Bordel v sání!!!!

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
E30is
Příspěvky: 98
Registrován: 16. 02. 2007 00:54
Bydliště: České Budějovice

Bordel v sání!!!!

Příspěvek od E30is » 28. 03. 2007 11:46

:arrow: Včera večer jsem po zimě propral otevřenej vzduch filtr a to co sem spatřil v té gumě za váhou vzduchu mě málem složilo!!! :cry: :cry: :cry:

:arrow: Už ta klapka u váhy byla solidně zanešená a v té gumě ty vroubky zevnitř jako by nebyly jak byla zanešená bordelem. A když sem sundal tu gumu tak samo i klapky sání byly pod vrstvou bordelu.

:arrow: Filtr sem řádně vypral, gumu sem umyl, klapky a veškeré plochy sem umyl a bordel odstranil.

:?: Ted otázka: :?:

1)Sundat i klapky a vyčistit pořádně?
2)Kam, do čeho vedou dvě malé hadičky s té velké gumy za váhou vzduchu?
3)Co s toho může bejt když šel bordel do motoru?

Díky za rady a odpovědi.
E30 M40 1994 Individual


Go fast & Drive best

Uživatelský avatar
Logo
Příspěvky: 435
Registrován: 27. 04. 2006 09:42
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od Logo » 28. 03. 2007 13:02

tomu já říkám výbrus za chodu :lol: mohlo ti to postupně vydírat válce podle toho jak dlouho ti to sálo bordel :idea:
Obrázek

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 28. 03. 2007 13:52

To není pravda. Tento bordel tam má každá E30, jelikož do té gumy k sání máš vyvedeno odvětrávání z hlavy. Takže ten jemnej prah, co projde skrz filtr se smíchá s výpary z oleje a udělá to tam takovou sračku. Neřeš to. Vyčisti to a jezdi dál. Jinak už se to tu řešilo vícekrát, stačí hledat. Existují i proti tomu součástky, přes které to odvětrávání jde a neleze to do sání, ale je to drahý a podle mě zbytečný, když to tak soudruzi z BMW vymysleli


To je ta součástka : OCC (OilCatchCan) pohledej na netu

E30is
Příspěvky: 98
Registrován: 16. 02. 2007 00:54
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od E30is » 28. 03. 2007 16:27

To Tweety:

:?: A co kdybych v těch hadičkách udělal nějaké sítko nebo filtr :?:

:idea: Napadlo mě dát tam třeba vystřihnutej kousek z bavlněné nebo papírové dýchací roušky nebo něco takového aby prošel vzduch, ale ne bordel.

:?: Obě jdou z hlavy :?:

:arrow: Ta co je blíž k váze vzduchu byla taky plná bordelu a ta druhá co je blíž klapkám byla suchá čistá :!:
E30 M40 1994 Individual


Go fast & Drive best

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 28. 03. 2007 16:46

E30is píše:To Tweety:

:?: A co kdybych v těch hadičkách udělal nějaké sítko nebo filtr :?:

:idea: Napadlo mě dát tam třeba vystřihnutej kousek z bavlněné nebo papírové dýchací roušky nebo něco takového aby prošel vzduch, ale ne bordel.

:?: Obě jdou z hlavy :?:

:arrow: Ta co je blíž k váze vzduchu byla taky plná bordelu a ta druhá co je blíž klapkám byla suchá čistá :!:
Hele nevim teď z hlavy, na to jsou tu větší odborníci, ale myslím že jedna vede z vačky. Musel bych koukat do motoru. Dát tam nějaké takové sítko já osobně nedoporučuju. Protože ten humus co ti to udělalo v tom sání ti to udělá na té bavlně a přestano to být průchozí. Kašli na to. Vyčisti to a jezdi dál, za rok to zase vyčisti. Kdyby to byl takovej problém, nějakej ten pátek by to do našich vozítek soudruzi jen tak nemontovali

Uživatelský avatar
Logo
Příspěvky: 435
Registrován: 27. 04. 2006 09:42
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od Logo » 29. 03. 2007 13:00

já myslel že tam má toho bordelu víc podle toho co píše :oops:
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 29. 03. 2007 13:09

no ja teda nevim ale ja tam mam jen vysrážený olejový výpary z podtlaku ventildeklu a odvětrani ...to bych bordelem nenazýval...a že by se mi tam nějak dostával prach to si vědim nejsem...zatim jsem to ani u jednoho motoru neměl...

...že to maš v sani neznamena že se ti to dostane někam do mazaci soustavy...to se dostane tak leda do komory a tam to shoří

vyměň filtr...utěsni všechny hadice a vyčisti kam dosahneš...nema cenu s tim nic jinyho vymejšlet
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 78
Registrován: 13. 04. 2005 09:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Speedy » 29. 03. 2007 13:46

OCT - Oil Catch Tank - Nádoba na zachycení oleje ;-)
http://www.racing.mordpower.cz
BMW E36 M3 3.0, cca 320koni, 1110kg - mazec
BMW E36 M3 3,2 - srdeční záležitost - prodáno
BMW E36 M328i, LSD, 215koní, D2 racing: na dvojáka i trochu boky
BMW E36 323i, 190koní, LSD: šlo s tím dělat smyk

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 29. 03. 2007 15:10

taky sem na to narazil kdyz sem rozdelaval sani je to proste odvetravani vyparu oleje a proste totak je :) vycisti a jezdi dal :)
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 29. 03. 2007 17:16

Zajímavý že já tam nic neměl,jen to bylo na omak trochu mastný.V té odvětrací hadici z kliky mám takovou jak bych to nazval drátěnku-drátěný labyrint na ketrém ulpívají hrubé částice oleje a zkondenzovaných par,měl jsem to i u minulého auta ne BMW,a sání jsem nikdy plné humusu něměl.Jó to u kabra když jsme ho dovezli to byla jiná,asi něco co popisujete zde.Co letělo první do hajzlu byl ten slavný hřib alias tuningový filtr,pač přes ten tam dle mě naletělo najvíce jemného prachu,který se na stěnách usadil,po vyčištění je vše opět už více jak rok čisté.
Obrázek

E30is
Příspěvky: 98
Registrován: 16. 02. 2007 00:54
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od E30is » 29. 03. 2007 21:48

Koukám, že asi fakt dám na zpět origo filtr a vyse.. se na nějakej rádoby sportovní. Jinak ten filtr dle výrobce má výdrž milion mil, ale taky se má dle návodu prát cca po 5tis. km a já ho nechal celou zimu a ujel asi 15tis km Takže je dost možný, že propouštěl. Navíc to je nějaká napodobenina Greenu.

To Logo:
Tak myslim, že s množství toho bordelu v té gumě a na klapkách bys naplnil 2dcl panáka. Což si myslim neni zrovna málo.

To adam320:
Bohužel ten filtr asi nefiltroval jak měl a výpary se smíchaly s prachem a vytvořila se velice mazlavá hmota (přirovnal bych tu konzistenci asi jako sádlo když necháš na stole a neschováš do lednčky, takový hodně mazlavý a mastný) A to samé bylo i na klapkách od sání v takovém množství, že klapky vypadaly jako černě lakované místo kovové.

To Speedy:
Kde a za kolik to sehnat to OCT ???

To dargon:
Je fakt, že když sem ten otevřenej filtr namontoval a opral po těch 5tis.km jak píšou v návodu tak to nebylo tak hrozný a byla jen lehce špinavá klapka na váze vzduchu a guma za váhou suchá a čistá. Ale teď mě to prostě dostalo. Jako by ten filtr ztrácel schopnost filtrace a čim déle je používán tím sou mezery větší a propouští víc prachu.

To DVORIS:
Je fakt, že u mojeho prvního BMW bylo sání origo airbox s klasickým papírovým filtrem a nikdy s tim žádné takové problémy nebyly.

..............................................
Na druhou stranu mě teď napadlo. Co kdyby se upravyl přívod do origo air boxu aby tam líp proudil vzduch, ale jinak vše bylo jak má a šlo to přes origo papírovej filtr...
Sice Green tvrdí, že jejich bavlněné filtry mají lepší proudění, ale zároveň si myslim, že asi i větší propustnost nečistot.
Zase "ale" Když bude dostatečně naimpregnovanej tak odolá i vlhkosti a prachu což papírovej asi moc dobře ne.
No nevim no, ale asi poputuje papírák na zpět. Jestli nevymyslim jinou variantu.

Každopádně díky moc za postřehy a rady.

Díky!
E30 M40 1994 Individual


Go fast & Drive best

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 29. 03. 2007 21:56

Já měl v 320i normál air-box a měl jsem tam totéž co popisuješ. Vyčistil jsem a jezdil dál.

OCC(OCC) je třeba tady www.bidrin.cz

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 29. 03. 2007 21:58

E30is píše: Na druhou stranu mě teď napadlo. Co kdyby se upravyl přívod do origo air boxu aby tam líp proudil vzduch, ale jinak vše bylo jak má a šlo to přes origo papírovej filtr...
Sice Green tvrdí, že jejich bavlněné filtry mají lepší proudění, ale zároveň si myslim, že asi i větší propustnost nečistot.
Zase "ale" Když bude dostatečně naimpregnovanej tak odolá i vlhkosti a prachu což papírovej asi moc dobře ne.
No nevim no, ale asi poputuje papírák na zpět. Jestli nevymyslim jinou variantu.
Ten origo přívod vzduchu není moc dobře udělanej, jak mi tuším říkal ,,318is" , moh by být lépe umístěn a na jeho začátek by se mohl dát trychtýřek, aby čerpal více vzduchu. Koupit novej papír filtr, nebo jej dobře omývat. No a pak si myslím, že už není moc argumentů pro takový ty barevný kuželíky :lol:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 78
Registrován: 13. 04. 2005 09:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Speedy » 30. 03. 2007 17:21

TEn humus v sání vzniká i zpětným prouděním z válců atd. To není jen tím sportovním filtrem. Navíc u starších motorů je před klapku navedené to odsávání vačkové hřídele, takže tam putuje olej.výpary. to se dá omezit tím OCT, jinak je to bez šance. Ještě se to dělá tak, že se to odvětrání připojí na speciální malý filtřík, který zachytává bordel, ale je třeba ho často prát. A samo se nesmí zapomenout ucpat ten vstup před klapkou :-)
http://www.racing.mordpower.cz
BMW E36 M3 3.0, cca 320koni, 1110kg - mazec
BMW E36 M3 3,2 - srdeční záležitost - prodáno
BMW E36 M328i, LSD, 215koní, D2 racing: na dvojáka i trochu boky
BMW E36 323i, 190koní, LSD: šlo s tím dělat smyk

E30is
Příspěvky: 98
Registrován: 16. 02. 2007 00:54
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od E30is » 31. 03. 2007 00:53

To Speedy:
Takže jestli to dobře chápu tak tu první hadičku co je hned za váhou propojit přes OCT a tu druhou co je blíž klapkám ucpat?
Nebo to myslíš tak, že na tu první dát ten filtřík a OCT napojit na obě?
E30 M40 1994 Individual


Go fast & Drive best

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 31. 03. 2007 14:44

Vivat sport hyper super tuzing filterz :lol:

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 31. 03. 2007 17:55

Jirka325 píše:Vivat sport hyper super tuzing filterz :lol:
Mi teď nabízel cikán v práci u mladý tuningový pedály Type R :twisted:

Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 78
Registrován: 13. 04. 2005 09:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Speedy » 31. 03. 2007 19:25

E30is píše:To Speedy:
Takže jestli to dobře chápu tak tu první hadičku co je hned za váhou propojit přes OCT a tu druhou co je blíž klapkám ucpat?
Nebo to myslíš tak, že na tu první dát ten filtřík a OCT napojit na obě?
Vubec netusim, jak ty hadicky mas v aute natahany. Ale urcite bud OCT nebo filtrik, ne oboje dohromady. Nejlepsi bude, kdyz ti to nedko ukaze primo na tvem aute.
http://www.racing.mordpower.cz
BMW E36 M3 3.0, cca 320koni, 1110kg - mazec
BMW E36 M3 3,2 - srdeční záležitost - prodáno
BMW E36 M328i, LSD, 215koní, D2 racing: na dvojáka i trochu boky
BMW E36 323i, 190koní, LSD: šlo s tím dělat smyk

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 01. 04. 2007 00:08

Tweety píše:Mi teď nabízel cikán v práci u mladý tuningový pedály Type R :twisted:
Ty jsou taky dobry, ber je, neni nad to mackat vsechny pedaly najednou :lol:

E30is
Příspěvky: 98
Registrován: 16. 02. 2007 00:54
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od E30is » 02. 04. 2007 13:16

Jirka325 píše:Vivat sport hyper super tuzing filterz :lol:

Nevim proč by to měl bejt tuzing.
Prostě nechci aby se mi dostával bordel do motoru.
Aby ten motor vydržel déle.
A to, že přidám účelnou věc mi nepřijde jako tuzing
E30 M40 1994 Individual


Go fast & Drive best

Odpovědět