Převodovka - VYŘEŠENO

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Převodovka - VYŘEŠENO

Příspěvek od Tweety » 22. 04. 2007 19:12

Projel jsem pár témat a s mnohými názory jsem se seznámil, přesto se zeptám. Je to dva dny, co mi začalo na volnoběh připadat, jako by mi něco jemně mlátilo do kastle. Čas od času to jako by ťuklo. Potom jsem zjistil, že když zastartuju, je to na autě taky cítit. Totéž když chcípám motor a on se jako by zaklepe. Původně jsem myslel že silentbloky, ale teď jsem zjistil, že to jde jako by od převodovky. Napadlo mě tedy spojkové ložisko. Když sešlápnu spojku a rychle ji pustím, bouchne to. Ale po přečtení pár příspěvků jsem zjistil, že je taky možná v prdeli převodovka ? Jak zjistím jestli ložisko nebo převodovka ? Setkal se s tím někdo ?
Naposledy upravil(a) Tweety dne 26. 04. 2007 13:22, celkem upraveno 1 x.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 04. 2007 19:26

Doporučuju se ujistit, že zdrojem těch zvuků není bouchání výfuku o některou část kastle.

U E30 jsem řešil již nejméně tři tyto případy.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 22. 04. 2007 19:46

Venca píše:Doporučuju se ujistit, že zdrojem těch zvuků není bouchání výfuku o některou část kastle.

U E30 jsem řešil již nejméně tři tyto případy.
Zapoměl jsem napsat, že to jsem vše prolezl...výfuk byl totiž dělán nedávno, ale nikde nic. Jde o to že ty samé zvuky jsou slyšet, když rychle pustím na neutrál tu spojku no...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 04. 2007 22:00

Tweety píše:
Venca píše:Doporučuju se ujistit, že zdrojem těch zvuků není bouchání výfuku o některou část kastle.

U E30 jsem řešil již nejméně tři tyto případy.
Zapoměl jsem napsat, že to jsem vše prolezl...výfuk byl totiž dělán nedávno, ale nikde nic. Jde o to že ty samé zvuky jsou slyšet, když rychle pustím na neutrál tu spojku no...
vycvochtane lozisko hlavniho hridele poznas jednoduse, zhasni motor s vyslaplou spojkou...poku zhasne zticha a nic mimoradnyho neuslysis je to skrin...taky je to rachtani na volnobehu slyset ovsem s ladakem to jde dost tezko... pokud rachta, tak dej novej olej - koukni jakej tam jde - a vitej v klubu.

A divil by ses, jak rachta skrin napr v Z4 po par tis km.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 22. 04. 2007 22:53

Max-Max píše:
Tweety píše:
Venca píše:Doporučuju se ujistit, že zdrojem těch zvuků není bouchání výfuku o některou část kastle.

U E30 jsem řešil již nejméně tři tyto případy.
Zapoměl jsem napsat, že to jsem vše prolezl...výfuk byl totiž dělán nedávno, ale nikde nic. Jde o to že ty samé zvuky jsou slyšet, když rychle pustím na neutrál tu spojku no...
vycvochtane lozisko hlavniho hridele poznas jednoduse, zhasni motor s vyslaplou spojkou...poku zhasne zticha a nic mimoradnyho neuslysis je to skrin...taky je to rachtani na volnobehu slyset ovsem s ladakem to jde dost tezko... pokud rachta, tak dej novej olej - koukni jakej tam jde - a vitej v klubu.

A divil by ses, jak rachta skrin napr v Z4 po par tis km.
Díky moc za radu, zkusím to

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 04. 2007 12:29

Nové poznatky :

Když chcípám motor se sešlápnutou spojkou, dělá to stejně. Není to závislé. Dále jsem si po půl roce ztlumil za jízdy rádio a při příjezdu do křižovatky když dojíždím a zařadím dvojku, převodovka hučí (jemně). Jinak řazení bych řekl že jde vcelku dobře, v tom rozdíl nevidím. Tak jak Maxi, povídej :)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 24. 04. 2007 12:38

premyslim premyslim nenapada mne nic, musel bych to videt a slyset. Ale jestli pises ze fyzicky neni utrzeno nic, (silenty pod prevodovkou si koukal? stredove slozeni? ), tak asi bych nejdriv zacal vymenou oleje ve skrini a pak uvidis. Mozna by to mohla byt spojkova soustava - pritlacak uz unavenej, ale to je vse zatim jen teorie
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 04. 2007 13:12

Max-Max píše:premyslim premyslim nenapada mne nic, musel bych to videt a slyset. Ale jestli pises ze fyzicky neni utrzeno nic, (silenty pod prevodovkou si koukal? stredove slozeni? ), tak asi bych nejdriv zacal vymenou oleje ve skrini a pak uvidis. Mozna by to mohla byt spojkova soustava - pritlacak uz unavenej, ale to je vse zatim jen teorie
No zkusim tedy vyměnit ten olej, uvidime co to udělá no. Když stojím na místě, tak tam jednička jde malinko ztuha, podruhé už jde lépe. A když potom vyřadím, tak ta spojka udělá ten divný zvuk. Podruhé už to zase neudělá

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 25. 04. 2007 19:35

Tak po navštívení několika odborníku jsem od nich zjistil, že je v prdeli přítlačák, že přesně tak se to chová. I tedy pustil jsem se dnes do toho. Asi dvě hodiny jsem to dával na nájezdy, aby to dopadlo asi takhle :

Obrázek

Když jsem zjistil, že jsou potřeba torxy, které samozřejmě nemám, tak jsem vyrazil a koupil dvanáctku torx. Při příjezdu jsem ještě zjistil že potřebuju ještě desítku. Ale když jsem vylejzal z pod auta, tak jsem si všiml tohoto :

Obrázek

Na fotce utržený silentblok motoru a celý motor posunut o cca 2cm doprava a spadlý o centimetr dolu. Po vyndání :

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Jelikož to celé bylo hnuté, i s převodovkou a kardanem, soudím, že by to mohlo být tím. Jinak silentblok na druhé straně vypadal obdobně. Zatím nevím výsledek, jelikož silentbloky jsou objednány na zítřejší ráno

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 04. 2007 21:31

no mne to hned napadlo ze neco utrzenyho ale psal si ze nic... a vidim ze i dalsi lide se shodli na spojce...kazdopadne silent je levnejsi nez spojka
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 26. 04. 2007 05:34

Kdy by si hledal ve starších příspěvcích určitě bys našel že potřebuješ troxi :wink:
S tím siláčem si mněl veliké štěstí,mohla to odnést vrtule a chladič :!:

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 26. 04. 2007 08:45

Max : No myslel jsem především výfuk, jak psal Venca, jelikož stejný zvuk jako by mi mlátil výfuk do kastle to byl. Čert to vem, jen doufám, že za hodinu až sjedu s autem s novými silentbloky, které jsem si před malou chvílí dovezl, z nájezdů, tak bude vše v pořádku. Díky za rady

Stany : No to mi povídej. Když jsem to dole zjistil, mrknul jsem nahoru. Nechápu jak jsem si toho nemohl všimnout. Na jedné straně vrtule 2cm od chladiče, na druhé tak 3-4mm. No jo, pro příště už vím. Spojku jsem mohl mít od kamaráda z potkaného motoru za hubičku, peníze by mne netížily, ale sundat tu převodovku by pro mne byl asi oříšek. A neměj strach Stany, o torxech jsem si přečetl, nikoliv ale o tom, že jsou tam dva druhy :) A i když jsem koukal do ETK, nenapadlo mě se podívat na velikosti torxů do tabulky....taktéž ponaučen pro příště :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 04. 2007 10:29

Tweety: ale ted uz ses moudrejsi nez 90% mekaniku co se tim zivi, takze na neco to dobry bylo 8)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 26. 04. 2007 13:21

Max-Max píše:Tweety: ale ted uz ses moudrejsi nez 90% mekaniku co se tim zivi, takze na neco to dobry bylo 8)
Tak mám radost. Auto je tichounký jako před tím. Ještě tižší, jelikož to třeba ve 3tis. divně drnčelo a já myslel, že je to jen někde nějakej plíšek. I věci které jsem s tím v žádném případě nespojoval jsou nyní pryč, to je nádhera. Tak jsem ho hned za odměnu i vypucoval a koupil nový držáčky na iS lízo :wink: :D

Jo a kdyby někdo potřeboval 12 torx, mám ho doma novej :twisted:

Jinak ještě jednou díky Maxovi a Vencovi

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 04. 2007 22:37

pro tebe kdykoliv, brouku 8)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět