Přečipování Ety
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Přečipování Ety
Kluci chtěl bych zkusit fleshnout chip v mí eťe. Přihoďte sem nějakej odkaz odkud bych to mohl stáhnout.
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
Na klubových stránkách, které teď tuším nejsou k dispozici najdeš prográmky použitelné pouze pro ETU od 12/86. Kdysi jsem se pokoušel odstranit omezovač otáček na ETĚ r 85 a nikdy jsem nezjistil způsob k úpravě "starého" typu jednotky Motronic s diskrétnímy prvky. Tak ti držím palce, abys měl novější verzi.
- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Kurna a jak to poznam? Co mam za jednotku? Urcite je to Motronik ale nevim kdy to bylo vyrobeny, maj ty novejsi nejakej specialni znakMelisek_076 píše:Na klubových stránkách, které teď tuším nejsou k dispozici najdeš prográmky použitelné pouze pro ETU od 12/86. Kdysi jsem se pokoušel odstranit omezovač otáček na ETĚ r 85 a nikdy jsem nezjistil způsob k úpravě "starého" typu jednotky Motronic s diskrétnímy prvky. Tak ti držím palce, abys měl novější verzi.

Jo a kterej motor to je sou tam jenom 325icka a 327i nebo se to proste lisi cislem pocitace?
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
No, tak to je celkem problém. Jestli nechceš hned překopávat motor, tak jediné řešení, které by bylo podle mne funkční by znamenalo vyněnit celý motorový kabelový svazek spolu s M1.1, a pak by sis mohl dovolit lehčí diferenciál, čímž bys dosáhl lepšího odpichu při zachování stejné max. rychlosti. Takže - jestli nemáš garáž a nebaví tě se v tom vysloveně šťourat, radím kašlat na to. ETA je sama o sobě dobře vymyšlená a v okamžiku, kdy do ní začneš neoriginálně zasahovat zmizí její hlavní dobrá vlastnost: nízká spotřeba
ladit etu
VYKASLI SE NA NESMYSLNY CIPOVANI ETY ,HOVNO SI POMUZES,NEJLEPSI JE SUNDAT HLAVU A DAT NA NI HLAVU Z 2,5i vcetne elektroniky,SANI A RIDICI JEDNOTKY DOSAHNES TOHO CO CHYBI 2,5i A TJ.KROUTAK -2,5i SAMA O SOBE MA TOCKY A S TIM SPODKEM Z ETY I TAHNE MEL BYS TAM PAK MIT SKORO 195PS,NABRUS VACKU,A UDELEJ SVODY A ZADNA E36 SE NECHYTA MARTIN WANA
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
Milý Wano, přestavba motorů ETA na plnotučnou 2,7 se tady několikrát probírala a je velmi podrobně popsána na e30.de, v každém případě fofrem psaný rady tvého typu mne děsí.
V každém případě, kdyby Havran dal na tvojí radu, tak je v řiti, poniváč vlastní 122PS motor s vydutými písty a při použití hlavy z 325i s velkým spalovacím prostorem by měl velmi malý kompresní poměr, dál nabroušená vačka a spodek, který má nalítáno 300tkm bez G.O. spodku je cesta do pekel. Touto metodou bys nezískal ani krouťák, ani výkon ve vysokých točkách, zato bys proinvestoval minimálně 15.000,- a výsledek napendrek. Mimoto, natrhnutí "jakékoli e36" je se tvými 195PS směšné, zkus si to někdy! 328i, M3, 325i s Vanosem jsou všechny rychlejší a 2,8 a 2,5 si můžou podávat ruku s 2,7i od Alpiny, Hartge a Schnitzera
) Máte někdo vytříbenější názor?
V každém případě, kdyby Havran dal na tvojí radu, tak je v řiti, poniváč vlastní 122PS motor s vydutými písty a při použití hlavy z 325i s velkým spalovacím prostorem by měl velmi malý kompresní poměr, dál nabroušená vačka a spodek, který má nalítáno 300tkm bez G.O. spodku je cesta do pekel. Touto metodou bys nezískal ani krouťák, ani výkon ve vysokých točkách, zato bys proinvestoval minimálně 15.000,- a výsledek napendrek. Mimoto, natrhnutí "jakékoli e36" je se tvými 195PS směšné, zkus si to někdy! 328i, M3, 325i s Vanosem jsou všechny rychlejší a 2,8 a 2,5 si můžou podávat ruku s 2,7i od Alpiny, Hartge a Schnitzera

- Havran
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25. 07. 2003 09:25
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Kontaktovat uživatele:
Jo tohle se tu probiralo uz hodne, nechci do toho srat takovy penize to uz bych spis dal na vzhled a do podvozku, protoze jde predevsim o to jakej je kdo ridic a jak ma to auto v krvy. Jednou jsme zavodili s brachou ja mel jeho sciro 1.8 a on 1.3lxi felinu a dal mi na prdel protoze jsem se bal.Chtel jsem jenom vyzkouset jak by se to auto chovalo pri mirnym precipovanim, jestli by se opravdu zved vykon a klesla treba i ta spotreba.
-
- Příspěvky: 2812
- Registrován: 28. 01. 2004 07:19
- Bydliště: Litomyšl
Melisek 076 napsal:
325i s Vanosem jsou všechny rychlejší a 2,8 a 2,5 si můžou podávat ruku s 2,7i od Alpiny, Hartge a Schnitzera
) Máte někdo vytříbenější názor?[/quote]
Nechci se hádat, ale se svojí 327i mám vyzkoušeno, že ujedu 325i e36. S 328i nebyl rozdíl. To jsou moje zkušenosti, ale nechci je nikomu vnucovat.
325i s Vanosem jsou všechny rychlejší a 2,8 a 2,5 si můžou podávat ruku s 2,7i od Alpiny, Hartge a Schnitzera

Nechci se hádat, ale se svojí 327i mám vyzkoušeno, že ujedu 325i e36. S 328i nebyl rozdíl. To jsou moje zkušenosti, ale nechci je nikomu vnucovat.
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
Pro Frantu:
Předhodil jsem papírové hodnoty, max rychlost 325iE36 je 233km/h, zrychlení 7,9. Max rychlost 328iE36 je 238km/h, zrychlení 7,3.
Alpina B3 2,7 - v max 231km/h, 0-100 = 6,9s, diff 3,73
Nechci srážet 2,7i jako takovou (sám jí fandím a také vlastním), ale myslím si, že u nás málokdo má takovou, která vykazuje hodnoty Alpiny B3, např kvůli odlišnostem vzniklým při samovýrobě. V každém případě k tomu, že ujedeš 325i mi nezbývá než potěšeně gratulovat. Mimoto snažil jsem se v předchozím příspěvku konstatovat, že s úpravou od Wany by to na "jakoukoli e36" rozhodně nestačilo.
Apropo, nechtěl bys jako "dvasedmař" popsat, jakou máš variantu motoru, cos všechno přizpůsobil a jak ti to funguje? klidně můžeš do "SZ", klidně se také podělím. Chystám na sezónu pár zásahů, ale ještě nejsem o všem pevně rozhodnutý.
Mimoto, s 328iE36 jsem sprintoval v Krásně s Lopolem, a natrhnul mě. Ale je fakt, že to bylo na mokru a posral jsem start, a s odstupem se to pozoruje blbě, poniváč to jelo celkem podobně...
Předhodil jsem papírové hodnoty, max rychlost 325iE36 je 233km/h, zrychlení 7,9. Max rychlost 328iE36 je 238km/h, zrychlení 7,3.
Alpina B3 2,7 - v max 231km/h, 0-100 = 6,9s, diff 3,73
Nechci srážet 2,7i jako takovou (sám jí fandím a také vlastním), ale myslím si, že u nás málokdo má takovou, která vykazuje hodnoty Alpiny B3, např kvůli odlišnostem vzniklým při samovýrobě. V každém případě k tomu, že ujedeš 325i mi nezbývá než potěšeně gratulovat. Mimoto snažil jsem se v předchozím příspěvku konstatovat, že s úpravou od Wany by to na "jakoukoli e36" rozhodně nestačilo.
Apropo, nechtěl bys jako "dvasedmař" popsat, jakou máš variantu motoru, cos všechno přizpůsobil a jak ti to funguje? klidně můžeš do "SZ", klidně se také podělím. Chystám na sezónu pár zásahů, ale ještě nejsem o všem pevně rozhodnutý.
Mimoto, s 328iE36 jsem sprintoval v Krásně s Lopolem, a natrhnul mě. Ale je fakt, že to bylo na mokru a posral jsem start, a s odstupem se to pozoruje blbě, poniváč to jelo celkem podobně...
chip na ETU
Čau kluci.Mám 325e r.v.87 a až doteď jsem plánoval už zmiňovanou úpravu,a sice hlava z 325i.S těma vydutýma pístama jste mě zviklali,dodnes totiž nevím,kterou verzi motoru mám:papírově je to totiž 1674ccm 95kW,což se nikdy(pokud vím)nevyrábělo.Můžete mi s tím nějak pomoct,že bych napsal třeba č.motoru nebo tak něco...Chtěl bych to nějak vzpružit,už je to moc líný...
Jo jinak,když už jsme u těch chipů,já jsem tam šoupl ř.j. z M30 3,0i (konkrétně 530i E34),bylo to buď anebo,ale díky Bohu to šlape doteď.Občas to trochu cukne při akceleraci,bál jsem se,aby to nepodpálilo ventily,jestli to nemá třeba jinak zápaly,ale škube to furt stejně...Nebyl jsem na brzdě,ale má to teď slušnější krouťák a pár poníků taky přiskočilo:mám 205/50/15 a točím se ještě na trojku!Tak mi pls helfněte s tou hlavou,přivítám každou radu...Díík!

- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
Objem je u obou 2693ccm, v roce 87 se dělala verze 95kW, to souhlasí. Na bloku budeš mít kousek za aľtíkem, kus nad měrkou, vyražený zarezlý číslo - typ motoru, bude se těžko hledat, ale musíš. Správný typ pro nejvýkonnější přestavbu je 27-6 KB. V případě, že bys našel 27-6 KA, tak je to špatně.
Ale 95 kW je výhra. Hlavě z 325i nic nestojí v cestě, ale levnější pro tebe je upravit tvojí hlavu (vyvrtat nové mazací kanálky pro ložiska 5 x uložené vačky). Hlava na motoru 95kW je konstrukčně shodná s 325i, chybí jí pouze zmíněné kanálky. Takže můžeš začít hledat na e30.de v sekci motoren - umbauanleitung M20B27. Gratulation!!!
Ale 95 kW je výhra. Hlavě z 325i nic nestojí v cestě, ale levnější pro tebe je upravit tvojí hlavu (vyvrtat nové mazací kanálky pro ložiska 5 x uložené vačky). Hlava na motoru 95kW je konstrukčně shodná s 325i, chybí jí pouze zmíněné kanálky. Takže můžeš začít hledat na e30.de v sekci motoren - umbauanleitung M20B27. Gratulation!!!
jsem rad ze se rozbehla diskuse ,upravu o ktere jsem mluvil tak tu jsem si nevymyslel znam lidi v srn ktery to maji vyzkousene nicmeme sere me kdyz do tehle diskuse pletes m3 o tom tady neni rec bavi me se koncepcne o 20let starym sergej/nechci ho tim hanit mel jsem jich asi pet/ mel jsem na mysli 2,5 24v a to neni oproti osmiventilu zadny zazrak ,ja taky nemam rad experimenty a proto letos prasknu do kombika /e30/ 3,5 protoze je to dost muziky za par korun
hlava
Dík moc za dobrý rady.Na hledání čísla je už trochu pozdě,tak jsem aspoň mrkl do papírů a podle těch je to 276KB.Ještě ověřím,jestli to sedí,ten TP je nějaký zprzněný(asi opsali blbě objem z německých papírů)-jinak tam snad sedí všechno.Kdyby už napsali aspoň 2499ccm!!
Hned se na ten návod mrknu,snad to i přelouskám...
Jo,ještě se chci zeptat,jestli je nutná i výměna sání a elektroniky za 325i,jak to tu bylo zmiňováno.Je snad nějaký rozdíl ve stříkačce?A je nutná jednotka,nebo je shodná?;Když už jsme u těch jednotek:nevíš náhodou,jestli můžu něco pokazit,kdybych tam nechal tu jednotku z třílitra?Fakt nevím,mám teď 100km/h za nějakých 8s(no dobře,já vím,nic moc,ale proti sériovce...),ale jestli by si to rozumělo i s upravenou hlavou...No a poslední dotaz:Co ta hlava udělá se spotřebou???Ještě jednou díky moc!!!

