turbo do BMW???

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 12. 01. 2004 13:41

ondra_m píše:Video z brzdy, je vidět, že má trochu problém s bohatostí směsi :-)

http://www.r3vlimited.com/Media/Videos/Matte30Turbo.avi
to je jen zvuk, nebo mi nejde obraz???
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 01. 2004 13:43

Anonymous píše:Zda se, ze trefuju temata. 8) Je lepsi preplnovat 4val nebo 6val. Realne co je potreba za upravy? Nejsem zrona technik, spis nadsenac. Debata kolem 2.7 me dosti zaujala i poucila i kdyz obcas uz byla trochu nad moje chapani. Tohle mi nabizel jeden mechanik (turbo), ale i po precteni vasich zkusenosti i po tech mych se takovych zasahu docela bojim...
No, že se někde něco zničí, s tím se musí počítat, přecijenom, vždy je to tak trochu pokus.
Když si to budeš nechávat, dělat někým, tak se dostaneš na strašný prachy za práci a krom toho ti to skoro nikdo neudělá, a ještě tě budou považovat za magora :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 01. 2004 13:44

Raon píše:
ondra_m píše:Video z brzdy, je vidět, že má trochu problém s bohatostí směsi :-)

http://www.r3vlimited.com/Media/Videos/Matte30Turbo.avi
to je jen zvuk, nebo mi nejde obraz???
musíš mít kodek DivX pro obraz. Obraz tam je.
www.divx.com
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 12. 01. 2004 13:46

ondra_m píše:
Ace píše:2Ondra: hmm, dobrý :wink: Jednodušší asi bude montáž kompresoru :?:
Nemyslím, řekl bych, že kompresor je složitější :-) protože se musí připojovat na řemenici.
Jinak na tom fakt, žádná věda není. Vyrobí se svody, natahají se trubky, intercooler. Navrtá se blok, zavede se olej k turbu a hotovo. Jo a výkonější vstřiky.

Když nebudeš tlačit víc jak 0.5Bar tak nemusíš podle všeho ř.j. vůbec řešit.
Resp. s když budeš mít KATovou elektroniku tak se stím vyrovná sama.

Samozřejmě, že to nikdy nebude tak optimální jako když to udělá fabrika, ale o to tady snad ani nejde, ne?
a co voda k turbu? :) jak vyresit "vyhrevnost turbiny" pod kapotou? vyrovnavaci nadobka & spol. moc velkou radost mit nebudou...:) co kabely ke svickam ... tem se ta teplota taky moc libit nebude...kam zapojis vahu pred nebo za turbo? kam a jak das intercooler? jaky svody pouzit? ... je to vazne jednoducha zalezitost oproti pripojeni kompresoru...ktery potrebuje pouze dva srouby k pripevneni k bloku a olej.... :lol: :lol: :lol: 8)


ty vstryky resis nejak? budes? klidne SZ... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 01. 2004 14:04

GeRoX píše: a co voda k turbu? :) jak vyresit "vyhrevnost turbiny" pod kapotou? vyrovnavaci nadobka & spol. moc velkou radost mit nebudou...:) co kabely ke svickam ... tem se ta teplota taky moc libit nebude...kam zapojis vahu pred nebo za turbo? kam a jak das intercooler? jaky svody pouzit? ... je to vazne jednoducha zalezitost oproti pripojeni kompresoru...ktery potrebuje pouze dva srouby k pripevneni k bloku a olej.... :lol: :lol: :lol: 8)

ty vstryky resis nejak? budes? klidne SZ... 8)
Ježkovy voči, jaká voda? Turbo chlazený vodou jsem neviděl a ani si nedovedu představit jak něco takového chladíš vodou :-)
Váha, to je snad taky jasný - před turbo.
Intercooler tam nutně být nemusí, ale když už se to dělá tak by byla škoda ho tam nedat.
A svody? Trochu práce se svářečkou a je to, ne?

Asi je fakt, že prácí je to asi podobný, u kompresoru řemenice, u turba svody.

Vstřiky, no stačí se zamyslet :-) ALe mám jednu sadu plonkovou :-) Tak kdyby byl zájem :)

No a teplota, stačí se zamyslet... Je fakt, že na těch fotkách to nemá dobře vyřešený...


Jo a k těm svodům, kdo je línej to vyrábět tak ať se koukne na 324td :-), a hle s malejma podložkama to pasuje :)


Tak kolik lidí bude turbit?
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 12. 01. 2004 14:22

je zajimavy ja videl turbo s chlazenim na vodu... 8)

staci se zamyslet...hm...to je pravda...moznosti je dost...

vahu pred turbo...videl jsem i ale za turbem...ja mel vahu pred komp a moc se mu to nelibilo...dal jsem ho za a hned se mu dycha lip...cili je to dosti otazne...kdyz byla vaha pred kompresorem, kompresor se strasne prehrival...

...svody? :) torchu prace se svareckou...jo jo jde jen o to co je pro koho "trochu"? :lol: :lol: :lol: 8)

remenice? ja mam dve na klice cili no problem...

TD svody jsou na p...bez upravy se turbina dostane prilis blizko k tavicim se vecem...


kolik lidi bude turbit? hadej... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 01. 2004 14:39

GeRoX píše:je zajimavy ja videl turbo s chlazenim na vodu... 8)
Vlčí mlha? :-)
GeRoX píše: vahu pred turbo...videl jsem i ale za turbem...ja mel vahu pred komp a moc se mu to nelibilo...dal jsem ho za a hned se mu dycha lip...cili je to dosti otazne...kdyz byla vaha pred kompresorem, kompresor se strasne prehrival...
Přehříval? Jakože byl horký, nebo jak ?
Jinak co se týká váhy, tak by asi stálo za to z ní vyndat čidlo teploty a to dát za kompresor.
Když Dáš váhu za kompresor, tak to nikdy nemůže změřit kolik vzduchu šlo dovnitř kvůli měnícímu se tlaku vzduchu... Takže to bude asi fungovat, ale podle mne tam budou značné rezervy - výkon/efektivita
A jak jsi zjistil, že se tomu lépe "dýchá"?
GeRoX píše: TD svody jsou na p...bez upravy se turbina dostane prilis blizko k tavicim se vecem...
Jejda a jakejm?
Jediný co mne napadá, je siletblok motoru, což vyřeší jeden malej kus plechu(ten na tepelnou ochranu), a co dál? Nic mne nenapadá... :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 12. 01. 2004 14:55

ondra_m píše:
GeRoX píše:je zajimavy ja videl turbo s chlazenim na vodu... 8)
Vlčí mlha? :-)
no comment...
ondra_m píše:
GeRoX píše: vahu pred turbo...videl jsem i ale za turbem...ja mel vahu pred komp a moc se mu to nelibilo...dal jsem ho za a hned se mu dycha lip...cili je to dosti otazne...kdyz byla vaha pred kompresorem, kompresor se strasne prehrival...
Přehříval? Jakože byl horký, nebo jak ?
Jinak co se týká váhy, tak by asi stálo za to z ní vyndat čidlo teploty a to dát za kompresor.
Když Dáš váhu za kompresor, tak to nikdy nemůže změřit kolik vzduchu šlo dovnitř kvůli měnícímu se tlaku vzduchu... Takže to bude asi fungovat, ale podle mne tam budou značné rezervy - výkon/efektivita
A jak jsi zjistil, že se tomu lépe "dýchá"?
jo byl horkej ... a to dost... jak jsem zjistil ze se mu dycha lip? ... stacilo se projet... 8)

jinak s tim tlakem nesouhlasim... 8)
ondra_m píše:
GeRoX píše: TD svody jsou na p...bez upravy se turbina dostane prilis blizko k tavicim se vecem...
Jejda a jakejm?
Jediný co mne napadá, je siletblok motoru, což vyřeší jeden malej kus plechu(ten na tepelnou ochranu), a co dál? Nic mne nenapadá... :-)
mas pravdu ale pokud si dobre vzpominam...videl jsem snad jen jedno turbo tak nizko...jinak na vsech ostatnich fotkach byl nahore a tam je rozhodne dost veci co se muze roztavit...ale ok... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 01. 2004 15:04

GeRoX píše: jinak s tim tlakem nesouhlasim... 8)
Někdo třetí nás bude muset rozsoudit. :-)
Ondra ex.M-Fahrer

PET123

turbo vs. kompresor

Příspěvek od PET123 » 12. 01. 2004 15:05

No myslim Geroxi, ze kompresor sice zvladas, ale o turbu se jeste budes muset trochu ucit...:-)

a vidim, ze jeste stale zijes z pul roku stare udalosti...to na tom asi jinak budes dost spatne, co ? :-)))

tak zatim zdar lidi...

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: turbo vs. kompresor

Příspěvek od GeRoX » 12. 01. 2004 15:44

PET123 píše:No myslim Geroxi, ze kompresor sice zvladas, ale o turbu se jeste budes muset trochu ucit...:-)
zadna novinka...stale se ucim... 8)

PET123 píše:a vidim, ze jeste stale zijes z pul roku stare udalosti...to na tom asi jinak budes dost spatne, co ? :-)))
nevim na co presne myslis... :?:
Obrázek

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 12. 01. 2004 16:56

GeRoX píše:
Ace píše:2Ondra: hmm, dobrý :wink: Jednodušší asi bude montáž kompresoru :?:
???? a kompresor nepotrebuje upravu rj? ????
To nevim, ale domnívám se, že bude zástavba jednodušší. :)
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 12. 01. 2004 17:02

ondra_m píše:
Ace píše:2Ondra: hmm, dobrý :wink: Jednodušší asi bude montáž kompresoru :?:
Nemyslím, řekl bych, že kompresor je složitější :-) protože se musí připojovat na řemenici.
Jinak na tom fakt, žádná věda není. Vyrobí se svody, natahají se trubky, intercooler. Navrtá se blok, zavede se olej k turbu a hotovo. Jo a výkonější vstřiky.

Když nebudeš tlačit víc jak 0.5Bar tak nemusíš podle všeho ř.j. vůbec řešit.
Resp. s když budeš mít KATovou elektroniku tak se stím vyrovná sama.

Samozřejmě, že to nikdy nebude tak optimální jako když to udělá fabrika, ale o to tady snad ani nejde, ne?
Už je mi to jasný Ondro :)
8) ///M Power 8)

PET123

Re: turbo vs. kompresor

Příspěvek od PET123 » 12. 01. 2004 17:51

PET123 píše:a vidim, ze jeste stale zijes z pul roku stare udalosti...to na tom asi jinak budes dost spatne, co ? :-)))
nevim na co presne myslis... :?:[/quote]

mam na mysli, jak jsi zminoval to ze mi to nejde, kdyz jsi me "pojel" v Lanove...

ono s vadnou a rozstelovanou vahou vzduchu to opravdu nejede...jaky to div :-)

no uvidime co bude dal :-)

jinak tvemu projektu komp+turbo docela fandim, jeste jsem nic takoveho
v praxi nevidel ...

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: turbo vs. kompresor

Příspěvek od GeRoX » 12. 01. 2004 18:07

PET123 píše:
PET123 píše:a vidim, ze jeste stale zijes z pul roku stare udalosti...to na tom asi jinak budes dost spatne, co ? :-)))
nevim na co presne myslis... :?:
mam na mysli, jak jsi zminoval to ze mi to nejde, kdyz jsi me "pojel" v Lanove...

ono s vadnou a rozstelovanou vahou vzduchu to opravdu nejede...jaky to div :-)

no uvidime co bude dal :-)

jinak tvemu projektu komp+turbo docela fandim, jeste jsem nic takoveho
v praxi nevidel ...[/quote]

jo to jsi ty...me zmatl ten nick...:)

to nebylo nic proti tobe...jen zkonstatovani faktu ze seriova turbina z tovarny nestiha totalni bastl, ktery by podle vseho nemel ani naskocit...nic vic nic min...a trochu provokace taky.... :twisted: 8)

jinak pokud tvrdite ze na turbinu se nepripojuje voda a ze se to chladi pouze olejem ... tak ja tvrdim ze to je blbost ... cili tvrzeni proti tvrzeni ...
:twisted: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 12. 01. 2004 18:31

ze se vam do toho pletu , budu se pripojovat k vasi turbo party ale nejspis s e36...
geroxi cece ta turbina se umi udelat do cervena, ja bych tam teda vodu nepoustel :D
dys si predstavim ze svodu maj pres 900 stupnu.. kolik muze mit turbo, to chces chladit vodou ?
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 12. 01. 2004 18:34

to je mi jasny...

...ale proc jsem videl par aut s chalzenim i na vodu...??? ja nerikal ze tam olej nejde...to ja jasny ze jo...ale jde tam i voda...alespon co jsem videl...

....ma to brachova mazda, videl jsem supru, a taky rallycrossovou feldu s turbinou a vsechny auta meli privod vody...no a k mazani to asi nebylo ze jo? :lol: 8)

ze by byly ruzne druhy? :roll:
Obrázek

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 12. 01. 2004 18:37

Staci pouzit google a sami sa presvedcite ze niektore Turba (a je ich nemalo, hlavne Japonci a SAABy) su vodou chladene...

http://www.google.com/search?q=water+co ... &hl=cs&lr=

detailny priklad Audi 5000T
http://www.sjmautotechnik.com/turbo.html#watercooled
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 12. 01. 2004 18:42

nechci byt hnusnej, ale:

:321:

:evil: :evil: 8)

takze kdo se ma co ucit o turbech? nic ve zlym... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 12. 01. 2004 18:45

GeRoX píše:nechci byt hnusnej, ale:

:321:

:evil: :evil: 8)

takze kdo se ma co ucit o turbech? nic ve zlym... 8)
btw. Vavřincova Lancia Delta HF Integrale ma taky chlazení vodou :wink:
8) ///M Power 8)

Odpovědět