Funkce volnoběhu u L-Jetronic

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 12. 2006 15:34

A ještě dotaz - jsou tyto všechny hadice ještě k sehnání jako nový ND?? Přecejenom použité nebudou to pravé ořechové... :? :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 16. 12. 2006 17:00

--jasně, cca před půl rokem jsem si je všechny nakoupil přes Renocar -všechny cca 2800,-
Naposledy upravil(a) Cvrcek Martin dne 24. 01. 2007 20:45, celkem upraveno 1 x.
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 12. 2006 17:05

Cvrcek Martin píše:--jasně, cca před půl rokem jsem si je všechny nakoupil přes Renocar -všechny cca 2000,-
Komplet všechny, jo? tzn. aj ty tenké, co je třeba na regulátor tlaku paliva a tak, jo?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 16. 12. 2006 17:30

--hadice, které šly nahradit neorigo hadicema(které neměly specifický tvar,nebo tloušťku/tuhost), jsem nakoupil u firem, co je prodávají normálně v metrážích, ostatní většinou tyto http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45
jsem nakoupil samo originál (krom odvětrání klikovky, ta byla ve výborném stavu)...
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 12. 2006 17:40

A tak teda ještě jeden dotaz - ak má fungovat a jako má plnit funkci odvětrávání ventilového víka?? Pokud se dobře pamatuji, tak hadice od něj vede do sacího traktu, takže to má mít nějakou mazací schopnost nebo jak si to mám vysvětlit??
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 12. 2006 18:10

Ne, nic mazat. Jen odfuk.
Naopak, některý auta tam mají odlučovač oleje.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 12. 2006 19:03

Venca píše:Ne, nic mazat. Jen odfuk.
Naopak, některý auta tam mají odlučovač oleje.
Aha, ale v tom případě teda nechápu, jakto že si tama sání nepřisává falešný vzduch, když ta hadice z toho odvětrávání jde přímo do hadic spojených se sacím traktem??
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 12. 2006 19:36

Míšánek píše:...jakto že si tama sání nepřisává falešný vzduch, když ta hadice z toho odvětrávání jde přímo do hadic spojených se sacím traktem??
Z toho motoru nemá skoro co nasát.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 12. 2006 19:40

Venca píše:
Míšánek píše:...jakto že si tama sání nepřisává falešný vzduch, když ta hadice z toho odvětrávání jde přímo do hadic spojených se sacím traktem??
Z toho motoru nemá skoro co nasát.
Dobře, ale co když během chodu motoru otevřeš víko na dolévání oleje?? Když mi to auto jelo, tak jsem žádný rozdíl nepoznal... :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 12. 2006 20:03

Míšánek píše:...co když během chodu motoru otevřeš víko na dolévání oleje?? Když mi to auto jelo, tak jsem žádný rozdíl nepoznal... :roll:
U mýho když ho otevřu, otáčky klesnou a pak se pomalu zvedají.
Zkoušel jsem to jen na volnoběh, jak se to chová při zatížení při jízdě, nevím.

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 16. 12. 2006 20:39

[/quote]Dobře, ale co když během chodu motoru otevřeš víko na dolévání oleje?? Když mi to auto jelo, tak jsem žádný rozdíl nepoznal... :roll:[/quote]

--nó to je dobrá otázka...
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 18. 12. 2006 19:49

--takže jen tak pro zajímavost,jsem si to byl dneska zkusit nakopnout a otevřít víčko dolévání oleje(furt mě to vrtalo hlavou)--poznatek=můj L-Jetronic se totálně rozhodil(hlavně pod plynem) trochu to připomínalo ten tvůj na video natočenej problém --párkrát to zdechlo a celkově reakce na plyn špatná ,--volnoběh trošku rozhozenej(houpal v rozmezí cca 100ot/min)a aji mě zdechnul.
--Takže můj poznatek je, že to L-Jetronic s otevřeným víčkem(alespoň můj) moc nepobírá(holt už zastaralá regulace a vstřikování celkově)... :? :wink:
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 12. 2006 23:29

:lol: O.K. Dík za vysvětlení

P.S.: To jsem netušil, že jsi tak zvědavý... :D
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 09. 01. 2007 21:50

Takže další poznatek - Po delším čase zklamání jsem si byl zase na chvilku hrát v garáži a zjistil jsem další věc. Motor nejde vytočit na víc než 4500 až 5000 ot./min. Dále (možná jsem to již psal) se první koleno od výfukových svodů při delším hraní dokáže rozehřát tak, že zčervená. A nevím, jestli se mi to jenom zdá nebo co, ale možná se trochu dýmí od hlavy, ale tento poznatek bych nebral vážně, jelikož se mi nepodařilo kouř přesně lokalizovat. Pokud by ste dovolili rád bych shrnul moje dosavadní poznatky:

1) Motor za studena místo toho, aby měl držet cca 2000 ot./min. a postupně klesat, tak chvíli drží výše zmíněných 2000 ot./min. ale pak začne klesat až do úplného zdechnutí...
2) Za tepla motor nedokáže držet volnoběžné otáčky. Po plynu se jinak bere pěkně, ale při držení vyšších otáček sem tam střílí do sání (nepravidelně).
3) Co se chladícího okruhu týče, tak tlak vody je "nestabilní". Voda pokaždé po, nebo při "tůrování" (myslím tím po přidávání a ubírání plynu - prostě při pokusech diagnostikovat problém :) ) voda z ničeho nic vyvře z expanzní nádoby. Pokud mám expanzku zavřenou, tak hadice jsou natlakované tak, že i když jsou důkladně dotažené eska páskou, tak ve spojích se protlačí voda. :( Ve vodě je stále emulze vody s olejem (i když už v menším poměru).
4) Hlava by měla být kompletně zrepasovaná (srovnaná, vybroušené sedla ventilů, nové stírátka), tak že by byla křivá bych moc netipoval. Jinak v motoru je neustále starý olej, ve kterém je smíchaná i voda (protože stará hlava byla prasklá) a ještě jsem ten olej neměnil...
5) Hadice u sacího traktu nejsou zrovna v nejlepší kondici, ale podle mně toto nevysvětluje výše zmíněné tlakování do vody a střílení do sání...
6) Protože su k***t, tak jak jsem měl rozhozené svody tak jsem hýbal s hřídelí, kterou je poháněn rozdělovač... poté jsem rozdělovač nastavil tak, aby palce rozdělovače byl nasměřován na zapálení prvního válce a také tak, aby se ty "packy" hvězdice na hřídeli rozdělovače kryly s výstupky na tělě rozdělovače.

To je asi zatím všechno, co si vybavuji. Děkuji všem, kteří mají snahu mi poradit s tímto pro mně pomalu beznadějným případem a také těm, kteří mají tu trpělivost mi polopatisticky vysvětlit jak co funguje. Díky. :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 10. 01. 2007 19:08

--když ti to takto tlakuje(a máš řádně odvzdušněnej chladící okruh) tak to zase vypadá na tu hlavu--jaký máš těsnění?(některý jsou šunty)
--ten kouř od svodů--nemáš je někde prasklý? jinak když se dá čerstvě hlava,tak se po nastartování z motoru kouří,než se vypálí zbytky nemrzky,silikon apod.
--nenašel jsi esi ti to teda nepřisává?
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 10. 01. 2007 19:50

Cvrcek Martin píše:--když ti to takto tlakuje(a máš řádně odvzdušněnej chladící okruh) tak to zase vypadá na tu hlavu--jaký máš těsnění?(některý jsou šunty)
--ten kouř od svodů--nemáš je někde prasklý? jinak když se dá čerstvě hlava,tak se po nastartování z motoru kouří,než se vypálí zbytky nemrzky,silikon apod.
--nenašel jsi esi ti to teda nepřisává?
1) Okruh jsem zde nikdy (při výměně chladiče atd..) nikdy neodvzdušňovával, poněvadž nebylo potřeba. Kdesi jsem dokonce slyšel, že auta, která mají expanzku výše než je chladič se ani odvzdušňovat nemusí... :roll: Jinak značku těsnění si moc nepamatuju, ale není to nějaká extra třída, to ne.. :roll:
2) Prasklé by být neměly. Nebo aspoň nebyly.. Jinak mezi náma holkama - Na těsnění jsem nedával silikon ani jiné přípravky :oops: jelikož na příbalovém letáku psali, že se na těsnění nemá níc takového dávat...
3) Možné to je, ale jak říkám, nic (co se nějakého syčení nebo pištění týče) jsem neslyšel a když jsem se ptal v obchodě s ND na hadice, tak mně odkázali na Autec s tím, že na Autecu po mně chctěli číslo kastle (no a jelikož moje E28 je postavená na papírech z E12, tak nic pasovat nebude, pokud opomenu to, že tyto díly už jsou "údajně" k nesehnání)..
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 10. 01. 2007 20:18

--mnó co se odvzdušnění týče, tak bych alespoň skusil motor trochu ohřát(jestli to půjde) a povolit odvzdušňovák,vzduch tam být může,,tím silikonem jsem měl na mysli těsnění výfukových svodů a těsnění sac.potrubí(já ho tam vždycky dávám),dnešní hlavová těsnění již ve valné většině mají měkčenou vrstvu,která ho nahrazuje...
--co se týká hadic,tak myslím,že by ti tam pasovaly i z E30 B20 L-Jetronic a ty maj stopro v Renocaru
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 10. 01. 2007 20:25

Cvrcek Martin píše:--mnó co se odvzdušnění týče, tak bych alespoň skusil motor trochu ohřát(jestli to půjde) a povolit odvzdušňovák,vzduch tam být může,,tím silikonem jsem měl na mysli těsnění výfukových svodů a těsnění sac.potrubí(já ho tam vždycky dávám),dnešní hlavová těsnění již ve valné většině mají měkčenou vrstvu,která ho nahrazuje...
--co se týká hadic,tak myslím,že by ti tam pasovaly i z E30 B20 L-Jetronic a ty maj stopro v Renocaru
Takže odvzdušňovák je tedy kde?? Na termostatu?? Motor se mi ohřát povede, to není problém... Jinak výfuckové svody jsem netěsnil tmelem ale grafitovou vazelínou (možná prasárna, ale kamarád mi toto poradil, že prý jak se ta vazelína speče, tak ten grafit to nějak vytěsní nebo co) a na sací část jsem na fungl nové těsnění nanesl místo motorového tmelu zase bílou vazelínu (z důvodu toho, že jsem se obával, že se tmel při dotáhnutí parohů vtlačí do vnitř a nadělá případně nějaký bordel v motoru) Takže tak..
V tom Renocaru se pokusím zeptat, snad tady bude někde v okolí... Dík za tip :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 10. 01. 2007 23:06

--jj odvzdušňovací šroub je nahoře tělesa termostatu
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Odpovědět