turbo do BMW???

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 21. 01. 2004 17:46

ondra_m píše:

Když nebudeš tlačit víc jak 0.5Bar tak nemusíš podle všeho ř.j. vůbec řešit.
Resp. s když budeš mít KATovou elektroniku tak se stím vyrovná sama.

Samozřejmě, že to nikdy nebude tak optimální jako když to udělá fabrika, ale o to tady snad ani nejde, ne?
aaale notak, zas takova drina to neni, vyhodit seriovou ridici jednotku a MAF/AFM nebo co tam kdo ma a narvat tam MAP a nejvobycejnejsi custom pocitac od haltechu , motecu, gemsu nebo co ja vim. Reseni za par kacek A muzes z toho rvat koni kolik vstriky a cerpadlo dovoli a motoro udrzi. Touto metodou je z myho bejvalyho forda na jarove namereno z puvodnich 195 kobyl 282 na kolech. Coz je ovsem smrt pro seriovou prevodovku a hardyspojku tak sem zvedav kdy dostanu referat o umrti.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 21. 01. 2004 18:29

darmon píše: a narvat tam MAP a nejvobycejnejsi custom pocitac od haltechu , motecu, gemsu nebo co ja vim. Reseni za par kacek ...
podival bych se kolik je tech par kacek treba za Motec???? 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 21. 01. 2004 18:54

vsak se podivej, ceniku je plnej net, i ten motec co je z tehle masin nejdrazsi a nejlepsi zas tolik nestoji.
a jen takovouhle moznosti pridas do atmofery kolem 20ti koni, tim ze vyhodis vahu nebo maf a das tam neco lepsiho, vopravdickejch 20 ne slibovanejch a kdyz si pohrajes jeste s hlavou a vackou tak jeste +10 az +15.

Takze co teprv turbo.
Kdybych v tom sam nebyl zainteresovanej tak bych vo tom nebekal :)

Ale zrovna u nejjednodusiho motecu a bmw by moh bejt problem

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 21. 01. 2004 18:58

darmon píše:vsak se podivej, ceniku je plnej net, i ten motec co je z tehle masin nejdrazsi a nejlepsi zas tolik nestoji.
a jen takovouhle moznosti pridas do atmofery kolem 20ti koni, tim ze vyhodis vahu nebo maf a das tam neco lepsiho, vopravdickejch 20 ne slibovanejch a kdyz si pohrajes jeste s hlavou a vackou tak jeste +10 az +15.

Takze co teprv turbo.
Kdybych v tom sam nebyl zainteresovanej tak bych vo tom nebekal :)

Ale zrovna u nejjednodusiho motecu a bmw by moh bejt problem
nevim kolik stoji nejjednodussi motec ale ty verze ktere taky stojej za neco tak litaj za 60 litru a to par kacek neni...

co jsem nasel ja na netu tak nejlevnejsi byla za 1700 EUR...

...a co ty ostatni jednotky? cos mel v tom fordu?
Obrázek

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 21. 01. 2004 19:31

sakra kam sem to odpovedel, no proste ve fordu je stredni gems kterej vysel kolem 12ti

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 22. 01. 2004 16:47

darmon píše:sakra kam sem to odpovedel, no proste ve fordu je stredni gems kterej vysel kolem 12ti

:shock: slo by trochu vic info? dik.... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 22. 01. 2004 17:20

dobre, je to jednoduchy, vyhodil se maf , nechala se krabice s filtrem a od ni trubka uz ke skrtici klapce. protoze to je kara s tempomatem nebylo treba vrtat se v potaku skrtici klapky uz to bylo poreseny, dtto senzor vacky. Dodalo se jen cidlo teploty nasavaneho vzduchu a hotovo. po odladeni pocitace + vysledek byl na brzde +21hp. c
Jeste se koketovalo s tim dat tam nakej konickej filtr ale neni na to proste v motoru misto a odstinit to od tepla se taky moc nedalo, na naky pikacoviny typu KN filtru se kaslalo, mnohem efektivnejsi je menit filtr co 3000km. navic dalsi stage bylo turbo a kazdej kus mista byl dobrej. No a dal pak bylo turbo, u toho jsem aktivne nebyl, akorat vim ze nasledovalo natrzeni silentbloku almary, rozslehani hardyspojky a unasece kardanu :)

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 22. 01. 2004 17:27

aha dik...ne ze by to nebylo zajimavy ale ja myslel na info ohledne gems-u....:)
Obrázek

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 22. 01. 2004 18:05

info jako jaky ?

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 22. 01. 2004 18:14

kdes to sehnal, jak moc obtizne to bylo zapojit, atd...
Obrázek

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 22. 01. 2004 18:18

sehnano na ebay obtizny to nebylo, teda jak se to vezme, pro mne neni obtizny rozebrat automatickou prevodovku a zase ji slozit. Ale kuprikladu na bawora bych tohle delat nechtel, aspon ne na myho kterej ma dva senzory na klice (otacky a valce) resp tam by se muselo najit jiny reseni, s jinym modelem pocitace.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 22. 01. 2004 18:21

ok...ted jsem se dival na jejich stranky a delaj prevazne na ctyrvalce...resp. komplet hotovy veci pouze na ctyrvalce...a pak se daji skladat podle potreby...a s tou turbinou fungovala ta sama jednotka?
Obrázek

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 22. 01. 2004 18:25

ano ano, nehmlich ta sama, akorat se nebralo otevreni plynu ale vstupni vzduch proto se tam daval pak MAP.

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 06. 2003 15:39

Příspěvek od darmon » 22. 01. 2004 18:27

ja ted koukam na gemsy, koukam pocitace prodali jiny firme, a ten co tam byl uz nemaj v nabidce nebo to mam pomotany.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 22. 01. 2004 18:56

jo jak jsem to pochopil tak pocitace dali nekomu jinymu a oni delaj jiz jen ty pridavne moduly...no a rikas ze to stalo 12 litru? na e-bay? a kolik to stoji od nich? jsem si tam nejak nevsiml zadny cenik...
Obrázek

Uživatelský avatar
Fil
Příspěvky: 625
Registrován: 17. 02. 2003 14:48
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Fil » 26. 01. 2004 00:14

Eh...sorry, že se vám do toho nabourávám, ale není někde něco jako "encyklopedie turba?", rád bych si to stáhnul, páč některý věcy mi bohužel ještě unikaj :cry: , ale rád bych je zmák, někde mi chybí i základy, (př.proč to při plnym výkonu na chvilku tak flusne?to asi souvisí s Blumenovou odpovědí že?,) na co sou tam ty w... cosi jak říkal Ondra atd.)
Nevíte o něčom takovym?
2:Ondra, eštěc jsou to informace tajné? cos z čeho použil atd?,nebo to odtajníš na nějakym stŕazu popř až po případném prodeji? :) :wink:
:mrgreen:......Čára není zeď !......:wink:

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 26. 01. 2004 00:47

Fil píše:Eh...sorry, že se vám do toho nabourávám, ale není někde něco jako "encyklopedie turba?", rád bych si to stáhnul, páč některý věcy mi bohužel ještě unikaj :cry: , ale rád bych je zmák, někde mi chybí i základy, (př.proč to při plnym výkonu na chvilku tak flusne?to asi souvisí s Blumenovou odpovědí že?,) na co sou tam ty w... cosi jak říkal Ondra atd.)
Nevíte o něčom takovym?
2:Ondra, eštěc jsou to informace tajné? cos z čeho použil atd?,nebo to odtajníš na nějakym stŕazu popř až po případném prodeji? :) :wink:
Pre zaciatok ti staci asi toto...

http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm je to ciste teoria, ale celkom zaujimavo to tam popisuju... 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 26. 01. 2004 08:49

Fil píše: 2:Ondra, eštěc jsou to informace tajné? cos z čeho použil atd?,nebo to odtajníš na nějakym stŕazu popř až po případném prodeji? :) :wink:
Ještě mi to nejezdí. Až mi to bude jezdit tak se o tom pobavíme :)
Předpokládám, že do lánova by to mohlo bejt :)
Mám na to nějak málo času...
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Fil
Příspěvky: 625
Registrován: 17. 02. 2003 14:48
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Fil » 26. 01. 2004 09:57

Oki, dík oboum :wink:
:mrgreen:......Čára není zeď !......:wink:

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 01. 2004 10:08

Fil píše:(př.proč to při plnym výkonu na chvilku tak flusne?
to neflusne pri plnym vykonu ale pri razeni...resp pri zavreni klapky...

vypylva to z logiky veci ten pretlak pri zavrene klapce musi nekam uniknout a na to slouzi tzv. pop-off resp. blow-off ventyly...funguji na rpincipu podtlaku cili pri uzavrene klapce vznikna za klapkou podtlak ktery otevre pop-off a ten pusti nahromadeny tlak bud zpet do sani anebo jen tak ven...na typu pop-offu zalezi zvuk toho "odflusnuti"... japoncici to dovedli do extremu pac se hraji i na zvuk pop-offu takze se dnes delaj i sekvencni pop-offy ktery otviraj podle tlaku...pri malym se otevre prvni (vnitrni) valecek a pri velkym tlaku s otevre jakoby celej pop-off...

wastegate je v zasade to samy akorat je na vyfukove strane...rovnez funguje na principu podltlaku...jedna se o to ze reguluje tlaky na vyfukove straen motoru a tudiz reguluje otacky turbiny potazmo turbinou vytvareny tlak...pokud je wastegate otevrenej tak plyny unikaji jeste pred turbem ... roztaci se malo = nedava tlak resp. minimalni...pri zavrenym wastegatu vsechny plyny jdo na turbinu = roztaci se hodne = dava hodne tlaku...dragstery nemaj wastegate vubec ale tam se jedne i trocku jine turbiny...cili v kostce wastegatem regulujes tlak turbiny...

doufam ze to bude stacit...
Obrázek

Odpovědět