2.5 vs 2.7

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 30. 12. 2003 18:22

2 DAN: kolik jsi uz postavil 4,0 V8?? :shock: A videl jsi vubec nejaky v akci????? :shock: A myslis, ze je to prave orechve??? :shock: Tak sem s nim. Jinak vykonostni trida uffff uz se tesim na leto az to bude jezdit teda doufam :) , ze na to budu mit casek.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 12. 2003 20:21

Filip píše:2 DAN: kolik jsi uz postavil 4,0 V8?? :shock: A videl jsi vubec nejaky v akci????? :shock: A myslis, ze je to prave orechve???

Zatím jsem realizoval asi jen patnáct kousků. Je to dost o penězích. Nikdo si zatím nestěžoval :D

:shock: Psal jsem: "PREJ JE.... ", byl to příspěvek do diskuse. :roll:
Někde jsem o tom četl. Bylo tam jasně napsáno, že v8 4.0 je do e30 lepší jak velkej šestiválec( 3.5 ) z hlediska rozložení hmotnosti,.... a je nakonec i výkonější.
No nic.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 30. 12. 2003 20:38

2 Ondra_m : až na tebou zmíněnou občasnou výmněnu bloku, kterou jsem nikdy nepotřeboval (a počítám, že nebudu), a zmíněnou "zbytečnost" generálkování motoru s Tebou souhlasím. Výmněnu celého bloku jsem uvedl jako nejlevnější řešení a tak to prostě je. Nicméně uznávám, že tato debata jest o hovnu, protože neřeší skutečně výdrž 2,7i vs. 2,5i

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 30. 12. 2003 23:10

Melisek_076 píše:2 Ondra_m : až na tebou zmíněnou občasnou výmněnu bloku, kterou jsem nikdy nepotřeboval (a počítám, že nebudu), a zmíněnou "zbytečnost" generálkování motoru s Tebou souhlasím. Výmněnu celého bloku jsem uvedl jako nejlevnější řešení a tak to prostě je. Nicméně uznávám, že tato debata jest o hovnu, protože neřeší skutečně výdrž 2,7i vs. 2,5i
No máš pravdu, že debata to neřeší. Neb jsme dva tábory, první, že to nevydrží, a druhý tábor, že to vydrží.

Já osobně ve svém pražském okolí co jsem pozoroval, tak každej kdo tomu dával kládu tak tu kliku "udělal". Ale nevylučuju, že to byla jen hromada, špatnejch kusů :)
Z doslechu vím, že obdobně udělanejch 2.7i jezdí min. 2 které jsou v pohodě, ale co taky vím, tak to ti lidé prostě nehoní, jezdí normálně. A hlavně, je to neosobní informace t.j. JPP (Jedna paní povídala)

Nevím, jak jezdíš ty, BMW-rallye, či kupča, třeba je to jenom v tom, že tomu nenakládáte, nebo opravdu vyčkáte až se to plně ohřeje atd..

Obávám se, že to asi nevyřešíme.
Naše názory, jsou založeny na tom, co máme vyskoušené a co vidíme ve svém okolí. Vám to funguje nám, ne.

Může to být i tou španou vyvážeností, i když to nepředpokládám, protože, Setrvák, i klikovka se vyvažuje zvlášť. Setrvák, můžu, dle libosti vyměňovat, aniž bych vyvažoval (dokumentace BMW). Ovšem je fakt, že se nepíše nic o výměně 325e - 320i,325i
No nic no :)

Rozdíl, může být i v tom, že mi to celý den honíme po okruhu v XXXX otáčkách, což v běžném provozu není možné, i kdyby člověk jel jako prase atd..
I když je tu zase vyjjímka - BMW rallye - předpokládám ,že když se jede rallye, že se tomu dává kláda :)


Tak nevím....
Ondra ex.M-Fahrer

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 30. 12. 2003 23:52

2 Ondra_m :
podívej se třeba sem: http://www.faann.net/page.php?promena=jct2

cituji:
....Setrvačník má tvar kruhové desky s vybráním pro umístění spojky a vyrábí se převážně z litiny, pro otáčky nad 7 000 min-1 z oceli. Odlitek se celý obrábí a následně nejdříve samostatně a potom spolu s klikovým hřídelem vyvažuje. Proto se při demontáži označuje vzájemná poloha, aby se vyvážení neporušilo. Setrvačník se ke klikovému hřídeli připevňuje pevnostními šrouby a velkým dotahovacím momentem, aby se dosáhlo maximálního tření mezi dosedacími plochami setrvačníku a klikového hřídele....

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 31. 12. 2003 00:10

...a nebo si přečíst jen ten poslední odstavec....i když poučné je to celé.... :D

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 31. 12. 2003 00:28

Anonymous píše:...a nebo si přečíst jen ten poslední odstavec....i když poučné je to celé.... :D
Hmm, precetl jsem to od zacatku az do konce a obcas se docela pobavil tim ctenim. Rekl bych ze tve anonymni tvrzeni o potrebe vyvazovat klikovy hridel a setrvacnik spolecne je potvrzeno predposledni vetou, cituji: "Úpravy většinou naruší původní vyvážení a motor může v provozu značně vibrovat". Dle meho skromneho nazoru je diky pokroku v technologiich vyroby dilu motoru a pri pouzivani seriovych neupravenych dilu spolecne vyvazovani nutne asi tak jako vymena oleje po prvnich 500 km a pak po 1500 km a pak kazdych 5000 km jako za casu oleje M6A :P

Uprava motoru na 2.7i rozhodne neni tak brutalni jako v clanku uvadene zvyseni zdvihu: "Malé zvětšení zdvihu lze realizovat bez obav navařením materiálu na vnější poloviny ojničních čepů a jejich asymetrickým obroušením" Pri takovemhle bastleni je vyvzovani primo nutnosti, podobne jako pri: "Kdysi jsme setrvačník upravili do tvaru loukoťového kola. Vždy v místě upevňovacího šroubu se směrem k obvodu ponechala „loukoť“ a šířce asi 20 mm. Loukotě jsou nutné z hlediska vlastní tuhosti, jinak se může setrvačník zkroutit. Materiál mezi loukotěmi se odfrézoval do takové hloubky, že zůstala dosedací plocha pro lamelu silná asi 3 mm, místo mimo obložení lamely bylo odfrézováno úplně. Dále se odebral materiál mezi upevňovacími šrouby pro přítlačný talíř a tak se hmota nejvíce soustředila na vnějším obvodu" Odsoustruzit setrvacnik pod dosedaci plochou spojky na tloustku 3mm, to by vykonu 200+ PS na plnotucne 2.7i setrvacnik byl brzy jak krepovy papir :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 01. 01. 2004 16:28

Souhlasím s tím co tvrdil Ondra, že hodně důležitá je pístní rychlost. Někde jsem kdysi četl, že při rychlosti pístu nad 19m/s to prostě motor nemůže vydržet ani kdyby chtěl a byl ze sebelepších materiálů. Prostě je jen otázka času kdy vyběhne. Mám dojem že nějaký starý choppery který měli sice prd výkon ale blbou konstrukcí dosahovaly moc velký pístní rychlosti vždycky vyběhli a nikdo nejdřív nevěděl proč.

Druhá věc je tahle:
známej jezdí rallyecross se Š1000mb a jeho motor má tyhle úpravy:
Blok z favorita, klika s Fabie(zvýšení zdvihu jako u ETY), větší pístypísty vyrobený na míru, komplet překopaná hlava s nejostřejší vačkou která se snad vyrábí.

Výsledek: výkon zhruba 150k(neměřeno) točí to 10000ot/min, ale vydrží vždycky jen několik tréningovejch jízd a den závodů. Pak má každej válec jinej tlak atd.- KO

asi je fakt lepší poladit hlavu u 325i a dát tam ostrou vačku. (ikdyž obsah ničím nenahradíš)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 01. 2004 18:06

Mozna uz jsem to nekde psal. kdyz tak z novu. Pri stavbe 2.7i nejde jen o zvyseni zdvihoveho objemu, ale i zmenu pomeru vrtani/zdvih. Jiste uz jste slyseli rikat o motoru ze je "podctvercovy", takovy motor ma zdvih mensi nez vrtani. Predstavte si rovnobeznik, kde vodorovna strana je vrtani valce a svisla strana je zdvih pistu, je to vlastne podelny rez valcem v ose vyvrtu. U dlouhozdvihoveho motoru to bude "obdelnik na vysku", u kratkozdvihoveho obdelnik "na lezato". V pripade rovnosti vrtani a zdvihu to bude ctverec.

Podctvercove motory se ochotne vytaci, jdou dobre "nahore", maji vsak mensi kroutici moment, jdou tedy spatne "od spoda". Velmi podctvercovy motor je M20B20, tedy 2.0i. Ma vrtani/zdvih 80/66, pomer je 1.212. Vykon ma 129 PS a kroutici moment 164 Nm

Naproti tomu nejmene podctvercovy motor je M20B27, tedy ETA. Pro jeji dost rozdilne naladeni ji nebudu dale komnetovat. Vrtani/zdvih je 84/81, tedy pomer 1.037

Druhy nejmene podctvercovy motor je M20B23, tedy 2.3i Ma vrtani 80 mm jako dvoulitr, ovsem zdvih 76.8 mm, (tedy vetsi nez M20B25=2.5i). pomer vrtani/zdvih je 1.042. Dvatrojka ma vykon 150 PS, je tedy nekde mezi 2.0i (129PS) a 2.5i (170PS) Ovsem s krouticim momentem 205 Nm je velmi vzdalena od 2.0i (164 Nm) a spise se blizi 2.5i (222 Nm)

Pro srovnani uvedu jeste parametry M20B25, tedy 2.5i. Vrtani/zdvih je 84/75, pomer je 1.120, vykon 170 PS a kroutici moment 222 Nm

Zaver: 2.7i ma navic 200ccm kterym by mel odpovidat narust vykonu oproti 2.5i, ovsem zmenou zdvihu na 81 mm je to skoro ctvercovy motor, ma tedy vyrazne lepsi "zatah od spoda" oproti 2.5i a je to motor velmi vhodny do "normalniho" provozu. Oproti tomu je 2.0i svym charakterem spis zavodni motor na okruhove jezdeni. Na bezne jezdeni ma slusne parametry i 2.3i. Mam prave jednu 323i doma v garazi, taxem zvedavy na jaro a na prvni projizdky a dojmy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 01. 2004 19:34

Dvatrojka je dobrej motor. BMW je zase dává do svých aut. Francisi je to stejná dvatrojka-myslím poměr průměr vrtání / zdvih ?
Kdyby takovej poměr měla dvaapůlka možná, že by to bylo ještě větší děléčko.
Souhlasíš Francisi, že 2.3 má tento poměr "optimální" ?
To mě docela zajimá.
Někde jsem četl, že nelepší poměr výkon/objem je dosažitelný pokud má jeden válec zdvih objem cca půllitru.
Možná proto třeba mezi M30 je to 2.8 a ne 3.5, která má lepší poměr objem / výkon-no bude to určitě složitější.
A ještě k tý 2.3, při jakejch otáčkách je max krouťák. Je tak křivka plošší jak u 2.5, průběh vyrovnanější ? Měla by teoreticky jít líp od spodu. Samozřejmě s přihlédnutím k poměru zdvih. objemů.

To je hrozný :D napadla mě ještě jedna pro mě zajimavá otázka: kterej motor má lepší předpoklad mít lepší průběh kroutícího momentu šestiválec řadovej nebo do V ? :roll: Např, kterej "jde líp od spodu".
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 01. 2004 19:47

DAN píše:Dvatrojka je dobrej motor. BMW je zase dává do svých aut. Francisi je to stejná dvatrojka-myslím poměr průměr vrtání / zdvih ?
Je to uplne jiny motor, ma oznaceni M54B22, ctyrventil, bi-VANOS, vrtani/zdvih 80/72, zdvihovy objem 2171ccm, modely ve kterych je nesou oznaceni 320i nebo 520i
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

LOPOLO

Příspěvek od LOPOLO » 01. 01. 2004 22:53

DAN píše:Dvatrojka je dobrej motor. BMW je zase dává do svých aut. Francisi je to stejná dvatrojka-myslím poměr průměr vrtání / zdvih ?
rek bych ze je tam rozdil dvou generaci .. ale muzu se mylit.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 01. 2004 23:00

LOPOLO píše:
DAN píše:Dvatrojka je dobrej motor. BMW je zase dává do svých aut. Francisi je to stejná dvatrojka-myslím poměr průměr vrtání / zdvih ?
rek bych ze je tam rozdil dvou generaci .. ale muzu se mylit.
Mozna i tri generaci - M50, pak M52 a dnes M54 :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

LOPOLO

Příspěvek od LOPOLO » 01. 01. 2004 23:05

Francis píše: Mozna i tri generaci - M50, pak M52 a dnes M54 :-)
Aha, ja myslel ze mas M50

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 01. 2004 23:08

LOPOLO píše:Aha, ja myslel ze mas M50
Pri dlouhych mnohostrankovych diskusich mi take casto unika prvni impuls. Zde to zacalo dotazem jak vyrobit do E30 327i, takze jde o veteranske motory M20.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

LOPOLO

Příspěvek od LOPOLO » 01. 01. 2004 23:10

ehmm .. vomlouvam se :-) .. sem byl linej to cist

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 01. 2004 11:49

DAN píše:
To je hrozný :D napadla mě ještě jedna pro mě zajimavá otázka: kterej motor má lepší předpoklad mít lepší průběh kroutícího momentu šestiválec řadovej nebo do V ? :roll: Např, kterej "jde líp od spodu".
A co tato otázečka? Nechci zakládat nový téma, stejně by mi nikdo nepřispěl. :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 02. 01. 2004 11:54

DAN píše:
DAN píše:
To je hrozný :D napadla mě ještě jedna pro mě zajimavá otázka: kterej motor má lepší předpoklad mít lepší průběh kroutícího momentu šestiválec řadovej nebo do V ? :roll: Např, kterej "jde líp od spodu".
A co tato otázečka? Nechci zakládat nový téma, stejně by mi nikdo nepřispěl. :D
Pro DANa: Premyslim jak slusne odpovedet. Precti si cely clanek nalinkovany vyse/drive.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 01. 2004 14:14

A co Tě jako první napadlo, abych šel do prdele :D ?
Vedl jsem tuto diskusi s kámošem. Kterej motor má lepší přepoklad pro rovnoměrnější chod,......, motor řadovej šestiválec nebo šestiválec do V.
On mi řekl, že šestiválec do V je výhodnější. Má lepší přepoklad "jít líp od spodu", rovnoměrnější chod,.... .
Podle Tebou výše/dříve uvedeného to teda závisí hlavně na poměru průměr/zdvih a je jedno jestli je to r6 nebo V6. Jestež to tak?
Zajímalo mě, kterej motor je lepší. - Jestli při stejným poměru zdvih/průměr, stejným zdvih. objemu bude lepší r6 nebo V6. Já myslel, že v tom nějakej rozdíl bude. Ale to je jedno. To jsem svojí blbostí musel hodně naštvat. Ty si dáš práci, uděláš vyčerpávající rozbor a nějakej debílek se na odpovězené znova zeptá :D :aaa:
BMW The Ultimate Driving Machine

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 02. 01. 2004 14:39

Já bych šel do toho V-čka.

Odpovědět