Viskozni samosvor!! HELP !!

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rooster
člen E30.cz
Příspěvky: 261
Registrován: 19. 09. 2006 01:14
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Viskozni samosvor!! HELP !!

Příspěvek od Rooster » 12. 01. 2007 10:48

Vsude se pise o obycejnych lamelovych samosvorech.. chtel bych vymenit olej ve viskoznim samosvoru z ix a nikde jsem nenasel jakej tam nalit! Popř. lze jiným olejem zvysit svornost???

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9365
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 12. 01. 2007 11:30

do viskozy patří třeba Castrol SAF-X 75W90 nebo další s touto specifikací

do lamelovýho je Castrol SAF-XJ 75W140
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Logo
Příspěvky: 435
Registrován: 27. 04. 2006 09:42
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od Logo » 12. 01. 2007 11:31

75W140 myslim...
Obrázek

Uživatelský avatar
Rooster
člen E30.cz
Příspěvky: 261
Registrován: 19. 09. 2006 01:14
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rooster » 12. 01. 2007 11:34

DC píše:do viskozy patří třeba Castrol SAF-X 75W90 nebo další s touto specifikací

do lamelovýho je Castrol SAF-XJ 75W140

noo, a jakej je mezi tema olejema rozdil?? Protoze ten SAF-XJ jsem nasel jen v 25l baleni!!!

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9365
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 12. 01. 2007 11:36

no ve specifikaci přeci - 75W90 vs 75W140

tobě stačí obyč 75W90 ;-)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Rooster
člen E30.cz
Příspěvky: 261
Registrován: 19. 09. 2006 01:14
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rooster » 12. 01. 2007 13:27

DC píše:no ve specifikaci přeci - 75W90 vs 75W140

tobě stačí obyč 75W90 ;-)
jojo..nevsiml jsem si toho ze jsi to tam napsal.. :oops: A ten 75W140 bude za tepa vic viskozni(hustej).. tim se zvysi i svornost, je to mozny??Podle me by to tak mohlo fungovat!?! Akorat jsem nasel ze SAF-X ma 75W140 a SAF-XJ ma taky 75W140... Pak je jeste SAF-XO a ten ma tech 75W90...

viz.: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7023144

Uživatelský avatar
Torham
Příspěvky: 418
Registrován: 08. 05. 2006 19:50
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Torham » 12. 01. 2007 18:07

Poradil bych ti asi tohle : Do brna to nemas tak daleko , Castrolacky oleje typu SAF se u nas dost blbe shanej v litrovkach , 25 litru si asi nekoupis :) zajed do brna do bmw a oni ti ten spravnej odlejou do pet flasky .
p.s. nekde jsem v tabulkach videl ze je ho potreba 0,9 litru , kamarad ho menil minulej tejden a padli ho tam 2 litry ( vetsi difer , ale i pro ten mensi mi prijde 0,9 malo )

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 12. 01. 2007 18:46

Rooster píše: jojo..nevsiml jsem si toho ze jsi to tam napsal.. :oops: A ten 75W140 bude za tepa vic viskozni(hustej).. tim se zvysi i svornost, je to mozny??Podle me by to tak mohlo fungovat!?! Akorat jsem nasel ze SAF-X ma 75W140 a SAF-XJ ma taky 75W140... Pak je jeste SAF-XO a ten ma tech 75W90...

viz.: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7023144
Za prve: neni treba shanet Castrol jenom proto, ze bmw davalo v prvovyrobe Castrol - asi jim to tenkrat Castrol nabidl nejlevneji...
Muzes tam dat jakykoliv olej s nalezitou specifikaci, do viskozniho je asi ten 75w90, z hlavy to nevim. Osobne si mysli, ze kdyz se tam da 75w140, nic se nestane.

Za druhe: viskozni kapalinou v diferaku neni olej, ten pouze maze kola a loziska, takze o nejakem zlepseni svornosti si muzes nechat zdat.

Uživatelský avatar
Rooster
člen E30.cz
Příspěvky: 261
Registrován: 19. 09. 2006 01:14
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rooster » 12. 01. 2007 18:46

Torham píše:Poradil bych ti asi tohle : Do brna to nemas tak daleko , Castrolacky oleje typu SAF se u nas dost blbe shanej v litrovkach , 25 litru si asi nekoupis :) zajed do brna do bmw a oni ti ten spravnej odlejou do pet flasky .
p.s. nekde jsem v tabulkach videl ze je ho potreba 0,9 litru , kamarad ho menil minulej tejden a padli ho tam 2 litry ( vetsi difer , ale i pro ten mensi mi prijde 0,9 malo )
do toho viskozniho se vleze 1,7l... Nasel jsem ten olej na netu dost levne, nejspis stacenej... tak bych potreboval zjistit jestli si tim hustsim olejem pomuzu ve svornosti nebo uskodim....
Naposledy upravil(a) Rooster dne 12. 01. 2007 22:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Rooster
člen E30.cz
Příspěvky: 261
Registrován: 19. 09. 2006 01:14
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rooster » 12. 01. 2007 18:48

Boban píše:
Rooster píše: jojo..nevsiml jsem si toho ze jsi to tam napsal.. :oops: A ten 75W140 bude za tepa vic viskozni(hustej).. tim se zvysi i svornost, je to mozny??Podle me by to tak mohlo fungovat!?! Akorat jsem nasel ze SAF-X ma 75W140 a SAF-XJ ma taky 75W140... Pak je jeste SAF-XO a ten ma tech 75W90...

viz.: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7023144
Za prve: neni treba shanet Castrol jenom proto, ze bmw davalo v prvovyrobe Castrol - asi jim to tenkrat Castrol nabidl nejlevneji...
Muzes tam dat jakykoliv olej s nalezitou specifikaci, do viskozniho je asi ten 75w90, z hlavy to nevim. Osobne si mysli, ze kdyz se tam da 75w140, nic se nestane.

Za druhe: viskozni kapalinou v diferaku neni olej, ten pouze maze kola a loziska, takze o nejakem zlepseni svornosti si muzes nechat zdat.
A co teda v tom difru je ta viskozni kapalina ???
Naposledy upravil(a) Rooster dne 17. 01. 2007 20:15, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Roomin325
Příspěvky: 350
Registrován: 12. 01. 2007 21:51

Příspěvek od Roomin325 » 16. 01. 2007 23:46

HOSI BACHA MI PRIMO V BBMW REKLI ZE MAM DAT 75W90A BYLA TO KUVAAA PITKOVINA......................... TEN DIFER ZA CESTU DO PRAHY A Z5 DOSTAL PEKNE COCKY................... HNED PO PRIJEZDU OLEJ VEN A KONTROLA CO TOMU JE!!! PRI OTACENI POMALEM TO PRASKALO BOUCHALO ATD.............. A NEJAK DIVNE CELKOVE TO BYLO NA PRD. BYL JSEM SMIREN S NEWW DIFER ALE PO VYPUSTENI OLEJE Z DIFU JSME ZJISTILI ZE TECE UPLNE NOVY OLEJ BEZ JAKYCH KOLIV SRACEK A KDO VI CO JSEM CEKELL. ROZHODLO SE DAT TA TU 140 A BUD A NEBO. A ONO TO BYLO GOOODDD TAKZE TAK KLUCI JO A JE TO 25%UZAVERA 325I

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 17. 01. 2007 11:05

Ten olej musi byt Hypoidni bo jak se to pise

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozni samosvor!! HELP !!

Příspěvek od jiřina » 18. 01. 2007 23:46

Rooster píše:Vsude se pise o obycejnych lamelovych samosvorech.. chtel bych vymenit olej ve viskoznim samosvoru z ix a nikde jsem nenasel jakej tam nalit! Popř. lze jiným olejem zvysit svornost???
svornost je určena uhlem pro uložení čepů(změnou uhlu se mění hodnota svornosti),lamely simulují jen odpor vozovky při odlehčení u visko využíván odpor oleje.Na přání mám možnost svornost upravit přebroušením,doporučuji max.75% dle použití :idea:
02tii-A1,02ti-A2,02ti cab/2.8Cs,3.0Csi- B7T /650,633,630-B7T,635/ 323i -A1/ 323 e21/745i3,2T-2x/745i3,5T exe/ 518,520,535 T e12/ 525,M535 e28/525Tds e39 /750iLA e38/Opel Bitter CD /RoverV8SD/L. Rover 3,5 a 4,2L/t- 603433103-bmwtuning.cz/bmw6klub.cz

Uživatelský avatar
Rooster
člen E30.cz
Příspěvky: 261
Registrován: 19. 09. 2006 01:14
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozni samosvor!! HELP !!

Příspěvek od Rooster » 19. 01. 2007 00:05

jiřina píše:
Rooster píše:Vsude se pise o obycejnych lamelovych samosvorech.. chtel bych vymenit olej ve viskoznim samosvoru z ix a nikde jsem nenasel jakej tam nalit! Popř. lze jiným olejem zvysit svornost???
svornost je určena uhlem pro uložení čepů(změnou uhlu se mění hodnota svornosti),lamely simulují jen odpor vozovky při odlehčení u visko využíván odpor oleje.Na přání mám možnost svornost upravit přebroušením,doporučuji max.75% dle použití :idea:
Dokazes zvysit svornost na viskoznim samosvoru???Co by to stalo takový zvýšení svornosti cca na 50%??

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozni samosvor!! HELP !!

Příspěvek od jiřina » 21. 01. 2007 11:29

Rooster píše:
jiřina píše:
Rooster píše:Vsude se pise o obycejnych lamelovych samosvorech.. chtel bych vymenit olej ve viskoznim samosvoru z ix a nikde jsem nenasel jakej tam nalit! Popř. lze jiným olejem zvysit svornost???
svornost je určena uhlem pro uložení čepů(změnou uhlu se mění hodnota svornosti),lamely simulují jen odpor vozovky při odlehčení u visko využíván odpor oleje.Na přání mám možnost svornost upravit přebroušením,doporučuji max.75% dle použití :idea:
Dokazes zvysit svornost na viskoznim samosvoru???Co by to stalo takový zvýšení svornosti cca na 50%??
ano, je li to 4x4 nutno upravit i přední,jinak by odešel mezinápravový,cena upravy 1 ks bez demontáže z vozu je 4000.- cenu neovlivnuje uhel přebroušení,ani je li lamelový,je bez oleje a dílů na přetěsnění.Nejde upravit spálený,vydřený nebo poškozený dif.,nutno pak olej 75-140w do samosvoru,snese větší zátěž- menší změna viskozity,při vyších teplotách lepší funkčnost.
02tii-A1,02ti-A2,02ti cab/2.8Cs,3.0Csi- B7T /650,633,630-B7T,635/ 323i -A1/ 323 e21/745i3,2T-2x/745i3,5T exe/ 518,520,535 T e12/ 525,M535 e28/525Tds e39 /750iLA e38/Opel Bitter CD /RoverV8SD/L. Rover 3,5 a 4,2L/t- 603433103-bmwtuning.cz/bmw6klub.cz

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozni samosvor!! HELP !!

Příspěvek od Macek » 21. 01. 2007 20:48

jiřina píše: ano, je li to 4x4 nutno upravit i přední,jinak by odešel mezinápravový,.
Proč a jak upravovat přední? Převodový poměr se nezmění a přední má nulovou svornost....
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozni samosvor!! HELP !!

Příspěvek od jiřina » 22. 01. 2007 10:42

Macek píše:
jiřina píše: ano, je li to 4x4 nutno upravit i přední,jinak by odešel mezinápravový,.
Proč a jak upravovat přední? Převodový poměr se nezmění a přední má nulovou svornost....
pokud není př.sam(všechny orig. verze) tak se samozdřejmě nic neupravuje
02tii-A1,02ti-A2,02ti cab/2.8Cs,3.0Csi- B7T /650,633,630-B7T,635/ 323i -A1/ 323 e21/745i3,2T-2x/745i3,5T exe/ 518,520,535 T e12/ 525,M535 e28/525Tds e39 /750iLA e38/Opel Bitter CD /RoverV8SD/L. Rover 3,5 a 4,2L/t- 603433103-bmwtuning.cz/bmw6klub.cz

Odpovědět