Voda v chladiči v zimě
Voda v chladiči v zimě
Co se může stát, když nechám v chladiči čistou vodu přes zimu. Auto stojí zazimovaný v garáži, nad kterou jsou kanceláře a topí se v nich. Takže nepředpokádám, že by v tý garáži někdy bylo přímo pod nulou, ale když budou mrazy fakt krutý, tak to vyloučit nemůžu.
Co se může podělat, když vodu na zimu nevypustim? Co riskuju?
Díky
Muf
Co se může podělat, když vodu na zimu nevypustim? Co riskuju?
Díky
Muf
nechat to vypustene taky neni moc idealni. litr, nebo radeji dva upustis klidne uvolnenim nejake hadice. potom to dolej, nastartuj, nechej zahrat, az se otevre termostat, odvzdusni (samozrejme vcetne topeni!).
200ky a 45 minut prace ti muze usetrit dost problemu ...
200ky a 45 minut prace ti muze usetrit dost problemu ...
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20
e32 730iA
ex e34 525i m20
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
No a ještě na bloku motoru je výpustní šroub - tam taky musíš vypustit vodu.Logo píše:zase takový mrazi nebudou...
nevím jak to tam přesně je ale dole z vnitřní strany na chladiči by měl bejt výpustní šroub...
Jenom vodu.
Doufám, že tu vodu co máš v chladícím okruhu máš aspoň pitnou, chlorovanou - z vodovodu, několikrát denně kontrolovanou v laboratořích vodovodů a kanlizací.
1,5l origo antifreezu od BMW stojí cca 100,- - to je ještě levnější jak Fridex.
BMW The Ultimate Driving Machine
Díky všem za rady.
Hotovo. Jsem uzenej jak koleno
Sice jsem vzal starou hadici od vysavače a narazil jí na vejfuk a vysrtčil ven, stejně to ale byl pěknej smog.
Nechal jsem auto zahřát, aby se fridex promíchal.
Jo, mimochodem, než abych někde pod chladičem lovil výpustní šroub, povolil jsem raši jednu objímku na hadici a bylo to.
Hotovo. Jsem uzenej jak koleno
Sice jsem vzal starou hadici od vysavače a narazil jí na vejfuk a vysrtčil ven, stejně to ale byl pěknej smog.
Nechal jsem auto zahřát, aby se fridex promíchal.
Jo, mimochodem, než abych někde pod chladičem lovil výpustní šroub, povolil jsem raši jednu objímku na hadici a bylo to.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
jo mimochodem na to abych vypustil chladic nemusim lezt pod karu, krasne seshora to jde.Muf píše:Díky všem za rady.
Hotovo. Jsem uzenej jak koleno![]()
Sice jsem vzal starou hadici od vysavače a narazil jí na vejfuk a vysrtčil ven, stejně to ale byl pěknej smog.
Nechal jsem auto zahřát, aby se fridex promíchal.
Jo, mimochodem, než abych někde pod chladičem lovil výpustní šroub, povolil jsem raši jednu objímku na hadici a bylo to.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Obyčejná voda v chladiči?
Stačí do chladiče obyčejná voda z kohoutku nebo destilovaná? A přes léto se nemusí do chladiče přidávat žádná směs?
Re: Obyčejná voda v chladiči?
Voda z kohoutku dělá úsady - to je dobře vidět, když jí necháš dlouho stát ve flašce.DJFil píše:Stačí do chladiče obyčejná voda z kohoutku nebo destilovaná? A přes léto se nemusí do chladiče přidávat žádná směs?
Někteří výrobci nemrznoucích kapalin uvádí, že pro směs s jejich produktem stačí čistá pitná voda. Zřejmě chemický složení kapaliny nějak eliminuje úsady (?).
Pokud chceš dát jen vodu bez nemrznoucí směsi, dal bych čistou destilku.
Nemrznoucí kapaliny obsahujou inhibitory koroze, takže je lepší je používat i v létě.
Nejlepší řešení = správný poměr destilky s nemrznoucí kapalinou, pokud není auto vrak na dojetí.
U velkých dieselů v lokomotivách se používá tzv. "upravená voda", která prošla přes filtry a je zbavená mechanických částic (vzhledem k množství by nemrznoucí směs s destilkou a její úniky na mašinách zruinovaly depa..).

