A zas podvozok... vysvetlite mi to, som lama :(

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

A zas podvozok... vysvetlite mi to, som lama :(

Příspěvek od SlimShady » 23. 01. 2004 23:09

Kolko druhov tlmicov existuje? Mal som za to, ze ked je napriklad seriovka a znizeny podvozok dajme tomu 60/40, tak pri tom znizenom su pruziny nizsie oproti seriovkam o 60/40mm, ale takisto aj tlumice su nizsie oproti seriovkam o 60/40mm... v poslednej dobe som vsak od par ludi pochytil info ze to je tak, ze existuju normalne tlumice (seriovka) a skratene (znizene), ktore sa davaju pri znizenych pruzinach. Tie sa este rozdeluju podla tuhosti... Takze ako to vlastne je? Je ich viac druhov, alebo fakt len normal a skratene s roznou tuhostou?
Ak su len tie 2 druhy, ako to je napriklad pri podvozku 60/40 a 35/35? Pri 35/35 tam dam napriklad skratene tlumice, ok sedia, super. Ale ako to je u 60/40, ked pouzijem take iste skratene tlumice? Oni budu v normalnom stave uz trochu stlacene v dosledku nizsich pruzin? Alebo ako? A otazka na koniec... mozem kombinovat hociako alebo je dobre dodrzat vyrobcu? Napriklad ja som sa chystal na komplet FK podvozok, ale v nemecku maju za velmi zaujimavu cenu cervene pruziny H&R znizene na 35/35 za 140 Euro. Ak si ich dam do auta, mozem k nim dat "znizene" tlmice FK?

Diky za odpovede, a nesmejte sa, kazdy raz zacina :lol: :lol: :lol:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Návštěvník

Re: A zas podvozok... vysvetlite mi to, som lama :(

Příspěvek od Návštěvník » 24. 01. 2004 07:54

SlimShady píše:Kolko druhov tlmicov existuje? Mal som za to, ze ked je napriklad seriovka a znizeny podvozok dajme tomu 60/40, tak pri tom znizenom su pruziny nizsie oproti seriovkam o 60/40mm, ale takisto aj tlumice su nizsie oproti seriovkam o 60/40mm... v poslednej dobe som vsak od par ludi pochytil info ze to je tak, ze existuju normalne tlumice (seriovka) a skratene (znizene), ktore sa davaju pri znizenych pruzinach. Tie sa este rozdeluju podla tuhosti... Takze ako to vlastne je? Je ich viac druhov, alebo fakt len normal a skratene s roznou tuhostou?
Ak su len tie 2 druhy, ako to je napriklad pri podvozku 60/40 a 35/35? Pri 35/35 tam dam napriklad skratene tlumice, ok sedia, super. Ale ako to je u 60/40, ked pouzijem take iste skratene tlumice? Oni budu v normalnom stave uz trochu stlacene v dosledku nizsich pruzin? Alebo ako? A otazka na koniec... mozem kombinovat hociako alebo je dobre dodrzat vyrobcu? Napriklad ja som sa chystal na komplet FK podvozok, ale v nemecku maju za velmi zaujimavu cenu cervene pruziny H&R znizene na 35/35 za 140 Euro. Ak si ich dam do auta, mozem k nim dat "znizene" tlmice FK?

Diky za odpovede, a nesmejte sa, kazdy raz zacina :lol: :lol: :lol:
Dokonce bude velmi vhodné, pokud použiješ na podvozek nižší o 35mm zkrácené tlumiče - tlumič nebude chodit po extrémně krátké "dráze", jako by musel v případě sériových tlumičů. Jak jsem Ti psal, jsou normální sériové tlumiče, a pak zkrácené. O kolik to nevím, ale myslím, že v tom velký rozdíl nebude. Jedině snad nějaké extrémní pro závody.
Když máš pružiny snížené o 60/40, neznamená to, že i tlumiče budou o tolik nižší - ty maj třeba o 2cm ne-li míň zkrácenou pístnici...jinak zadní jsou většinou stejně dlouhý, jako sériový, tedy, pokud se nejedná o štelovací podvozek. Tam jsou pružiny vně tlumiče, jako je tomu třeba na přední nápravě. Ale to je jiná cenová kategorie a mj. ideální cesta do pekel (Praha) :twisted: 8)
Zkrátka podle mně, když použiješ na tvůj šestivál pružiny 35/35 a dopředu dáš ty zkrácený tlumiče od FK nebo od KONI, Bilstein, bude to vypadat dobře a taky to tak bude sedět. Jinak se můžeš podívat na Spax web - http://www.spax-zentrum.de - to je firma která dělá i profi závodní podvozky na míru. Maj dokonce i 40/30 na 32x-325e, což je podle mě, ještě lepší možnost :D
Howgh :wink:

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 01. 2004 08:01

Kua zase já :oops: Zase bez přihlášení, grrr :twisted:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 24. 01. 2004 08:35

Zkracene tlumice jsou ze dvou duvodu:

1) pri snizeni podvozku se zmeni pracovni bod tlumice, pist v tlumici se pohybuje v jinych mistech nez pri seriovych pruzinach

2) tlumic je zaroven dorazem (omezovacem) pri odlehceni kola na dire za jizdy nebo treba na zvedaku - pri seriovem tlumici a kratke pruzine pri odlehceni se muze pruzina vysmeknout z luzka, zkrizit se a prodrit o hranu misky nebo dokonce vzpricit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 24. 01. 2004 20:37

Francis píše:Zkracene tlumice jsou ze dvou duvodu:

1) pri snizeni podvozku se zmeni pracovni bod tlumice, pist v tlumici se pohybuje v jinych mistech nez pri seriovych pruzinach

2) tlumic je zaroven dorazem (omezovacem) pri odlehceni kola na dire za jizdy nebo treba na zvedaku - pri seriovem tlumici a kratke pruzine pri odlehceni se muze pruzina vysmeknout z luzka, zkrizit se a prodrit o hranu misky nebo dokonce vzpricit.
Takze je to tak... dalsia otazka, ak menim tlmice aj pruziny, co vsetko je treba menit okolo nic? V ETK som tam nasiel nejake tie misky, nejaky doraz tlumicov ci co... :?: diq za helpa 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Odpovědět