/watch?v=ArRjBPakSfw
No vsak ja na to koukal ,teda kilo za 7 sec. pri 6 - 7.000 otackach no to mne nenapadlo :lol:
Ja vzdy myslel ze prez 5tisic to urvu z ramu :D :D

Uživatelský avatar
DoctorX
Příspěvky: 154
Registrován: 16. 03. 2007 07:22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od DoctorX » 27. 04. 2007 20:34

Exclusive napsal:
Jinak ti M50 2,5 Vanos můžu jedině doporučit
Ted budu za LAMU a jiste se to se mnou dlouho povlece PLS vysvetlit ,,Vanos" ,fakt nemam paru :oops: To nebude Combi ,ze? :oops:

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 27. 04. 2007 20:39

Ten motor toho snese docela dost, ale musíš se o něho starat, než mu začneš dávat sodu, tak ho pořádně prohřát, do morku kosti, to potom jen zpívá, to mi věř, točím ho přes 7000, nezapomínat mu dávat pravidelně ten správný olej a ostatní věci a ten motor tě pak přežije, můj má skoro 400 000 a furt šlape jak hodinky, rozvodový řetěz je origo a není vůbec vytahaný 8)
Mimochodem někdo mi říkal, že M50 musí vydržet 500 000 bez G0 a M30 dokonce 600 000km :shock: Teda já mám 4 kila a fort tlaky jak nový motor 8)
PS: tu stovku jsem zvládl za 6,5-6,8, podle toho jak jsem to zvládl stisknout, zítra to ověřím na srazu :twisted:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 27. 04. 2007 20:43

VANOS
VAriabele NOckenwelle System
Má to natáčení sací vačky, zpožďuje ju to, rozsah natočení je až o 90 stupňů. O proti neVanosovému motoru to má dřívější nástup výkonu asi o 1000ot. Nejdřív to cítíš v 3500 a pak 5500 :wink:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
DoctorX
Příspěvky: 154
Registrován: 16. 03. 2007 07:22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od DoctorX » 27. 04. 2007 20:46

:arrow: Exklusive
Moc dekuji za objasneni VANOS a i za ostatni. Vazne jeste jednou diky ,uvidime co se mi postesti sehnat. :wink:

Jeste jedna otazka ,podle fotek motoru ,poznam Vanos ,je to nekde videt?

Uživatelský avatar
TOMASEK
Příspěvky: 228
Registrován: 10. 08. 2005 11:10
Bydliště: kousek od HK

Příspěvek od TOMASEK » 27. 04. 2007 20:59

DoctorX píše: A pokud by jste si naftari mohli vybrat ,zustali by jste zase u ropy ,nebo radsi klasiku - tedy benzin?
ja osobne nemam nic proti benzinu,ale nejspis zustanu u nafty, jsem spokojen,mozna nekdy zkusim jit do tds. :wink:
BMW e34 525 tds Touring
ex 318i M10, e28 524td,e30 324d

Odpovědět