shnilá m40 nebo slušná m10???

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
MG 316i
Příspěvky: 46
Registrován: 13. 02. 2007 19:57
Bydliště: Praha 10

shnilá m40 nebo slušná m10???

Příspěvek od MG 316i » 15. 02. 2007 16:20

Kluci poraďte mi!
Mám shnilýho sedana 316i m40 z roku 89, a mám možnost koupit za 5000 chromáka 318i m10 kupé, daleko zachovalejší, ale běda, je to rok 83!

Ptal jsem se svýho servismana z vrakoviště, a ten mi řek, že do toho nemám chodit, že je lepší shnilý auto s m40 než udržovanej stařec m10. Tady na fóru jsem ale četl, že m10 je spolehlivější než m40, a zachovalý kupé je přeci jen lepší než prohnilej sedan....

Poraďte mi prosím, o víkendu jsem se chystal jet se na auto podívat, tak jestli to má vůbec cenu. Rád bych slyšel co nejvíc názorů, stačí ano/ne, ale pokud se někdo trochu rozepíšete, budu vám velice vděčnej! dík moc
Naposledy upravil(a) MG 316i dne 15. 02. 2007 16:30, celkem upraveno 1 x.
E28 524 TD sháním tyto drobnosti: drobnosti-na-e28-t37293.html Jinak je to naprosto nepřekonatelnej koráb!!!

Uživatelský avatar
MG 316i
Příspěvky: 46
Registrován: 13. 02. 2007 19:57
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od MG 316i » 15. 02. 2007 16:24

Jo a kdyby se našel někdo z Prahy, kdo se v těch autech vyzná, já totiž sotva poznám chladič od válce :(, kdo by byl ochotnej zajet se na to auto se mnou podívat a poradit mi ústy odborníka, to bych byl úplně ze všeho nejvděčnější!

Je to kousek za Plzní a dá se tam jet kdykoliv, prodává to pani na mateřský, takže je pořád doma. Tak kdyby měl někdo pár hodinek čas udělat si výlet, byl bych mu fakt zavázanej.
E28 524 TD sháním tyto drobnosti: drobnosti-na-e28-t37293.html Jinak je to naprosto nepřekonatelnej koráb!!!

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 15. 02. 2007 16:45

Tak ted jsi asi spustil flame jako prase :-) To se tady M10 a M40 zase zhádá do krve.
Myslím, že je tak trochu jedno, jaký je tam typ motoru, ale jde hlavně o současný stav toho motoru a celýho auta. Jestli máš rezavou popelnici a vyměníš to za auto v obstojným stavu, tak proč ne. U takhle starých motorů je šance, že ti něco odejde nezávislá na typu motoru, ale prostě na tom, jak je na tom ten konkrétní motor. Jak kouří, startuje, jede, žere, hlučí .. vem si někoho, kdo dobře rozumí autům.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
MG 316i
Příspěvky: 46
Registrován: 13. 02. 2007 19:57
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od MG 316i » 15. 02. 2007 16:59

koukám že to čtete, tak když už se na to kouknete, aspoň jedním slovem prosím vyjádřete, jak byste volili vy, ona je to sice prkotina ale pro mě je to velký rozhodnutí!! Dík předem
E28 524 TD sháním tyto drobnosti: drobnosti-na-e28-t37293.html Jinak je to naprosto nepřekonatelnej koráb!!!

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 15. 02. 2007 17:04

podle me zdrava kastle je zaklad vsechno ostatni kdyz je spatny jde prehodit :wink: a 5000,- je dneska castka nulanulaprd...
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 15. 02. 2007 17:07

To auto máš skoro zadarmo. Jestli ti rok dva vydrží jezdit, tak je to dobrá koupě.
Jestli je tvoje auto shnilý a motor dobrej, tak ti někde nakonec upadne náprava, jestli bude tamto auto pěkný a odejde ti motor,tak je to taky špatně.
Za tu cenu co píšeš, bych já to auto na běžný ježdění úplně klidně vzal jestli bude jinak v dobrým stavu, abys ho hned neodstavil u baráku a tam ti nezůstalo.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
MG 316i
Příspěvky: 46
Registrován: 13. 02. 2007 19:57
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od MG 316i » 15. 02. 2007 17:11

jo ještě mě napadlo, jak moc náročný na čas, peníze a zařizování by bylo přehodit motory? hodit tu mojí m40 do toho chromáka..... jde to vůbec?
E28 524 TD sháním tyto drobnosti: drobnosti-na-e28-t37293.html Jinak je to naprosto nepřekonatelnej koráb!!!

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 15. 02. 2007 17:22

Kup tu M10, z tvýho auta si vytahej, co se bude hodit a M40 prodej za 5 tis. na díly :P . Nebo, pokud je dobrej motor a máš kde ho vyškubnout, tak si ho buď nech do foroty nebo ho prodej zvlášť.

Jestli ta M10 je celkově OK, tak bych se na přestavbu na M40 vykašlal - není důvod.

A pokud je ta M10 v dobrým stavu a má dobrej motor, tak budeš pár let bez větších problémů jezdit. Na vlastní oči jsem viděl M10 s 760 tis. km najeto a šlapala furt :shock:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2376
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: shnilá m40 nebo slušná m10???

Příspěvek od Huska » 15. 02. 2007 17:48

MG 316i píše:Kluci poraďte mi!
Mám shnilýho sedana 316i m40 z roku 89, a mám možnost koupit za 5000 chromáka 318i m10 kupé, daleko zachovalejší, ale běda, je to rok 83!

Ptal jsem se svýho servismana z vrakoviště, a ten mi řek, že do toho nemám chodit, že je lepší shnilý auto s m40 než udržovanej stařec m10. Tady na fóru jsem ale četl, že m10 je spolehlivější než m40, a zachovalý kupé je přeci jen lepší než prohnilej sedan....

Poraďte mi prosím, o víkendu jsem se chystal jet se na auto podívat, tak jestli to má vůbec cenu. Rád bych slyšel co nejvíc názorů, stačí ano/ne, ale pokud se někdo trochu rozepíšete, budu vám velice vděčnej! dík moc
M10 je spolehlivý držák motor. Být tebou tak vůbec neváhám...
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+Tesla Y Juniper+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36, i30N, 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 15. 02. 2007 17:53

Taky se přimlouvám za tu M10,sám tenhle motor v autech mám a spoleh na 99,9%.Z M40 jsem byl jak bych řekl,trochu nervozní :wink:
Obrázek

Vlkec
Příspěvky: 1059
Registrován: 05. 09. 2006 22:30
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od Vlkec » 15. 02. 2007 17:56

Osobně si myslím že jestli je opravdu v dobrém stavu tak není co řešit a popřípadě vždycky můžeš přehodit ty motory ale taky zastávám názor že M10 je spolehlivý držák a hlavně odpadá problém z hydroštelama. Jinak kdyby to bylo blíž Brnu vzal bych ho sám taky těď scháním nějaké přibližovadlo.
Zatáčka se dá projet pomalu, rychle a s BMW!
Ex BMW E34 Touring 525i Vanos

Uživatelský avatar
MG 316i
Příspěvky: 46
Registrován: 13. 02. 2007 19:57
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od MG 316i » 15. 02. 2007 18:08

Díky moc za rady! ještě jedna věc: má ten motor přímý vstřikování, když je takhle starej? nebude víc žrát nebo tak něco? Zatim všechno hovoří pro m10, tak jí tam pojedu možná hned zejtra očíhnout... Na co si mám dát pozor, co hlavně prohlídnout a jak poznám, že je něco v hajzlu? Pište prosím rady jako pro debily, co se týče aut, jsem vášnivej obdivovatel a uživatel, ale totální negramot...
E28 524 TD sháním tyto drobnosti: drobnosti-na-e28-t37293.html Jinak je to naprosto nepřekonatelnej koráb!!!

Kemal318i
Příspěvky: 136
Registrován: 18. 12. 2006 21:48
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Kemal318i » 15. 02. 2007 18:20

nech si nastartovat na studeno a koukej jak moc černě hulí, to myslim napoví jak na tom motor je a jak moc chlastá oil...
BMW e30 318i -> BMW e30 320ic -> BMW e36 328i
Opel Ascona B 1600 ´78

Vlkec
Příspěvky: 1059
Registrován: 05. 09. 2006 22:30
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od Vlkec » 15. 02. 2007 18:25

1.Podívej se pod olejové víčko pokud je pod ním taková býlá sračka tak je voda v oleji.
2. skus nohou zatlačit proti kastli do kola jestli ti to začne rachotit nebo tak bude velká vůle máš s nejvěčí pravděpodobností ložiska pápá
3.není od věci se podívat na horní uložení tlumičů jesltli není vyrezlé
4. poslouchat pravidelnost v chodu motoru, barvu kouře nejlepší zkušební jízda tam poznáš nejvíc
Zatáčka se dá projet pomalu, rychle a s BMW!
Ex BMW E34 Touring 525i Vanos

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2376
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 15. 02. 2007 18:52

MG 316i píše:Díky moc za rady! ještě jedna věc: má ten motor přímý vstřikování, když je takhle starej? nebude víc žrát nebo tak něco? Zatim všechno hovoří pro m10, tak jí tam pojedu možná hned zejtra očíhnout... Na co si mám dát pozor, co hlavně prohlídnout a jak poznám, že je něco v hajzlu? Pište prosím rady jako pro debily, co se týče aut, jsem vášnivej obdivovatel a uživatel, ale totální negramot...
z 83roku je možné že bude karburátorová verze ... jinak se samozřejmě dělal do roku 87 v čtyřbodové stříkačce Jetronic.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+Tesla Y Juniper+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36, i30N, 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 15. 02. 2007 18:55

ja bych volil lepsi stav ... a m10
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 15. 02. 2007 18:56

MG 316i píše:a jak poznám, jestli je to karburátor nebo stříkačka?
jestli tohle nepoznáš tak bych neřešil výměnu motoru
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
MG 316i
Příspěvky: 46
Registrován: 13. 02. 2007 19:57
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od MG 316i » 15. 02. 2007 18:58

Crazytony píše:
MG 316i píše:a jak poznám, jestli je to karburátor nebo stříkačka?
jestli tohle nepoznáš tak bych neřešil výměnu motoru
tu zas tolik neřešim, to byl jenom takovej nápad... a jak to teda poznám??
E28 524 TD sháním tyto drobnosti: drobnosti-na-e28-t37293.html Jinak je to naprosto nepřekonatelnej koráb!!!

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 15. 02. 2007 19:12

Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
MG 316i
Příspěvky: 46
Registrován: 13. 02. 2007 19:57
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od MG 316i » 15. 02. 2007 20:13

no jestli je ta m10 v takovým stavu jak paní tvrdí, zdá se, že všechno hovoří pro ni. Ten chlápek z vrakáče v Lopuchový ve Vršovicích mi ale řek že by do toho v žádným případě nešel, že auto z roku 83 je prostě horší na každej pád než můj vrak z roku 89... znáte ho někdo? je dobrý se jeho názor spoléhat?

každopádně v sobotu se jedu na to auto podívat, tim nic nezkazim, a uvidí se na místě. beru s sebou kamaráda, kterej se v autech celkem slušně vyzná, tak to pořádně prohlídnem a uvidim.... Dík moc za vaše názory, jestli ještě k tomu někdo něco máte, sem s tim, jsem fakt na vážkách - kupéčko v dobrým stavu za málo peněz mě láká, ale nerad bych skončil jako dědeček co měnil, měnil až vyměnil :)
E28 524 TD sháním tyto drobnosti: drobnosti-na-e28-t37293.html Jinak je to naprosto nepřekonatelnej koráb!!!

Odpovědět