Test brzd a tlumicu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Kik
Příspěvky: 29
Registrován: 11. 02. 2003 20:32
Bydliště: Brno

Test brzd a tlumicu

Příspěvek od Kik » 03. 02. 2004 15:10

Zdravim,

ted v zime se mi zda ze auto nejak nesedi v zatackach a obcas na nejakem hrbolku (tech je na silnicich az dost). Premyslim ze bych zajel na diagnostiku tlumicu (a pro te prilezitosti i brzd). Chtel bych se jen zeptat co je vysledkem takove kontroly a jestli mi to k necemu bude. Kdyz sem pak hodim vysledky, muze mi nekdo poradit jestli je to v norme nebo je neco na vymenu? Nechce se mi totiz platit cca 470Kc za oba testy a pak z toho nic nevycist. Dik

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Re: Test brzd a tlumicu

Příspěvek od SlimShady » 03. 02. 2004 16:55

Kik píše:Zdravim,

ted v zime se mi zda ze auto nejak nesedi v zatackach a obcas na nejakem hrbolku (tech je na silnicich az dost). Premyslim ze bych zajel na diagnostiku tlumicu (a pro te prilezitosti i brzd). Chtel bych se jen zeptat co je vysledkem takove kontroly a jestli mi to k necemu bude. Kdyz sem pak hodim vysledky, muze mi nekdo poradit jestli je to v norme nebo je neco na vymenu? Nechce se mi totiz platit cca 470Kc za oba testy a pak z toho nic nevycist. Dik
No podla mna ti vysledok radi vysvetlia tam, predpokladam ze to tam nerobia na paradu, aby si z toho mal nejaky pekny farebny graf a nic k tomu ti nepovedia :lol:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Kik
Příspěvky: 29
Registrován: 11. 02. 2003 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kik » 03. 02. 2004 19:21

to asi jo, otazka je jestli se tam budou snazit vydelat prachy a premluvit me k vymene - proto jsem to chtel zkonzultovat radsi tady - u profiku :)

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 03. 02. 2004 20:17

Brzdy změřit doporučuju, ale s tlumičema je to duchařina. Takový ty driblovací testy jsou k prdu a budou ti chtít hlavně vnutit nový tlemiče. Ale stejně bych to nenechal měřit zrovna v zimě, když je v tlumičích tužší olej. Zrovna by ti to mohlo ukázat, že tlumí, a v létě budou totál...

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 04. 02. 2004 07:46

Dobré a špatné tlumiče pozná každý zkušenější opravář, ale ty grafy o kterých tu byla řeč budou určitě srozumitelné.

Kik
Příspěvky: 29
Registrován: 11. 02. 2003 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kik » 04. 02. 2004 09:53

otazkou zustava jak toho zkusenejsiho opravare v brne najit. jestli zkouset jednoho po druhem nebo to dat radsi na nezavisle testy

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 04. 02. 2004 10:50

Nevim jak ostatní, ale já špatné tlumiče poznám naprosto bezpečně, ale pokud ještě nejsou úplně KO a chceš zjistit jejich opravdový stav, tak bych si je nechal otestovat na přístrojích.

Zoby
Příspěvky: 53
Registrován: 11. 12. 2003 18:44
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Zoby » 04. 02. 2004 11:16

a jak se pozná když jsou tlumiče v prdeli???
jesli tím že zatalčím na blatník a podle toho jak se to houpe???
a co když mám tvrdší pružiny... :shock:
prostě jak se to pozná???? :?:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 04. 02. 2004 11:43

Když jsou uplně v prdeli, tak se cca po sezoně udělaj na pneumatikách takový "plošky". Je to pak minmálně slyšet při jízdě, je to jakoby jsi měl na kole kus bláta-takovej zvuk :roll:
Ale co psal Luboš je pravdoucí. Zkušenější "kdokoli" :D to většinou zhruba pozná.
Na charateristice pružiny nezáleží. Je tlačná. Takže, když to promáčkneš poznáš to podle toho, jak to jde nahoru. Když je tlumič KO tak to nahoru jde "rychle", když je dobrej, tak ten pohyb směrem nahoru jakoby brzdí :roll:
To sem vysvětlovač :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 04. 02. 2004 13:40

To co říkal DAN jsou hlavní jevy špatných tlumičů, navíc se to pozná při ostřejším projíždění zatáček, když se jedna strana vozu odlehčí, tak se to většinou projevuje rozkmitáním řízení. Jinak máš pravdu, že když je auto sníženo, tak nějakým zhoupnutím nepoznáš nic. Také mám auto docela dost sníženo a o nějakém tlumení se nedá moc mluvit. Jak jsem psal, nejlépe to poznám v zatáčkách.

Kik
Příspěvky: 29
Registrován: 11. 02. 2003 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kik » 04. 02. 2004 17:03

no tak asi kmitani rizeni je neco jineho, nebo to nejak souvisi s tlumicema? ale je zajimave zes to nakousl protoze kdyz mam natoceny volant do zatacky - treba nejaka mirnejsi a delsi zatacka tak se volant trese. ale tam asi muzou byt i jine priciny ze ?

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 04. 02. 2004 18:43

Pakliže nemáš dostatek zkušeností, tak vůli na tlumiči řečenou "čvacht" nepoznáš, poznáš možná, že se auto houpe po přejetí velké nerovnosti, nebo uskakuje v zatáčkách. Solidní měřicí stolici mívaj na STK, u obchodní spol. bych neměřil.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 04. 02. 2004 21:35

chci to nechat zmerit v brne u auto Horak, v kr. poli. mate s nima nekdo zkusenosti?

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 05. 02. 2004 01:25

Melisek_076 píše:Brzdy změřit doporučuju, ale s tlumičema je to duchařina. Takový ty driblovací testy jsou k prdu a budou ti chtít hlavně vnutit nový tlemiče.
A jaks na to prisel :?: :roll:

najdi si odkaz (tlacitko nahore: hledat) slova: tlumic eusama

naleznes tema Vibrace E30 325i pokracuji... a +- 25.8. je BaVomiluv a muj prispevek na tema.

Ty testovaci zarizeni jsme s kolegy pred lety vyvijeli a pouzivaji se nejen v Belgii, ale i u nas, na STK. (Nekdy i u prodejcu) :)
Eusama to je zatim nejlepsi typ testu, ty kde kolo jen prejede prazec a zabrzdi, jsou malo presne jen informativni.

Kdyz nekdo pozna blbej tlumic na zmacknuti blatniku, tak tehdy uz je tlumic opravdu K.O. :twisted: a majitel auta je cvok ze s tim jezdi.

Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 510
Registrován: 02. 02. 2004 16:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od psena » 05. 02. 2004 01:33

Kdyz pojedes smerem od Stare osady k Malomericim tak po te co projedes pod mostem za kasarnama,tak se dej doprava(kolem prodejny pneu).Je tam specialista na podvozky,dela vsechny testy,digi geometrii za nejnizsi cenu v Brne,Jen jsem zapomel jak se to tam jmenuje...Jinak sam majitel rika ze ty testy jsou jen orientacni.
E 34 M5

athlon_137
Příspěvky: 1885
Registrován: 15. 02. 2003 12:21

Příspěvek od athlon_137 » 05. 02. 2004 06:59

psena píše:Kdyz pojedes smerem od Stare osady k Malomericim tak po te co projedes pod mostem za kasarnama,tak se dej doprava(kolem prodejny pneu).Je tam specialista na podvozky,dela vsechny testy,digi geometrii za nejnizsi cenu v Brne,Jen jsem zapomel jak se to tam jmenuje...Jinak sam majitel rika ze ty testy jsou jen orientacni.
Muzes prosim te trochu vic popsat kde to je? Dik

Kik
Příspěvky: 29
Registrován: 11. 02. 2003 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kik » 05. 02. 2004 10:28

tak jsem si nechal testnout jen ty brzdy, cena byla 240Kc, cas testu tak 5 minut. chlapik najel predni napravou na valce a seslapl pedal, najel zadni napravou udelal 2 testy (2x seslapl pedal) na zadni napravu (asi se mu pri tom prvnim neco nezdalo) pak jeste zkusil rucni brzdu a bylo to. nijak moc na ten pedal asi neskocil, spis se mi zdalo ze na to tlaci postupne. je to okay?

a ted vysledky:

MAXIMALNI BRZDNA SILA NA KOLECH :
Sila na brzdovy pedal (N) :
Predni Prava: 2450...............Zadni Prava : 2130
Predni Leva : 2400...............Zadni Leva : 1990
Sila na paku parkovaci brzdy (N) :
Prava : 1790..........................Leva : 180

UCINNOST BRZD (%)...............Hodnota...............Limit
Provozni....................................72...........>...........50
Nouzova....................................36...........>...........25
Parkovaci...................................16...........>=.........16

DYNAMICKA NESOUMERNOST BRZD (%)......Hodnota..........Limit
Predni provozni............................................3............<.......30
Zadni provozni............................................10...........<.......30

* oznacuje prekroceni meznich hodnot, ale zadny jsem tu nenasel.

takze co ted? vypada to ze je vsechno (myslim brzdy) okay. jeste bych se rad zeptal co ze se u tohoto testu vlastne meri? jen nesoumernosti brzd na naprave (%), nebo na napravach navzajem nebo jsou dane nejake absolutni limity Brzdne sily (prvni tabulka) ?

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 05. 02. 2004 12:34

Kik píše:. nijak moc na ten pedal asi neskocil, spis se mi zdalo ze na to tlaci postupne. je to okay??
to je správně, pokud na pedál dupne, graf (brzdný účinek) bude příliš strmý a neukáže se jeho nárůst tak jako při pomalém zvyšování tlaku na pedál, kdy je vidět, jak jednotl. strany reagují.
Kik píše: Prava : 1790..........................Leva : 180
nezapoměls na nulu?? tyto hodnoty nejsou moc souměrné :)

Kik
Příspěvky: 29
Registrován: 11. 02. 2003 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kik » 05. 02. 2004 16:01

fakt je tam 180, ta leva rucni funguje spatne - radsi ani neparkuju moc ze svahu :)
ale slo mi hlavne o ty absolutni hodnoty - existujou nejake predepsane hodnoty? treba ve vyhlasce nebo v nejakych predpisech pro STK - da se to nekde na netu najit?

jo a co treba nejake mereni pri opakovanem brzdeni? to se asi moc nevede a spis si to delaji vyrobci desticek nebo ne?

Odpovědět