Volnoběh 325i problém
Volnoběh 325i problém
Ahoj všichni, chtěl bych vás poprosit o pomoc. Koupil jsem E30 325i r.v.87 a kolísá mi volnoběh. Zkoušel jsem vyměnit regulátor volnoběhu a váhu vzduchu, ale nepomohlo to. Svíčky jsou OK. Máte někdo zkušenost? Kde se nastavuje volnoběh? Na klapce je akorát doraz, jinak jsem nic nenašel. Děkuju moc za rady
E30 Kurvahošigutentág i
- Lukáš Brandejs
- Příspěvky: 718
- Registrován: 28. 05. 2006 17:12
- Bydliště: Praha
Re: Volnoběh 325i problém
Pokud bych měl 325i a tohle musel řešit, zkontroluju:PetrGR píše:Ahoj všichni, chtěl bych vás poprosit o pomoc. Koupil jsem E30 325i r.v.87 a kolísá mi volnoběh. Zkoušel jsem vyměnit regulátor volnoběhu a váhu vzduchu, ale nepomohlo to. Svíčky jsou OK. Máte někdo zkušenost? Kde se nastavuje volnoběh? Na klapce je akorát doraz, jinak jsem nic nenašel. Děkuju moc za rady
1. těsnost sání
2. funkci spínače škrtící klapky (SKUTEČNĚ FUNKCI, ne jen "cvaká, je dobrej")
Na foru hledej, jsou tu někde i odkazy na manuály.
Tam může dělat problém i nefungující lambda sonda a cokoli dalšího.PetrGR píše:Tak jsem hledal a asi mám víc problémů najednou, volnoběh zlobí stejně jak za studena, tak za tepla a z výfuku jde cítit benzín (bohatá směs). Zkusim ještě tu těsnost. Jinak nemáte někdo případně tip, kde je dobrý servis na seřízení a kontrolu čidel? Díky moc
Nejlépší řešení = diagnostika BOSCH, ale opravdu DIAGNOSTIKA a ne parta namachrovaných týpků.
Já to měl u p. Dezorta, Město Touškov. Pro tebe bohužel 100 km daleko.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Zakladni zjisteni tesnosti okruhu sani - natocenej motor sundat vicko z ventildeklu. Pokud se znatelne rozhodi volnobeh az k chcipnuti, sani je tesne a diru na 95% nema. Sanim se mysli komplet celej okruh vzduchu a oleje pac je to propojeno.
Nejdriv zacni resetem baterky. odpoj na par minut, pak zapoj, tim se smazou chyby v RJ. Pak zkousej. Pokracuj vickem. Pak hledej jak radil Venca - spinac volnobehu. Pak se koukni na regulator. Pak na vahu ( coz si ovsem myslim ze bude na prvni nebo druhe mozne pricine, nejcastejsi problem je vaha). Pak lambda. Pak cidla. Pak napis.
Nejdriv zacni resetem baterky. odpoj na par minut, pak zapoj, tim se smazou chyby v RJ. Pak zkousej. Pokracuj vickem. Pak hledej jak radil Venca - spinac volnobehu. Pak se koukni na regulator. Pak na vahu ( coz si ovsem myslim ze bude na prvni nebo druhe mozne pricine, nejcastejsi problem je vaha). Pak lambda. Pak cidla. Pak napis.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Tak jsem na to přišel, resp. doufám. Měnil jsem regulátor, váhu, lambdu, kontroloval svíčky, vyčistil víčko a palec. Nepomohlo. Pak jsem našel vývod na podtlak za snímačem polohy škrtící klapky, byl tam vypadlý ventil na aktivní uhlí (nebo co to je
). Ale ani to nepomohlo. No každopádně jsem už fakt nevěděl co, tak jsem šel po sání a na 2. válci je vystřelený těsnění, takže to tam přisává
. V týdnu to shodim a vyměnim těsnění a doufám, že už to bude OK... Díky moc za rady...


E30 Kurvahošigutentág i
jak jsi prisel na to ze by to melo skoro chcipnout kdyz sundas vicko z ventil deklu?ja mam motor m20 a co se tyce otacek jak na volnobeh tak pri ohratym mootoru mi drzi otacky perfektne a kdyz sundam to vicko tak si to plynule snizi otacky ale rozhodne to nijak nezacne chcipat jen si to snizi otacky.a rikam otacky mi to drzi bezvadne a s motorem nemam jedinej problemMax-Max píše:Zakladni zjisteni tesnosti okruhu sani - natocenej motor sundat vicko z ventildeklu. Pokud se znatelne rozhodi volnobeh az k chcipnuti, sani je tesne a diru na 95% nema. Sanim se mysli komplet celej okruh vzduchu a oleje pac je to propojeno.
Nejdriv zacni resetem baterky. odpoj na par minut, pak zapoj, tim se smazou chyby v RJ. Pak zkousej. Pokracuj vickem. Pak hledej jak radil Venca - spinac volnobehu. Pak se koukni na regulator. Pak na vahu ( coz si ovsem myslim ze bude na prvni nebo druhe mozne pricine, nejcastejsi problem je vaha). Pak lambda. Pak cidla. Pak napis.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
zkus si nastudovat jak je resen okruh oleje a okrus sani, kde je spojenej a kde se to projevuje a co udela bypassovej vzduch mimo mereni vahyFalkenE30 píše:jak jsi prisel na to ze by to melo skoro chcipnout kdyz sundas vicko z ventil deklu?ja mam motor m20 a co se tyce otacek jak na volnobeh tak pri ohratym mootoru mi drzi otacky perfektne a kdyz sundam to vicko tak si to plynule snizi otacky ale rozhodne to nijak nezacne chcipat jen si to snizi otacky.a rikam otacky mi to drzi bezvadne a s motorem nemam jedinej problemMax-Max píše:Zakladni zjisteni tesnosti okruhu sani - natocenej motor sundat vicko z ventildeklu. Pokud se znatelne rozhodi volnobeh az k chcipnuti, sani je tesne a diru na 95% nema. Sanim se mysli komplet celej okruh vzduchu a oleje pac je to propojeno.
Nejdriv zacni resetem baterky. odpoj na par minut, pak zapoj, tim se smazou chyby v RJ. Pak zkousej. Pokracuj vickem. Pak hledej jak radil Venca - spinac volnobehu. Pak se koukni na regulator. Pak na vahu ( coz si ovsem myslim ze bude na prvni nebo druhe mozne pricine, nejcastejsi problem je vaha). Pak lambda. Pak cidla. Pak napis.
otacky drzi perfektne? mozna nekdo uz ladil klapku sroubkem a i kdyby chtel chcipnou sroubek nepusti

325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
uvaz sam - vzduch je sniman pres vahu, k teto hodnote je prirazena hodnota doby otevreni pro vstriky. Pokud je auto na volnobehu, signal o nulove vychylce klapky spolu se signalem o teplote a signalem z lambdy a signalem z regulatora volnobehu pres RJ ridi dobu otevreni vstriku. Vsude je sniman nebo alespon default urcena hodnota prutoku vzduchu. Tudiz kdyz otevres vicko na hlave, pustis vzduch mimo vahu, udelas prilis chudou smes s velkym mnozstvim vzduchu a malo paliva, motor tudiz ma tendenci chcipnout. Jedinou vyjimku vidim v prilis bohate standardni smesi, nebo nepresne ventily. Mozna se vsak mylim, nekolik malo e30 sem uz vsak uspesne dosteloval.FalkenE30 píše:otacky drzi perfektne za tim si stojim.a ten sroub na klapce neni dotahovanej.predtim byl,pac houpal volnobeh a byl v haji potenciometr.jak jsem vymenil potenciometr tak ten sroub jsem hned povolil a ani se ty klapky nedotykavim co mi dela motor a jak se chova a za tim co pisu si stojim
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
netvrdim, jen je to jeden z moznejch duvodu spolu s necim jinym.... kontrolni otazka: kdyz sundas vicko za behu motoru, fouka odsud nebo je tam spis podtlak (vicko je jakoby pri davani zpet pricucnuto) ?FalkenE30 píše:počkej ty tvrdíš,že bych mohl mít špatně seřízený ventily?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220