Volnoběh 325i problém

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
PetrGR
Příspěvky: 5
Registrován: 11. 03. 2007 00:21
Bydliště: Praha východ

Volnoběh 325i problém

Příspěvek od PetrGR » 11. 03. 2007 00:35

Ahoj všichni, chtěl bych vás poprosit o pomoc. Koupil jsem E30 325i r.v.87 a kolísá mi volnoběh. Zkoušel jsem vyměnit regulátor volnoběhu a váhu vzduchu, ale nepomohlo to. Svíčky jsou OK. Máte někdo zkušenost? Kde se nastavuje volnoběh? Na klapce je akorát doraz, jinak jsem nic nenašel. Děkuju moc za rady
E30 Kurvahošigutentág i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 03. 2007 01:24

nekdy si pripadam jak v pomocne skole.... zkousel si hledat zde na foru? se to probira tak 5x tydne, co s volnobehem
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 11. 03. 2007 08:10

Max-Max píše:nekdy si pripadam jak v pomocne skole.... zkousel si hledat zde na foru? se to probira tak 5x tydne, co s volnobehem
Pěkný přivítání.
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Volnoběh 325i problém

Příspěvek od Venca » 11. 03. 2007 09:38

PetrGR píše:Ahoj všichni, chtěl bych vás poprosit o pomoc. Koupil jsem E30 325i r.v.87 a kolísá mi volnoběh. Zkoušel jsem vyměnit regulátor volnoběhu a váhu vzduchu, ale nepomohlo to. Svíčky jsou OK. Máte někdo zkušenost? Kde se nastavuje volnoběh? Na klapce je akorát doraz, jinak jsem nic nenašel. Děkuju moc za rady
Pokud bych měl 325i a tohle musel řešit, zkontroluju:

1. těsnost sání

2. funkci spínače škrtící klapky (SKUTEČNĚ FUNKCI, ne jen "cvaká, je dobrej")

Na foru hledej, jsou tu někde i odkazy na manuály.

Uživatelský avatar
PetrGR
Příspěvky: 5
Registrován: 11. 03. 2007 00:21
Bydliště: Praha východ

Příspěvek od PetrGR » 11. 03. 2007 10:11

Tak jsem hledal a asi mám víc problémů najednou, volnoběh zlobí stejně jak za studena, tak za tepla a z výfuku jde cítit benzín (bohatá směs). Zkusim ještě tu těsnost. Jinak nemáte někdo případně tip, kde je dobrý servis na seřízení a kontrolu čidel? Díky moc
E30 Kurvahošigutentág i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 03. 2007 11:32

PetrGR píše:Tak jsem hledal a asi mám víc problémů najednou, volnoběh zlobí stejně jak za studena, tak za tepla a z výfuku jde cítit benzín (bohatá směs). Zkusim ještě tu těsnost. Jinak nemáte někdo případně tip, kde je dobrý servis na seřízení a kontrolu čidel? Díky moc
Tam může dělat problém i nefungující lambda sonda a cokoli dalšího.

Nejlépší řešení = diagnostika BOSCH, ale opravdu DIAGNOSTIKA a ne parta namachrovaných týpků.

Já to měl u p. Dezorta, Město Touškov. Pro tebe bohužel 100 km daleko.

Uživatelský avatar
PetrGR
Příspěvky: 5
Registrován: 11. 03. 2007 00:21
Bydliště: Praha východ

Příspěvek od PetrGR » 11. 03. 2007 12:26

Právě, se bojim, že na to stejně nepřijdu. Tady v okolí na východ od Prahy mě napadá jen BMW Krotil a pak co vim v Bohnicích AUTOHELP. Tam by to měli zvládnout, ne? Nebo máte někdo tip kde jinde Praha a okolí? Díky moc
E30 Kurvahošigutentág i

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 11. 03. 2007 14:41

Venca píše:Já to měl u p. Dezorta, Město Touškov. Pro tebe bohužel 100 km daleko.
Zkus to, ja to mam taky 100km daleko, byl jsem tam uz dvakrat a vyplati se to. Za kvalitu se holt plati.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 03. 2007 22:44

Zakladni zjisteni tesnosti okruhu sani - natocenej motor sundat vicko z ventildeklu. Pokud se znatelne rozhodi volnobeh az k chcipnuti, sani je tesne a diru na 95% nema. Sanim se mysli komplet celej okruh vzduchu a oleje pac je to propojeno.

Nejdriv zacni resetem baterky. odpoj na par minut, pak zapoj, tim se smazou chyby v RJ. Pak zkousej. Pokracuj vickem. Pak hledej jak radil Venca - spinac volnobehu. Pak se koukni na regulator. Pak na vahu ( coz si ovsem myslim ze bude na prvni nebo druhe mozne pricine, nejcastejsi problem je vaha). Pak lambda. Pak cidla. Pak napis.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
PetrGR
Příspěvky: 5
Registrován: 11. 03. 2007 00:21
Bydliště: Praha východ

Příspěvek od PetrGR » 12. 03. 2007 09:00

Tak jsem na to přišel, resp. doufám. Měnil jsem regulátor, váhu, lambdu, kontroloval svíčky, vyčistil víčko a palec. Nepomohlo. Pak jsem našel vývod na podtlak za snímačem polohy škrtící klapky, byl tam vypadlý ventil na aktivní uhlí (nebo co to je :) ). Ale ani to nepomohlo. No každopádně jsem už fakt nevěděl co, tak jsem šel po sání a na 2. válci je vystřelený těsnění, takže to tam přisává :oops: . V týdnu to shodim a vyměnim těsnění a doufám, že už to bude OK... Díky moc za rady...
E30 Kurvahošigutentág i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 03. 2007 22:11

tak to je fajn....

ad tva kara: nezijes doufam v omylu ze je to prave to auto z filmu, ze ne?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
PetrGR
Příspěvky: 5
Registrován: 11. 03. 2007 00:21
Bydliště: Praha východ

Příspěvek od PetrGR » 13. 03. 2007 10:34

Max-Max píše:tak to je fajn....

ad tva kara: nezijes doufam v omylu ze je to prave to auto z filmu, ze ne?
Ne, on měl plasťáka... :oops:
E30 Kurvahošigutentág i

FalkenE30
Příspěvky: 21
Registrován: 12. 03. 2007 20:27
Bydliště: Mratín

Příspěvek od FalkenE30 » 15. 03. 2007 08:58

Max-Max píše:Zakladni zjisteni tesnosti okruhu sani - natocenej motor sundat vicko z ventildeklu. Pokud se znatelne rozhodi volnobeh az k chcipnuti, sani je tesne a diru na 95% nema. Sanim se mysli komplet celej okruh vzduchu a oleje pac je to propojeno.

Nejdriv zacni resetem baterky. odpoj na par minut, pak zapoj, tim se smazou chyby v RJ. Pak zkousej. Pokracuj vickem. Pak hledej jak radil Venca - spinac volnobehu. Pak se koukni na regulator. Pak na vahu ( coz si ovsem myslim ze bude na prvni nebo druhe mozne pricine, nejcastejsi problem je vaha). Pak lambda. Pak cidla. Pak napis.
jak jsi prisel na to ze by to melo skoro chcipnout kdyz sundas vicko z ventil deklu?ja mam motor m20 a co se tyce otacek jak na volnobeh tak pri ohratym mootoru mi drzi otacky perfektne a kdyz sundam to vicko tak si to plynule snizi otacky ale rozhodne to nijak nezacne chcipat jen si to snizi otacky.a rikam otacky mi to drzi bezvadne a s motorem nemam jedinej problem

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 03. 2007 23:48

FalkenE30 píše:
Max-Max píše:Zakladni zjisteni tesnosti okruhu sani - natocenej motor sundat vicko z ventildeklu. Pokud se znatelne rozhodi volnobeh az k chcipnuti, sani je tesne a diru na 95% nema. Sanim se mysli komplet celej okruh vzduchu a oleje pac je to propojeno.

Nejdriv zacni resetem baterky. odpoj na par minut, pak zapoj, tim se smazou chyby v RJ. Pak zkousej. Pokracuj vickem. Pak hledej jak radil Venca - spinac volnobehu. Pak se koukni na regulator. Pak na vahu ( coz si ovsem myslim ze bude na prvni nebo druhe mozne pricine, nejcastejsi problem je vaha). Pak lambda. Pak cidla. Pak napis.
jak jsi prisel na to ze by to melo skoro chcipnout kdyz sundas vicko z ventil deklu?ja mam motor m20 a co se tyce otacek jak na volnobeh tak pri ohratym mootoru mi drzi otacky perfektne a kdyz sundam to vicko tak si to plynule snizi otacky ale rozhodne to nijak nezacne chcipat jen si to snizi otacky.a rikam otacky mi to drzi bezvadne a s motorem nemam jedinej problem
zkus si nastudovat jak je resen okruh oleje a okrus sani, kde je spojenej a kde se to projevuje a co udela bypassovej vzduch mimo mereni vahy

otacky drzi perfektne? mozna nekdo uz ladil klapku sroubkem a i kdyby chtel chcipnou sroubek nepusti :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

FalkenE30
Příspěvky: 21
Registrován: 12. 03. 2007 20:27
Bydliště: Mratín

Příspěvek od FalkenE30 » 16. 03. 2007 09:34

otacky drzi perfektne za tim si stojim.a ten sroub na klapce neni dotahovanej.predtim byl,pac houpal volnobeh a byl v haji potenciometr.jak jsem vymenil potenciometr tak ten sroub jsem hned povolil a ani se ty klapky nedotyka :wink: vim co mi dela motor a jak se chova a za tim co pisu si stojim

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 03. 2007 11:26

FalkenE30 píše:otacky drzi perfektne za tim si stojim.a ten sroub na klapce neni dotahovanej.predtim byl,pac houpal volnobeh a byl v haji potenciometr.jak jsem vymenil potenciometr tak ten sroub jsem hned povolil a ani se ty klapky nedotyka :wink: vim co mi dela motor a jak se chova a za tim co pisu si stojim
uvaz sam - vzduch je sniman pres vahu, k teto hodnote je prirazena hodnota doby otevreni pro vstriky. Pokud je auto na volnobehu, signal o nulove vychylce klapky spolu se signalem o teplote a signalem z lambdy a signalem z regulatora volnobehu pres RJ ridi dobu otevreni vstriku. Vsude je sniman nebo alespon default urcena hodnota prutoku vzduchu. Tudiz kdyz otevres vicko na hlave, pustis vzduch mimo vahu, udelas prilis chudou smes s velkym mnozstvim vzduchu a malo paliva, motor tudiz ma tendenci chcipnout. Jedinou vyjimku vidim v prilis bohate standardni smesi, nebo nepresne ventily. Mozna se vsak mylim, nekolik malo e30 sem uz vsak uspesne dosteloval.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

FalkenE30
Příspěvky: 21
Registrován: 12. 03. 2007 20:27
Bydliště: Mratín

Příspěvek od FalkenE30 » 18. 03. 2007 09:26

počkej ty tvrdíš,že bych mohl mít špatně seřízený ventily?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 03. 2007 10:04

FalkenE30 píše:počkej ty tvrdíš,že bych mohl mít špatně seřízený ventily?
netvrdim, jen je to jeden z moznejch duvodu spolu s necim jinym.... kontrolni otazka: kdyz sundas vicko za behu motoru, fouka odsud nebo je tam spis podtlak (vicko je jakoby pri davani zpet pricucnuto) ?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

FalkenE30
Příspěvky: 21
Registrován: 12. 03. 2007 20:27
Bydliště: Mratín

Příspěvek od FalkenE30 » 18. 03. 2007 10:07

tak to nevím musel bych se podívat,ale rozhodně to nefouká.jestli to ovšem nasává to netušim. :? to schválně zkouknu

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 31. 03. 2007 20:55

FalkenE30 píše:tak to nevím musel bych se podívat,ale rozhodně to nefouká.jestli to ovšem nasává to netušim. :? to schválně zkouknu
jak si to vyresil?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět