prozba-sákne turbo->motor K.O. ?
prozba-sákne turbo->motor K.O. ?
Takže,sice je ten nadpis takovej debilní,ale nevim jak to napsat do jednoho řádku.Kámoš mě pořádal ať se tady zeptám.Má 525 TDS a trochu mu turbo dává olej,ale asi to ještě není tak hrozný,sice trubky do sání jsou poblité olejem a když na to šlápne při zátahu tak hulí,ale olej se nijak rapidně neztrácí.Ale oč mu jde,když ho měl v servise,tak mu tam ty kluci říkali,ať to dá co nejdříve opravit,jinak může oddělat motor,protože se jednomu známému u Passata stalo,že se jakoby udělal podtlak a nacucnul se olej z vany a motor už nešel zastavit ani vypnutím klíčku a musel rychle přeříznout přívod oleje do turba,ale stejně byl motor K.O. Jenže to prý bylo to turbo už uplně průtokáč.Tak se chce zeptat jestli se to může stát i u BMW nebo jestli to má nějak pojištěný?Nebo jaký s tímto máte zkušenosti?Díky za sebe i za kámoše za všechny odpovědi.
jak píše lukáš, jen doplním že se to stane u dieselů, olej proteče turbem do sacího traktu a motor se roztočí na max. otáčky a buď dojde olej a zastaví se nebo něco prdne a nebo se zatáhne píst ve válci. Turbinu vyndat a nechat zrepasovat, pokud nemá moc peněz může si udělat "repas" sám pokud turbo není uplně špatný lze mu prodloužít život výměnou ložisek a stíracích kroužků které lze koupit třeba u specialturbo, je třeba si poznačit polohu kompresorového kola vůči turbinovému, celek je vyvážen nebo lépe řečeno když to bylo nový tak to bylo vyvážený, sám jsem takto "repasoval" turbo na mém espace 2.0T ,ale chce to udělat včas.
Mohl bys mi to prosím vysvětlit, jak se rozotočí na max. otáčky?? Zní to zajímavě, tak se ptám... I když se vypne klíček ve spínačce, tak furt ten motor pojede?? To ten olej tam působí místo paliva nebo co? DíkFugo píše:jak píše lukáš, jen doplním že se to stane u dieselů, olej proteče turbem do sacího traktu a motor se roztočí na max. otáčky a buď dojde olej a zastaví se nebo něco prdne a nebo se zatáhne píst ve válci. Turbinu vyndat a nechat zrepasovat, pokud nemá moc peněz může si udělat "repas" sám pokud turbo není uplně špatný lze mu prodloužít život výměnou ložisek a stíracích kroužků které lze koupit třeba u specialturbo, je třeba si poznačit polohu kompresorového kola vůči turbinovému, celek je vyvážen nebo lépe řečeno když to bylo nový tak to bylo vyvážený, sám jsem takto "repasoval" turbo na mém espace 2.0T ,ale chce to udělat včas.

No smoke, no fun...


Presne tak, olej je jako palivo, vzdyt diesel umi jezdit i na fitovaci vyjetej olej. A rozdil mezi benzinem a dieslem je v tom, ze u dieslu se palivo vzniti samo a u benzinu smes musi byt zazehnuta. U benzinu staci vypnout zapalovani a svicka ti neda jiskru a zdechne to. Kdezto u dieslu kdyz vypnes klicek, tak zastavis privod nafty z cerpadla ke vstrikum, ale tobe tam jde olej ze sani, tak se motor porad toci. Takze jedine kvalt a pres brzdu to zdechnout.Míšánek píše:Mohl bys mi to prosím vysvětlit, jak se rozotočí na max. otáčky?? Zní to zajímavě, tak se ptám... I když se vypne klíček ve spínačce, tak furt ten motor pojede?? To ten olej tam působí místo paliva nebo co? DíkFugo píše:jak píše lukáš, jen doplním že se to stane u dieselů, olej proteče turbem do sacího traktu a motor se roztočí na max. otáčky a buď dojde olej a zastaví se nebo něco prdne a nebo se zatáhne píst ve válci. Turbinu vyndat a nechat zrepasovat, pokud nemá moc peněz může si udělat "repas" sám pokud turbo není uplně špatný lze mu prodloužít život výměnou ložisek a stíracích kroužků které lze koupit třeba u specialturbo, je třeba si poznačit polohu kompresorového kola vůči turbinovému, celek je vyvážen nebo lépe řečeno když to bylo nový tak to bylo vyvážený, sám jsem takto "repasoval" turbo na mém espace 2.0T ,ale chce to udělat včas.
Ja jsem po Hoskovicich mel k tomuto stavu uz jen velmi blizko ...... nez jsem vymenil turbo.

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
Díky za objasnění!Záchvat píše:Presne tak, olej je jako palivo, vzdyt diesel umi jezdit i na fitovaci vyjetej olej. A rozdil mezi benzinem a dieslem je v tom, ze u dieslu se palivo vzniti samo a u benzinu smes musi byt zazehnuta. U benzinu staci vypnout zapalovani a svicka ti neda jiskru a zdechne to. Kdezto u dieslu kdyz vypnes klicek, tak zastavis privod nafty z cerpadla ke vstrikum, ale tobe tam jde olej ze sani, tak se motor porad toci. Takze jedine kvalt a pres brzdu to zdechnout.Míšánek píše:Mohl bys mi to prosím vysvětlit, jak se rozotočí na max. otáčky?? Zní to zajímavě, tak se ptám... I když se vypne klíček ve spínačce, tak furt ten motor pojede?? To ten olej tam působí místo paliva nebo co? DíkFugo píše:jak píše lukáš, jen doplním že se to stane u dieselů, olej proteče turbem do sacího traktu a motor se roztočí na max. otáčky a buď dojde olej a zastaví se nebo něco prdne a nebo se zatáhne píst ve válci. Turbinu vyndat a nechat zrepasovat, pokud nemá moc peněz může si udělat "repas" sám pokud turbo není uplně špatný lze mu prodloužít život výměnou ložisek a stíracích kroužků které lze koupit třeba u specialturbo, je třeba si poznačit polohu kompresorového kola vůči turbinovému, celek je vyvážen nebo lépe řečeno když to bylo nový tak to bylo vyvážený, sám jsem takto "repasoval" turbo na mém espace 2.0T ,ale chce to udělat včas.
Ja jsem po Hoskovicich mel k tomuto stavu uz jen velmi blizko ...... nez jsem vymenil turbo.



No smoke, no fun...


Jak? V Hoskovicich jsem pri erzete prestal na chvilku mazat a hned jsem si toho nevsiml. Po vychladnuti auto zacalo zase mazat normalne, ale turbo zacalo byt slyset, jako prase. Zacalo houkat. Jezdil jsem s tim jeste asi 1-2 mesice. Kdyz jsem si jel pro turbo, tak uz to hvizdalo a rachotilo a hulilo modre ...... po demontazi turba mela hridelka uvnitr vuli snad 1 cm, chybelo kousek a prorvalo by se to a nasalo olej ..... a .....bmwboy55 píše:jak jsi zjistil že jsi k tomu měl velmi blízko?On už to má zjištěný kde a za kolik si ho nechá zrepasovat,ale bohužel auto potřebuje k ježdění a zatím nemá čas ho nechat zrepasovat,takže ještě chvilku to snad bude muset vydržet :/

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520