turbo do BMW???
Hmm
No nazdar tet tady procitam ty vaše uvahy a nestačim se divit ! Fakt nechapu duvod montáže turba když tam chcete nechat váhu a jeste k tomu před turbo jednak pruchod vzduchu je velmi omezenej nehledě na uplně zkresleny hodnoty, když vás nezajima ani tak množství jako tlak.Navic s turbama mam sve zkušenosti a to i při výkonech nad 500 Hp ale turbo bez vodniho chlazeni jsem fakt ještě neviděl ! A s tim názorem že tam,, nebude teplo nebo že se to vyřeši kusem plechu "na to už fakt nevim co řict ale každopádně je vidět že se o turbech ještě máte hodně co učit !!!!!!!!!
Hmm
No nazdar tet tady procitam ty vaše uvahy a nestačim se divit ! Fakt nechapu duvod montáže turba když tam chcete nechat váhu a jeste k tomu před turbo jednak pruchod vzduchu je velmi omezenej nehledě na uplně zkresleny hodnoty, když vás nezajima ani tak množství jako tlak.Navic s turbama mam sve zkušenosti a to i při výkonech nad 500 Hp ale turbo bez vodniho chlazeni jsem fakt ještě neviděl ! A s tim názorem že tam,, nebude teplo nebo že se to vyřeši kusem plechu "na to už fakt nevim co řict ale každopádně je vidět že se o turbech ještě máte hodně co učit !!!!!!!!!
900 stupnu na vejfuku jezděj závodni specialy a ty turba co oni použivaj stojej tak cca 300 000 kc a za to pár vašich bavoráčku je takže bych nečekal použití takoveho turbaMADmaniac píše:ze se vam do toho pletu , budu se pripojovat k vasi turbo party ale nejspis s e36...
geroxi cece ta turbina se umi udelat do cervena, ja bych tam teda vodu nepoustel![]()
dys si predstavim ze svodu maj pres 900 stupnu.. kolik muze mit turbo, to chces chladit vodou ?

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Chtelo by to hmotnostni mereni nasavaneho vzduch, ne objemove. Cili nahradit vahu MAFem a dat ho za turbo.ondra_m píše:... Jinak co se týká váhy, tak by asi stálo za to z ní vyndat čidlo teploty a to dát za kompresor.
Když Dáš váhu za kompresor, tak to nikdy nemůže změřit kolik vzduchu šlo dovnitř kvůli měnícímu se tlaku vzduchu... Takže to bude asi fungovat, ale podle mne tam budou značné rezervy - výkon/efektivita ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Na atmosferickem motoru uz se na tom pracuje. O vysledky vyzkumu se mozna nekdy podelim ...GeRoX píše:jojo uz se to tady resilo...je to pracny udelat, ale pokud by to fungovalo nebylo by to spatny...
nechce se nekomu do toho?

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Hmm
Fejfík píše:No nazdar tet tady procitam ty vaše uvahy a nestačim se divit ! Fakt nechapu duvod montáže turba když tam chcete nechat váhu a jeste k tomu před turbo jednak pruchod vzduchu je velmi omezenej nehledě na uplně zkresleny hodnoty, když vás nezajima ani tak množství jako tlak.Navic s turbama mam sve zkušenosti a to i při výkonech nad 500 Hp ale turbo bez vodniho chlazeni jsem fakt ještě neviděl ! A s tim názorem že tam,, nebude teplo nebo že se to vyřeši kusem plechu "na to už fakt nevim co řict ale každopádně je vidět že se o turbech ještě máte hodně co učit !!!!!!!!!

Důležité je, aby to bylo finančně dostupné a funkční.
Co se týká váhy. - Je třeba změřit objem vzduchu a když obyčejná jednotka měří vzduch nestlačený - t.j. kolik ho proudí do motoru, budu-li měřit již stlačený vzduch tak ho přece nikdy nezměřím přesně. Když moje elektronika neumí měřit tlak. Jak to tedy provést?
Podle mne, váhou měřit stlačený vzduch je horší varianta než nestlačený.
Co se týká "plechu" tak mne pouč, jak odstiňuješ teplo? BMW to tak dělá ve svých výrobcích(autech), tak nevím jak by to udělal Fejfík.
A co se týká vodního chlazení turba, tak já osobně jsem nikdy na vlastní oči neviděl takto chlazené turbo, všechny turba co jsem viděl byly mazané/chlazené pouze a jen olejem.
To, že existují vodou chlazené je pro mne novinka.

Tak mi prosím ukaž co je tedy špatně, resp. jak by jsi to udělal ty.
Ondra ex.M-Fahrer
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hmm
To mi pripomina jednoho kamarada, ktery kdyz mel okno, tak rano rikaval: "Co si nepamatuju to se nestalo"ondra_m píše:... A co se týká vodního chlazení turba, tak já osobně jsem nikdy na vlastní oči neviděl takto chlazené turbo, všechny turba co jsem viděl byly mazané/chlazené pouze a jen olejem.
To, že existují vodou chlazené je pro mne novinka.

Zrejme jsi videl sama "stara" turba, kdyz bylo pod kapotou hafo mista a pruvan jak ve velehorskem sedle. V dnesni dobe je vodou chlazene turbo skoro nutnosti, neb motorovy prostor je precpany vselijakyma instrumentama, pro male "znecistovani" prostredi hlukem je motorovy prostor obestaven ruznymi tlumicim materialy, ktere odstinuji nejen hluk ale i proudeni vzduchu. Aby turbo melo rychly nabeh a vetsi ucinnost, je mensi a blize motoru, tudiz tepelne zatizenejsi. A chladi se vetsinou jen kompresorova cast, turbinova cast vodni kanaly nema, byl by tam prudky prechod teploty. Vedlejsim ucinkem chlazeni kompresorove casti je zvyseni ucinnosti turba, je to predstupen chlazeni pred intercoolerem.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ještě bych fejfíkovi sdělil, že mnou popsaný postup, používa i fabrika BMW u modelu 745i do rv. 1982. Mohu dokázat podklady a to jak kompletní dokumentací, tak i elektrickým schématem.
Použitý systém řízení motoru je L-Jetronic.
Žádné měření tlaku vzduchu pro ř.j. tam není, limitování tlaku je pouze mechanicky/podtlakově.
A kupodivu, jim to funguje, že?
Dokonce to nemá ani zpětnou kontrolu bohatosti směsi.
vše to funguje pouze na poměru, Otáček/teploty vody/množství vzduchu(váha před turbem).
Proto bych se snažil tento systém "obšlehnout" protože v domácích podmínkách je to nejjednoušsí a nejfunkčnější řešení. Já nevím jak ostatní, ale já nemám XXXX peněz pro nějaký sofistifikovanější systém.
Možná bych i dovedl, zařídit prohlídku tohoto motoru, pro "nevěřící" Fejfíky.
Použitý systém řízení motoru je L-Jetronic.
Žádné měření tlaku vzduchu pro ř.j. tam není, limitování tlaku je pouze mechanicky/podtlakově.
A kupodivu, jim to funguje, že?

Dokonce to nemá ani zpětnou kontrolu bohatosti směsi.
vše to funguje pouze na poměru, Otáček/teploty vody/množství vzduchu(váha před turbem).
Proto bych se snažil tento systém "obšlehnout" protože v domácích podmínkách je to nejjednoušsí a nejfunkčnější řešení. Já nevím jak ostatní, ale já nemám XXXX peněz pro nějaký sofistifikovanější systém.
Možná bych i dovedl, zařídit prohlídku tohoto motoru, pro "nevěřící" Fejfíky.

Ondra ex.M-Fahrer
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Zapominas ze pred dvaceti lety se teprve zacinaly resit emise, spousta aut pro Evropu se vyrabela bez katu nebo s nerizenym katem.ondra_m píše:Použitý systém řízení motoru je L-Jetronic.
Žádné měření tlaku vzduchu pro ř.j. tam není, limitování tlaku je pouze mechanicky/podtlakově.
A kupodivu, jim to funguje, že?
Dokonce to nemá ani zpětnou kontrolu bohatosti směsi.
vše to funguje pouze na poměru, Otáček/teploty vody/množství vzduchu(váha před turbem).
Bohatost smesi je mozna resena zmenou tlaku paliva obtokovym ventilem, ktery je ovladan tlakem v sacim potrubi. Nebo neni?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ty když by jsi stavěl Turbo do BMW v domácích podmínkách, by jsi řešil emise?Francis píše:Zapominas ze pred dvaceti lety se teprve zacinaly resit emise, spousta aut pro Evropu se vyrabela bez katu nebo s nerizenym katem.ondra_m píše:Použitý systém řízení motoru je L-Jetronic.
Žádné měření tlaku vzduchu pro ř.j. tam není, limitování tlaku je pouze mechanicky/podtlakově.
A kupodivu, jim to funguje, že?
Dokonce to nemá ani zpětnou kontrolu bohatosti směsi.
vše to funguje pouze na poměru, Otáček/teploty vody/množství vzduchu(váha před turbem).
Bohatost smesi je mozna resena zmenou tlaku paliva obtokovym ventilem, ktery je ovladan tlakem v sacim potrubi. Nebo neni?

Jinak, tlak benzínu je regulován naprosto stejně jako u motorů m20.
Ondra ex.M-Fahrer
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Emise v domacich podminkach neresi nikdo, ani beu turbaondra_m píše:Ty když by jsi stavěl Turbo do BMW v domácích podmínkách, by jsi řešil emise?
Jinak, tlak benzínu je regulován naprosto stejně jako u motorů m20.

Pokud je tlak paliva resen jako u M20 motoru, tak to je ta vazba na tlak vzduchu, nebo se mylim?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Emise v domacich podminkach neresi nikdo, ani bez turbaondra_m píše:Ty když by jsi stavěl Turbo do BMW v domácích podmínkách, by jsi řešil emise?
Jinak, tlak benzínu je regulován naprosto stejně jako u motorů m20.

Pokud je tlak paliva resen jako u M20 motoru, tak to je ta vazba na tlak vzduchu, nebo se mylim?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Máš pravdu, ale je to slovíčkařeníFrancis píše:Emise v domacich podminkach neresi nikdo, ani beu turbaondra_m píše:Ty když by jsi stavěl Turbo do BMW v domácích podmínkách, by jsi řešil emise?
Jinak, tlak benzínu je regulován naprosto stejně jako u motorů m20.
Pokud je tlak paliva resen jako u M20 motoru, tak to je ta vazba na tlak vzduchu, nebo se mylim?

Ondra ex.M-Fahrer
turbo
to gerox - ja jsem ti o technice turba nepsal, takze nepouzivej mnozne cislo...na co jsem narazel je ta vec s vahou pred nebo za turbem a moznost ci nemoznost svodu z TD...
1)vaha je pred turbem (kdo tomu neveri, at si najde specifikace 745i z let 1980-1986)
2)svody z td jsou s podlozkami realne pouzitelne...proskenujte si internet...
3)o vodnim chlazeni turba jsem nerekl ani slovo
4)vaha vzduchu ma sice proti MAFu nevyhody, ale nema cenu vymyslet MAF, kdyz uz clovek ma tovarne odzkousenej system s normalni vahou...
1)vaha je pred turbem (kdo tomu neveri, at si najde specifikace 745i z let 1980-1986)
2)svody z td jsou s podlozkami realne pouzitelne...proskenujte si internet...
3)o vodnim chlazeni turba jsem nerekl ani slovo
4)vaha vzduchu ma sice proti MAFu nevyhody, ale nema cenu vymyslet MAF, kdyz uz clovek ma tovarne odzkousenej system s normalni vahou...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: turbo
MAF by mel vyhodu jen v pripade pouziti ridici jednotky uzpusobene pro MAF, tedy jednotky, ktera umi vyuzit hmotnostni mereni vzduchu. Umel to uz treba LH-Jetronic. U systemu s vahou vzduchu je toto reseno regulaci tlaku paliva podle tlaku v sacim potrubi, tedy podle plniciho tlaku - to uz tu bylo dnes psano.PET77 píše:4)vaha vzduchu ma sice proti MAFu nevyhody, ale nema cenu vymyslet MAF, kdyz uz clovek ma tovarne odzkousenej system s normalni vahou...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
no abych se vratil k veci...:
to co rika ondra (L-jetronic) je pravda...ostatne realni priklad je me auto...
co se vahy tyce...mel jsem ho pred kompresorem .... jezdilo to ale nic moc a kompresor se prehrival a to dost hodne ... tak jsem ho hodil za kompresor a je vse v pohode (v ramci moznosti) ... jediny problem je v tom, ze vaha neni konstruovana na pretlak (myslim to ted konstrukcne) ... znamena to, ze mi u osy potenciometru unika neco malo vzduchu (no pri zatezi to je dost citit) jediny duvod pro ktery bych ho mozna vratil pred turbo (ne kompresor) byl tenhle ... pokud bych to resil ...
u turbiny jsem videl provedeni jak pred tak za turbinou ... obe auta jezdili ... ale pokud se drzime teorie ze smysl turbiny je nasat co nejvice vzduchu a pokud mozno co nejrychleji a nejlechceji, tak se mi nejevi jako nejlepsi varianta pichnout pred nej vahu co ma otvor asi 3x4 cm ...
... rozhodne si myslim ze te turbine bude min vadit preprat vahu pod tlakem nez podtlakem ...
... pokud je pravda to co rikas, ze L-ko davali do turbin, tak v tom pripade neni co resit co se jednotky tyce ... podle to ho by mela vydrzet vse pac neresi tlak ...
... k ostatnim veem co se roztaveni veci tyce se nebudu vyjadrovat ...
ostatne uvidis to sam ... 
to co rika ondra (L-jetronic) je pravda...ostatne realni priklad je me auto...
co se vahy tyce...mel jsem ho pred kompresorem .... jezdilo to ale nic moc a kompresor se prehrival a to dost hodne ... tak jsem ho hodil za kompresor a je vse v pohode (v ramci moznosti) ... jediny problem je v tom, ze vaha neni konstruovana na pretlak (myslim to ted konstrukcne) ... znamena to, ze mi u osy potenciometru unika neco malo vzduchu (no pri zatezi to je dost citit) jediny duvod pro ktery bych ho mozna vratil pred turbo (ne kompresor) byl tenhle ... pokud bych to resil ...

u turbiny jsem videl provedeni jak pred tak za turbinou ... obe auta jezdili ... ale pokud se drzime teorie ze smysl turbiny je nasat co nejvice vzduchu a pokud mozno co nejrychleji a nejlechceji, tak se mi nejevi jako nejlepsi varianta pichnout pred nej vahu co ma otvor asi 3x4 cm ...

... rozhodne si myslim ze te turbine bude min vadit preprat vahu pod tlakem nez podtlakem ...
... pokud je pravda to co rikas, ze L-ko davali do turbin, tak v tom pripade neni co resit co se jednotky tyce ... podle to ho by mela vydrzet vse pac neresi tlak ...

... k ostatnim veem co se roztaveni veci tyce se nebudu vyjadrovat ...



- jiri seidel
- Příspěvky: 92
- Registrován: 06. 03. 2003 14:36
- Bydliště: Mukařov u Úštěka