Koule na hydraulicke brzdy na 535i e28

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Koule na hydraulicke brzdy na 535i e28

Příspěvek od Raon » 07. 03. 2007 12:58

Ta koule se jmenuje rozdelovac brzdneho ucinku, je to misto vzduchoveho posilovace.. Potreboval bych vedet jaky tlak ma byt v te kouli... Diky za pripadnou radu :wink:
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 07. 03. 2007 17:44

Jen tě opravím, není to rozdělovač brzdového účinku, ale rozdělovač a zásobník servooleje pro brzdový posilovač a servořízení.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 03. 2007 19:23

Hanis píše:Jen tě opravím, není to rozdělovač brzdového účinku, ale rozdělovač a zásobník servooleje pro brzdový posilovač a servořízení.
myslim ze jen rozdelovac, zasobnik je klasicka nadrzka
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 03. 2007 00:19

Zásobník tlaku je ta koule na tom rozdělovači a má funkci udržení tlaku pro posilovač brzd i po selhání dodávky tlakového oleje ze servopumpy, tudíž je možné ještě dvakrát až třikrát použít posilovač případně na nouzové dobrždění. Klasická vyrovnávací nádobka tam je zamozřejmě také.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 03. 2007 00:46

A ještě k tomu tlaku, mám jen novej TIS kde E28 už není, ale E34 s motorem M30 má provozní tlak od 120 baru do max. 140 baru a jelikož v tom rozdělovači žádnej násobník tlaku není lze předpokládat že ty výstupní tlaky budou podobný.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 03. 2007 08:01

jo pokud se chapeme pod slovem zasobnik ze zasobnik tlaku, ano, plne souhlasim, sem myslel na klasickou zasobovaci nadrzku, sorycek
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 08. 03. 2007 10:40

Dekuji za rady zvlaste pak Hanisovi :wink:
ps: mate pravdu, ja jen poznal, ze je to stejna koula jak na citroeny a v servisu mi rekli, ze je to ten rozdelovac, ale to co rikate je logicky
pps: tak ted doufam, ze mi ji Citroen servisu dokazou znova natlakovat, jinak dalsi nabidka neni moc lakava a to nova koule od Febi za 4000,- :?
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 08. 03. 2007 15:50

Hanis píše:Zásobník tlaku je ta koule na tom rozdělovači a má funkci udržení tlaku pro posilovač brzd i po selhání dodávky tlakového oleje ze servopumpy, tudíž je možné ještě dvakrát až třikrát použít posilovač případně na nouzové dobrždění. Klasická vyrovnávací nádobka tam je zamozřejmě také.
přesně tak , je v tom stalačený plyn a oddělené je to membránou a tlak je kolem 100Barů, pokud vím, je ten tlak na té nádobce vyražený :wink:

taky to má za následek zlepšení komfortu brždení, při odmontování se prej hůř brzdí, to mi bylo řečeno člověkem, co s hydraulikou pracuje celý život. Nechápu jak to přesně myslel, ale věřím mu :wink:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 08. 03. 2007 15:55

Tak sem se vratil z Citroenu a nepotesili me, ani se jim nepovedlo otevrit napousteci ventil (mozna to u BMW ani nejde) a navic to nejde uchtit do tech plnicich patentu... :(
Navic me este potesil informaci, ze si treba koupim tu kouli od febi a potom zjistim, ze to muze byt tim patentem v kterym je ta koule uchycena a ten bude ke koupi urcite jen v BMW :cry:
Prej si ty brzdy mam radsi predelat na vzduchovy :?: :?

Nemate s tim nekdo nejakou zkusenost, nebo este lip neumite ty hydro brzdy opravit? :)
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 08. 03. 2007 16:02

Já co jsem si byl dělat nějaké hadice na hydraulické brzdy na tu naší V12, tak jsem v tom obchodě viděl tady ty nádobky nové a nebyli moc drahé, tuším stály kolem 1000 ve srovnatelné velikosti, zítra tam jedu znovu, tak se ti na to můžu podívat, abych ti náhodu nevalil klíny
A ještě jedna věc, ty nádobky se plní? mě bylo vysvětleno, že ta nádobka je uvnitř dělená na půlky a ve spodní je plyn se 100Bary a v horní je olej pod tlakem serva, a mezi tím je nějaké membrána, co se tam jako plní? myslím, že pokud ti ten plyn nějak utečem, tak je to neopravitelné :?
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 08. 03. 2007 16:10

Exclusive píše:Já co jsem si byl dělat nějaké hadice na hydraulické brzdy na tu naší V12, tak jsem v tom obchodě viděl tady ty nádobky nové a nebyli moc drahé, tuším stály kolem 1000 ve srovnatelné velikosti, zítra tam jedu znovu, tak se ti na to můžu podívat, abych ti náhodu nevalil klíny
A ještě jedna věc, ty nádobky se plní? mě bylo vysvětleno, že ta nádobka je uvnitř dělená na půlky a ve spodní je plyn se 100Bary a v horní je olej pod tlakem serva, a mezi tím je nějaké membrána, co se tam jako plní? myslím, že pokud ti ten plyn nějak utečem, tak je to neopravitelné :?


U BMW to mozna neopravitelne je, ale u Citroena ti tam asi za 250,- znova nafoukaj dusik a zas je to jak novy :wink: U nas v praci (Meteor) ty banky taky mame a taky asi za 1000,- ale pouze na Citroeny.. Ale zeptat se mi prosim zkuz, treba tam maj i na BMW
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 03. 2007 17:16

Jestli ti stačí ten rozdělovač starší, tak bych ho měl mít na chatě.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 08. 03. 2007 17:47

Hanis píše:Jestli ti stačí ten rozdělovač starší, tak bych ho měl mít na chatě.
pokud je funkcni tak staci :wink:
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 03. 2007 17:53

O víkendu se mrknu a dám vědět
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Looser
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 11. 2005 21:00

Příspěvek od Looser » 08. 03. 2007 20:13

A co Ti ty brzdy presne delaj prosim Te?Ja mam problem takovej,ze obcas slapnu a pedal je nahore tvrdej,dal jde zas normalne.Ale tu kouli mam taky v haji,hned jak vypnu klicek,jde servo z tuha jak u klasiky.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 03. 2007 20:22

Looser píše:hned jak vypnu klicek,jde servo z tuha jak u klasiky.
To je normální, zásobník tlaku je tam jen pro brzdový posilovač
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Looser
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 11. 2005 21:00

Příspěvek od Looser » 08. 03. 2007 20:27

oka a ty brzdy,nenapada Te nic?cim by ten zezacaku tvrdej pedal mohl byt?Neni treba mozny ze to je blbe odvzdusneny? :oops:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 03. 2007 23:22

No špatný může být cokoliv od nízkého tlaku servopumpy a po vnitřní netěsnosti celého systému. Asi jako první bych zkusil vyměnit servo olej a když to nepomůže tak metodou pokusu omylu měnit postupně ostatní komponenty. Je to sice takový nic moc, ale jestli máš možnost změřit tlak servopumpy případně i tlak přímo na posilovači tak to bude o dost jednodušší.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Looser
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 11. 2005 21:00

Příspěvek od Looser » 08. 03. 2007 23:38

olej tam je novej.Uvidim,vsecko projdu,treba to vyresim :) .Zas nic tak hrozny to neni,ale kdyby za to sedl nekdo kdo to nezna,nebyl by moc nadsenej.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 03. 2007 23:39

A filtr jsi vyměnil taky?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Odpovědět