320i vynechava... :( pllss
No, mně moc nemusíš poučovat o elektrických zdrojích ve vozidlech.Balda píše: Donutil jsi mě ještě reagovat. Akumulátor, pokud vím, slouží hlavně k nastartování motoru.
Baterie samozřejmě funguje i pro celý el. systém auta, ale pouze v případě vypnutého motoru. Alternátor samozřejmě dobíjí, ale to je jedna z jeho funkcí. Auto pojede bez alternátoru na baterku tak i bez aku jen na alternátor.
Pojede, jde o to, jaký alternátor tam bude, jakým způsobem provedeš start motoru u vozidla s alternátorem BEZ permenentních magnetů na rotoru (nutnost buzení z nějakého zdroje, např. ploché baterie).marlin píše:maximalne tak diesl, benzin ne.Balda píše:bez aku jen na alternátor.
Druh paliva s tím nemá co do činění.
Některé starší typy vozidel na naftu mohly bez jakéhokoli zdroje elektřiny jezdit, pokud jsem nějak natočil motor.
...když mi v Italii odešel altík, dojeli jsme domu bez problemu formou vymeny baterie z doprovodneho vozidla:Venca píše:Pojede, jde o to, jaký alternátor tam bude, jakým způsobem provedeš start motoru u vozidla s alternátorem BEZ permenentních magnetů na rotoru (nutnost buzení z nějakého zdroje, např. ploché baterie).marlin píše:maximalne tak diesl, benzin ne.Balda píše:bez aku jen na alternátor.
Druh paliva s tím nemá co do činění.
Některé starší typy vozidel na naftu mohly bez jakéhokoli zdroje elektřiny jezdit, pokud jsem nějak natočil motor.
- auto s dobrym dobijenim nastartovat, za behu vypojit (nabitou) baterii a vlozit vybitou
- nabitou baterii dat do auta s vadnym altikem, nastartovat a jet
- jet tak dlouho jak vydrzi baterie, jak slabne napeti vypinaji se postupne systemy (ABS, kontrolky, palubni ukazatele jako rychlomer a teplomer krasne "klesaji") - coz vcas upozorni na nutnost zastavky, na plnou baterie vydrzela M20B25 cca 4-5 hodin jizdy, cca 600km (vse nepotrebne vypnute)
- a tak dokola
Co z toho vyplyva?
- lze jet pouze na baterku
- lze jet pouze na altik
BEZ akumulatoru: jak pise Venca, je to problem nastartovat. Musi se pripojit na chvili externi zdroj, akumulator, nebo snad i ty 3 placaty baterky v serii a roztlacit. (to zas odnese katalyzator a Lambda sonda, zacne v nem horet nespalenej beznin a prepali se).
ALE je to riskantni. Regulator napeti na Alternatoru potrebuje urcitou minimalni zatez, coz je par amper. Tedy rozsvitit svetla. Protoze regulacni smycka ma jistou casovou konstantu, nezvladne zareagovat na vypnuti zateze (treba blinkr) a v palubni siti vznikaji velike napetove spicky (stovky voltu v delce par stovek mikrosekund), ktere muzou znicit ostatni elektroniku, vcetne DME, neboli motoroveho komputeru.
Akumulator se prave chova jako vyborny stabilizacni prvek. Ma velmi nizkou impedanci i v oblasti desitek kilohertz. Kdyz se alternator odtizi, prebytecny proud protece akumulatorem a napetova spicka je jen par voltu nad 14V, oproti tem stovkam bez akumulatoru.
Na Dobry akumulator auto pojede taky, jak pise Alex78. Ale podle meho, kdyz zacnou kontrolky blbnout uz je skoro pozde, napeti pod 9V pusobi problemy s rizenim motoru, zacne vynechavat a muze se poskodit kat. Jako nouzove reseni, se to zda byti ucinne
ALE je to riskantni. Regulator napeti na Alternatoru potrebuje urcitou minimalni zatez, coz je par amper. Tedy rozsvitit svetla. Protoze regulacni smycka ma jistou casovou konstantu, nezvladne zareagovat na vypnuti zateze (treba blinkr) a v palubni siti vznikaji velike napetove spicky (stovky voltu v delce par stovek mikrosekund), ktere muzou znicit ostatni elektroniku, vcetne DME, neboli motoroveho komputeru.
Akumulator se prave chova jako vyborny stabilizacni prvek. Ma velmi nizkou impedanci i v oblasti desitek kilohertz. Kdyz se alternator odtizi, prebytecny proud protece akumulatorem a napetova spicka je jen par voltu nad 14V, oproti tem stovkam bez akumulatoru.
Na Dobry akumulator auto pojede taky, jak pise Alex78. Ale podle meho, kdyz zacnou kontrolky blbnout uz je skoro pozde, napeti pod 9V pusobi problemy s rizenim motoru, zacne vynechavat a muze se poskodit kat. Jako nouzove reseni, se to zda byti ucinne
Naposledy upravil(a) samiq dne 23. 02. 2007 11:43, celkem upraveno 1 x.
