prozba-sákne turbo->motor K.O. ?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
bmwboy55
Příspěvky: 214
Registrován: 19. 09. 2006 18:58

prozba-sákne turbo->motor K.O. ?

Příspěvek od bmwboy55 » 05. 01. 2007 15:53

Takže,sice je ten nadpis takovej debilní,ale nevim jak to napsat do jednoho řádku.Kámoš mě pořádal ať se tady zeptám.Má 525 TDS a trochu mu turbo dává olej,ale asi to ještě není tak hrozný,sice trubky do sání jsou poblité olejem a když na to šlápne při zátahu tak hulí,ale olej se nijak rapidně neztrácí.Ale oč mu jde,když ho měl v servise,tak mu tam ty kluci říkali,ať to dá co nejdříve opravit,jinak může oddělat motor,protože se jednomu známému u Passata stalo,že se jakoby udělal podtlak a nacucnul se olej z vany a motor už nešel zastavit ani vypnutím klíčku a musel rychle přeříznout přívod oleje do turba,ale stejně byl motor K.O. Jenže to prý bylo to turbo už uplně průtokáč.Tak se chce zeptat jestli se to může stát i u BMW nebo jestli to má nějak pojištěný?Nebo jaký s tímto máte zkušenosti?Díky za sebe i za kámoše za všechny odpovědi.

Uživatelský avatar
Lukas325e
Příspěvky: 611
Registrován: 21. 09. 2005 21:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukas325e » 05. 01. 2007 16:51

jo tahle závada je možná u každého turbomotoru pokud je turbo už na tolik špatný.
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 05. 01. 2007 19:35

jak píše lukáš, jen doplním že se to stane u dieselů, olej proteče turbem do sacího traktu a motor se roztočí na max. otáčky a buď dojde olej a zastaví se nebo něco prdne a nebo se zatáhne píst ve válci. Turbinu vyndat a nechat zrepasovat, pokud nemá moc peněz může si udělat "repas" sám pokud turbo není uplně špatný lze mu prodloužít život výměnou ložisek a stíracích kroužků které lze koupit třeba u specialturbo, je třeba si poznačit polohu kompresorového kola vůči turbinovému, celek je vyvážen nebo lépe řečeno když to bylo nový tak to bylo vyvážený, sám jsem takto "repasoval" turbo na mém espace 2.0T ,ale chce to udělat včas.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 05. 01. 2007 21:20

Fugo píše:jak píše lukáš, jen doplním že se to stane u dieselů, olej proteče turbem do sacího traktu a motor se roztočí na max. otáčky a buď dojde olej a zastaví se nebo něco prdne a nebo se zatáhne píst ve válci. Turbinu vyndat a nechat zrepasovat, pokud nemá moc peněz může si udělat "repas" sám pokud turbo není uplně špatný lze mu prodloužít život výměnou ložisek a stíracích kroužků které lze koupit třeba u specialturbo, je třeba si poznačit polohu kompresorového kola vůči turbinovému, celek je vyvážen nebo lépe řečeno když to bylo nový tak to bylo vyvážený, sám jsem takto "repasoval" turbo na mém espace 2.0T ,ale chce to udělat včas.
Mohl bys mi to prosím vysvětlit, jak se rozotočí na max. otáčky?? Zní to zajímavě, tak se ptám... I když se vypne klíček ve spínačce, tak furt ten motor pojede?? To ten olej tam působí místo paliva nebo co? Dík :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 05. 01. 2007 22:57

Míšánek píše:
Fugo píše:jak píše lukáš, jen doplním že se to stane u dieselů, olej proteče turbem do sacího traktu a motor se roztočí na max. otáčky a buď dojde olej a zastaví se nebo něco prdne a nebo se zatáhne píst ve válci. Turbinu vyndat a nechat zrepasovat, pokud nemá moc peněz může si udělat "repas" sám pokud turbo není uplně špatný lze mu prodloužít život výměnou ložisek a stíracích kroužků které lze koupit třeba u specialturbo, je třeba si poznačit polohu kompresorového kola vůči turbinovému, celek je vyvážen nebo lépe řečeno když to bylo nový tak to bylo vyvážený, sám jsem takto "repasoval" turbo na mém espace 2.0T ,ale chce to udělat včas.
Mohl bys mi to prosím vysvětlit, jak se rozotočí na max. otáčky?? Zní to zajímavě, tak se ptám... I když se vypne klíček ve spínačce, tak furt ten motor pojede?? To ten olej tam působí místo paliva nebo co? Dík :wink:
Presne tak, olej je jako palivo, vzdyt diesel umi jezdit i na fitovaci vyjetej olej. A rozdil mezi benzinem a dieslem je v tom, ze u dieslu se palivo vzniti samo a u benzinu smes musi byt zazehnuta. U benzinu staci vypnout zapalovani a svicka ti neda jiskru a zdechne to. Kdezto u dieslu kdyz vypnes klicek, tak zastavis privod nafty z cerpadla ke vstrikum, ale tobe tam jde olej ze sani, tak se motor porad toci. Takze jedine kvalt a pres brzdu to zdechnout.

Ja jsem po Hoskovicich mel k tomuto stavu uz jen velmi blizko ...... nez jsem vymenil turbo. :evil:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 05. 01. 2007 23:01

Záchvat píše:
Míšánek píše:
Fugo píše:jak píše lukáš, jen doplním že se to stane u dieselů, olej proteče turbem do sacího traktu a motor se roztočí na max. otáčky a buď dojde olej a zastaví se nebo něco prdne a nebo se zatáhne píst ve válci. Turbinu vyndat a nechat zrepasovat, pokud nemá moc peněz může si udělat "repas" sám pokud turbo není uplně špatný lze mu prodloužít život výměnou ložisek a stíracích kroužků které lze koupit třeba u specialturbo, je třeba si poznačit polohu kompresorového kola vůči turbinovému, celek je vyvážen nebo lépe řečeno když to bylo nový tak to bylo vyvážený, sám jsem takto "repasoval" turbo na mém espace 2.0T ,ale chce to udělat včas.
Mohl bys mi to prosím vysvětlit, jak se rozotočí na max. otáčky?? Zní to zajímavě, tak se ptám... I když se vypne klíček ve spínačce, tak furt ten motor pojede?? To ten olej tam působí místo paliva nebo co? Dík :wink:
Presne tak, olej je jako palivo, vzdyt diesel umi jezdit i na fitovaci vyjetej olej. A rozdil mezi benzinem a dieslem je v tom, ze u dieslu se palivo vzniti samo a u benzinu smes musi byt zazehnuta. U benzinu staci vypnout zapalovani a svicka ti neda jiskru a zdechne to. Kdezto u dieslu kdyz vypnes klicek, tak zastavis privod nafty z cerpadla ke vstrikum, ale tobe tam jde olej ze sani, tak se motor porad toci. Takze jedine kvalt a pres brzdu to zdechnout.

Ja jsem po Hoskovicich mel k tomuto stavu uz jen velmi blizko ...... nez jsem vymenil turbo. :evil:
Díky za objasnění! :wink: Jinak diesel vím ja funguje, ale jde vidět, že jsi mistr kamnák... :wink: :D
No smoke, no fun...
Obrázek

bmwboy55
Příspěvky: 214
Registrován: 19. 09. 2006 18:58

Příspěvek od bmwboy55 » 06. 01. 2007 16:53

jak jsi zjistil že jsi k tomu měl velmi blízko?On už to má zjištěný kde a za kolik si ho nechá zrepasovat,ale bohužel auto potřebuje k ježdění a zatím nemá čas ho nechat zrepasovat,takže ještě chvilku to snad bude muset vydržet :/

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 06. 01. 2007 21:47

bmwboy55 píše:jak jsi zjistil že jsi k tomu měl velmi blízko?On už to má zjištěný kde a za kolik si ho nechá zrepasovat,ale bohužel auto potřebuje k ježdění a zatím nemá čas ho nechat zrepasovat,takže ještě chvilku to snad bude muset vydržet :/
Jak? V Hoskovicich jsem pri erzete prestal na chvilku mazat a hned jsem si toho nevsiml. Po vychladnuti auto zacalo zase mazat normalne, ale turbo zacalo byt slyset, jako prase. Zacalo houkat. Jezdil jsem s tim jeste asi 1-2 mesice. Kdyz jsem si jel pro turbo, tak uz to hvizdalo a rachotilo a hulilo modre ...... po demontazi turba mela hridelka uvnitr vuli snad 1 cm, chybelo kousek a prorvalo by se to a nasalo olej ..... a ..... :P
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

bmwboy55
Příspěvky: 214
Registrován: 19. 09. 2006 18:58

Příspěvek od bmwboy55 » 06. 01. 2007 22:55

hups.Ale to jeho turbo právě není vůbec hlučný,akorát že mu zatím žere trochu olej,takže dokud není hlučný tak se zatím nemusí bát že se mu to stane,že ten motor dostane podtlak?

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 07. 01. 2007 08:43

ono záleží kolik toho oleje v sání má, každý turbo trošku oleje pouští, ideální je jak je cítit olej, udělat repas vyjde to levněji protože ještě nemusí být zničený lopatky na oběžných kolech, přitom lopatky z kompresorového kola jdou samozřejmě do sání motoru,
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

dubar
Příspěvky: 52
Registrován: 01. 06. 2005 06:32
Bydliště: TA3

Příspěvek od dubar » 08. 01. 2007 21:19

Chcem sa opytat ci 524td r.v.89 ma rovnake turbo ako 525 td? Ci mozem cakat rovnaky scenar opisany vyssie.

Odpovědět