to je jen zvuk, nebo mi nejde obraz???ondra_m píše:Video z brzdy, je vidět, že má trochu problém s bohatostí směsi
http://www.r3vlimited.com/Media/Videos/Matte30Turbo.avi
turbo do BMW???
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28,
535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

No, že se někde něco zničí, s tím se musí počítat, přecijenom, vždy je to tak trochu pokus.Anonymous píše:Zda se, ze trefuju temata.Je lepsi preplnovat 4val nebo 6val. Realne co je potreba za upravy? Nejsem zrona technik, spis nadsenac. Debata kolem 2.7 me dosti zaujala i poucila i kdyz obcas uz byla trochu nad moje chapani. Tohle mi nabizel jeden mechanik (turbo), ale i po precteni vasich zkusenosti i po tech mych se takovych zasahu docela bojim...
Když si to budeš nechávat, dělat někým, tak se dostaneš na strašný prachy za práci a krom toho ti to skoro nikdo neudělá, a ještě tě budou považovat za magora

Ondra ex.M-Fahrer
musíš mít kodek DivX pro obraz. Obraz tam je.Raon píše:to je jen zvuk, nebo mi nejde obraz???ondra_m píše:Video z brzdy, je vidět, že má trochu problém s bohatostí směsi
http://www.r3vlimited.com/Media/Videos/Matte30Turbo.avi
www.divx.com
Ondra ex.M-Fahrer
a co voda k turbu?ondra_m píše:Nemyslím, řekl bych, že kompresor je složitějšíAce píše:2Ondra: hmm, dobrýJednodušší asi bude montáž kompresoru
protože se musí připojovat na řemenici.
Jinak na tom fakt, žádná věda není. Vyrobí se svody, natahají se trubky, intercooler. Navrtá se blok, zavede se olej k turbu a hotovo. Jo a výkonější vstřiky.
Když nebudeš tlačit víc jak 0.5Bar tak nemusíš podle všeho ř.j. vůbec řešit.
Resp. s když budeš mít KATovou elektroniku tak se stím vyrovná sama.
Samozřejmě, že to nikdy nebude tak optimální jako když to udělá fabrika, ale o to tady snad ani nejde, ne?






ty vstryky resis nejak? budes? klidne SZ...


Ježkovy voči, jaká voda? Turbo chlazený vodou jsem neviděl a ani si nedovedu představit jak něco takového chladíš vodouGeRoX píše: a co voda k turbu?jak vyresit "vyhrevnost turbiny" pod kapotou? vyrovnavaci nadobka & spol. moc velkou radost mit nebudou...
co kabely ke svickam ... tem se ta teplota taky moc libit nebude...kam zapojis vahu pred nebo za turbo? kam a jak das intercooler? jaky svody pouzit? ... je to vazne jednoducha zalezitost oproti pripojeni kompresoru...ktery potrebuje pouze dva srouby k pripevneni k bloku a olej....
![]()
![]()
![]()
![]()
ty vstryky resis nejak? budes? klidne SZ...

Váha, to je snad taky jasný - před turbo.
Intercooler tam nutně být nemusí, ale když už se to dělá tak by byla škoda ho tam nedat.
A svody? Trochu práce se svářečkou a je to, ne?
Asi je fakt, že prácí je to asi podobný, u kompresoru řemenice, u turba svody.
Vstřiky, no stačí se zamyslet



No a teplota, stačí se zamyslet... Je fakt, že na těch fotkách to nemá dobře vyřešený...
Jo a k těm svodům, kdo je línej to vyrábět tak ať se koukne na 324td


Tak kolik lidí bude turbit?
Ondra ex.M-Fahrer
je zajimavy ja videl turbo s chlazenim na vodu...
staci se zamyslet...hm...to je pravda...moznosti je dost...
vahu pred turbo...videl jsem i ale za turbem...ja mel vahu pred komp a moc se mu to nelibilo...dal jsem ho za a hned se mu dycha lip...cili je to dosti otazne...kdyz byla vaha pred kompresorem, kompresor se strasne prehrival...
...svody?
torchu prace se svareckou...jo jo jde jen o to co je pro koho "trochu"?
remenice? ja mam dve na klice cili no problem...
TD svody jsou na p...bez upravy se turbina dostane prilis blizko k tavicim se vecem...
kolik lidi bude turbit? hadej...

staci se zamyslet...hm...to je pravda...moznosti je dost...
vahu pred turbo...videl jsem i ale za turbem...ja mel vahu pred komp a moc se mu to nelibilo...dal jsem ho za a hned se mu dycha lip...cili je to dosti otazne...kdyz byla vaha pred kompresorem, kompresor se strasne prehrival...
...svody?





remenice? ja mam dve na klice cili no problem...
TD svody jsou na p...bez upravy se turbina dostane prilis blizko k tavicim se vecem...
kolik lidi bude turbit? hadej...


Vlčí mlha?GeRoX píše:je zajimavy ja videl turbo s chlazenim na vodu...![]()

Přehříval? Jakože byl horký, nebo jak ?GeRoX píše: vahu pred turbo...videl jsem i ale za turbem...ja mel vahu pred komp a moc se mu to nelibilo...dal jsem ho za a hned se mu dycha lip...cili je to dosti otazne...kdyz byla vaha pred kompresorem, kompresor se strasne prehrival...
Jinak co se týká váhy, tak by asi stálo za to z ní vyndat čidlo teploty a to dát za kompresor.
Když Dáš váhu za kompresor, tak to nikdy nemůže změřit kolik vzduchu šlo dovnitř kvůli měnícímu se tlaku vzduchu... Takže to bude asi fungovat, ale podle mne tam budou značné rezervy - výkon/efektivita
A jak jsi zjistil, že se tomu lépe "dýchá"?
Jejda a jakejm?GeRoX píše: TD svody jsou na p...bez upravy se turbina dostane prilis blizko k tavicim se vecem...
Jediný co mne napadá, je siletblok motoru, což vyřeší jeden malej kus plechu(ten na tepelnou ochranu), a co dál? Nic mne nenapadá...

Ondra ex.M-Fahrer
no comment...ondra_m píše:Vlčí mlha?GeRoX píše:je zajimavy ja videl turbo s chlazenim na vodu...![]()
jo byl horkej ... a to dost... jak jsem zjistil ze se mu dycha lip? ... stacilo se projet...ondra_m píše:Přehříval? Jakože byl horký, nebo jak ?GeRoX píše: vahu pred turbo...videl jsem i ale za turbem...ja mel vahu pred komp a moc se mu to nelibilo...dal jsem ho za a hned se mu dycha lip...cili je to dosti otazne...kdyz byla vaha pred kompresorem, kompresor se strasne prehrival...
Jinak co se týká váhy, tak by asi stálo za to z ní vyndat čidlo teploty a to dát za kompresor.
Když Dáš váhu za kompresor, tak to nikdy nemůže změřit kolik vzduchu šlo dovnitř kvůli měnícímu se tlaku vzduchu... Takže to bude asi fungovat, ale podle mne tam budou značné rezervy - výkon/efektivita
A jak jsi zjistil, že se tomu lépe "dýchá"?

jinak s tim tlakem nesouhlasim...

mas pravdu ale pokud si dobre vzpominam...videl jsem snad jen jedno turbo tak nizko...jinak na vsech ostatnich fotkach byl nahore a tam je rozhodne dost veci co se muze roztavit...ale ok...ondra_m píše:Jejda a jakejm?GeRoX píše: TD svody jsou na p...bez upravy se turbina dostane prilis blizko k tavicim se vecem...
Jediný co mne napadá, je siletblok motoru, což vyřeší jeden malej kus plechu(ten na tepelnou ochranu), a co dál? Nic mne nenapadá...


turbo vs. kompresor
No myslim Geroxi, ze kompresor sice zvladas, ale o turbu se jeste budes muset trochu ucit...
a vidim, ze jeste stale zijes z pul roku stare udalosti...to na tom asi jinak budes dost spatne, co ?
))
tak zatim zdar lidi...

a vidim, ze jeste stale zijes z pul roku stare udalosti...to na tom asi jinak budes dost spatne, co ?

tak zatim zdar lidi...
Re: turbo vs. kompresor
zadna novinka...stale se ucim...PET123 píše:No myslim Geroxi, ze kompresor sice zvladas, ale o turbu se jeste budes muset trochu ucit...

nevim na co presne myslis...PET123 píše:a vidim, ze jeste stale zijes z pul roku stare udalosti...to na tom asi jinak budes dost spatne, co ?))


Už je mi to jasný Ondroondra_m píše:Nemyslím, řekl bych, že kompresor je složitějšíAce píše:2Ondra: hmm, dobrýJednodušší asi bude montáž kompresoru
protože se musí připojovat na řemenici.
Jinak na tom fakt, žádná věda není. Vyrobí se svody, natahají se trubky, intercooler. Navrtá se blok, zavede se olej k turbu a hotovo. Jo a výkonější vstřiky.
Když nebudeš tlačit víc jak 0.5Bar tak nemusíš podle všeho ř.j. vůbec řešit.
Resp. s když budeš mít KATovou elektroniku tak se stím vyrovná sama.
Samozřejmě, že to nikdy nebude tak optimální jako když to udělá fabrika, ale o to tady snad ani nejde, ne?



Re: turbo vs. kompresor
nevim na co presne myslis...PET123 píše:a vidim, ze jeste stale zijes z pul roku stare udalosti...to na tom asi jinak budes dost spatne, co ?))

mam na mysli, jak jsi zminoval to ze mi to nejde, kdyz jsi me "pojel" v Lanove...
ono s vadnou a rozstelovanou vahou vzduchu to opravdu nejede...jaky to div

no uvidime co bude dal

jinak tvemu projektu komp+turbo docela fandim, jeste jsem nic takoveho
v praxi nevidel ...
Re: turbo vs. kompresor
mam na mysli, jak jsi zminoval to ze mi to nejde, kdyz jsi me "pojel" v Lanove...PET123 píše:nevim na co presne myslis...PET123 píše:a vidim, ze jeste stale zijes z pul roku stare udalosti...to na tom asi jinak budes dost spatne, co ?))
ono s vadnou a rozstelovanou vahou vzduchu to opravdu nejede...jaky to div

no uvidime co bude dal

jinak tvemu projektu komp+turbo docela fandim, jeste jsem nic takoveho
v praxi nevidel ...[/quote]
jo to jsi ty...me zmatl ten nick...

to nebylo nic proti tobe...jen zkonstatovani faktu ze seriova turbina z tovarny nestiha totalni bastl, ktery by podle vseho nemel ani naskocit...nic vic nic min...a trochu provokace taky....


jinak pokud tvrdite ze na turbinu se nepripojuje voda a ze se to chladi pouze olejem ... tak ja tvrdim ze to je blbost ... cili tvrzeni proti tvrzeni ...



to je mi jasny...
...ale proc jsem videl par aut s chalzenim i na vodu...??? ja nerikal ze tam olej nejde...to ja jasny ze jo...ale jde tam i voda...alespon co jsem videl...
....ma to brachova mazda, videl jsem supru, a taky rallycrossovou feldu s turbinou a vsechny auta meli privod vody...no a k mazani to asi nebylo ze jo?
ze by byly ruzne druhy?
...ale proc jsem videl par aut s chalzenim i na vodu...??? ja nerikal ze tam olej nejde...to ja jasny ze jo...ale jde tam i voda...alespon co jsem videl...
....ma to brachova mazda, videl jsem supru, a taky rallycrossovou feldu s turbinou a vsechny auta meli privod vody...no a k mazani to asi nebylo ze jo?


ze by byly ruzne druhy?


Staci pouzit google a sami sa presvedcite ze niektore Turba (a je ich nemalo, hlavne Japonci a SAABy) su vodou chladene...
http://www.google.com/search?q=water+co ... &hl=cs&lr=
detailny priklad Audi 5000T
http://www.sjmautotechnik.com/turbo.html#watercooled
http://www.google.com/search?q=water+co ... &hl=cs&lr=
detailny priklad Audi 5000T
http://www.sjmautotechnik.com/turbo.html#watercooled
Faszom a seggedbe verem te buzi 
