E46
E46
Ahojte chcel by som Vás poprosiť o radu.
Chcel by som kupiť E46 , viem že moc to sem nepatrí no dúfam že sa tu niekto nájde so skúsenostami.
Problém je v tom že sa neviem rozhodnúť aký motor.
na výber je 320i
alebo 320 d
ročník 1999/2000
momentálne jazdím na E30 323i je to už síce deduško no vie ešte dobre potiahnuť. 6valce sa mi velmi páčia sú živé...
No kvôli spotrebe by som asi uvažoval nad 320D preto chcem poprosiť o radu či niesu tieto motory po najazdení 180000 moc hlučné alebo poruchové. ktorý by ste si vybrali vy....
Ďakujem za všetky reakcie
Chcel by som kupiť E46 , viem že moc to sem nepatrí no dúfam že sa tu niekto nájde so skúsenostami.
Problém je v tom že sa neviem rozhodnúť aký motor.
na výber je 320i
alebo 320 d
ročník 1999/2000
momentálne jazdím na E30 323i je to už síce deduško no vie ešte dobre potiahnuť. 6valce sa mi velmi páčia sú živé...
No kvôli spotrebe by som asi uvažoval nad 320D preto chcem poprosiť o radu či niesu tieto motory po najazdení 180000 moc hlučné alebo poruchové. ktorý by ste si vybrali vy....
Ďakujem za všetky reakcie
BMW 323i
ked nevies co chces, zustan u 323i... Jsou to dva odlisny motory, musis vedet ty co sa ti paci...
Ja bych sel asi spis do 320d... sice nemam moc rad turboefekt ale to auto jede za solidni naklady. E46ka uz stejne neni nijak moc na blbnuti tak bych zvolil ekonomictejsi provoz...
btw. tim 320i ( 2,2 ) jsem jel a nic moc....
Ja bych sel asi spis do 320d... sice nemam moc rad turboefekt ale to auto jede za solidni naklady. E46ka uz stejne neni nijak moc na blbnuti tak bych zvolil ekonomictejsi provoz...
btw. tim 320i ( 2,2 ) jsem jel a nic moc....
no to ja bych naftu uplně vymechal..........................vstřiky - turbo......eeeeebmwm3 píše:Jestli ti nevadí nafta, tak bych šel do nafty![]()
Asi to bude teda ta slabší verze 100 Kw, ale je to v pohodě, jel jsem v tom.
Ale benzín je benzín no
Ta 320 bude podle mě ještě dvoulitr, resp podle výkonu 110 KW a taky do 2000 to je M52
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
máme doma 323iA r.v.99 a já bych zůstal věrný benzínu ... měli jsme ještě nedávno 530daT r.v.01, tak mám s čím porovnat. Když už 320d tak novější comonrail (tuším od 2002) ale na t asi nemáš peníze.





E46
Ďakujem všetkým za reakcie.
naftak som ešte nemal. Tak neviem porovnať no čo sa týka benzínu je to M52 a nafta je M47.
Trocha sa obávam poruchovosti 320d a hlavne klepotu motora.
a vyších nákladov na opravu turba, čerpadla
ako u benzínu.
320d vyzerá nejak takto:
http://cze.autoscout24.com/home/index/d ... nreloz3yyd
naftak som ešte nemal. Tak neviem porovnať no čo sa týka benzínu je to M52 a nafta je M47.
Trocha sa obávam poruchovosti 320d a hlavne klepotu motora.
a vyších nákladov na opravu turba, čerpadla
ako u benzínu.
320d vyzerá nejak takto:
http://cze.autoscout24.com/home/index/d ... nreloz3yyd
BMW 323i
Zajdi k nejbližšímu prodejci, kde mají použité vozy a zkus se projet v 320i a v 320d (zvlášť pokud píšeš, že jsi naftu ještě neměl). Uvidíš, jak na tebe ten nebo onen motor bude působit a jak ti bude vyhovovat. S financema to dneska vyjde skoro nastejno - vyšší ceny případných oprav kompenzuje spotřeba paliva. (Takže taky záleží, kolik toho najezdíš) ... Ale hlavní je, aby se ti s nim dobře jezdilo. 

Já teda nevím jak ty, ale já mám radši tu vyšší spotřebu, protože ty věci, co se serou na naftách, jsou jednorázově dost drahý. A co si budem povídat, ten rozdíl ve spotřebě málokdo na opravy ukládá.Marosh píše:Zajdi k nejbližšímu prodejci, kde mají použité vozy a zkus se projet v 320i a v 320d (zvlášť pokud píšeš, že jsi naftu ještě neměl). Uvidíš, jak na tebe ten nebo onen motor bude působit a jak ti bude vyhovovat. S financema to dneska vyjde skoro nastejno - vyšší ceny případných oprav kompenzuje spotřeba paliva. (Takže taky záleží, kolik toho najezdíš) ... Ale hlavní je, aby se ti s nim dobře jezdilo.
E39 535i sedan
No, neukládá si ho nikdo.Fx píše: Já teda nevím jak ty, ale já mám radši tu vyšší spotřebu, protože ty věci, co se serou na naftách, jsou jednorázově dost drahý. A co si budem povídat, ten rozdíl ve spotřebě málokdo na opravy ukládá.

Re: E46
může ale nemusí, občas se stává, že to lidi stočí, ale pak byva před první číslicí takova mala čarka.....Rudkoo píše:Ešte sa chcem spýtať dá sa cez počítač zistiť skutočný počet najazdených kilometrov pokiaľ by ich predajca upravoval??
idealni je vzít klíč,strčit ho do zapalování, apak s nim dojit na čtečku do aut.servisu, kde ti řeknou ralitu.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
Mám teď možnost pravidelně jezdit s E46 320d (M-technik podvozek) a zároveň svou E30 325i (rok starý podvozek sachs adv. předek, b4 zadek). Když je porovnám:
e30 1989, najeto 265.000
e46 1999, najeto 140.000
jízdní vlastnosti, řízení:
objektivně: E46 mnohem lépe sedí (16 palcové 225ky), je tvrdší a zároveň pohodlnější než e30 (15 palcové 195/50)
subjektivně: E46 má nelineární odezvu (řízení, brzdy) což mi nevyhovuje, poskytuje menší zpětnou vazbu a tím pádem se (mi) i hůř řídí, E30ka je mnohem předvídatelnější a snáze ovladatelná, její limit však leží níže
motor:
objektivně: E46 je papírově o něco málo pomalejší (10,2s 210kmh vs. 8,5s 214kmh), E46 má zřetelný turbo efekt
subjektivně: E46 do 1700ot vůbec nejede, v 1850 strašně zabere (ještěžě to má ASC, na mokro velice vhodné) a s mírně klesajícím tahem pěkně jede až do 4500ot (což ale vlastně vůbec není potřeba, řadím tak v 3000ot.)
Benzínový motor v E30 zabírá s kontinuálním nárůstem už téměř od volnoběhu s poznatelným zlepšením po cca 3800 otáčkách, má smysl ho točit do 5800. Turbo efekt e46 dává silný pocit velkého nárazového zrychlení, ale i tak je cítit že E30ka je rychlejší. Turbo efekt je velice nepříjemný v pomalých zatáčkách do kopce (serpentyny), kdy otáčky na dvojku často klesnou pod/na 1500 a výjezd je neskutečně pomalý nebo je nutno řadit za jedna...
Spotřeba:
E46 jezdí při stejném stylu jízdy (což moc nejde) za cca 2/3 spotřeby E30ky (tam kde jede E46 za 6l/100km tam jede E30 za 9l/100km
E46 dlouhodobý průměr 6,3l/100km
E30 dlouhodobý průměr 9,9l/100km
Interiér:
těžko porovnatelné, rozdíl 2 generací je znát, každopádně e30ka se vlastně nemá za co stydět
Poruchy/Údržba za poslední rok:
e46 za 15000km - 1x náplně, výměna předních kotouču+destiček, zadni destičky, ventil klimatizace/topení, upevnění+utěsnění výfuku a pár drobností...
e30 za 30000km - 3xolej, 1xchladící kapalina, alternátor, přední kotouče+desky, vodní pumpa, a tisíc drobností...
Hodnocení:
e46 320d je pohodlné auto se stále ještě moderním designem, je suverenní na dálnicích (moc pěkných 8-9l/100km při 150-160kmh), nezalekne se ani zatáček, ale moc si je tam neužijete (turboefekt, asi se s tím dá naučit žít..). Rozhodně ji doporučuji, při správném zacházení se postupně budou samozřejmě kazit všechny ty věci co se kazí na všech autech ale to je snad jasné.
e30 325i je už spíše srcová záležitost, trochu veterán, který ale i dnes poskytuje vše co má auto mít. O něco vyšší spotřebu kompenzuje sportovnějším svezením (benzín je benzín), horší jízdní vlastnosti pak přebíjí možností lépe si je "prožít". Při neustálé údržbě si ji klidně ještě nějaký ten rok ponechám:-)
Ale zpátky k tématu: pokud vybíráš mezi 320i a 320d stejného ročníku - já doporučuji 320d. Benzínový dvoulitr (nebo 2.2 litr) toho prostě podle mě nenabízí tolik aby přebil výhody dieselu.
Pokud benzín ze stejného roku, pak alespoň 325i nebo 328i ať je tam o něco více výkonu...
e30 1989, najeto 265.000
e46 1999, najeto 140.000
jízdní vlastnosti, řízení:
objektivně: E46 mnohem lépe sedí (16 palcové 225ky), je tvrdší a zároveň pohodlnější než e30 (15 palcové 195/50)
subjektivně: E46 má nelineární odezvu (řízení, brzdy) což mi nevyhovuje, poskytuje menší zpětnou vazbu a tím pádem se (mi) i hůř řídí, E30ka je mnohem předvídatelnější a snáze ovladatelná, její limit však leží níže
motor:
objektivně: E46 je papírově o něco málo pomalejší (10,2s 210kmh vs. 8,5s 214kmh), E46 má zřetelný turbo efekt
subjektivně: E46 do 1700ot vůbec nejede, v 1850 strašně zabere (ještěžě to má ASC, na mokro velice vhodné) a s mírně klesajícím tahem pěkně jede až do 4500ot (což ale vlastně vůbec není potřeba, řadím tak v 3000ot.)
Benzínový motor v E30 zabírá s kontinuálním nárůstem už téměř od volnoběhu s poznatelným zlepšením po cca 3800 otáčkách, má smysl ho točit do 5800. Turbo efekt e46 dává silný pocit velkého nárazového zrychlení, ale i tak je cítit že E30ka je rychlejší. Turbo efekt je velice nepříjemný v pomalých zatáčkách do kopce (serpentyny), kdy otáčky na dvojku často klesnou pod/na 1500 a výjezd je neskutečně pomalý nebo je nutno řadit za jedna...
Spotřeba:
E46 jezdí při stejném stylu jízdy (což moc nejde) za cca 2/3 spotřeby E30ky (tam kde jede E46 za 6l/100km tam jede E30 za 9l/100km
E46 dlouhodobý průměr 6,3l/100km
E30 dlouhodobý průměr 9,9l/100km
Interiér:
těžko porovnatelné, rozdíl 2 generací je znát, každopádně e30ka se vlastně nemá za co stydět
Poruchy/Údržba za poslední rok:
e46 za 15000km - 1x náplně, výměna předních kotouču+destiček, zadni destičky, ventil klimatizace/topení, upevnění+utěsnění výfuku a pár drobností...
e30 za 30000km - 3xolej, 1xchladící kapalina, alternátor, přední kotouče+desky, vodní pumpa, a tisíc drobností...
Hodnocení:
e46 320d je pohodlné auto se stále ještě moderním designem, je suverenní na dálnicích (moc pěkných 8-9l/100km při 150-160kmh), nezalekne se ani zatáček, ale moc si je tam neužijete (turboefekt, asi se s tím dá naučit žít..). Rozhodně ji doporučuji, při správném zacházení se postupně budou samozřejmě kazit všechny ty věci co se kazí na všech autech ale to je snad jasné.
e30 325i je už spíše srcová záležitost, trochu veterán, který ale i dnes poskytuje vše co má auto mít. O něco vyšší spotřebu kompenzuje sportovnějším svezením (benzín je benzín), horší jízdní vlastnosti pak přebíjí možností lépe si je "prožít". Při neustálé údržbě si ji klidně ještě nějaký ten rok ponechám:-)
Ale zpátky k tématu: pokud vybíráš mezi 320i a 320d stejného ročníku - já doporučuji 320d. Benzínový dvoulitr (nebo 2.2 litr) toho prostě podle mě nenabízí tolik aby přebil výhody dieselu.
Pokud benzín ze stejného roku, pak alespoň 325i nebo 328i ať je tam o něco více výkonu...