320i vynechava... :( pllss

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 22. 02. 2007 10:15

Bez aku jen na alternator????
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 22. 02. 2007 10:41

Balda píše:bez aku jen na alternátor.
maximalne tak diesl, benzin ne.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 02. 2007 11:23

Balda píše: Donutil jsi mě ještě reagovat. Akumulátor, pokud vím, slouží hlavně k nastartování motoru.
Baterie samozřejmě funguje i pro celý el. systém auta, ale pouze v případě vypnutého motoru. Alternátor samozřejmě dobíjí, ale to je jedna z jeho funkcí. Auto pojede bez alternátoru na baterku tak i bez aku jen na alternátor.
No, mně moc nemusíš poučovat o elektrických zdrojích ve vozidlech.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 02. 2007 11:33

marlin píše:
Balda píše:bez aku jen na alternátor.
maximalne tak diesl, benzin ne.
Pojede, jde o to, jaký alternátor tam bude, jakým způsobem provedeš start motoru u vozidla s alternátorem BEZ permenentních magnetů na rotoru (nutnost buzení z nějakého zdroje, např. ploché baterie).
Druh paliva s tím nemá co do činění.
Některé starší typy vozidel na naftu mohly bez jakéhokoli zdroje elektřiny jezdit, pokud jsem nějak natočil motor.

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 22. 02. 2007 15:43

Venca píše:
marlin píše:
Balda píše:bez aku jen na alternátor.
maximalne tak diesl, benzin ne.
Pojede, jde o to, jaký alternátor tam bude, jakým způsobem provedeš start motoru u vozidla s alternátorem BEZ permenentních magnetů na rotoru (nutnost buzení z nějakého zdroje, např. ploché baterie).
Druh paliva s tím nemá co do činění.
Některé starší typy vozidel na naftu mohly bez jakéhokoli zdroje elektřiny jezdit, pokud jsem nějak natočil motor.
...když mi v Italii odešel altík, dojeli jsme domu bez problemu formou vymeny baterie z doprovodneho vozidla:
- auto s dobrym dobijenim nastartovat, za behu vypojit (nabitou) baterii a vlozit vybitou
- nabitou baterii dat do auta s vadnym altikem, nastartovat a jet
- jet tak dlouho jak vydrzi baterie, jak slabne napeti vypinaji se postupne systemy (ABS, kontrolky, palubni ukazatele jako rychlomer a teplomer krasne "klesaji") - coz vcas upozorni na nutnost zastavky, na plnou baterie vydrzela M20B25 cca 4-5 hodin jizdy, cca 600km (vse nepotrebne vypnute)
- a tak dokola

Co z toho vyplyva?
- lze jet pouze na baterku
- lze jet pouze na altik
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 22. 02. 2007 17:33

BEZ akumulatoru: jak pise Venca, je to problem nastartovat. Musi se pripojit na chvili externi zdroj, akumulator, nebo snad i ty 3 placaty baterky v serii a roztlacit. (to zas odnese katalyzator a Lambda sonda, zacne v nem horet nespalenej beznin a prepali se).
ALE je to riskantni. Regulator napeti na Alternatoru potrebuje urcitou minimalni zatez, coz je par amper. Tedy rozsvitit svetla. Protoze regulacni smycka ma jistou casovou konstantu, nezvladne zareagovat na vypnuti zateze (treba blinkr) a v palubni siti vznikaji velike napetove spicky (stovky voltu v delce par stovek mikrosekund), ktere muzou znicit ostatni elektroniku, vcetne DME, neboli motoroveho komputeru.

Akumulator se prave chova jako vyborny stabilizacni prvek. Ma velmi nizkou impedanci i v oblasti desitek kilohertz. Kdyz se alternator odtizi, prebytecny proud protece akumulatorem a napetova spicka je jen par voltu nad 14V, oproti tem stovkam bez akumulatoru.

Na Dobry akumulator auto pojede taky, jak pise Alex78. Ale podle meho, kdyz zacnou kontrolky blbnout uz je skoro pozde, napeti pod 9V pusobi problemy s rizenim motoru, zacne vynechavat a muze se poskodit kat. Jako nouzove reseni, se to zda byti ucinne :)
Naposledy upravil(a) samiq dne 23. 02. 2007 11:43, celkem upraveno 1 x.

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 22. 02. 2007 20:36

Tak a hlavní problém vynechání motoru se baterkou a altíkem vyřeší jak? :D

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 23. 02. 2007 21:18

Sopťa píše:Tak a hlavní problém vynechání motoru se baterkou a altíkem vyřeší jak? :D
Z toho plyne, že i alternátor je součást motoru, která může mít vliv na zapalování. Je to sice nejméně pravděpodobné, ale i to může být příčinou výše deklarované závady.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 23. 02. 2007 21:27

Balda píše:
... i alternátor je součást motoru, která může mít vliv na zapalování. Je to sice nejméně pravděpodobné, ale i to může být příčinou výše deklarované závady.
Ne, výše uvedené závady nikoliv.

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 23. 02. 2007 21:49

Venca píše:
Balda píše:
... i alternátor je součást motoru, která může mít vliv na zapalování. Je to sice nejméně pravděpodobné, ale i to může být příčinou výše deklarované závady.
Ne, výše uvedené závady nikoliv.
taky to spíš tipuju na rozdělovač vč. palce :arrow:

Odpovědět